Wat is het raarste dat een straatwerver ooit tegen je zei?

19-01-2017 03:46 113 berichten
Straatwervers, jullie kennen ze wel, ze staan meestal op straat om nieuwe donateurs te vinden voor een goed doel.



Vanmiddag liep ik na werktijd met een collega door de stad. Collega is duidelijk zwanger en we werden aangesproken door een straatwerver over een goed doel wat betreft mensenrechten. Hij richtte zich hoofdzakelijk tot mijn collega en collega gaf aan alle mensenrechten te willen steunen maar dat ze het geld gewoon niet kon missen, zeker met een kleine op komst, waarbij ze ook nog wees naar haar buik. De werver reageerde daarop met "Ben je soms bang dat je straks onder een brug moet slapen omdat je teveel geld aan *goed doel* hebt gegeven?". Het kwam er zo raar uit. Best heel onfatsoenlijk ook, zeker omdat collega heel eerlijk en oprecht was hierover. Ik begrijp dat ze graag mensen willen binnenhalen maar dit lijkt me averechts te werken.



Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie weleens met jullie mond vol tanden hebben gestaan door een rare opmerking van een straatwerver.
Alle reacties Link kopieren
Zouden die mensen nou echt denken dat op het moment dat zij beginnen met schelden/lawaai maken jij van gedachte verandert. Zo van nou sorry, je hebt gelijk kom maar met dat machtigingsformulier?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hadden het een tijdje geleden met collecteurs van de cliniclowns. We hadden aangegeven dat we het geld gewoon niet konden missen, maar die man bleef maar doorgaan. Op een gegeven moment zei hij "Maar 99% van de kinderen vind het leuk!" en mijn vriend haakte daarop in met "Nou, wij zijn voor die 1% die het afschuwelijk vindt." Die man wist niet wat hij moest zeggen, en we zijn snel weggelopen. Maar serieus, als mensen aangeven dat ze het niet kunnen betalen, waarom gaan ze dan door?!
Alle reacties Link kopieren
wat een rare dingen!

Ik heb het aan de telefoon gehad. De verkoper hield vol dat ik informatie had opgevraagd en ik zei dat ik geen idee had (al ging het wel om iets waar ik interesse in heb, dus het had waar kunnen zijn), en liever thuis even nalas. Vervolgens: 'wat denk je dat ik verkoop? Hamburgers ofzo?'



Een hele leuke: een straatwerver begint aan haar praatje. Ze kijkt in mijn kinderwagen naar mijn 6 weken oude, prachtige baby. Blijkbaar last van haar eierstokken: wat schattig, och is het niet koud, hoe oud is hij, awwwh, nou fijne dag hoor!

Daar was ik dus heel makkelijk vanaf.



En een hele eerlijke: hello fresh. Ik zeg dat ik al heb afgenomen. Hij antwoordt: OK, jammer voor mijn bonus.
Alle reacties Link kopieren
Ooit een werver voor een goed doel tegen aids. Ik luisterde even maar vond het maandbedrag te hoog. Dus ik zei: nee dank je, fijne dag. Draai me om en wil weglopen. Zegt dat meisje tegen me: neuk je dan maar dood.



Ik heb me omgedraaid en heb echt even met open mond naar haar gestaard. Toen heb ik gevraagd of ze hoorde wat ze daar zei en toen heb ik voor haar neus met de organisatie gebeld en haar naam plus klacht doorgegeven. Ongelooflijk.
Ik had het jaren geleden aan de telefoon. Ik wordt gebeld, verkoper vraagt: 'Is je vader thuis?' Ik zeg van niet, dat hij aan het werk is een dat ik hem best even zijn nummer wil geven. Ik geef de beste man het zakelijke nummer van mijn pa. Paar tellen later belt hij terug want hij was op zoek naar A.B.C. Sttt-achternaam. Helemaal woedend dat dat kut-geintjes waren waar hij niet op zat te wachten. Etcetc.

Dus ik leg de man uit dat als hij mijn echtgenoot had willen spreken dat hij dan niet naar mijn vader had moeten vragen. Ik geloof dat hij het nu nog niet snapt.
quote:sssssst schreef op 19 januari 2017 @ 09:22:

Ik had het jaren geleden aan de telefoon. Ik wordt gebeld, verkoper vraagt: 'Is je vader thuis?' Ik zeg van niet, dat hij aan het werk is een dat ik hem best even zijn nummer wil geven. Ik geef de beste man het zakelijke nummer van mijn pa. Paar tellen later belt hij terug want hij was op zoek naar A.B.C. Sttt-achternaam. Helemaal woedend dat dat kut-geintjes waren waar hij niet op zat te wachten. Etcetc.

Dus ik leg de man uit dat als hij mijn echtgenoot had willen spreken dat hij dan niet naar mijn vader had moeten vragen. Ik geloof dat hij het nu nog niet snapt.
En pas aan de deur. Ik had een sticker dat colportage niet gewenst was. Toch werd er steeds aan aangebeld. Kinderpostzegels, GroteClubactie etc. Dus ik maak een nieuwe 'sticker' met: verkopers niet gewenst.



Belt er een man aan die mijn dakgoot wil schoonmaken, mijn schoorsteen wil vegen etc. Ik wijs hem op de sticker. Begint hij een hele discussie dat hij geen verkoper is dus gewoon mag aan bellen. Hij verkoopt immers niks, hij biedt diensten aan. Tegen betaling! Wat is het verschil dan met een verkoper?
quote:Wintertime16 schreef op 19 januari 2017 @ 08:45:

We liepen met baby van 2 maandjes oud ofzo in de stad toen we werden aangesproken door iemand van KiKa. Toen we aangaven geen interesse te hebben werd ons nageroepen 'dan hoop ik voor jullie dat zij geen kanker krijgt', wijzend op de kinderwagen.

Idioot.Wauw.
Laatst bij het winkelcentrum, werd aangesproken door een jongen over duurzaamheid, of ik daar voor of tegen was. Ik gaf aan voor maar direct daarbij dat ik door moest. Hij vroeg of ik geen tien minuutjes(!) had, dus ik gaf aan dat mijn twee maanden oude zoon (die in de wagen lag) geen tien minuutjes had daar hij op tijd gevoed moest worden en ik precies zou uitkomen, daar ik naar huis moest lopen. Vervolgens liep ik door, liep hij stukje met me mee en begon me vervolgens een soort schuldgevoel aan te praten dat duurzaamheid ook voor mijn zoons toekomst was en dat ik er beter aan zou doen even te luisteren enz.
Alle reacties Link kopieren
'Hallo! Jij bent toch zeker ook wel tegen kanker!?'



Les temps sont durs pour les rêveurs...
Jemig, ik heb nog nooit iemand geslagen, maar bij een aantal van jullie posts weet ik werkelijk niet of ik me had kunnen beheersen. Wat een stel asociale idioten!



Ik kan me zelf eigenlijk niet heugen ooit zoiets meegemaakt te hebben. Misschien omdat ik altijd erg resoluut afkap ofzo? Geen idee!



Maar ik denk dat de optie van voor hun neus bellen en een klacht indienen inderdaad de beste tactiek is. Ze worden vaak ingezet door een bureau dat fondsen werft voor de betreffende goede doelen, maar bij genoeg klachten zullen ze ongetwijfeld een ander bureau gaan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een man aan de deur gehad die vroeg of mijn man er ook was, nee dus. Toen vroeg hij of ik ook beslissingen mocht nemen over het huishouden?! Nee joh het is 1950 nou goed..



"is ja vader/moeder er ook?" duurde echt tot dik in de dertig bij mij, al scharrelde er drie kinderen om me heen dan nog namen ze aan dat ik de oppas was. Ik heb elke keer gezegd dat ik geen idee had maar ze wel even wilde bellen..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Het erge is dat het die verkopers zelf geen fuck kan schelen al die ziektes, armoede etc. Ze willen alleen maar geld verdienen.



Ik ken er een paar en ik vind dat niet de mensen met de leukste persoonlijkheden. Al zitten er natuurlijk ook gewoon aardige bij, die ben ik alleen nog niet tegengekomen
quote:GateKeeper schreef op 19 januari 2017 @ 09:04:

Laatst stonden ze in t winkelcentrum bij ons. Proefdieren. Bent u voor of tegen proefdieren? Ehhhh.... is er ooit wel iemand die zegt nou ik vind konijntjes met lippenstift best schattig.



Heel verhaal bla bla. Maandelijks bedrag, bepaal jezelf, kan je maandelijks opzeggen bla bla.



Ik zeg als je met een bus had staan rammelen dan had ik er wat ingegooid maar ik ga geen maandelijkse bijdrage doen. Komt haar collega mevrouw ik zie dat u twijfelt, ik zeg ik twijfel heemaal niet ik zeg net dat ik dit niet wil. Als blikken konden doden lag ik dood op de grond.



Die vergoeding die ze krijgen moet toch ontzettend hoog zijn om dit werk aantrekkelijk te maken? Iedereen vind je irritant en probeert je te mijden. Ik snap t echt niet hoor.Ik weet dat ze bij hellofresh echt megaveel verdienen als ze hun target halen. Volgens mij zijn dat 5 of 6 nieuwe aanwinsten per werver per dag.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 19 januari 2017 @ 09:34:

'Hallo! Jij bent toch zeker ook wel tegen kanker!?'



Die werd een tijdje geleden naar mij -kaal door chemo- geroepen. Vond ik toch wel een beetje apart.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf zwerver lezen.

Over het algemeen hebben ze niet zo'n interesse in mijn op straat.

Telefonisch waren ze vasthoudender. Eentje die het donatiebedrag steeds lager maakte (ik had gezegd dat ik geen geld had), de enige reden dat ik hem liet doorgaan was omdat ik mij afvroeg wat het minimale bedrag was.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wintertime16 schreef op 19 januari 2017 @ 08:45:

We liepen met baby van 2 maandjes oud ofzo in de stad toen we werden aangesproken door iemand van KiKa. Toen we aangaven geen interesse te hebben werd ons nageroepen 'dan hoop ik voor jullie dat zij geen kanker krijgt', wijzend op de kinderwagen.

Idioot.





Oh wow!

Die had ik toch even echt op zijn plek gezet zeg wat een idioot.
Alle reacties Link kopieren
Aan de dwur; waarom wil u teveel betalen?



Ik zei laatst gewoon serieus ..nee ik gebruik geen energie, daar ben ik mee gestopt dit jaar



Hij zei niets meer alleen iets van ehhhhh.....en wenste mij een vriendelijke dag

Ik heb pas gelachen toen de deur dicht was





Meestal probeer ik een zo bizar mogelijk maar toch serieus antwoord te geven en zo te kijken alsof zij twijfelen of ik het meen en echt gestoord ben of een grapje maak
Alle reacties Link kopieren
Tijdje terug aan de deur, een meneer van de gemeente die een aanbieding had om de vuilcontainer na het legen te laten reinigen. Ik vond dat niet zo'n gek idee, maar aangezien het mijn vriend zijn huis is kan ik die beslissing niet voor hem nemen. Het was 17u, dus vriend was nog op het werk, maar ik zou het wel met hem overleggen. Nee, ik moest meteen beslissen, want er was geen manier om er op terug te komen. Nou ja, dan niet hè.



Verkooptactiek van een ui.





Oh, en die keer dat ik uit mijn werk kwam, werkkleding nog aan, logo van een bekende dierentuin duidelijk in het zicht. Meneer van het WNF op het station: 'hallo, heeft u toevallig enig idee wat er in Afrika allemaal met de neushoorns gebeurt?'



Euh nee, geeeeeen idee. En nu ga ik mijn trein halen, doei!



Ik wil best wat geven als ze ergens met zo'n donatiebox staan, maar ik kan het er niet als extra vaste last bij hebben.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat iedereen hier altijd jonger wordt geschat (ondanks zwangere buik en kinderen). Ik ben juist een paar keer ouder geschat, daar waren ze ook niet zo blij mee toen dat niet zo bleek te zijn. Als ik tijd heb ga ik altijd wel met ze in gesprek, ook al heb ik niet echt interesse. Ben toch wel benieuwd wat ze te zeggen hebben meestal.



Een keer aan de telefoon (ik was een jaar of 12 ofzo). Man begint een hele riedel af te steken over uitvaartverzekeringen want ja, ook ik ga een keer dood en ik moest toch wel rekening houden met mijn arme rouwende nabestaanden. Er was echt geen speld tussen te krijgen. Hij heeft geloof ik 15 minuten tegen me aan gekletst tot hij vroeg 'En, wat vindt u ervan?' Waarop ik gezegd heb: 'Ehh, zal ik u aan mijn moeder geven?'. Was hij niet helemaal blij mee.



Later (ik was 15/16) nog een keer toen ik op de bus zat te wachten. Heb met de beste man een heel verhaal over de dieren in Afrika gevoerd. Tot hij uiteindelijk een formulier tevoorschijn haalde met de vraag of ik dan donateur ging worden. Dus ik zeg 'Op zich wel hoor, maar moet je daar geen 18 voor zijn?' Hij geloofde absoluut niet dat ik dat niet was. Heb mijn ID-kaart maar laten zien, hij dacht toen ook nog dat ik een valse bij me had.



Heb ook wel eens op het station gehad dat iemand aangaf maar één minuutje van mijn tijd nodig te hebben. Ik had op dat moment nog twee minuten over dus ik zei: 'Goed, maar ik heb echt maar één minuut want ik moet mijn trein zo halen.' Was geen probleem. Na iets meer dan een minuut zeg ik: 'Het spijt me, ik moet nu mijn trein gaan halen!'. Waarop hij heel boos werd omdat hij pas net begonnen was met zijn verhaal. Ja, da's niet mijn schuld hè.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Vogeltje_ schreef op 19 januari 2017 @ 10:38:

Tijdje terug aan de deur, een meneer van de gemeente die een aanbieding had om de vuilcontainer na het legen te laten reinigen. Ik vond dat niet zo'n gek idee, maar aangezien het mijn vriend zijn huis is kan ik die beslissing niet voor hem nemen. Het was 17u, dus vriend was nog op het werk, maar ik zou het wel met hem overleggen. Nee, ik moest meteen beslissen, want er was geen manier om er op terug te komen. Nou ja, dan niet hè.



Verkooptactiek van een ui.

Volgens mij zijn dat over het algemeen oplichters, hier zijn ze ook geweest. Heel verhaal, voorheen maakte de gemeente de kliko's schoon, maar die ging het niet meer doen en had het overgedragen aan hun bedrijf. En of ik net als de andere buren die ook een contract hadden afgesloten een schone bak wilde. Gezegd dat ik geen interesse had, want onze bak was schoon genoeg. Wel later een appje in de straatapp gegooid, want het zijn altijd twijfelachtige bedrijven. Incasseren wel, maar maken niets schoon.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik heb serieus bijna ingereden op zo'n gastje van een glasschade bedrijfje.



Heel vaak staan ze bij winkelcentra's en komen dan niet uit de omgeving maar andere kant van het land. Soms worden de facturen ook dubbel ingedient en zit jij met een schadepost bij hen en kan in discussie.

No way dat die aan mijn ster ( in het raam ) mochten komen.



Ik was met een dreumes en parkeer mijn auto, ik zie meteen zo'n jochie op mijn auto afkomen, ik had al 3 jaar een ster in het raam en volgens de dealer kon het echt geen kwaad.



Dus ik stap uit en gast gaat aan mijn raam zitten, ik was dreumes uit de auto aan het halen en zeg echt best vriendelijk dat ik liever niet heb dat hij aan mijn auto gaat zitten en dat ik geen interesse in zijn dienst had.



Of mijn moeder mij niet had geleerd om eerst goedendag te zeggen. En dan even moet luisteren naar mensen voordat ik zo onbeschoft reageer.



Hij werd echt boos en versperde mijn weg.

Ik heb dochter terug gezet en gevraagd of hij nu per direct weg wilde gaan. Nee hij bleef daar mooi staan. Prima. Ben weer ingestapt en volgas achteruit gereden... hij sprong opzij en was aan het schelden.



Heb mijn auto aan de andere kant neergezet en bij de beveiliging van winkelcentrum gaan klagen. Ze konden mooi hun spullen pakken. Heb ze nooit meer gezien op die parkeerplaats.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wintertime16 schreef op 19 januari 2017 @ 08:45:

We liepen met baby van 2 maandjes oud ofzo in de stad toen we werden aangesproken door iemand van KiKa. Toen we aangaven geen interesse te hebben werd ons nageroepen 'dan hoop ik voor jullie dat zij geen kanker krijgt', wijzend op de kinderwagen.

Idioot.



Wow, wat bizar!!



Mijn vriend en ik werden laatst ook aangesproken door iemand van Kika en we zeiden ook al vrij snel dat we het niet gingen doen, toen vroeg die werver: 'waarom niet? Vinden jullie het dan niet erg dat er kinderen doodgaan aan kanker?'

Dat is toch geen vraag? Haha we waren echt helemaal flabbergasted en zeiden ook tegen hem dat dat echt niet kon en zijn weggelopen.
Alle reacties Link kopieren
Hier een keer een jongen die helemaal paranoïde mij begon te verwijten dat ik hem niet mocht. Had de knul nog nooit gezien, maar ik kon het geld gewoon niet missen als net samenwonende student en dat zei ik. Ondertussen probeerde ik langs hem de HEMA in te lopen, maar hij ging steeds weer voor me staan. "Deed ik het zo slecht dat je me geen nieuwe klant gunt?" "Vind je me lelijk ofzo dat je niet langer met me wilt praten?" enz....
Alle reacties Link kopieren
quote:Vikhui schreef op 19 januari 2017 @ 11:29:

Hier een keer een jongen die helemaal paranoïde mij begon te verwijten dat ik hem niet mocht. Had de knul nog nooit gezien, maar ik kon het geld gewoon niet missen als net samenwonende student en dat zei ik. Ondertussen probeerde ik langs hem de HEMA in te lopen, maar hij ging steeds weer voor me staan. "Deed ik het zo slecht dat je me geen nieuwe klant gunt?" "Vind je me lelijk ofzo dat je niet langer met me wilt praten?" enz....Volgende keer maar gewoon ja zeggen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven