Wat hebben jullie dit weekend gedaan?

21-01-2017 17:42 108 berichten
Wat hebben jullie dit weekend allemaal gedaan?

Heb wat inspiratie nodig aangezien ik me sinds ik single ben heel vaak verveel als het weekend is.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamila schreef op 22 januari 2017 @ 11:24:

Nou ik lees het toch anders. Ik vind dat je je kind zeker tekort doet als hij het gevoel heeft niet genoeg te zijn. Dat moeders steeds andere volwassenen (en dan het liefst een vriend) om zich heen nodig heeft om zich okay te voelen.



En kind voor tv/nintendo zetten is natuurlijk erg makkelijk. Het weekend draait vooral om TO's wensen: niet alleen met kind zitten of wat ondernemen.goede post
quote:vivamila schreef op 22 januari 2017 @ 11:24:

Nou ik lees het toch anders. Ik vind dat je je kind zeker tekort doet als hij het gevoel heeft niet genoeg te zijn. Dat moeders steeds andere volwassenen (en dan het liefst een vriend) om zich heen nodig heeft om zich okay te voelen.



En kind voor tv/nintendo zetten is natuurlijk erg makkelijk. Het weekend draait vooral om TO's wensen: niet alleen met kind zitten of wat ondernemen.

Mijn kind geef ik dat gevoel niet hoor daar let ik op. Hij weet dat hij heel erg belangrijk voor mij is. Alleen een kind kan nooit de plek vervullen van een partner. Een kind blijft je kind en mag je niet vergelijken met een partner.

En ik wil juist voorkomen dat hij te lang achter de tv nintendo zit daarom plan ik altijd graag activiteiten. Mijn zoontje speelt graag samen met andere kinderen vandaar dat hij niet alleen met mij naar ballorig wilt.
quote:lollypopje schreef op 22 januari 2017 @ 10:11:

Het valt mij op dat je het hele weekend rond zijn wensen in plant. Doe je dat altijd?

Waar zijn jouw wensen, behalve een gezin zijn? Wat vind jij leuk om te doen?



Echt niet dat mijn ouders mij elk weekend gingen vermaken. Als ik thuis was, dan gingen mijn ouders echt niet enkel doen wat ik wilde. Was ook lastig met nog twee kinderen. Dus mocht ik me vaak ook gewoon zelf vermaken en als ik dan mopperde dat ik me verveelde, was het antwoord "dan ga je wat doen." wat uiteraard een heel stom antwoord was, als kind. Maar zij waren nu eenmaal niet de lollypop-vermaak-machine. Als mijn moeder een boek wilde lezen, dan deed ze dat. Als er boodschappen gedaan moesten worden, dan moest ik gewoon mee. En ik denk dat het best gezond is dat een kind leert dat het niet allemaal om hem/haar draait.



Dus wat wil jij doen in je weekend? Niet als moeder, maar als mens? Als jij, want jij bent meer dan moeder.



Dat is juist wat ik niet goed weet wat ik graag zou willen doen, daardoor opende ik het topic ook voor inspiratie.

Het voelt alsof ik inderdaad alleen nog werk en als ik vrij heb bezig ben met wat mijn zoontje graag doet omdat ik zo graag wil dat hij gelukkig is. Wat ik zelf leuk vind weet ik niet eens meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:misstwix schreef op 22 januari 2017 @ 12:00:

[...]





Dat is juist wat ik niet goed weet wat ik graag zou willen doen, daardoor opende ik het topic ook voor inspiratie.

Het voelt alsof ik inderdaad alleen nog werk en als ik vrij heb bezig ben met wat mijn zoontje graag doet omdat ik zo graag wil dat hij gelukkig is. Wat ik zelf leuk vind weet ik niet eens meer.



Ik zou als eerste stoppen met continu aan je kind vragen wat hij wil. Hij kan zich dan vast nog steeds prima vermaken en anders verveelt hij zich dat is niet erg.

En dan heb jij niks te doen. Nou dan verveel jij je ook een keer. Dat is niet erg. Vervelen is juist goed voor een mens.



En dan? Wat vond je vroeger leuk, voordat je een kind had? Wat waren je hobby's wat deed je graag? En denk dan niet dat iets niet kan, omdat je nu een kind hebt. Denk hem hierbij even helemaal weg.

Als je weer weet wat je vroeger leuk vond, begin dan eens met die dingen. Hield je van lezen? Ga een boek lezen. Hield je van uitgebreid koken? Doe dat. En als je de dingen niet kunt doen met een kind, regel een oppas. Als jullie samen naar je ouders kunnen, kun je hem daar vast ook een keer brengen zonder dat jij er ook bent.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Eens met lollypopje. En wat het alleen spelen betreft. Telkens een beetje opbouwen. Beginnen met een kwartiertje en dan echt niet reageren (tenzij t gevaarlijk wordt natuurlijk). En daarna samen iets doen. Vooraf uitleggen dat dit het plan is.



Als dat goed gaat, 20 minuutjes, etc. Heeft hier heel goed gewerkt. Nu kunnen we gerust een uur pixelen, puzzelen, borduren etc zonder dat ze ons storen. Kids zijn 6&4.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
quote:misstwix schreef op 22 januari 2017 @ 11:51:

[...]



Mijn kind geef ik dat gevoel niet hoor daar let ik op. Hij weet dat hij heel erg belangrijk voor mij is. Alleen een kind kan nooit de plek vervullen van een partner. Een kind blijft je kind en mag je niet vergelijken met een partner.

En ik wil juist voorkomen dat hij te lang achter de tv nintendo zit daarom plan ik altijd graag activiteiten. Mijn zoontje speelt graag samen met andere kinderen vandaar dat hij niet alleen met mij naar ballorig wilt.



Dat is niet hoe je het eerder beschreef; dat je je verveelt sinds je single bent. En nu veel bij je ouders bent om niet heel de dag thuis te hoeven hangen.



Maargoed; wat deed je dan in de weekenden toen je nog in een relatie zat?
Hier man die verwacht en eist dat kind continue vermaakt wordt. Even geen plannen.....dan is hij onrustig.

Ikzelf ben van mening dat een planloze dag niet slecht is. Een kind leert zo zichzelf te vermaken. Ook belangrijk. En verveling.......bedenk dan maar iets vanuit creatieve zin. En als er eens een kwartier naar het plafond gestaard wordt...ook niet erg.



Ikzelf kan dat heel goed...niets plannen en mezelf vermaken. Heb dat ooit geleerd en plus daar nu de vruchten van. Ik word regelmatig gillend gek van het rusteloze heen en weer van man.





Dus zie hier de reden waarom verveling goed kan zijn voor een kind.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren boodschappen gedaan, huishouden en koken. 's-Avonds naar salsafeest geweest.

Vandaag eerst beetje rustig aan gedaan, viva-forum kijken en zometeen nog even de laptop open om wat achterstallig werk in te halen.
When in doubt, the auditor is always right!
Als je sportieve tour wil opgaan: Een MTB toertocht...was wel wat(bere)koud met dit vriesweer...je bent even weg van alles en je beweegt en je komt op leuke plaatsen waar je anders niet komt. En als je toertochten doet staat alles prima aangeduid. En er zijn ook kleinere tours of kidstours....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou via internet op oproepje buurthuis contact zoeken met andere kinderen in leeftijd van jouw zoontje.

Dat is veel gezelliger, juist in de weekends.

Want ik begrijp ook wel dat het niet altijd gezellig is om de hele dag alleen met een kind op te trekken hoe lief hij ook is.Een volwassene heeft behoefte aan volwassen gesprekken soms!
quote:misstwix schreef op 22 januari 2017 @ 11:51:

[...]

En ik wil juist voorkomen dat hij te lang achter de tv nintendo zit daarom plan ik altijd graag activiteiten.



Dit vind ik wel een rare opmerking, je gaat activiteiten voor hem plannen zodat hij niet achter een scherm zit? Kan hij zichzelf alleen maar vermaken met een scherm en laat jij dit thuis altijd toe?

Je hebt nog niet gereageerd hoe oud je zoon is, of heb ik dat ergens gemist?
Als ik hem zelf laat kiezen wilt hij de hele dag op de nintendo/tablet. Wat ik natuurlijk niet toelaat. Maar zodra hij stopt met tablet of tv kijken wilt hij met mij spelen.

Hij weigert serieus om in zijn eentje met speelgoed te spelen. Dit doet hij alleen als ik mee speel of een ander kind bij ons thuis speelt.

Als ik hem de tablet verbied en zeg ga beter even spelen nu dan is hij boos en zegt hij maar ik wil niet alleen spelen. En rent boos naar boven ofzo.

En blijft daar dan totdat ik naar hem toe ga en hem voorstel om met iets te gaan spelen samen.

Dan speelt hij wel graag mee met me maar zodra ik dan stop, stopt hij ook... vandaag bijvoorbeeld ook weer de hele middag samen

gespeeld met hem. Ik vind dat zelf ook leuk maar heb t idee dat het niet normaal is en dat andere ouders dit echt niet een hele middag doen en dat hun kinderen wel alleen kunnen spelen en dit ook fijn vinden.

Hij is bijna 8 en heeft eigenlijk zijn hele leven iemand anders nodig gehad om leuk te kunnen spelen. Heel soms lukt het wel een half uurtje maar dat is echt zeldzaam.
Toen ik nog in relatie zat bedacht mijn partner altijd iets leuks dat we konden gaan doen en gingen we vaak naar de stad wandelen in stadspark en de eendjes voeren, kinderboerderij,

Speeltuinen, samen zwemmen of uiteten en heel vaak op bezoek bij familie van m'n partner die ook kinderen hebben en hun bij ons of we spraken samen af om ergens heen te gaan. Veel feestjes want hij had een grote familie etc.
Alle reacties Link kopieren
Maar denk je niet dat hij dat het ook niet een beetje komt doordat jij altijd meespeelt? Natuurlijk is dat leuker, en omdat hij gewend is dat jij dat doet voelt hij ook geen noodzaak om zichzelf te leren vermaken.

Ik zou daar sowieso mee stoppen of i.i.g. minderen.
Dus omdat hij boos wordt geef jij er aan toe en blijft het dus in stand? Zo kan je en geen tijd voor je zelf nemen en het is voor hem ook niet goed als hij zichzelf nooit leert te vermaken.



Ik zou dat als een groot probleem zien en als eerste aanpakken. Zelf heb ik geen tips hoe je daarmee moet beginnen maar andere moeders hier op de viva vast wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:misstwix schreef op 22 januari 2017 @ 15:30:

Als ik hem zelf laat kiezen wilt hij de hele dag op de nintendo/tablet. Wat ik natuurlijk niet toelaat. Maar zodra hij stopt met tablet of tv kijken wilt hij met mij spelen.

Hij weigert serieus om in zijn eentje met speelgoed te spelen. Dit doet hij alleen als ik mee speel of een ander kind bij ons thuis speelt.

Als ik hem de tablet verbied en zeg ga beter even spelen nu dan is hij boos en zegt hij maar ik wil niet alleen spelen. En rent boos naar boven ofzo.

En blijft daar dan totdat ik naar hem toe ga en hem voorstel om met iets te gaan spelen samen.

Dan speelt hij wel graag mee met me maar zodra ik dan stop, stopt hij ook... vandaag bijvoorbeeld ook weer de hele middag samen

gespeeld met hem. Ik vind dat zelf ook leuk maar heb t idee dat het niet normaal is en dat andere ouders dit echt niet een hele middag doen en dat hun kinderen wel alleen kunnen spelen en dit ook fijn vinden.

Hij is bijna 8 en heeft eigenlijk zijn hele leven iemand anders nodig gehad om leuk te kunnen spelen. Heel soms lukt het wel een half uurtje maar dat is echt zeldzaam.Is dat zijn probleem of jouw probleem? Als zijn tijd op tablet/computer afgelopen is, is het gewoon afgelopen en natuurlijk is het leuk van tijd tot tijd samen met je kind een spelletje te spelen ofzo, maar je bent ook niet zijn persoonlijke vermaakspersoon. Nou, dan rent hij naar zijn kamer, so waht? Voor mijn part gaat hij dan de hele middag chagrijnig op zijn bed liggen met zijn hoofd onder het kussen. ZIJN keuze toch?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Kind op eigen kamer betekend rust voor jou. Eindelijk zuchtend op de bank ploffen.
Alle reacties Link kopieren
quote:misstwix schreef op 22 januari 2017 @ 15:30:

Als ik hem zelf laat kiezen wilt hij de hele dag op de nintendo/tablet. Wat ik natuurlijk niet toelaat. Maar zodra hij stopt met tablet of tv kijken wilt hij met mij spelen.

Hij weigert serieus om in zijn eentje met speelgoed te spelen. Dit doet hij alleen als ik mee speel of een ander kind bij ons thuis speelt.

Als ik hem de tablet verbied en zeg ga beter even spelen nu dan is hij boos en zegt hij maar ik wil niet alleen spelen. En rent boos naar boven ofzo.

En blijft daar dan totdat ik naar hem toe ga en hem voorstel om met iets te gaan spelen samen.

Dan speelt hij wel graag mee met me maar zodra ik dan stop, stopt hij ook... vandaag bijvoorbeeld ook weer de hele middag samen

gespeeld met hem. Ik vind dat zelf ook leuk maar heb t idee dat het niet normaal is en dat andere ouders dit echt niet een hele middag doen en dat hun kinderen wel alleen kunnen spelen en dit ook fijn vinden.

Hij is bijna 8 en heeft eigenlijk zijn hele leven iemand anders nodig gehad om leuk te kunnen spelen. Heel soms lukt het wel een half uurtje maar dat is echt zeldzaam.Je geeft iedere x toe. Tuurlijk rent hij boos naar boven omdat hij weet dat je toch iets komt voorstellen. Hier mogen ze gewoon blijven mokken. Op den duur gaan ze toch wel spelen. Alleen zal het in jullie geval veel langer duren omdat hij nooit anders gewoon is geweest.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
quote:pejeka schreef op 22 januari 2017 @ 18:06:

[...]





Is dat zijn probleem of jouw probleem? Als zijn tijd op tablet/computer afgelopen is, is het gewoon afgelopen en natuurlijk is het leuk van tijd tot tijd samen met je kind een spelletje te spelen ofzo, maar je bent ook niet zijn persoonlijke vermaakspersoon. Nou, dan rent hij naar zijn kamer, so waht? Voor mijn part gaat hij dan de hele middag chagrijnig op zijn bed liggen met zijn hoofd onder het kussen. ZIJN keuze toch?Ja klopt wel alleen ik voel me dan schuldig als ik hem zou laten boven alleen. Vind het zielig en ben dan bang dat hij depressief word als hij zich alleen voelt. Dus uit medelijden ga ik dan na hooguit vijf min wat voor mijn gevoel uren lijkt al naar hem toe om te kijken.
quote:Troeteltje schreef op 22 januari 2017 @ 18:12:

Kind op eigen kamer betekend rust voor jou. Eindelijk zuchtend op de bank ploffen.Hah nou rust heb ik niet als hij op die manier boven is. Ik heb dan medelijden en vind t zielig dat hij verdrietig/boos is en wil dan het liefst direct achter hem aan gaan om het goed te praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:misstwix schreef op 22 januari 2017 @ 18:58:

[...]



Hah nou rust heb ik niet als hij op die manier boven is. Ik heb dan medelijden en vind t zielig dat hij verdrietig/boos is en wil dan het liefst direct achter hem aan gaan om het goed te praten.Doe je toch zelf? Ik zou gewoon een lekkere film aanzetten, wat lekkers te drinken pakken en riant op de bank gaan hangen. Wat denk je hem nou te leren door constant achter hem aan te rennen? Dat hij zijn zin tóch wel krijgt als hij bokkig gedrag vertoont? Laat hem maar lekker even in zijn sop gaarkoken, krijgt hij niks van.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:misstwix schreef op 22 januari 2017 @ 18:58:

[...]



Hah nou rust heb ik niet als hij op die manier boven is. Ik heb dan medelijden en vind t zielig dat hij verdrietig/boos is en wil dan het liefst direct achter hem aan gaan om het goed te praten.Dus je oplossing is om hem enorm te verwennen en hem altijd zijn zin te geven? Het is wel duidelijk wie bij jullie in huis "de baas" is. Denk je echt dat hij daar deprisief van zal worden? Ik denk eerder dat kinderen die nooit hebben geleerd dat ze zichzelf soms moeten vermaken en niet altijd hun zin krijgen als ze boos doen een grote kans hebben om in een depressie te raken omdat ze niet met zichzelf hebben leren omgaan. Ben wel heel benieuwd hoe jij dat ziet TO.
Ik zie het ook zo als ik objectief kijk dus andere moeders zou ik dezelfde tips geven maar bij mijn eigen kind vind ik het te moeilijk om hem boos verdrietig te zien. Misschien ook mede door schuldgevoel dat hij gescheiden ouders heeft. Denk dan hij heeft het toch al lastig zo met twee huizen. Wil gewoon graag dat hij gelukkig is.
Alle reacties Link kopieren
quote:misstwix schreef op 22 januari 2017 @ 20:52:

Ik zie het ook zo als ik objectief kijk dus andere moeders zou ik dezelfde tips geven maar bij mijn eigen kind vind ik het te moeilijk om hem boos verdrietig te zien. Misschien ook mede door schuldgevoel dat hij gescheiden ouders heeft. Denk dan hij heeft het toch al lastig zo met twee huizen. Wil gewoon graag dat hij gelukkig is.Denk je niet dat hij er op termijn gelukkiger van wordt als hij leert zichzelf te vermaken?
Ik denk absoluut hetzelfde als geelheer hierboven insueert. Hopelijk ga je er wat mee doen, ben er van overtuigd dat dat voor jou en voor je zoon echt het beste zal zijn... succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven