Wat geven aan ouders overleden kindje?

17-09-2014 00:04 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Helaas is het vier maanden oude kindje van een kennis overleden :(

We wilden met een groepje een mooi boeket laten bezorgen maar ze hebben liever geen bloemen. We willen graag iets geven waarmee we ze een hart onder de riem kunnen steken.



Een kaartje is al gestuurd.



Iemand een idee?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
De geboortedag van het kindje op de kalender schrijven en op die dag een lief kaartje sturen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik zou het bij een kaartje houden dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook bij een kaartje houden.
Kaartje of als de oorzaak (ziekte) bekend is een donatie voor dat onderzoek.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste reactie was ook: hou het bij een kaartje.



Maar misschien is een cadeaubon om een mooi fotoalbum te laten maken een idee?
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk voor die kennis! Misschien aanbieden een boompje te planten ergens ter nagedachtenis? Of laten weten dat je intens met ze meeleeft en vragen of je hen ergens mee kan helpen, of er iets is wat je voor hun kan doen? Hebben ze nog meer kinderen, dan bijv aanbieden om die op te vangen als daar behoefte aan is..



Verder zou ik het ook niet weten, behalve je schouder aanbieden als daar behoefte aan is of komt..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik weet welk kindje je bedoelt.



Ik zou iets kopen voor zijn papa of mama, waarmee ze even haar gedachten kan verzetten, waarmee ze samen iets kunnen doen als ze daar aan toe zijn.



Er bestaat ook een stichting, misschien verkopen zij iets moois?
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie elkaar dan, Mrsnem en Suzyq?



Suzyq: ik zou het bij een kaart met een bon voor een fotoalum houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op woensdag 17 september 2014 00:21 Kennen jullie elkaar dan, Mrsnem en Suzyq?



Suzyq: ik zou het bij een kaart met een bon voor een fotoalum houden.



Nee, het nieuws bereikte mij omdat wij elkaar kennen op social media.

Bon voor een album is ook een leuk idee.
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
stichting Make a memory maakt een fotoreportage van overleden kindjes. Misschien kun je de ouders hier op wijzen



http://www.makeamemory.nl/
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig!

Ik zie dat je al een kaart hebt gestuurd.

Ik hoorde laatst namelijk van iemand die ineen zelfde soort situatie zat en geen geschikte kaart kon vinden. Via via kwam zij toen bij een site waar ze een hele mooie kaart hadden voor een pasgeboren kindje dat was overleden.

Met een mooi gedichtje erop wat het ook makkelijker maakt omdat je geen uitgebreide moeilijke tekst hoeft te bedenken.

Ik heb even gekeken, maar het was tantebetjes.nl



Verdere kleinigheidjes zou ik zo niet weten. Ik denk dat misschien een boekje over ouders die net een kindje hebben verloren. Je hebt tegenwoordig hele mooie boekjes die op een mooie manier vertellen over de rouw ofkrachtige uitspraken die jekunnen helpen..
Ik weet denk ik ook welk kindje je bedoeld. Ik zou echt niet weten wat te geven. Sowieso is niets nu op dit moment een echte steun behalve hem terug geven maarja dat kan niemand helaas. Ik lees mee.
Wat vreselijk zeg!



Als je naast een kaartje nog iets wil geven dan zou ik ze een mooie lantaarn met een kaars geven, zodat ze een kaarsje kunnen opsteken voor het overleden kind.



De lantaarn zou ik dan niet echt overhandigen maar bij het grafje neerzetten, met een kaartje erbij met een gedichtje bijvoorbeeld. Als er geen grafje is dan zou ook geen lantaarn geven trouwens denk ik. Lijkt zo raar om een cadeau te overhandigen bij zo'n verlies. Als je dat al doet, pak het dan niet in, dan is het helemaal zo cadeau-erig.



Een ingelijst gedicht? En dan echt een mooie lijst, een zilveren lijst oid. Zodat daarin ook een foto van het kindje in kan worden bewaard.
Alle reacties Link kopieren
Een kado lijkt me eigenlijk een beetje apart. Als bijv. je vader of moeder overlijdt krijg je toch ook geen cadeau van vrienden? Ik begrijp dat een kind verliezen wat anders is maar een cadeau lijkt me heel persoonlijk. Misschien kun je een keer een ovenschotel brengen zodat ze zelf niet hoeven te koken?
Alle reacties Link kopieren
Even ter verduidelijking: mrsnem kent kennelijk de betrokkenen via social media, niet mij..



Enne, nee, een cadeau hoeft natuurlijk niet, maar mensen kunnen ook geen bloemen sturen oid, wat meestal wel kan bij een afscheid, uit respect en/of medeleven betonen, maar in dit geval niet. En dan is het moeilijk om iets anders te bedenken wat je in zo'n situatie wel of niet kan doen om ietsje van dat leed te verzachten. En dat is niet veel, ben ik bang..



Meer dan laten blijken dat je meeleeft en hulp aanbieden als dat gewenst is, kan je niet doen, denk ik. Het is hun rouwproces, daar helpt vrijwel niks van buitenaf bij..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Je zou ook praktische hulp kunnen bieden. Breng ze maaltijden voor een week, die ze in de vriezer kunnen doen en alleen maar hoeven op te warmen. Zeg dat je vanavond de was op komt halen en deze morgen weer schoon gestreken terugbrengt. Vaak zijn het de mondaine dingen die er bij in schieten in zo een verschrikkelijke situatie. Als iemand dat even van je overneemt kan dat erg fijn zijn.



Verder, hebben ze nog andere kinderen? Misschien kan je die een uurtje naar de speeltuin meenemen, of zoiets. Hangt een beetje af van hoe close je normaal gesproken met ze bent (zowel de kinderen als de ouders).
Hulp aanbieden blijft vaak heel abstract " bel me als je iets nodig hebt" en dan doen mensen dat toch niet, want je wil niemand tot last zijn. Ik weet van mezelf dat concrete hulp vaak makkelijker aan te nemen is.
Ik vind het idee van het boompje mooi! Anders denk ik aan een goud of zilver medaillon met een fotootje.

Laat vooral merken dat je er voor ze bent. Niet alleen nu, maar maak het ook over een aantal maanden een bespreekbaar onderwerp.

Sterkte! Het lijkt me vreselijk....
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon is 4 jaar geleden overleden met 4 maanden en wij werden idd geraakt door kaarten en een geplant boompje door vrienden. Mensen die aangaven af en toe langs het grafje te gaan. Vrienden die op de geboorte en sterfdag even iets laten horen, dat zijn de fijne dingen. Het hoeft niet groot te zijn. Het gaat om de aandacht. Wat ook bijzonder is vrienden die de begravenis hebben gefotografeerd en gefilmd. Kan het nog steeds niet bekijken maar als zijn zus het later wil weten hoe het was, zijn er beelden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb ook weleens gehoord dat je een ster kan kopen en volgens mij kan laten vernoemen. Dan zou ik de naam van 't kindje geven en kunnen ze altijd naar boven kijken.
Jane-doe, dat is een prachtig cadeau!!

http://osr.org/nl/
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een ster kopen dan weer een apart iets eigenlijk. Een ster is namelijk niemands eigendom, dus feitelijk kopen kan niet eens. Zo'n bedrijf kan 1 ster als ze willen wel aan 100 mensen aanbieden.



Zelf zou ik een kaart sturen. En het boompje vind ik ook een mooi idee.

En als je dicht bij ze staat praktische hulp bieden om ze te ontlasten. Als je wat verder van ze af staat weer niet want misschien willen ze in deze zware periode alleen familie en goede vrienden om zich heen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n ster? Dat meen je niet.

Kan me echt niet voorstellen dat je daar als ouder van een overleden kindje op zit te wachten.



Ik zou het houden bij de tips van Suomi en Nlies.
Alle reacties Link kopieren
Die sterren verkoop is de reinste oplichting, daar wordt iemand anders alleen maar heel rijk van. Koop een mooie boom en plant die ergens. Ik weet van een vrouw wiens zoontje op pasgeboren leeftijd is overleden dat die heel graag naar "zijn" boom gaat en daar troost uit put.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven