Wat zou je doen als je veel geld zou verdienen of hebben?

10-12-2014 14:14 216 berichten
Ik vroeg me af wat jullie zouden doen als jullie veel geld zouden verdienen of hebben (ongeveer 5000,- pm). Waar geef je het geld dan aan uit?



Ik zal beginnen. Ik zou meer mensen helpen, vaker of zelfs meerdere keren per jaar op cruise gaan. Veel (merk)kleding kopen (maar niet zoveel winterjassen ). Een mooie, dure auto kopen en sparen, zodat ik altijd geld achter de hand heb mochten er mindere tijden komen.
Alle reacties Link kopieren
Over hoeveel praten we dan?
Zeg 5000,- pm.
Alle reacties Link kopieren
Schulden aflossen, en weer eens op vakantie gaan.

Sparen zal pas lukken als ik langdurig veel geld verdiend heb.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Hetzelfde als nu alleen nog decadenter.
Alle reacties Link kopieren
quote:elfje12 schreef op 10 december 2014 @ 14:17:

Zeg 5000,- pm.Netto. in ¤.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe woning regelen.

Zwanger proberen te worden

En op reis door Scandinavië.

En met de camper door Canada.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er een groot verschil is tussen wat mensen zeggen dat ze zouden doen als ze meer geld hebben, en wat ze daadwerkelijk doen als ze meer geld hebben.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar de kunstacademie gaan
Alle reacties Link kopieren
Ik verdien veel geld, maar ik doe echt niets anders dan toen ik weinig geld verdiende. Ja, ik spaar meer, maar voor de rest? Nee, niets bijzonders. Echt niet dat ik nu mijn mond spoel met champagne.
Alle reacties Link kopieren
quote:Janneke012345 schreef op 10 december 2014 @ 14:17:

Ik denk dat er een groot verschil is tussen wat mensen zeggen dat ze zouden doen als ze meer geld hebben, en wat ze daadwerkelijk doen als ze meer geld hebben.Dat van mij klopt wel iig.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Dat is leuk Bootje.
Huis afbetalen.
ik zou hogere biedingen plaatsen op eBay

en een grotere tuinhuis aanschaffen
Ik zou gaan studeren.
quote:pixiemorgan schreef op 10 december 2014 @ 14:18:

Ik verdien veel geld, maar ik doe echt niets anders dan toen ik weinig geld verdiende. Ja, ik spaar meer, maar voor de rest? Nee, niets bijzonders. Echt niet dat ik nu mijn mond spoel met champagne.Praten we over 5000,- of meer dat je verdient.
Alle reacties Link kopieren
We zouden een mooi appartement kopen, een nieuwe auto en we zouden meteen gaan trouwen. Verder zouden we zorgen voor een enorm goede en riante spaarrekening en we zouden een mooie huwelijksreis maken. En reizen maken die we sowieso graag zouden willen doen. En ik zou wat meer hebbedingetjes kopen, haha! Maar ik vind dat ik wat dat laatste betreft eigenlijk zeker niet mag klagen want heb mezelf deze maand flink verwend.
.
Alle reacties Link kopieren
Sparen en mijn droom verwezelijken: een eigen B&B en mini camping in Oostenrijk.



Oh en shoppen want dat vindt ik leuk. Geen dure spullen, vindt shoppen gewoon gezellig.



En voorruit ik zal ook mensen helpen maar ik hou niet van de zielige: "oooh kijk mij nou zielige zijn" verhalen. Sterker nog daar ben ik allergisch voor.

Heb zelf bij voedselbank gelopen en weet hoe het is om niet veel te hebben, maar zielig neuh.

Dus ik zou dan zelf kiezen wie ik help en hoe.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 10 december 2014 @ 14:19:

Dat is leuk Bootje. Ja hé? Dromen is altijd leuk
Alle reacties Link kopieren
S'nachts veel beter slapen, de kachel wat vaker aanzetten, misschien een klein autootje kopen maar verder denk ik niet dat ik veel dingen anders zou doen.
quote:milouda schreef op 10 december 2014 @ 14:20:

[...]



Praten we over 5000,- netto of meer dat je verdient.
Alle reacties Link kopieren
quote:elfje12 schreef op 10 december 2014 @ 14:17:

Zeg 5000,- pm.Bruto of netto?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Nou scriptum, dan heb je het toch mis hoor
Niks anders dan wat ik nu al doe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven