Wat doen op een saaie zondag

01-05-2016 23:35 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zondag is voor mij altijd een dag waarop ik mij het grootste deel van de dag verveel. Ik heb momenteel geen relatie en heb geen kinderen, dus ik moet me in mijn eentje vermaken.

Op sommige zondagen begin ik de dag met sporten, maar hier heb ik niet elke zondagochtend zin in. Ik ben volger van de Formule 1, dus op dagen dat Formule 1 op tv komt kijk ik 's middags tv. Verder heb ik weinig tot niks te doen op zondag. Wanneer geen Formule 1 is dan verveel ik me eigenlijk de hele middag. Wanneer ik daarbij ook nog geen zin heb om te gaan sporten dan verveel ik me dus de hele dag.

De zondag voelt voor mij echt als verspilde tijd. Dagen waarop ik totaal niet productief ben en die voor mijn gevoel heel langzaam voorbij gaan. Hier wil ik verandering in aanbrengen, maar ik heb niet zo snel inspiratie om iets te bedenken hoe ik structureel mijn zondagen wel kan vullen.

Is dit een bekende situatie voor sommigen? En hebben jullie dan iets gevonden om die dagen te vullen?

Ik ben trouwens een man, dus breien, haken, etc. zijn geen dingen die mij aanspreken om de tijd te vullen.
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je door de weeks op avond dan? Heb je geen hobby's?
Alle reacties Link kopieren
Structurele invulling voor je zondagen?

Heb je dan werkelijk geen enkele interesses of sociale contacten?
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Doordeweeks sport ik in de avonden. In de avonden heb ik altijd meer zin om te sporten dan 's ochtends. Daarom heb ik ook niet elke zondagochtend zin om te sporten. Sociale contacten heb ik vooral in de sportschool, maar natuurlijk allemaal met de 'avondsporters'. Velen daarvan hebben een relatie of zelfs al kinderen, dus die hebben op de zondag genoeg dingen te doen.
Alle reacties Link kopieren
Sociale contacten misschien? Iets leuks doen met vrienden? Of zoek een hobby? Met het mooie weer op komst kan je ook lekker in de tuin een boek lezen? Andere huishoudelijke dingen zoals schoonmaken, administratie, grote boodschappen?

Wat doe je op een doordeweekse dag dan 's avonds bijvoorbeeld? Of werk je echt alleen maar non-stop?
Alle reacties Link kopieren
Misschien eens wat anders gaan doen dan sporten.



Het wordt zomer, lekker met een boek het terras op of een park in.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Wat vindt je leuk om te doen dan?

Lezen, puzzelen, handwerken (creatief bezig zijn), fietsen, vrienden of familie bezoeken, een serie of film kijken, thuis de boel eens grondig opruimen en schoonmaken, vrijwilligerswerk doen in bijvoorbeeld een bejaardentehuis, buurthuis of dierenasiel, lid worden van een vereniging.
Alle reacties Link kopieren
Vervelen doe je je meestal als je op iets wacht. Dan zie je de mooie dingen van het heden niet omdat je aan het focussen bent op iets in de toekomst.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als je 's nachts droomt dan verveel je je ook niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Of gewoon accepteren dat het zo is. Geniet even van de rust en van het niks doen. Zet een leuke film op of zoek op netflix een spannende serie, heel verslavend.
Sluit je aan bij de kerk zou ik zeggen



Ik werk onregelmatig en ben dus niet iedere zondag vrij, maar als ik vrij ben dan vermaak ik me altijd wel.

Juist omdat dan iedereen vrij is. Ik spreek dan af met vrienden of familie bijvoorbeeld. Als je die niet hebt en je bent niet graag alleen en je wil graag iets ondernemen, dat kan je je ergens bij aansluiten. Er is wat dat betreft genoeg te doen op zondag.
Alle reacties Link kopieren
Vrienden

Spelletjes club

Film/bioscoop

Andere stad bezoeken

Musea

Aansluiten bij zo n activiteiten club (internet)

Familie bezoek

Geocachen

Zondagmiddag zijn vaak bandjes



Misschien meer investeren in sociale contacten?

Een leven buiten de sportschool ?
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 01 mei 2016 @ 23:55:

Sluit je aan bij de kerk zou ik zeggen



Ik werk onregelmatig en ben dus niet iedere zondag vrij, maar als ik vrij ben dan vermaak ik me altijd wel.

Juist omdat dan iedereen vrij is. Ik spreek dan af met vrienden of familie bijvoorbeeld. Als je die niet hebt en je bent niet graag alleen en je wil graag iets ondernemen, dat kan je je ergens bij aansluiten. Er is wat dat betreft genoeg te doen op zondag.En dan een die lekker streng in de leer is, kan je 2x op zondag en met een beetje mazzel ook nog op zaterdagavond.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:Moirai schreef op 02 mei 2016 @ 00:24:

[...]



En dan een die lekker streng in de leer is, kan je 2x op zondag en met een beetje mazzel ook nog op zaterdagavond.



Ja pecies. Dagvullend program.



En je kan ook gaan daten TO. Is ook leuk als je niks te doen hebt, maar wel houdt van spanning en sensatie
Alle reacties Link kopieren
Van een keer lekker lui bankhangen ga je niet dood, boek erbij of i-pad of tablet, je knieën iets opgetrokken zodat je boek of apparaat een beetje schuin staat. Een hapje en een drankje maken het wat gezelliger.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je op zaterdag?

Zou je geen twee zaterdagen achter elkaar kunnen hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:Faranya schreef op 01 mei 2016 @ 23:42:

Sociale contacten misschien? Iets leuks doen met vrienden? Of zoek een hobby? Met het mooie weer op komst kan je ook lekker in de tuin een boek lezen? Andere huishoudelijke dingen zoals schoonmaken, administratie, grote boodschappen?

Wat doe je op een doordeweekse dag dan 's avonds bijvoorbeeld? Of werk je echt alleen maar non-stop?En als het slecht weer is kan je een boek op de bank lezen. Of binge-watchen.
Alle reacties Link kopieren
Ben je liever actief of passief bezig?



Actief bij goed weer geocachen, steden bezoeken, kitesurfen, wandeling, fietsritje, vissen, fotograferen, modelvliegen, etc.



Bij slecht weer zwemmen, museum, karten, indoor skiën, bowlen, schaatsen, darten, snooker/poolen, tafelvoetbal, klimmen, cinemake doen, etc.



Passief: lezen, serie kijlen, gamen, puzzelen, modellenbouw (je kan ook virtueel dingen bouwen dacht ik), aansluiten bij een gezelschapsspellenclub, etc. Geen idee wat mannen nog zoal graag doen.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Meld je aan bij NMLK en kijk wat er zondagmiddag te doen is.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moeten alle dagen productief zijn? Het is juist goed om een dag in de week te hebben waarop er niets hoeft. Maak er een relaxte avonturendag van, zoek iets in de evenementenagenda wat je eigenlijk niet interesseert, ga er heen, spreek mensen aan en laat het over je heen komen. Je weet nooit wat er van komt. Ik heb op deze manier hele leuke dagen (gehad).
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Waarom is de zondag anders dan de zaterdag? Tegenwoordig zijn dan ook de meeste winkels open en kan je exact dezelfde dingen doen.
Ik vind dat juist heerlijk. Rondje hardlopen, lekker in bad, kop koffie in de tuin in de zon, rustig ontbijten, boodschappen voor de week halen, terug de tuin in met een boek of lekkker een wandelingetje maken, iets lekkers koken, glas wijn erbij, 's avonds lekker filmpje kijken. Wou dat ik meer van dat soort dagen had!



Verveel me nooit in m'n vrije tijd, alleen op m'n werk
Alle reacties Link kopieren
quote:Moirai schreef op 02 mei 2016 @ 00:24:

[...]



En dan een die lekker streng in de leer is, kan je 2x op zondag en met een beetje mazzel ook nog op zaterdagavond.Ho wacht, de écht strenge hebben drie diensten op een zondag hoor.
Oh dear, how sad, never mind.
Zoek een teamsport zoals hardlopen, wielrennen, mountainbiken. Of ga bij een wandelsport, oefenen voor de Nijmeegse vierdaagse...
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je op zondag niks kunnen doen met mensen die een releatie en/of kinderen hebben? Ik heb beide, maar spreek toch echt wel eens op een zondag af met mijn vriendinnen, waarvan er een paar vrijgezel zijn (zonder kinderen) en een paar een gezin hebben. Mijn man is ook wel eens op zondag weg. Ik heb een single vriendin die regelmatig op zondag alleen is, maar die is gewoon welkom bij mij thuis, gezellig toch! Echt niet iedereen hoeft elke zondag met zijn gezin op pad hoor. Dus misschien vul je nu dingen voor anderen in.

Vraag eens iemand van de sportschool om op zondag lekker te gaan lunchen of 's middags een terrasje te pakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven