wat een vreemde straf

24-09-2014 19:28 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben niet snel geneigd om me met schoolzaken te bemoeien maar dit vind ik wel erg raar.



Mijn zoon is dertien en zit in de tweede klas van het middelbaar onderwijs. Met een aantal jongens stonden ze op de gang en ineens roept 1 zo'n opgeschoten puberjongen heel hard "anale seks" waarop een andere jongen zegt:"en hard!"

Slaat natuurlijk helemaal nergens op maar goed pubers doen wel vaker vreemde dingen.

Toevallig liep er een stagiaire langs die het hoorde. Nu moeten die twee jongens voor straf vier kantjes schrijven over anale seks. Mijn zoon stond er ook bij, zijn ook vrienden van hem en die vertelde het net aan mij. Ik geloof het eigenlijk niet maar 1 van die jongens appte mij dat het echt waar is.

Nou ben ik nu gek of is dit een zeer vreemde straf?

En ondanks dat het mijn kind niet betreft, zal ik hierover naar zijn mentor mailen?
Alle reacties Link kopieren
Maar als een andere moeder voor mij zou gaan bepalen waar mijn kind een trauma'tje van op zou kunnen lopen terwijl er geschoold personeel en stagiares rondlopen, dat zou mijn irritatieklier wel prikkelen, hoor, Enn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 24 september 2014 @ 20:26:

[...]



Hebben die van jou nog interesse in een milf? Ongetwijfeld.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 24 september 2014 @ 20:08:

Ik had ze er niet voor gestraft, zeker niet als de situatie was zoals TO hem beschrijft. Maar goed, als je ze wel zou willen straffen had ik vier kantjes over het scala aan gespreksonderwerpen dat wèl kan in de klas passender gevonden.Ik heb zomaar het idee dat het juist de bedoeling is dat het ongepast is en dat ze dat eens gaan snappen. Iets met fatsoen enzo...
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:maze schreef op 24 september 2014 @ 19:42:

Ja ik dacht eerst ook dat het niet echt kan zijn. Ik zei net tegen mijn zoon dat ik de mentor hierover zou mailen. Hij zei dus:"ja mam doe maar want dit slaat echt helemaal nergens op" Volgens hem weet de leraar waaronder de stagiaire valt hier ook niks van.

Gister vroeg de stagiaire aan 1 jongen of hij het al af had. Nee dus. En hij is ook niet van plan om het te maken. Dus die stagiaire zegt dat ze dan met zijn ouders zou bellen. Waarop die jongen zegt:"doe maar mijn vader lacht je keihard uit want die vindt het ook een belachelijke straf"



Nou ik ga nu zeker mailen ben wel benieuwd hoe het nu zit.Eigenlijk vind ik dit belachelijk.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 september 2014 @ 20:28:

[...]



Ongetwijfeld.Dat kwam er fouter uit dan ik het bedoelde geloof ik
Alle reacties Link kopieren
Lekker dan,.... Krijgt straks die stagiare een slechte beoordeling vanwege een ongepaste bewust opgeroepen oprisping van G de la T.

Ook sneu.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 24 september 2014 @ 20:30:

[...]



Dat kwam er fouter uit dan ik het bedoelde geloof ik



Ik ken mijn pappenheimers. ( en jou ook )

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 september 2014 @ 20:30:

Lekker dan,.... Krijgt straks die stagiare een slechte beoordeling vanwege een ongepaste bewust opgeroepen oprisping van G de la T.

Ook sneu.Of een aanklacht wegens seksuele intimidatie vanwege de ongepaste straf.
quote:demagnumvanellen schreef op 24 september 2014 @ 20:27:

En ik vraag me dan af in hoeverre je hier als school of moeder op in moet gaan. Kijk het hoeft echt niet getolereerd te worden. Maar je zou je wel af kunnen vragen of dit echt intimiderend bedoeld was of gewoon stoerdoenerij.

Helemaal eens. En daarom dus een opstel als straf, en geen schorsing of andere onzin. Dat had die stagiair goed gezien.



quote:Om te voorkomen dat er van een mug een olifant gemaakt word zou ik zeker een mailtje sturen aan zijn mentor na aanleiding van een verhaal wat je zoon je vertelde.

Helemaal niet eens. TO heeft het verhaal uit de derde hand, en van pubers ook nog. Zou een mooie boel worden als een school op grond van wat verontwaardigd pubergeblaat ter verantwoording wordt geroepen. En bovendien: het is niet eens haar zoon die die straf heeft gekregen.



Nee hoor, TO had gewoon zin om ook eens iets te signaleren, omdat de mentor het daarover had gehad op de ouderavond. En nu heeft ze iets gesignaleerd, al heeft ze geen idee wat precies, en nu zal ze mailen ook. Nou ja, ieder zijn meug hoor, maar mijn kopje koffie zou het niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 24 september 2014 @ 20:34:

[...]



Of een aanklacht wegens seksuele intimidatie vanwege de ongepaste straf.



Ja, precies.

Fijn hoor, een paar van die goed-en-grof gebekte testosteronbommetjes die hun pa ook nog weten te bespelen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 24 september 2014 @ 20:36:

[...]



Helemaal eens. En daarom dus een opstel als straf, en geen schorsing of andere onzin. Dat had die stagiair goed gezien.





[...]



Helemaal niet eens. TO heeft het verhaal uit de derde hand, en van pubers ook nog. Zou een mooie boel worden als een school op grond van wat verontwaardigd pubergeblaat ter verantwoording wordt geroepen. En bovendien: het is niet eens haar zoon die die straf heeft gekregen.



Nee hoor, TO had gewoon zin om ook eens iets te signaleren, omdat de mentor het daarover had gehad op de ouderavond. En nu heeft ze iets gesignaleerd, al heeft ze geen idee wat precies, en nu zal ze mailen ook. Nou ja, ieder zijn meug hoor, maar mijn kopje koffie zou het niet zijn.Helemaal mee eens.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 24 september 2014 @ 20:36:

[...]





Nee hoor, TO had gewoon zin om ook eens iets te signaleren, omdat de mentor het daarover had gehad op de ouderavond. En nu heeft ze iets gesignaleerd, al heeft ze geen idee wat precies, en nu zal ze mailen ook.

.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Thordis schreef op 24 september 2014 @ 20:34:

[...]



Of een aanklacht wegens seksuele intimidatie vanwege de ongepaste straf.Daar zal ze wel op uit zijn ja. Mafkees.
quote:Enn schreef op 24 september 2014 @ 20:20:

[...]



Ik heb echt een bril nodig want ik las serieus alleen maar Enn Enn Enn ..... totdat ik de laptop wat verder van mij af schoof.
Pubers gooien nu eenmaal de meest vreemde dingen eruit. Ooit liep ik 's avonds met de hond en mijn puber buiten. Puber had ook iets over seks gehoord en knalde eruit; 'vingeren is lekker'. En brulde het uit van het lachen.



Als ik dus als ouder het verhaal zou horen van de stagiare (als het verhaal waar was en de pubers hadden niet gelogen) zou ik er ook om lachen en het onzin vinden.
Ik zou pa Wiebe senior laten schrijven dat Wiebe junior er niets aan kan doen, omdat hij nou eenmaal buitenbegaafd is, door Pluto in het tweede huis.
quote:duistercontinent schreef op 24 september 2014 @ 20:58:

Pubers gooien nu eenmaal de meest vreemde dingen eruit. Ooit liep ik 's avonds met de hond en mijn puber buiten. Puber had ook iets over seks gehoord en knalde eruit; 'vingeren is lekker'. En brulde het uit van het lachen.



Als ik dus als ouder het verhaal zou horen van de stagiare (als het verhaal waar was en de pubers hadden niet gelogen) zou ik er ook om lachen en het onzin vinden.



mijn superbrave tut van een dochter van 6 heeft een keer middenin de klas haar broek naar beneden getrokken en een keiharde scheet gelaten.

Juf schijnt erg boos te zijn geworden en dochter moest op de gang, juf had zelfs geschreeuwd.

Pappa en mamma rolden onder tafel van het lachen toen ze het vertelde en konden nog net snikkend uitbrengen dat juf op school de baas is (lekker pedagogisch maar, ik dacht dat ik erin bleef).

Juf was weken later tijdens oudergesprek nog steeds bozig erom, het bleek geen handig moment ofzo (wanneer wel haha?).

Ik vond het ook nogal overdreven van de juf gezien hoe dochter verder is, maar ze moeten toch leren dat niet iedereen gediend is van dit soort humor toch?

Overal een tijd en een plaats voor.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, ik begrijp dat je er je vraagtekens bij hebt. Dan zou ik even contact opnemen met de school.

Maar voor kinderen (en zeker pubers) is het wel belangrijk dat ouders en school samen een lijn trekken. Je kunt als ouder wel aangeven dat je het een vreemd verhaal vindt ten opzichte van je zoon. Maar je kunt moeilijk zeggen 'Ja je gedrag is ongepast en dat daar consequenties aan vast zitten vind ik belachelijk.'

Als jij als ouder het gezag van school niet serieus neemt hoef je al helemaal niet te verwachten dat je puberzoon en zijn vrienden dat nog doen...
Niet mee bemoeien, het gaat niet over jouw kind.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet eens over je eigen kind. Waar slaat dit op? Laten ze het zelf lekker uitzoeken samen.
Alle reacties Link kopieren
quote:teedeekaa schreef op 24 september 2014 @ 19:53:

Ik vind het een geniale straf en nog terrecht ook. Je had in mijn ogen beter tegen je zoon kunnen zeggen dat zulke seksueel getinte opmerkingen in het openbaar en in het bijzijn van een vrouw onder de noemer seksuele intimidatie vallen. Als je op straat loopt en een groepje jongeren maakt zulke opmerkingen naar jou toe ben je er ook niet van gediend lijkt mij.En in bijzijn van een man niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen nog eens alles rustig nalezen. Weet het nu niet meer zo goed. Meningen zijn natuurlijk verdeeld.

Zoals ik al schreef bemoei ik me niet vaak met schoolzaken. Omdat de mentor gister benadrukte dat we haar altijd kunnen mailen als er iets is, maakt dat voor mij een minder hoge drempel. Want ja ik vind het een rare straf en ja ik heb mijn twijfels over of het echt waar is juist omdat ik het zo onwaarschijnlijk vindt. Maar goed sommigen hier vinden het blijkbaar wel een gepaste straf, dus het zou zomaar wel waar kunnen zijn.

Waarom ik me er mee wil bemoeien terwijl het niet om mijn kind gaat is een goeie vraag. Misschien moet ik het maar gewoon laten.



O ja en over dat appen met een dertienjarige: hij appte wel naar mij maar via mijn zoon. Mijn zoon had dus geappt naar hem dat ik het niet geloofde. Hij had terug geappt dat het echt waar was. En dat liet mijn zoon weer aan mij lezen.



En nee helaas, ik ken niet alle ouders van de vrienden van mijn zoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens een gespreksgeschiedenis terug zitten lezen:

Mijn moeder gaat waarschijnlijk zo aan jou vragen of..... Als jij dan ..... zegt,.....

Dit is jouw oudste, TO ? Dan moet je er ook nog een beetje inkomen. Komt goed.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik denk dat ik, als ik de ouder was van een van die twee pubers, het joch netjes een opstel van vier kantjes had laten schrijven maar dan wel over een onderwerp als "de val van de muur" of "de geschiedenis van de zonnebloem" en dan ook naar de docent communiceren dat je er vanuit gaat dat het verhaal daarmee is afgedaan.



Overigens snap ik de gedachtegang van de docent wel een beetje; als je er vier kantjes over moet schrijven en serieus over moet nadenken, is het geen leuk grapje meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:onipaa schreef op 24 september 2014 @ 21:53:

Ik denk dat ik, als ik de ouder was van een van die twee pubers, het joch netjes een opstel van vier kantjes had laten schrijven maar dan wel over een onderwerp als "de val van de muur" of "de geschiedenis van de zonnebloem" en dan ook naar de docent communiceren dat je er vanuit gaat dat het verhaal daarmee is afgedaan.



Ik zou , als docent zijnde, terug mailen dat het nog niet was afgedaan.

Wat zou jij dan weer doen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven