wat een vreemde straf

24-09-2014 19:28 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben niet snel geneigd om me met schoolzaken te bemoeien maar dit vind ik wel erg raar.



Mijn zoon is dertien en zit in de tweede klas van het middelbaar onderwijs. Met een aantal jongens stonden ze op de gang en ineens roept 1 zo'n opgeschoten puberjongen heel hard "anale seks" waarop een andere jongen zegt:"en hard!"

Slaat natuurlijk helemaal nergens op maar goed pubers doen wel vaker vreemde dingen.

Toevallig liep er een stagiaire langs die het hoorde. Nu moeten die twee jongens voor straf vier kantjes schrijven over anale seks. Mijn zoon stond er ook bij, zijn ook vrienden van hem en die vertelde het net aan mij. Ik geloof het eigenlijk niet maar 1 van die jongens appte mij dat het echt waar is.

Nou ben ik nu gek of is dit een zeer vreemde straf?

En ondanks dat het mijn kind niet betreft, zal ik hierover naar zijn mentor mailen?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 september 2014 @ 21:54:

[...]





Ik zou , als docent zijnde, terug mailen dat het nog niet was afgedaan.

Wat zou jij dan weer doen?Een klacht indienen bij de schoolleiding.
quote:Jippertje schreef op 24 september 2014 @ 21:31:

[...]





En in bijzijn van een man niet?in bijzijn van een vrouw ook niet. Wat is er nu in hemelsnaam intimiderend aan de door TO genoemde uitspraak?
Laat ik heel voorzichtig eens een vermoeden formuleren:



de meeste dames in dit topic zijn nog nooit een jongen van 13 geweest, vermoed ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 24 september 2014 @ 21:58:

Laat ik heel voorzichtig eens een vermoeden formuleren:



de meeste dames in dit topic zijn nog nooit een jongen van 13 geweest, vermoed ik.Nee, maar ik heb er wel twee gemaakt die 13 zijn geweest. En toen ik 13 was waren er behoorlijk wat jongens die ook die leeftijd hadden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
@bgb: ik snap je niet helemaal.



Ja dit is wel mijn oudste. Zelf ben ik echt een superrelaxte moeder en ik maak me niet zo snel ergens druk om. Maar ik vind dit gewoon een vreemde straf, uit opvoedkundig oogpunt gezien. En ik weet ook niet of school de straf van de stagiaire wel onderschrijft. Niet dat ik haar wil verklikken ofzo maar vraag me gewoon af wat het beleid is.



Van de week moest heel de klas ook drie keer een hele woordenlijst overschrijven. Vind ik ook een belachelijke straf maar daar zeg ik verder niks over. En zeker niet tegen mijn kind. Wat dat betreft sta ik achter de school en zal ik nooit een leraar afvallen tegenover mijn kind.
Alle reacties Link kopieren
Maar, Elforado, wat bedoel je er mee?

Dat sommigen te soft zijn? Dat sommigen te hardvochtig zijn?

Dat jongens van 13 nog een andere bedoeling kunnen hebben dan hetgeen er al geopperd is? Dat jongens van 13 allemaal door een Tourette-achtige fase gaan waar ze niets aan kunnen doen: dat je met elke ontspringende puist de behoefte voelt, nee: de drang krijgt een vies woord te roepen? Enlighten us.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is een rare straf inderdaad.



Ik zou als ouder van die jongen een mailtje naar die stagiaire sturen dat mijn zoon straf verdient, maar dat hij 4 kantjes over een ander onderwerp gaat schrijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:maze schreef op 24 september 2014 @ 22:01:

@bgb: ik snap je niet helemaal.



.Welk stukje, of welke zin niet? Of in totaal niet?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 september 2014 @ 22:01:

[...]





Nee, maar ik heb er wel twee gemaakt die 13 zijn geweest. En toen ik 13 was waren er behoorlijk wat jongens die ook die leeftijd hadden.Ik meende al dat jij vrij veel herkenning liet zien
Alle reacties Link kopieren
quote:maze schreef op 24 september 2014 @ 22:01:

@bgb: ik snap je niet helemaal.



Ja dit is wel mijn oudste. Zelf ben ik echt een superrelaxte moeder en ik maak me niet zo snel ergens druk om. Maar ik vind dit gewoon een vreemde straf, uit opvoedkundig oogpunt gezien. En ik weet ook niet of school de straf van de stagiaire wel onderschrijft. Niet dat ik haar wil verklikken ofzo maar vraag me gewoon af wat het beleid is.



Van de week moest heel de klas ook drie keer een hele woordenlijst overschrijven. Vind ik ook een belachelijke straf maar daar zeg ik verder niks over. En zeker niet tegen mijn kind. Wat dat betreft sta ik achter de school en zal ik nooit een leraar afvallen tegenover mijn kind.Ik zou als ik jou was niks doen. Het is niet jouw zoon.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 september 2014 @ 22:04:

Maar, Elforado, wat bedoel je er mee?

Dat sommigen te soft zijn? Dat sommigen te hardvochtig zijn?

Mensen die zoiets als intimidatie zien, hebben geen benul, denk ik.



quote:Dat jongens van 13 nog een andere bedoeling kunnen hebben dan hetgeen er al geopperd is?

Nee, wel dat een deel van de geopperde bedoelingen van hetzelfde niveau is als jongens die stoer lopen te doen in de Schilderswijk als potentiële terrorist te bestempelen.



quote:Dat jongens van 13 allemaal door een Tourette-achtige fase gaan waar ze niets aan kunnen doen: dat je met elke ontspringende puist de behoefte voelt, nee: de drang krijgt een vies woord te roepen? Enlighten us. Nou, eigenlijk begint die periode al eerder. Eerst roep je poep, en met 13 roep je anale seks he.
Alle reacties Link kopieren
quote:maze schreef op 24 september 2014 @ 19:28:

Nou ik ben niet snel geneigd om me met schoolzaken te bemoeien maar dit vind ik wel erg raar.



Mijn zoon is dertien en zit in de tweede klas van het middelbaar onderwijs. Met een aantal jongens stonden ze op de gang en ineens roept 1 zo'n opgeschoten puberjongen heel hard "anale seks" waarop een andere jongen zegt:"en hard!"

Slaat natuurlijk helemaal nergens op maar goed pubers doen wel vaker vreemde dingen.

Toevallig liep er een stagiaire langs die het hoorde. Nu moeten die twee jongens voor straf vier kantjes schrijven over anale seks. Mijn zoon stond er ook bij, zijn ook vrienden van hem en die vertelde het net aan mij. Ik geloof het eigenlijk niet maar 1 van die jongens appte mij dat het echt waar is.

Nou ben ik nu gek of is dit een zeer vreemde straf?

En ondanks dat het mijn kind niet betreft, zal ik hierover naar zijn mentor mailen?





Ik heb de rest Van het topic niet gelezen maar ik vind het echt een hilarisch verhaal.

Tuurlijk is het een rare straf maar waar maar je je druk om?

Ik zou mijn zoon aanraden om 4 kantjes vol te schrijven met alleen de woorden ANALE SEKS. Als een soort strafregels zeg maar. Gooi er dan ook een keer POEPSEKS doorheen gewoon omdat het een leuk woord is voor de afwisseling. En er dan samen heel hard om lachen.

Je kan er wel van alles achter gaan zoeken en bij gaan verzinnen maar daar maak je alleen maar problemen mee die er niet zijn.

En daarmee is d kous af zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 24 september 2014 @ 22:09:

[...]



Mensen die zoiets als intimidatie zien, hebben geen benul, denk ik.



Als het inderdaad zomaar als loze kreet geroepen is, nee,....dan niet.

Maar...... Jij weet ook hoe je stagiares uittest. Zeker als ze jong, leuk zijn en een goed gevuld blousje hebben.

Het kan natuurlijk best dat ze zich op zijn minst voor het blok gezet voelde .

[...]





[...]

Nou, eigenlijk begint die periode al eerder. Eerst roep je poep, en met 13 roep je anale seks he.



En in die poepfase heb je ouders die na het eten even met zijn allen pies en poep en kakkedrollescheetje roepen om zo de aandrang in te tomen om het tegen de buurman te roepen.

In dat kader zie ik ook zo'n opstel: " jij denkt dat ik van mijn stoel val van zo'n opmerking? Zeg het vooral maar heel vaak, gaat de lol er snel van af " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:haakje schreef op 24 september 2014 @ 21:10:

[...]





mijn superbrave tut van een dochter van 6 heeft een keer middenin de klas haar broek naar beneden getrokken en een keiharde scheet gelaten.

Juf schijnt erg boos te zijn geworden en dochter moest op de gang, juf had zelfs geschreeuwd.

Pappa en mamma rolden onder tafel van het lachen toen ze het vertelde en konden nog net snikkend uitbrengen dat juf op school de baas is (lekker pedagogisch maar, ik dacht dat ik erin bleef).

Juf was weken later tijdens oudergesprek nog steeds bozig erom, het bleek geen handig moment ofzo (wanneer wel haha?).

Ik vond het ook nogal overdreven van de juf gezien hoe dochter verder is, maar ze moeten toch leren dat niet iedereen gediend is van dit soort humor toch?

Overal een tijd en een plaats voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar gaat het om een christelijke school? Anders zou ik niet weten waarom er straf wordt gegeven...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 september 2014 @ 22:14:

[...]





En in die poepfase heb je ouders die na het eten even met zijn allen pies en poep en kakkedrollescheetje roepen om zo de aandrang in te tomen om het tegen de buurman te roepen.

In dat kader zie ik ook zo'n opstel: " jij denkt dat ik van mijn stoel val van zo'n opmerking? Zeg het vooral maar heel vaak, gaat de lol er snel van af " .Precies. Dus die stagiaire heeft zich niet laten intimideren (wat zo te lezen ook niet de bedoeling was) maar heeft precies goed gereageerd. Waar TO zich vervolgens zo druk over maakt is mij een raadsel. Tenzij ze zelf nooit een 13 jarige jongen is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Heel lang geleden zat ik op een sterk gelovige middelbare school. Bij elke les eerst een kort gebed. De docent vroeg niet om stilte maar begon gewoon. Kletste je er door heen of deed je iets anders dan kon je voor je aan het einde van de dag terug komen. De straf? Een opstel van 1000 woorden over het woord dat je zei of de handeling die je verrichte tijdens het bidden.



Ja dan krijg je dus wel een klutopdracht als het woord dat de docent oppikte net "koud", "goedemorgen" of multomap was.



Waar jij je als moeder van een niet gestrafte mee bemoeit snap ik niet

Wat had je zelf dat voor straf in gedachten?
Alle reacties Link kopieren
@bgb ik snap het al. Je bedoelt dat kinderen elkaar vast voorbereiden op de vragen die ouders gaan stellen en elkaars verhaal gelijk trekken. Volgens mij is dat in dit geval niet aan de orde
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vreemd dat je terwijl het niet jouw kind betreft, je dus geen idee hebt of de ouders van de pubers om wie het gaat zich er wel of niet druk om maken wilt gaan mailen.



En ik vind het nog vreemder dat je ervan uit gaat dat jij degene moet zijn die bij school gaat checken wat ze ervan vinden. Ik ga er vanuit dat de stagiaire in het kader van haar handelen dit soort dingen bespreekbaar maakt. Dus die weet al lang wat haar begeleider er van vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ok heb nog even nagedacht waarom ik zou willen mailen: pure nieuwsgierigheid

Ik wil eigenlijk gewoon weten of het waar is.



Ik vind het nog steeds een rare straf daar niet van maar ben eigenlijk gewoon benieuwd naar de kant van school
Alle reacties Link kopieren
quote:maze schreef op 24 september 2014 @ 22:26:

@bgb ik snap het al. Je bedoelt dat kinderen elkaar vast voorbereiden op de vragen die ouders gaan stellen en elkaars verhaal gelijk trekken.



Ja.

Als er een thuis kwam met een zooooooo'n onrechtvaardige straf was er vaak een vriendje mee om zijn verhaal te bevestigen " hij deed echt niks, mevrouw!! " .

Als je daar een keer of wat ingestonken bent ( of je was zelf vroeger zo ) dan geloof je iets niet automatisch omdat er twee zijn die het zeggen.

Maar ik hoop voor je dat jouw kind zich niet van dat soort trucjes bedient.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:maze schreef op 24 september 2014 @ 19:28:

Nou ik ben niet snel geneigd om me met schoolzaken te bemoeien maar dit vind ik wel erg raar.



Mijn zoon is dertien en zit in de tweede klas van het middelbaar onderwijs. Met een aantal jongens stonden ze op de gang en ineens roept 1 zo'n opgeschoten puberjongen heel hard "anale seks" waarop een andere jongen zegt:"en hard!"

Slaat natuurlijk helemaal nergens op maar goed pubers doen wel vaker vreemde dingen.

Toevallig liep er een stagiaire langs die het hoorde. Nu moeten die twee jongens voor straf vier kantjes schrijven over anale seks. Mijn zoon stond er ook bij, zijn ook vrienden van hem en die vertelde het net aan mij. Ik geloof het eigenlijk niet maar 1 van die jongens appte mij dat het echt waar is.

Nou ben ik nu gek of is dit een zeer vreemde straf?

En ondanks dat het mijn kind niet betreft, zal ik hierover naar zijn mentor mailen?Ja vooral mailen en het gezag van leraren onderuit halen. Als iemand straf verdiend dan moet hij die krijgen ook, ook al lijkt het zo onschuldig. En een keer onterecht straf krijgen is ook niet erg, daar word je een grote jongen van. Kom op zeg! Al die ouders die op hoge poten naar scholen gaan , omdat hun ''prins'' of ''prinses'' nooit iets fout kan doen, het zijn altijd de kinderen van anderen die zich misdragen. Wat een onzin zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:maze schreef op 24 september 2014 @ 22:32:

Ok heb nog even nagedacht waarom ik zou willen mailen: pure nieuwsgierigheid

Ik wil eigenlijk gewoon weten of het waar is.



Ik vind het nog steeds een rare straf daar niet van maar ben eigenlijk gewoon benieuwd naar de kant van school



Je kan er ook digen mee bereiken die je niet eens zou willen.

Misschien weten die ouders nu nog van niets en krijgen die kinderen enorm op hun falie, of trappen die ouders een rel bij de rector en schaadt het de stagiare....

Als het nou nog om je eigen kind zou gaan, dat je dan zou willen weten hoe en wat er nou precies is gebeurd en met welke reden voor deze straf is gekozen dan had je een punt.

Maar ik vind dat je jezelf echt voor gek zet als je dit doet om jouw nieuwsgierigheid te bevredigen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook een rare straf en volgens mij ook een rare school.

De hele klas moest drie keer een woordenlijst overschrijven?



Het kan toch nooit zo zijn dat letterlijk iedereen in de klas zat te klieren.

Rare en slechte leraren.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Vroegah (en dan heb ik het over 15 jaar geleden) werden je ouders boos op jou als je straf had gekregen. Nu worden ze boos op leerkrachten want hoe durf je hun prins(es)je straf te geven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven