wat is jouw tik?

06-09-2012 21:16 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
De mijne;



- bij groente en vleeswaren etc. altij d8 de verste datum pakken.

- bij sommige andere producten nooit de voorste pakken.

- zakchips onderste boven openen

- vaak handen wassen.

En vast nog wel een paar waar ik nu ff niet op kom..



Wat is jou tik?
Alle reacties Link kopieren
quote:truffelmaffia schreef op 06 september 2012 @ 21:49:

Ik moet aan de velletjes van mijn lippen trekken, helaas tot bloedens toe...

Ik moet mijn vingers knakken.Oeh, ja, dit. Plus dat ik mijn enkels moet knakken.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij moet alles links, echt alles; armband , ring, mijn glas bij het eten links van mijn bord, in de kast in de badkamer staat ook alles links, in mijn kledingkast is de linkerstapel hoger dan de rechter, alles moet links, klinkt best gek eigenlijk als ik het zo opschrijf ...
- Ik moet altijd alles op kleur zetten.

- Op m'n werk moet het papierwerk in ordners allemaal even

recht zitten.

- Ik pluk ontzettend vaak aan m'n dochters outfit als er iets scheef zit of afzakt.

- Als ik een boterham met chocolade vlokken eet, eet ik eerst alle vlokken eraf en dan eet ik de boterham zelf pas op.

- Bij het eten van een magnum (ijsje), eet ik eerst alle chocolade er vanaf, daarna het ijs zelf.
Alle reacties Link kopieren
- Ook volumeknop altijd op een even getal zetten.

- Bij een dubbelgeslagen plak brood eerst de buitenkant (dus de korsten) op eten en dan pas de binnenkant.

- Eerst patat op eten en als laatst pas de snack.

- 50x per dag op m'n telefoon kijken.

- Voordat ik wegga, altijd eerst nog proberen te plassen.

- Zodra ik in mijn auto stap, altijd een sigaret opsteken. Ook al heb ik net eentje op.

- Etc etc etc.....
Alle reacties Link kopieren
Bij borrelnootjes eet ik altijd eerst het "korstje er af", dan bewaar ik de pinda in m'n hand en zo ga ik door tot dat ik vind dat ik genoeg pinda's heb en dan eet ik de pinda's 1 voor 1 op. Als de pinda's al gebroken zijn in het korstje en in stukjes op mijn hand terecht komen, dan eet ik die pindastukjes vast op, ik wil alleen hele pinda's "bewaren". Dit doe ik overigens niet waar anderen bij zijn (m.u.v. m'n vriend), zo netjes ben ik dan weer wel
Alle reacties Link kopieren
quote:lolalien schreef op 07 september 2012 @ 12:25:

Bij borrelnootjes eet ik altijd eerst het "korstje er af", dan bewaar ik de pinda in m'n hand en zo ga ik door tot dat ik vind dat ik genoeg pinda's heb en dan eet ik de pinda's 1 voor 1 op. Als de pinda's al gebroken zijn in het korstje en in stukjes op mijn hand terecht komen, dan eet ik die pindastukjes vast op, ik wil alleen hele pinda's "bewaren". Dit doe ik overigens niet waar anderen bij zijn (m.u.v. m'n vriend), zo netjes ben ik dan weer wel



hahah dat doe ik ook, ook met M&M pinda.





Verder hang de was aan 2 identieke gekleurde knijpers.

Hijs constant mijn broek op terwijl het niet nodig is.

altijd 2x checken of de deur op slot zit

toch effe voelen na dat de centrale portiervergrendeling erop is

moet eenzelfde kleur onderbroek als Bh aan ( stel dat ik iets krijg bijv )

bekijk 100x per dag mijn telefoon, of er mail is of een WF woordje kan leggen
Alle reacties Link kopieren
quote:lolalien schreef op 07 september 2012 @ 12:25:

Bij borrelnootjes eet ik altijd eerst het "korstje er af", dan bewaar ik de pinda in m'n hand en zo ga ik door tot dat ik vind dat ik genoeg pinda's heb en dan eet ik de pinda's 1 voor 1 op. Als de pinda's al gebroken zijn in het korstje en in stukjes op mijn hand terecht komen, dan eet ik die pindastukjes vast op, ik wil alleen hele pinda's "bewaren". Dit doe ik overigens niet waar anderen bij zijn (m.u.v. m'n vriend), zo netjes ben ik dan weer wel

Ik doe dit andersom. Ik vind de korstjes zo lekker dat ik die tot het laatst bewaar. Dus eerst de pinda's en daarna de korstjes



Verder inderdaad nooit het eerste product in het schap, altijd die daarachter. Dat gaat zo ver dat als vriend iets uit het schap pakt en ik zie dat het de eerste is dan leg ik het terug en pak alsnog de tweede.
Alle reacties Link kopieren
Autodeur checken - Ja



Alles moet per 2 in mijn mond. M&M's stukje worst, kaas enz. Als ik bijv bij kaas 1 stukje pak kauw ik het doormidden en dan ga ik aan beide kanten kauwen. Mijn vriend vindt dit raar



Ik ben een vreselijke sloddervos maar op mijn harde schijf is alles keurig geordend. Bijv: Series - Naam serie - Seizoen 1.



Ik pak altijd het achterste pak melk en ik wil ook niet het eerste product uit het schap. Vooral niet bij tijdschriften.



Verder trek ik aan losse velletjes. Tot bloedens toe. Vooral onder mijn voet. Sinds ik naar de dokter ben geweest met twee ontstekingen (te ver doorgetrokken) aan mijn voet gaat het iets beter.
quote:pingpang schreef op 07 september 2012 @ 13:29:

Verder trek ik aan losse velletjes. Tot bloedens toe. Vooral onder mijn voet. Sinds ik naar de dokter ben geweest met twee ontstekingen (te ver doorgetrokken) aan mijn voet gaat het iets beter.



Dit heb ik met korstjes. Ik krab ze totdat het gaat bloeden, dan is het goed. Zodra dit weer een korstje aan het worden is, begin ik weer van voor af aan. Hoe pijnlijk ook, het korstje moet eraf..

Heb ondertussen behoorlijk wat littekens er aan over gehouden...

Dit ook met velletjes op m'n lippen trouwens..



En ik heb van die knaktenen. Als ik loop, dan gaat het *knak knak*. Soms moeten ze knakken en lukt het niet, dat is best irritant, ik buig ze dan net zo lang tot dat ze wel knakken..
Alle reacties Link kopieren
Ik eet Nibbits op kleur. Eerst rood, dan oranje en dan lichtgeel.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Oh, valt nog best mee zo te lezen



Kleur knijpers heb ik geen moeite mee, maar bepaalde stukken wasgoed moet hetzelfde hangen. Bijvoorbeeld de hydrofiedoeken, allemaal met het labeltje rechts onder. als man het ophangt gebeurd dit niet bij alle doeken en s ik dan kijk krijg ik de kriebels. Kan het dan wel laten hangen. Dat dan weer wel.



Sleutels en deuren steeds checken heb ik ook. En kaarzen uitblazen, maar na het tandenpoetsen dan toch nog eeen rondje door het huis of ze echt allemaal uit zijn. :-S
Alle reacties Link kopieren
De laatste velletjes van het rolletje wcpapier laten zitten en vast een nieuwe pakken. Heb een hekel aan restjes wcpapier opmaken, hoe voller de rol hoe fijner.
Alle reacties Link kopieren
Ik veeg mijn mes altijd bij iedere hap af aan mijn vork en aan beide kanten uiteraard. (Had het niet eens door, mijn vriend zei het)



Alles moet altijd op dezelfde plek staan, heeft iemand iets verplaatst dan ga ik niet zitten totdat het goed staat.



Kastdeuren moeten dicht zijn



Inderdaad nooit het eerste product in het schap, altijd die daarachter.



Korstjes moeten ook gekrabd worden tot bloedens toe.



Ik controleer honderd keer of ik mijn sleutels wel heb voor ik de

deur uit ga



Oh ja en als ik hamka's chips eet dan eet ik eerst de vierkantjes in de hoek eraf totdat er een kruisvorm overblijft. Dan begin ik aan de lange kant en eet de 'armen' van de kruisvorm, tot ik alleen het middelste vierkantje overheb. Ik doe dan ook heel lang met zo'n zak.
"De laatste velletjes van het rolletje wcpapier laten zitten en vast een nieuwe pakken. Heb een hekel aan restjes wcpapier opmaken, hoe voller de rol hoe fijner."



hahaha dat doe ik ook;-)

verder nog: vingers, nek, en knieën, knakken,

nagellak afkrabben,

pc moet ultra schoon zijn, alles wat eruit kan, gaat er ook uit..

dat doe ik ook met email, smsjes oproepen info, etc..ik wil alles schoon hebben, staat zo lekker opgeruimd.

als er een salontafel is heb ik hem het liefst zo leeg mogelijk anders erger ik me eraan tijdens tv kijken, wij hebben dus ook al jaren geen salontafel meer..heerlijk:)
anoniem_131314 wijzigde dit bericht op 07-09-2012 14:15
Reden: typefoutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook een paar!



De handdoeken moeten altijd op kleur en op dezelfde manier opgevouwen worden.



Koekjes met vulling en ander snoep zoals borrelnootjes of pinda m&m's moet ik altijd zoveel mogelijk de buitenkant en de binnenkant apart van elkaar eten. Op visite heel erg irritant, kan me altijd moeilijk inhouden.

Krentenbollen zijn ook heel erg, ik pluk altijd de rozijnen eruit!



En dan nog een rare in de auto. Bij elke lantaarnpaal die ik tegen kom zet ik mn voet weer op de grond, ik betrap mezelf daar echt vaak op als ik alleen in de auto zit.
quote:dertigmin schreef op 07 september 2012 @ 13:56:

Ik eet Nibbits op kleur. Eerst rood, dan oranje en dan lichtgeel.



Haha! Ik eet altijd eerst de "kontjes" op, dan de rest..



Bij een McFlurry m&m zuig ik bij een hap het ijs op, en daarna pas de stukjes m&m. Bij mij duurt het dan ook altijd behoorlijk lang voordat ik deze op heb.. een kwartier is er niets bij..
Alle reacties Link kopieren
Ik had vroeger een tic, gelukkig heb ik me erover gezet.



Elk artikel dat ik begon te lezen, MOEST ik van mezelf uitlezen. Heel vermoeiend, zeker als ik na één lijn al wist dat het me echt niet boeide...



't Was een tijd geen pretje om te krant of een tijdschrift te lezen
Alle reacties Link kopieren
Ik moet altijd recht in een parkeervak staan als ik achteruit of vooruit parkeer.



Bij groente en vleeswaren etc. altij de de verste datum pakken doe ik ook.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:nlies schreef op 07 september 2012 @ 00:58:

[...]





en zelfs dat is niet gek, daar is een naam voor synesthesie



Goh,het bestaat gewoon Ik heb dit al van kleins af aan en nooit aan iemand verteld.



Maar ik ben blijkbaar zonder tics en gekkigheid
Alle reacties Link kopieren
quote:biebeliee schreef op 06 september 2012 @ 21:17:

JouW tik.



Jouw tic.



Heb je gelijk de mijne.
Alle reacties Link kopieren
Geld op mijn bankrekeningen afronden.

Het liefst op duizendtallen, als het echt niet anders kan honderdtallen maar zeker GEEN tientallen. Ik ben volgens mij ook de enige persoon op aarde die een hekel heeft aan rente ontvangen. Dan moet ik weer bij storten om het weer netjes te krijgen ;)



Ik heb ook mijn eigen rekening van vroeger doorlopen ( wel en/of inmiddels ) en die wordt als een soort van reserve rekening gebruikt voor extra's etc. Het is gewoon een dagtaak om dan ook daar telkens weer het vast bedrag op te zetten.



Compleet knetter maar ach het voelt fijn.



De dag dat zowel mijn spaar als lopende en reserve rekening om een afgerond duizendtal stond staat nog in mijn geheugen... echt fantastisch. Heb print screen gemaakt ;)



Okeeej wie belt de psych.......
quote:Melpomene schreef op 07 september 2012 @ 17:51:

[...]





Jouw tic.



Heb je gelijk de mijne. shit
Alle reacties Link kopieren
Op de snelweg altijd links rijden, das geen probleem want dat rijdt meestal lekker door, maar baal dat ik weleens naar rechts moet voor een andere auto die sneller wilt.
Douchen, vooral haren wassen, op warme dagen zeker 2 x per dag, zonder voel ik me ziek.



Water drinken en naar het toilet gaan (oorzaak/gevolg? ) Doe ik 's nachts slaapwandelend, dus weinig controle daarover...
Alle reacties Link kopieren
Altijd met mijn handen aan mijn gezicht, krijg je inderdaad geen mooiere huid van.



Ik bijt aan de binnenkant van mijn mond de velletjes los. Is echt een tic in de familie, want iedereen aan mijn moeders kant heeft het! Vooral te zien als ik zenuwachtig ben of aan het nadenken ben (vriend dan ook altijd: 'waar denk je aan, ik zie het aan je'). Een leugendetectortest kun je zonder het apparaat afnemen.



En ik kan niet tegen zwarte nagels, ook al is het omdat ik heb staan bakken, of tuinieren of wat dan ook, al duurt het uren, die nagels moeten schoon. Getverdemme, hoe vies vind ik dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven