Wat vind jij "belachelijk"? ;-)

03-07-2016 17:32 1334 berichten
Ik doel voornamelijk op sociale situaties, dat is mijn voorbeeld denk ik wel. Maar andere situaties mogen natuurlijk ook.



Ik vind het dus belachelijk dat als er bijv toastjes op tafel staan (op een verjaardag) - met smeersels - dat als je een toastje wil smeren voor jezelf je ook voor alle anderen moet smeren.



Ik wil dat helemaal niet doen , ze pakken zelf maar.



(Ik doe het overigens wel braaf hoor.)
anoniem_284079 wijzigde dit bericht op 11-07-2016 19:31
Reden: Edit
% gewijzigd
Dat als vaders thuis blijven voor hun kinderen ze dat dan "papadag" noemen.
Dat doe ik niet. Waarom zou ik, ik ben je moeder niet.
Ja, en dat je nooit de laatste mag pakken zonder te vragen of iemand anders het wil. Dat doe ik dus niet
Alle reacties Link kopieren
Waarom doe je het als je t niet wil? Vindt t zowieso onhygiënisch als een ander aan mijn eten zit, vooral als het rokers zijn. Pak liever zelf;)
quote:poeziewoezie schreef op 03 juli 2016 @ 17:34:

Dat als vaders thuis blijven voor hun kinderen ze dat dan "papadag" noemen.En zichzelf dan heel bijzonder vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:poeziewoezie schreef op 03 juli 2016 @ 17:34:

Dat als vaders thuis blijven voor hun kinderen ze dat dan "papadag" noemen.Ja! Ook zoiets achterlijks haha..
Je voorbeeld herken ik niet, iedereen smeert voor zich.



Ik vind het belachelijk dat mensen cadeaus verwachten op een verjaardag. Naast mijn mening doet dat afbreuk aan het hele idee van cadeaus geven.
Dat als in Nederland fietsers noodgedwongen op het trottoir fietsen en het is heel smal ze gewoon door blijven fietsen als er een voetganger aankomt, zodat deze bijna in de bosjes moet duiken om een botsing te voorkomen. Stap gewoon even af.
Alle reacties Link kopieren
Dat het heel raar is om "water" te antwoorden als iemand vraagt wat je wil drinken.

Heel vaak krijg je dan of een vreemde blik of "maar ik heb ook thee, koffie of fris hoor" als tegenreactie. Ik krijg altijd het gevoel dat ik me moet verantwoorden waarom ik water wil drinken.
Alle reacties Link kopieren
Koffie halen voor de hele afdeling, sta je dan dik een kwartier bij de koffieautomaat.
Ik heb nu in de vriezer een ijsje liggen met een briefje erop 'van mama'. Er is ook nog een dichte doos maar dikke kans dat deze anders weg is als ik er eens trek in heb. Ik vind het niet belachelijk maar wel wat apart.
Alle reacties Link kopieren
Als mensen niezen, je dan ' gezondheid' zegt.
quote:stripverhaal schreef op 03 juli 2016 @ 17:36:

Dat het heel raar is om "water" te antwoorden als iemand vraagt wat je wil drinken.

Heel vaak krijg je dan of een vreemde blik of "maar ik heb ook thee, koffie of fris hoor" als tegenreactie. Ik krijg altijd het gevoel dat ik me moet verantwoorden waarom ik water wil drinken.Heel herkenbaar
Alle reacties Link kopieren
Die beleefdheidsvraag "hoe is het?" in het voorbijgaan.



En ik mezelf "goed" hoor zeggen terwijl ik me uitermate klote voel



Maarja, als ik zeg "slecht" dan word het heel ongemakkelijk ofcourse????
Waarom moet je hier iemand 3 kussen geven bij begroeting en als iemand weggaat? Waar komt dat toch vandaan? Ik wil dat helemaal niet.
quote:Lize1991 schreef op 03 juli 2016 @ 17:38:

Die beleefdheidsvraag "hoe is het?" in het voorbijgaan.



En ik mezelf "goed" hoor zeggen terwijl ik me uitermate klote voel



Maarja, als ik zeg "slecht" dan word het heel ongemakkelijk ofcourse????Nee natuurlijk niet! Gewoon zeggen.
Ik vind het belachelijk dat mensen hun hond laten poepen voor mijn deur of poort en het dan niet opruimen. Zo goor!
Alle reacties Link kopieren
Dat men het "ongezellig" vindt als je een frisje bestelt of geen taart neemt. Je kan heel gezellig zijn zonder.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 03 juli 2016 @ 17:37:

Ik heb nu in de vriezer een ijsje liggen met een briefje erop 'van mama'. Er is ook nog een dichte doos maar dikke kans dat deze anders weg is als ik er eens trek in heb. Ik vind het niet belachelijk maar wel wat apart.



Met pubers in huis moet ik ook wel; zelfs de kaas die ik 's ochtends haal voor op m'n brood 's middags is anders tegen die tijd verdwenen



Dat mijn schoonmoeder als ze hier broodjes mee eet bij iets luxer beleg (denk gerookte zalm) vraagt of ze er wel van mag eten. Duh, ik zet het toch niet ter decoratie op tafel?

Ze is lief hoor, maar ze stelt zo vaak vragen naar heel vanzelfsprekende dingen.
Als ik een fysiek boek lees in het openbaar krijg ik positieve reacties, als ik een boek lees op mijn telefoon in het openbaar hoor ik gemompel over tegenwoordig alleen maar met smartphones bezig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het belachelijk dat mijn buurvrouw komt klagen dat mijn zoon van 3 in zijn (keurige!) pyjama buiten speelt. Laat het kind lekker!
quote:stripverhaal schreef op 03 juli 2016 @ 17:36:

Dat het heel raar is om "water" te antwoorden als iemand vraagt wat je wil drinken.

Heel vaak krijg je dan of een vreemde blik of "maar ik heb ook thee, koffie of fris hoor" als tegenreactie. Ik krijg altijd het gevoel dat ik me moet verantwoorden waarom ik water wil drinken."Jij mag vaker op bezoek komen! Lekker goedkoop.", als je zegt dat je niks te drinken hoeft. (Als grapje natuurlijk.)
quote:Annelaure schreef op 03 juli 2016 @ 17:36:



Ik vind het belachelijk dat mensen cadeaus verwachten op een verjaardag. Naast mijn mening doet dat afbreuk aan het hele idee van cadeaus geven.



..en ik vind het belachelijk als mensen niets meebrengen.

Vorig jaar vierde ik mijn verjaardag en van de 20 man hadden er misschien 2 wat bij. Noem me gierig maar ik was toch echt wel teleurgesteld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pikkie22 schreef op 03 juli 2016 @ 17:41:

Dat men het "ongezellig" vindt als je een frisje bestelt of geen taart neemt. Je kan heel gezellig zijn zonder.



Ooh ja, dit. Met nieuwjaar gaan wij altijd bij tig setjes grootouders 'nieuwjaren'.

Overal koffie en taart en een borrel.

Toen ik bij de 4de op rij zat was van taart en koffie en een glas water vroeg (en uitlegde waarom dat was) kreeg ik het idee echt onbeschoft te zijn, voelde me er zowaar schuldig over

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven