wat is jouw tik?

06-09-2012 21:16 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
De mijne;



- bij groente en vleeswaren etc. altij d8 de verste datum pakken.

- bij sommige andere producten nooit de voorste pakken.

- zakchips onderste boven openen

- vaak handen wassen.

En vast nog wel een paar waar ik nu ff niet op kom..



Wat is jou tik?
Alle reacties Link kopieren
Mijn tik is aan mijn neus zitten anderen denken dat ik last heb van een kriebelneus en neus spray als ik dat niet gebruik zit mijn neus dicht heb het ook overal liggen thuis tas badkamer naast mijn bed

Zonder is geen pretje

Aan mijn neus zitten doe ik al jaren zag laatst een filmpje waarop ik het ook al deed
Die neusspray is geen tic maar een verslaving, en hartstikke slecht voor je.
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottew88 schreef op 07 september 2012 @ 15:32:

Ik moet altijd recht in een parkeervak staan als ik achteruit of vooruit parkeer.

Ja, herkenbaar!



Als ik meerijders heb, willen ze altijd al aanstalten maken om uit te stappen, maar dat verbied ik ze dan, omdat ik nog één keer heen en weer moet steken.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:mystic24 schreef op 07 september 2012 @ 10:30:



- Bij het eten van een magnum (ijsje), eet ik eerst alle chocolade er vanaf, daarna het ijs zelf.Dat doe ik ook! Ook kan ik niet koken zonder plastic afvalzak in de gootsteen. Daar gaat alles in wat weg kan tijdens het koken. Ik MOET iedere dag dezelfde plek hebben in de tram. Bij het eten bewaar ik mijn vlees tot het laatst, heb ik niet bij vis. Bij het vijlen van mijn nagels moeten ze echt allemaal precies even lang zijn. Ik maak altijd de douche droog als ik klaar ben. Ook al heb ik geen tijd of moet er nog iemand na mij douchen. Kan er niks aan doen...
Alle reacties Link kopieren
quote:brenda1976 schreef op 07 september 2012 @ 18:41:

Mijn tik is aan mijn neus zitten anderen denken dat ik last heb van een kriebelneus en neus spray als ik dat niet gebruik zit mijn neus dicht heb het ook overal liggen thuis tas badkamer naast mijn bed

Zonder is geen pretje

Aan mijn neus zitten doe ik al jaren zag laatst een filmpje waarop ik het ook al deedHeb ik ook gehad voor drie jaar! Ben opeens cold turkey gestopt. Na een week heb je nergens meer last van!
Alle reacties Link kopieren
Bij tanken altijd een rond of "leuk" bedrag willen betalen. ¤60.00 of ¤50.50. Als ik naast diesel ook nog sigaretten moet hebben gaat er heel wat gepuzzel aan vooraf.

Parkeren moet altijd achteruit. Daarbij kan ik niet vooruit inparkeren



Kraken.. Van beneden naar boven dus eerst grote tenen, enkels, knieen, heupen, rug, vingers en dan nek. En oh wee als ene gewricht uit zichzelf kraakt! Dan moet alles gekraakt worden in bovenstaande volgorde. Ik denk dat ik over 5 jaar allemaal nieuwe onderdelen nodig heb
Wat een geweldig topic... Ik voel me gelijk een stuk "normaler"=)



1. Ik pak nooit de voorste verpakking in de supermarkt.

2. Ik controleer na elke betaling of al mijn geld nog in mijn portomonee zit.

3. Ik stop mijn sleutels altijd in mijn broekzak en ik voel 20 per uur of ze er nog inzitten.

4. Ik moet altijd bij het handenwassen mn handen 2x inzepen en afspoelen, anders voelt het niet schoon.

5. Ik moet voor het slapengaan mn haar wassen, anders voelt het niet fris in bed.

6. Ik controleer deuren en ramen overdreven en heb daar ook een riedeltje bij dat ik moet doen, anders vertrouw ik het niet.

7. Ik kauw vaak op de binnenkant van mn onderlip, dat is een onderbewuste tic die ik zelf vaak niet eens doorheb.
Alle reacties Link kopieren
Telefoon checken

Lipgloss smeren

Pannekoek eten met suiker en stroop apart niet erop

Rond getal tanken

Alle lampen etc uit

's ochtends douchen 's avonds bad
Alle reacties Link kopieren
quote:pingpang schreef op 07 september 2012 @ 13:29:

Alles moet per 2 in mijn mond. Dat heb ik ook! Maar dan met drop.
.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt best wel serieus, rozehanddoek.

Heb je daar geen last van, in het dagelijks leven?
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang voor clowns en van pindakaas. Maar dat is dan ook het enige.
Waar zit de any-key?
Alle reacties Link kopieren
Bang voor pindakaas?

Verklaar je nader....
You don't have to fit into the format
.
Alle reacties Link kopieren
Cornflakes droog eten en dan eerst een vlokje links in mn mond, dan eentje rechts, dan weer links en uiteindelijk hopen dat mn handjevol rechts eindigt. Doe ik ook met popcorn. Heel irritant vind ik het zelf maar ik kan niet stooopppeen. Vroeger ook andere tiks van niet op lijnen enzo trappen buiten. Wel afgeleerd ook al doe ik het soms stiekem nog.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozehanddoek schreef op 09 september 2012 @ 11:14:

Lotte, soms heb ik daar wel last van. Helemaal omdat het wel extremer lijkt te worden naarmate ik ouder word. Maar ik moet eerst met mijn psycholoog al mijn jeugdtrauma's verwerken voordat dit aan bod komt

Oké, ik begrijp het.

Ik heb weleens gelezen dat als bepaalde dwangmatigheden je echt belemmeren in het dagelijks leven, het toch wel een serieuze zaak gaat worden. Als je bijvoorbeelt te laat gaat komen op afspraken, omdat je alles tig keer moet controleren voor je van huis gaat.



Succes met het verwerken van je trauma's



En dat van die saus, die absoluut niet óp het eten mag liggen, heb ik ook. Het liefst heb ik het nog in een schaaltje naast m'n bord.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Auto in en uit de versnelling heb ik ook altijd gedaan voor het verkeerslicht. Gelukkig nu een automaat

Auto parkeer ik altijd achteruit in, en moet helemaal recht staan.



Als ik borrelnootjes eet, dan eet ik eerst het 'schilletje' en dan pas het nootje. En ook eerst de donkere nootjes, dan de wat lichtere en als laatste de witte.
Alle reacties Link kopieren
Aan de deuren voelen of de deur op slot is en dan volgens een bepaald patroon.

Alles nakijken als ik wegga en de stekkers uit de stopcontacten

De neiging tot extreme verzamelwoede.



'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
Saus moet bij mij ook apart erover vind ik vies.. Hou ook niet van eten van dingen die doorelkaar zitten bv stampot pizza hutspot
.
Alle reacties Link kopieren
Leuk ik doe mee!

Heb er namelijk zoveel

- pik namelijk altijd dingen in mijn eten weet niet waarom maar ze vragen zo vaak zoek je wat?

- en 1 hele vervelende kan namelijk alleen thuis naar de toilet voor een grote boodschap.
Alle reacties Link kopieren
quote:truffelmaffia schreef op 06 september 2012 @ 21:49:

Ik moet aan de velletjes van mijn lippen trekken, helaas tot bloedens toe...





He een lotgenoot! Ik die dat ook. Ik blijf vaak net zo lang prutsen tot het velletje eraf is. En zodra het velletje weer aangegroeid is begin ik vrolijk opnieuw.



Verder vouw ik graag mijn lippen en de huid van mijn vingers dubbel. Soms voelt het anders gewoon niet zo lekker aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:emma77emma schreef op 06 september 2012 @ 22:34:

Altijd wekker checken of hij op 5.00 uur staat, ook al verander ik er niks aan, ik moet het checken.



Altijd producten in de supermarkt pakken die helemaal achteraan liggen om ze zo vers mogelijk te kopen (maar heel soms liggen de verse producten vooraan!).



Check! Ook ik kijk altijd nog een keertje of ik de wekker echt wel op het goede tijdstip het gezet.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozehanddoek schreef op 09 september 2012 @ 11:53:

Lotte, ik bedoelde die trauma's die ik moet verwerken iets luchtiger dan jij het opvatte. Don't worry, het is niet zo zwaar als het lijkt hoor :-)

Oké, gesnopen.

Gelukkig maar!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 07 september 2012 @ 00:58:

[...]





en zelfs dat is niet gek, daar is een naam voor synesthesie



Ik vond het al zo wonderlijk dat ik de enige in mijn omgeving ben die alle cijfers en dagen van de week in kleur ziet. Ik dacht dat ik mij dat als kind had aangeleerd als een soort spelletje



Ik heb net even gegoogled, erg herkenbaar allemaal.
Ik doe mijn best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven