Wat vind jij de beste sauna van Nederland?

21-02-2013 01:48 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar de sauna gaan is een hobby van mij en mijn vriendinnenclub, nu gaan we alleen regelmatig naar dezelfde sauna's en eigenlijk lijkt het ons wel leuk om eens wat andere sauna's te proberen.

Een bezoek aan de sauna is echter best prijzig en in een sauna terecht komen die niet leuk is, is dan best een teleurstelling, daarom de vraag wat jullie de beste sauna vinden en ook of jullie mogelijkheden weten om korting te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Sare in Oldenzaal is echt geweldig vind ik! Niet goedkoop maar wel erg sfeervol goede en schone sauna's, veel ruimte buiten en binnen en heerlijk eten
Alle reacties Link kopieren
Er was laatst een wedstrijd beste sauna van Nederland. Ik vind Fort Resort Beemster een erg mooie sauna (deze werd tweede van Nederland uitgeroepen). Pas een half jaar oud, erg sfeervol ingericht (ook wel prijzig). Thermen Bussloo werd als beste van Nederland uitgeroepen. Ben ik zelf nog niet geweest.



Voor korting zou je bij vakantieveilingen kunnen kijken. Spa Zuiver in Amsterdam staat er op (maar dan bieden ze bijna de gewone prijs).
Alle reacties Link kopieren
Thermen La Mer!
Alle reacties Link kopieren
quote:tutu87 schreef op 21 februari 2013 @ 02:39:

Sare in Oldenzaal is echt geweldig vind ik! Niet goedkoop maar wel erg sfeervol goede en schone sauna's, veel ruimte buiten en binnen en heerlijk etenVind ik ook een fijne.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lisbeth_Salander schreef op 21 februari 2013 @ 06:58:

Thermen La Mer!



+1



(En eentje die ik absoluut geheim houd omdat het er altijd zo lekker rustig is...)
Alle reacties Link kopieren
Wat Engelchen al zegt... Ik heb er ook een waar ik al jaren kom en dat hang ik dus niet aan de grote klok. Tegen de tijd dat de rest van NL het ook ontdekt, vertrek ik wel weer. Tot die tijd is het een heerlijke sauna.
Alle reacties Link kopieren
Spa Zuiver in Amsterdam.

Erg ruim, je hebt niet het idee dat het druk is ook al zijn er veel mensen binnen. Veel verschillende sauna's en andere faciliteiten, lekker eten en gratis parkeren.



Tot 28 februari kun je Optimel euro's sparen en inwisselen voor een aanbieding. Deze saunabonnen komen ieder half jaar voorbij, dus misschien met de hele club optimel-codes gaan sparen en dan in september weer bonnen gaan bestellen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Spasereen
Alle reacties Link kopieren
Elysium
Alle reacties Link kopieren
Ik ga bijna altijd naar Thermen Holiday Schiedam. Die is heel leuk. Huize Holterhof vind ik ook geweldig (ben daar een nachtje blijven slapen), maar voor mij heeeeel ver weg.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Een enorme aanrader vind ik Devarana in Den Bosch. Groot maar toch niet massaal ofzo. Prachtig aangekleed en heel veel keuze in sauna's en baden.



Voor wat kleiner maar toch erg goed ga ik vaak naar Thermen Goirle en naar Thermea Son (beiden in Noord Brabant). Voor kortingen kun je googlen op sauna en korting bijvoorbeeld.



uitmetkorting.nl/sauna/

kortingkaartjes.nl/sauna/

of saunagids.nl > korting
Alle reacties Link kopieren
Spa sereen: nieuw, prachtig gelegen en altijd voldoende plek.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook fan van Saré. Gastvrij,veel sauna's , veel ruimte en een heerlijk relaxruimte!



Devarana is ook een fijne sauna.



(Mopper-modus aan) ga NOOIT naar de zwaluwhoeve, ik ga er al niet eens meer heen met een gratis bon. Commercieel, druk, vaak té druk. Eten en drinken erg duur en van rust en stilte hebben ze geloof ik ook nog nooit gehoord. ( Mopper-modus uit)
Alle reacties Link kopieren
Veluwse bron, groot schoon en veel tijdschriften keuze. Daar hou ik van. Het eten is wat minder.



Niet de zwaluwhoeve, daar zitten alleen kletswijven je rust te verstoren, heel irritant volk daar.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Veenendaal heeft ook een fijne sauna...goed eten en prettige sfeer.
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 21 februari 2013 @ 08:44:

Veluwse bron, groot schoon en veel tijdschriften keuze. Daar hou ik van. Het eten is wat minder.



Niet de zwaluwhoeve, daar zitten alleen kletswijven je rust te verstoren, heel irritant volk daar.

Als jullie met "sauna" ook daadwerkelijk een sauna bedoelen, wil ik toch graag opmerken dat de echte sauna's hun bakermat hebben in Finland. De Finnen hebben haast allemaal hun saunahokje thuis. Het fenomeen van commerciele openbare nepsauna's met een geheimzinnige sfeer van zogezegd relaxen, komt dus zeker niet van daar. Finnen zitten in besloten kring in hun sauna. In de sauna wordt gepraat, een biertje gedronken, enz. Daarom vind ik het een beetje eigenaardig dat "rust" en al dan niet kletsen hier gehanteerd wordt als een kwaliteitskenmerk voor een sauna.



Bij mij is het kwaliteitskenmerk heel simpel : ik kies voor prive, ofwel thuis, ofwel een privesauna die je kan afhuren in alle rust en enkel met de mensen die je zelf wil. Dat is pas echt relaxen, want dan ben je misschien wel aan de praat of niet aan de praat met die mensen die je kent, maar er zijn geen storende anderen. Huren we ergens zo een privesauna, dan beoordelen wij de kwaliteit aan de hand van de zuiverheid, de goede werking van de installaties, de sfeer van de inrichting, enz.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan niet iedereen betalen Jaakds . En er zijn in de saunacomplexen vaak stiltesauna's. Net als in de stilte-coupé in de trein kies ik er bewust voor om even in de stilte te willen zitten. Dan vind ik het storend als er mensen hun weekend of hun nieuwe behangetje daar zitten te bespreken op luide toon.



Op zachte toon even vragen of je erbij mag, of iemand eruit/erin wil etc moet gewoon kunnen. Maar mensen lijken stilte bijna eng te vinden tegenwoordig.
Nee! Ik ga naar dezelfde sauna als Kalliope!!
Alle reacties Link kopieren
Zonder twijfel Elysium!
Alle reacties Link kopieren
Mooiste sauna: Bussloo

Gezelligste sauna: Saunadrome Putten (met 5 houtgestookte sauna's waaronder zelfs een varend saunabootje op het meer).

Putten heeft deze maand een aktie: 3-baden kaart, geldig in maart-april-mei, niet persoonsgebonden, voor ¤ 25,- (verkrijgbaar aan de receptie). Dat is een entreeprijs van nog geen 9 euro p.p. Toch leuk, vooral als je met een clubje vriendinnen een sauna wilt uitproberen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
quote:musicofilia schreef op 21 februari 2013 @ 10:06:

Dat kan niet iedereen betalen Jaakds . En er zijn in de saunacomplexen vaak stiltesauna's. Net als in de stilte-coupé in de trein kies ik er bewust voor om even in de stilte te willen zitten. Dan vind ik het storend als er mensen hun weekend of hun nieuwe behangetje daar zitten te bespreken op luide toon.



Op zachte toon even vragen of je erbij mag, of iemand eruit/erin wil etc moet gewoon kunnen. Maar mensen lijken stilte bijna eng te vinden tegenwoordig.Dat betalen valt wel mee. Het vooraf moeten reserveren vind ik veel moeilijker als je een drukke en/of onregelmatige job hebt. Maar dat was mijn issue eigenlijk niet. Ik ga ook niet op zoek naar joelende mensen om tot rust te komen. Ik vind een vol strand bijvoorbeeld ook alles behalve relax. Ik wou alleen stellen dat hier te lande veel mensen die ik over een sauna hoor praten eigenlijk nog nooit in een echte sauna waren, maar in een soort kunstmatig opgepepte wellnesscomplexen, die met sauna "puur" nogal in contrast staan. Wat is er nu relax aan, als je tussen een bonte bende blote vreemden je rust moet gaan zoeken? Als ik dan qua budget beperkt zou zijn, dan ging ik liever enkele keren in een privesauna dan regelmatig in een openbare. Liever kwaliteit dan kwantiteit voor mij.
Alle reacties Link kopieren
www.saunadalhuus.nl

In Wildervanksterdallen (of all places).



Klein, gemoedelijk, superschoon en een fantastische (en betaalbare) menukaart.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:engelchen schreef op 21 februari 2013 @ 07:05:

[...]





+1



(En eentje die ik absoluut geheim houd omdat het er altijd zo lekker rustig is...)Een sauna die "altijd zo lekker rustig is", is waarschijnlijk binnenkort failliet. Dan kan je er zelf ook niet meer heen. Had je ze nou maar aan wat meer klandizie geholpen
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 21 februari 2013 @ 11:37:

[...]





Een sauna die "altijd zo lekker rustig is", is waarschijnlijk binnenkort failliet. Dan kan je er zelf ook niet meer heen. Had je ze nou maar aan wat meer klandizie geholpen
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven