wat een vreemde straf

24-09-2014 19:28 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben niet snel geneigd om me met schoolzaken te bemoeien maar dit vind ik wel erg raar.



Mijn zoon is dertien en zit in de tweede klas van het middelbaar onderwijs. Met een aantal jongens stonden ze op de gang en ineens roept 1 zo'n opgeschoten puberjongen heel hard "anale seks" waarop een andere jongen zegt:"en hard!"

Slaat natuurlijk helemaal nergens op maar goed pubers doen wel vaker vreemde dingen.

Toevallig liep er een stagiaire langs die het hoorde. Nu moeten die twee jongens voor straf vier kantjes schrijven over anale seks. Mijn zoon stond er ook bij, zijn ook vrienden van hem en die vertelde het net aan mij. Ik geloof het eigenlijk niet maar 1 van die jongens appte mij dat het echt waar is.

Nou ben ik nu gek of is dit een zeer vreemde straf?

En ondanks dat het mijn kind niet betreft, zal ik hierover naar zijn mentor mailen?
hahahahaha dit vind ik echt super van die stagiaire!



Dat is toch ontzettend goed, denk je eens in, beetje stoer over anale sex iets roepen (misschien dat van 'ik zou haar doen...keihard in haar *** zonder spuug' of zo iets 'cools') en dan nu een opstel moeten maken, dus dan lezen ze over 'ongelukjes', klysma's, douches, op rekken, gay sex, lekken etc. Nou, dan is het niet cool meer en zullen ze tot hun 30ste gruwelen van het idee en noooooit meer iets sexueels roepen, want voor ze het weten is simpele sex ook al voorgoed verziekt door alle droge feitjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:staafmixer schreef op 24 september 2014 @ 19:58:

ook vreemd dat jij tegen je kind zegt dat je de rector gaat mailen daarin val je dus meteen de professional af terwijl je er niet bij was.Vrij normaal om hoor en wederhoor via de mail toe te passen in het VO hoor. Je mag als ouder toch vragen stellen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:maze schreef op 24 september 2014 @ 19:55:

Hij zei het niet tegen de stagiaire zelf. Die hadden ze niet eens in de gaten.



En dat geloof jij ook nog? Ik geloof er helemaal niks van.



Maar goed ik ga wel mailen juist omdat ik wel benieuwd ben maar de andere kant van jet verhaal.



En ja ik vind het ook een rare opmerking maar ik geloof wel dat ze zoiets uit het niets kunnen roepen en ook dat ze er verder niks mee bedoelen. En ik vind ook dat ze hierop aangesproken moeten worden, maar ik vind het zo'n rare straf.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 september 2014 @ 19:58:

[...]





Alsof ze dat niet allang gedaan hebben.....

En ja: voorlichting krijgen ze in de brugklas, mogen ze oefenen met condooms om doen op een kunstpik.

Jij wilt niet weten wat voor anonieme vragen ze in een pot doen, die de leerkracht verbolgens hardop beantwoordt.

Als je denkt dat je dertienjarige niet weet wat anale seks is ben je als moeder er ook niet helemaal " bij" , hoor.+1
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
quote:haakje schreef op 24 september 2014 @ 19:41:

Ik begrijp niet wat er zo raar aan is. De stagiaire (vrouwelijk?) kan dit als intimiderend hebben ervaren.

Jongens moeten leren zich normaal te gedragen, helemaal in een groepje. Als dat erbij is gezegd (hier op school hot item) staat daar iets tegenover.

Waarom is het gek dat je een paar kantjes moet schrijven over hetgeen wat je roept? Leerzaam lijkt me.

Het lijkt me trouwens hilarisch om te lezen Dit dus!
quote:Enn schreef op 24 september 2014 @ 20:00:

[...]



Vrij normaal om hoor en wederhoor via de mail toe te passen in het VO hoor. Je mag als ouder toch vragen stellen?Vind je dat ook normaal als het niet over jouw kind gaat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 24 september 2014 @ 19:56:

. Laat die kinderen fijn gewoon vieze dingen roepen, zonder direct diepgaand met anale seks te moeten bezig zijn.



.)Jij vindt het helemaal geen straf waardig ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 24 september 2014 @ 20:03:

[...]



Vind je dat ook normaal als het niet over jouw kind gaat?

Nee.



Dat schreef ik al.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 24 september 2014 @ 19:56:

Kinderen roepen soms dingen waar ze nog niet aan toe zijn, gewoon, omdat waar ze nog niet aan toe zijn boeiend en spannend is. Maar dat zijn die dingen alleen zolang ze eraan ruiken. Als kinderen vervolgens bij wijze van straf gedwongen worden om er diepgaand mee bezig te zijn, kan het ze juist beschadigen omdat dat verder gaat dan ze in hun ontwikkeling zijn. Laat die kinderen fijn gewoon vieze dingen roepen, zonder direct diepgaand met anale seks te moeten bezig zijn.



(Want kom op zeg, we beschermen kinderen aan alle kanten zodat ze niet versneld een seksuele ontwikkeling door te hoeven maken , maar op je dertiende vier kantjes over anale seks moeten schrijven is passend? Hell no.)



Ja, vooral lekker laten roepen. Niets doen. Een 'foei'. Je weet helemaal niets over de rol in de groep van die jongens. Ik werk al 12 jaar in VO, dit soort groepsgedrag met bijbehorend taalgebruik hoor ik zelden.



Er lopen nog honderden andere kinderen rond die dat wellicht intimiderend vinden, of bang zijn voor zo'n groepje. Zeker als zo'n groepje dan ook nog lekker seksueel getinte zaken mag blijven krijsen ("Jaaaaa, wij hadden de stagiaire echt niet gezien hoooooor, heeeeel raar dat iedereen het anders heeft opgevat, inclusief medeleerlingen) en niet zichtbaar worden aangepakt.



Als dan zo'n joch ruzie heeft met een meisje en roept "Straks neuk ik jou", ook laten roepen?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen kwamen zo vaak thuis met strafwerk wat moest gaan over hetgeen ze gedaan of nagelaten hadden. Zoveel kantjes waarom je uit het raam kijkt tijdens wiskunde, zoveel pagina's over hoe het kan dat je je boek in je kluisje kan laten liggen,....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik had ze er niet voor gestraft, zeker niet als de situatie was zoals TO hem beschrijft. Maar goed, als je ze wel zou willen straffen had ik vier kantjes over het scala aan gespreksonderwerpen dat wèl kan in de klas passender gevonden.
quote:Enn schreef op 24 september 2014 @ 20:04:

[...]



Nee.



Dat schreef ik al.Oh, je zat TO gewoon te fokken
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 september 2014 @ 20:03:

[...]





Jij vindt het helemaal geen straf waardig ?Dat doet er ookniet echt toe toch? De school vindt het straf waardig. Als je 13 bent mag je dat fijn zelf uitzoeken tenzij het de spuigaten uit loopt op school.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
@enn: nee het gaat niet om mijn kind. Maar die komt wel met dat verhaal thuis. Gisteren toevallig een ouderavond gehad en de mentor gaf aan dat wij ook een signalerende functie hebben en dat we haar altijd konden mailen.



Ik was het voorval eigenlijk vergeten maar mijn zoon begon er net weer over dat hij het zo raar vond. Nou vinden pubers alle straffen natuurlijk raar maar in dit geval ben ik jet wel met hem eens.

Maar eigenlijk wil ik het vooral vragen omdat ik het niet geloof.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 september 2014 @ 19:53:

[...]

Naar info Googlen? Welnee. Het is gewoon de bedoeling dat ze vier kantjes volpennen met geneuzel. " voor anale seks moet je broek uit want als je die aan hebt dan lukt dat niet. Eerst moet je rits naar beneden en je knoop los, dan kun je je broek naar beneden doen. Sokken kunnen aanblijven, maar als je ze uit doet kan het ook blablabla zwetszwamzeurzever. "



Als ooit één van mijn kinderen (uiteraard onmogelijk; de mijne doen zoiets nooit) dit soort strafwerk zou gaan krijgen roep ik "Google onderwerp + BGB" Of is dat valsspelen?



Ik vind de straf niet raar. Wel grappig, vooral omdat het genant is.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 september 2014 @ 20:03:

[...]





Jij vindt het helemaal geen straf waardig ?

Ik ook niet echt. Geen straf iig. Wel een gesprek.



Wat ik altijd deed op groepen waar ik werkte met wat oudere jongens (rond de 18-25) die mij wilden shockeren door over seks te praten op een zo lomp mogelijke manier was daar bloedserieus op in gaan. Een voorlichtingspraatje houden over risico's en veilig vrijen, over soa's, zwangerschappen en dergelijke. En daarbij vooral alle termen gewoon gebruiken, luid en duidelijk. Binnen no time hadden ze door dat ik én niet te shockeren viel en was het gedonder afgelopen én stak iedereen er ook nog wat van op, want met een beetje mazzel ontstond er een leuk en open gesprek.



Wilde ook weleens helpen bij scheldwoorden als 'vieze homo' en dergelijke. En ik vermoed dat dat bij die pubers ongeveer net zo werkt.
Ik hoor dit soort gesprekken wel eens, maar nooit in een intimiderende context; alleen in vriendengroepjes waarin de jongens tegen elkaar aan het opbieden zijn over de viezigheden die ze inmiddels kennen. Als de situatie was zoals TO hem beschrijft (13-jarigen die onderling kletsen) vind ik dit heel normaal pubergedrag en had ik daar zeker geen straf voor uitgedeeld. En al helemaal niet zo'n idiote.
Alle reacties Link kopieren
En dan? Wat wil je bereiken met je mail?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom laat je dat niet over aan de ouders van de jongens die het betreft?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Maar ik zou niet mailen. Behalve misschien om te checken of het waar was, en eventueel zoon daarmee te confronteren. School bedenkt een straf, en dat zoeken de betrokken jongens maar met school uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 24 september 2014 @ 20:13:

[...]





Als ooit één van mijn kinderen (uiteraard onmogelijk; de mijne doen zoiets nooit) dit soort strafwerk zou gaan krijgen roep ik "Google onderwerp + BGB" Of is dat valsspelen?



Ik vind de straf niet raar. Wel grappig, vooral omdat het genant is.Nee hoor, stuur ze maar hier heen naar mij. Ik klets ze er wel door heen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:maze schreef op 24 september 2014 @ 20:11:

@enn: nee het gaat niet om mijn kind. Maar die komt wel met dat verhaal thuis. Gisteren toevallig een ouderavond gehad en de mentor gaf aan dat wij ook een signalerende functie hebben en dat we haar altijd konden mailen.



En toen dacht je: kom, laat ik eens iets signaleren en gezellig mailen? Gewoon, omdat het kan?
Alle reacties Link kopieren
Kijk stel dat één van die jongens BGB als moeder heeft dan veroorzaak jij dus een gesprek waar zoals ik het lees BGB dus geen prijs op stelt. En jij kunt je ook afvragen waarom een dertien jarig jongetje met de moeder van zijn vriendje gaat appen over een straf op school terwijl zijn eigen moeder beneden op de bank zit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 24 september 2014 @ 20:14:

Maar ik zou niet mailen. Behalve misschien om te checken of het waar was, en eventueel zoon daarmee te confronteren. School bedenkt een straf, en dat zoeken de betrokken jongens maar met school uit.Precies. Veel succes met schrijven. Haha
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 24 september 2014 @ 20:13:

[...]



Ik ook niet echt. Geen straf iig. Wel een gesprek.



Wat ik altijd deed op groepen waar ik werkte met wat oudere jongens (rond de 18-25) die mij wilden shockeren door over seks te praten op een zo lomp mogelijke manier was daar bloedserieus op in gaan. Een voorlichtingspraatje houden over risico's en veilig vrijen, over soa's, zwangerschappen en dergelijke. En daarbij vooral alle termen gewoon gebruiken, luid en duidelijk. Binnen no time hadden ze door dat ik én niet te shockeren viel en was het gedonder afgelopen én stak iedereen er ook nog wat van op, want met een beetje mazzel ontstond er een leuk en open gesprek.



Wilde ook weleens helpen bij scheldwoorden als 'vieze homo' en dergelijke. En ik vermoed dat dat bij die pubers ongeveer net zo werkt.Zie je het topic al voor je - en de reacties er op - als zo'n piepjonge stagiare een serieus babbeltje over de gevaren van keiharde anale seks was begonnen ? Je had de TO met vlugzout bij moeten brengen, ben ik bang.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven