Wat wilde je als kind dolgraag?

20-04-2017 13:45 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend reed ik een fietser voorbij en zag dat ze geen handremmen op haar fiets had. Niks bijzonders natuurlijk, maar deed me meteen denken aan mijn grote wens van vroeger: ik wilde zó graag een fiets met handremmen. Kon echt in de fietsenstalling op school dromen bij al die fietsen die dat wel hadden, haha.

Verder leek het me later, toen ik ondertussen op de middelbare school zat, fantastisch als ik eens een Kipling rugzak zou krijgen.

Dingen die ik nu heb (fiets met handremmen) of zou kunnen kopen (Kipling rugzak) maar waarvan ik toen dacht dat mijn leven helemaal compleet zou zijn zodra ik ze ooit zou mogen bezitten.



Waarvan ging jullie hart vroeger sneller kloppen als je eraan dacht? Waar droomden jullie van, en waren misschien zelfs beetje jaloers op kinderen die dat wel hadden?
Troetelbeertje

Nintendo
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk herkenbaar

Mijn leven zou echt anders worden als ik lakschoenen een skelter en langhaar had.

Dat lange haar mocht ik aan het einde van de basisschool wel. Maar het geduld om mijn haar te borstelen kreeg ik er niet bij. Nadat ik mezelf een gat in me hoofd had geslagen met me borstel is dat lange haar weer kort geknipt.





Inmiddels heb ik als volwassenen wel het geduld en lang haar. Hahaha
Alle reacties Link kopieren
Elke Barbie op aarde!
Alle reacties Link kopieren
Dwerggeitjes, ik zag ze me wel uitlaten.
Alle reacties Link kopieren
Een collegesjaal. Die waren toen mode, maar echt zo duur. En toen kreeg ik er een van Sinterklaas. Ik heb hem nog ergens liggen.



En ik wilde altijd in het ballenbad bij de Ikea, maar omdat ik vrij lang was voor mijn leeftijd mocht ik er nooit in....
quote:Gudetama schreef op 20 april 2017 @ 16:13:

Elke Barbie op aarde!Ooooh Skipper! Die had ik niet en wilde ik zooooo graag.
Oh ja en een Nintendo.

En in de ochtend tv kijken.

Al mijn klasgenootjes keken natuurlijk naar Telekids behalve mijn broertje en ik.

Wat voelde ik me vreselijk verwaarloosd.

Mijn heel wat jaren later geboren broertje en zusje mochten wel s morgens tv kijken.

Mijn ouders weten tot de dag van vandaag niet waarom dat verschil er is.

Oh ja en die Nintendo, die heb ik nu.

De mini variant dan.

Met sinds gister een extra controller erbij.

Blij als een kind!
Alle reacties Link kopieren
Een paninistickeralbum van belle en het beest. Mocht niet van mijn moeder, zelfs niet van mijn eigen zakgeld, terwijl àlle andere kinderen uit de klas (ja, allemaal) het wel hadden.



Nu heeft mijn dochter het paninialbum van Beauty and the Beast. Ha!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde een kat maar het mocht niet van mijn ouders...toch heb ik een kitten gekregen van

een lieve klasgenootje, ik bracht hem stiekem mee naar huis

Ik was dolblij maar mocht hem echt niet houden, vader gaf hem aan iemand anders

En zo ging het nog met meer diertjes...



Nu hebben al jaren we 2 katten!



Prrrr, mauw miawwwww.
Ik heb die Nintendo ook later alsnog gekocht. En ook een troetelbeertje.
Ik wilde graag ook eens een been of arm breken, dan kreeg je lekker veel aandacht en kwam iedereen zijn naam op je gips schrijven



meer dan 30 jaar later heb ik nog steeds niks gebroken





En ik wilde alle rage-dingen, zoals een lolo-bal of smurfensnot. Kreeg ik nooit, want mijn moeder zei dat ik er nooit meer naar om zou kijken als de rage voorbij was. Maar soms vond ze zelf iets leuk en kreeg ik het toch.
Alle reacties Link kopieren
In het ziekenhuis liggen. Leek me prachtig, al die aandacht, cadeautjes, etc. En ik wilde ook Spice Girls schoenen, die ik niet kreeg omdat ik met mijn voeten alleen lelijke aangepaste schoenen mocht.
Alle reacties Link kopieren
- Paardrijlessen: Was veel te duur, mijn ouders hadden het vroeger niet breed maar dat had ik als jong meisje niet helemaal door.

- Een kat: Ik was vroeger allergisch voor de meeste dieren dus dat feest ging mooi niet door. Gelukkig ben ik er over heen gegroeid, en heb ondertussen inderdaad een kat gehad, en hopelijk komen er binnenkort weer 2.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
quote:Dina80 schreef op 20 april 2017 @ 16:45:

Ik heb die Nintendo ook later alsnog gekocht. En ook een troetelbeertje. Met troetelbeertjes had ik het geluk dat mijn moeder ze stiekem zelf ook leuk vond. Ik had ze allemaal in het klein, en ook nog een grote pluche. Die laatste slingert nog steeds ergens rond, kan er geen afstand van doen
Op vakantie met het vliegtuig.

Wij deden alles met de fiets en de lelijke eend. Mijn gehele jeugd.

Vakantie was hard werken bij mij thuis.

Ik wilde, net als mijn nichtje en neefje, naar Benidorm, in een appartement of hotel.

Twee weken op een 'verzorgde reis'.

Dat leek me het absolute einde.



Toen ik het eindelijk ging doen, in 1995, twee weken naar Ibiza, heb ik me de tweede week kapot verveeld.

Niks voor mij, twee weken strand en hotel en zo.
Ik wilde een tweelingzus en dan alle avonturen beleven zoals de dolle tweeling ( samen naa kostschool) voor de 40 plussers onder ons: boeken van enid blyton echt stuk gelezen. Ik ben enig kind gebleven aldaar die wens denk ik. En op Mn 8 e wist ik precies wat ik wilde worden: ik ging judy opvolgen op de love boat ( wat was ze eigenlijk......soort reisleidster). Jaaaaaaaren vol gehouden ik werk nu al jaren bij de beropesbrandweer. Toch ff wat anders.



O en op Mn 12 e wilde ik heel graag verkering. Da s uiteindelijk ook wel goedgekomen
Hippe kleren. Mijn oma kocht altijd (niet al te hippe) kleren voor ons, niet van arremoei maar omdat ze dat gewoon leuk vond. En mijn ouders vonden het onzin om dan nog meer kleren te gaan kopen, dus ik liep altijd drie modes achter en dat vond ik heel erg, vooral omdat ik met mijn stomme kleren werd gepest. Het is er nooit van gekomen, van die hippe kleren, want op mijn zestiende werd ik punk en daarna is het niet meer goed gekomen tussen mij en de mode .



En ik wilde heel graag rollerskates. Die heb ik trouwens wel gekregen, nadat mijn ouders een prijs hadden gewonnen in de staatsloterij. Honderd gulden kostten die dingen. De literatuur wil dat het onwijs tegen blijkt te vallen als zo'n lang gekoesterde wens eindelijk wordt vervuld, maar niets was minder waar.
Ultieme wens was om te zingen in het Kinderen voor Kinderen koor. Daar had ik ook heimelijke fantasieën over wat een ontzettend leuke en gezellige kinderen dat wel niet zouden zijn. Het is maar goed dat ik te ver uit de buurt woonde want los van dat de audities waarschijnlijk niet gehaald zou hebben was dat denk ik een enorme desillusie geworden.



Later was mijn wens om eens te varen in een luchtballon. Die wens is uitgekomen, hoewel pas na mijn dertigste. :-)
Alle reacties Link kopieren
Roller Coaster Tycoon! Tijden hebben mijn broertje en ik gezeurd, tot we 'm uiteindelijk kregen. De foto van dat moment is nog steeds priceless. Dat was ook in de 'maximaal-één-uur-per-dag-aan-de-computer-tijd', maar daags naderhand mochten we de hele dag door ieder telkens steeds een uur spelen. En nog steeds voel ik een beetje liefde voor RCT.



En zwemmen met dolfijnen. Al van heel jongs af aan. Vorig jaar kwam de droom echt uit, maar heel eerlijk... Ik had als kind natuurlijk altijd verwacht dat er meteen een band tussen mij en dolfijn zou zijn, en het was echt te gek, maar dat magische gevoel was er niet. Overigens had ik dat wel toen ik voor het eerst naast een wilde zeeschildpad lag te snorkelen.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
Een zakmes, zo'n rode, met allemaal interessante snufjes er in/aan.



Kleurlenzen, want ik wilde graag groene ogen.



Een vriendje, die mij mooi en lief vond en dat zelf ook was.
quote:SinDudas schreef op 20 april 2017 @ 16:56:

[...]





Met troetelbeertjes had ik het geluk dat mijn moeder ze stiekem zelf ook leuk vond. Ik had ze allemaal in het klein, en ook nog een grote pluche. Die laatste slingert nog steeds ergens rond, kan er geen afstand van doen Ooooh nu ben ik met terugwerkende kracht hartstikke jaloers op je!
Alle reacties Link kopieren
Instappers (schoenen). Die hadden mijn vriendinnen, maar ik had er te smalle voeten voor. En ik wilde héél graag naar een concert van Whitney Houston. Een meisje uit mijn klas ging met haar tante en zij was helemaal geen fan, ik was echt jaloers
Alle reacties Link kopieren
-Een trampoline (Uiteindelijk gekregen en jarenlang plezier van gehad)

-iets breken zodat ik in het gips zat en lekker veel aandacht kreeg. Helaas ondanks bovenstaande trampoline nooit gelukt. Deed soms wel eens een mitella om voor het idee of twintig paar sokken aan en dan hinkend door de wijk en hopen dat iedereen zou vragen wat er gebeurd was.

-een huisdier (uiteindelijk cavia's gekregen en ondanks dat ze niet zo leuk waren als een hond of kat toch heel veel mee geknuffeld)

- naar alle continenten geweest zijn voor m'n 18e. Op een na gelukt.

- een tamagotchi/furbie. Nooit gekregen en nu begrijp ik goed waarom.
Alle reacties Link kopieren
een paard. later zelf aangeschaft.

leuke kleding modieus. in plaats van tweedehandsjes.

van die kleine computerspelletjes, hoewel we thuis wel een van de eerste computers hadden staan, was een spelletje dat je overal mee kon nemen natuurlijk veel leuker.

als puber een mooie gladde huid ipv een puistenkop en mooi haar ipv pluizebol

op vakantie naar hotel of appartement ipv kamperen. ben nu blij dat ik niet naar hotel hoef!!

"erbij" horen...

alle materiele zaken zijn later wel geregeld, zelfs over mijn huid en haar ben ik dik tevreden tegenwoordig.

Maar het verlangen dat je als kind kon hebben naar iets, dat verdwijnt op het moment dat je zelf de mogelijkheden en de vrijheid hebt om zaken aan te schaffen.

"Het hebben van de zaak is het einde van het vermaak " is hierop helemaal van toepassing!

achteraf denk ik dat ik vooral behoefte aan meer aandacht, uitdaging en begeleiding van thuis.
Alle reacties Link kopieren
Een kat, lang lang lang gezeurd en gewenst, totdat ik er eindelijk 1 kreeg toen ik 13 was. Dolgelukkig was ik



Met het vliegtuig, dat gingen we toen ik 16 was.



GTST kijken. Mijn vader vond dat vreselijk, verderfelijk en onzin. Ik probeerde stiekem boven te kijken en soms werd ik betrapt. vind het nog steeds onzinnig zoiets te verbieden (aan een puber) én het is nog steeds mijn guilty pleasure

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven