Welk cadeau voor slagen examen?

26-04-2017 22:59 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ideeën voor een presentje voor een 17 jarige jongen?

Ik geef sinds enkele jaren les Latijn aan een jongen en binnenkort doet hij een soort staatsexamen (hij woont niet in Nederland en had ook geen Latijn op school).

Ik twijfel tussen een t-shirt met een Latijnse spreuk of iets dat met zijn toekomstige studie te maken heeft. Hij gaat natuurkunde studeren.



Bij voorbaat dank.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Een wereldbol? Een sterrenkaart? Zo'n hebbedingetje met van die ballen die elkaar wegkaatsen?
Alle reacties Link kopieren
Een latijns leesboek met een persoonlijke tekst voorin.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Wat is je budget? Ik heb deze ooit kado gehad. Vind em nog steeds fascinerend:



https://www.otherist.com/products/solar ... eter-small
Alle reacties Link kopieren
quote:z-u-s schreef op 26 april 2017 @ 23:10:

Wat is je budget? Ik heb deze ooit kado gehad. Vind em nog steeds fascinerend:



https://www.otherist.com/products/solar ... r-smallOeh die is cool!
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Die radiometer is wel bijzonder. Probleempje is alleen dat het naar Schotland gestuurd moet worden, dus liever niet al te breekbaar.

En budget... ik dacht iets van rond de 20 euro. Mag ook iets meer of minder zijn. Dat dinggetje met die ballen had ik ook al gedacht. Nou nog opzoeken hoe zoiets heet .

Dat kan ik dan bij de juwelier met een Latijnse spreuk laten graveren. Is misschien ook leuker, kan ik het personaliseren.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
'De wieg van balans' van Newton zijn die ballen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:-Kia-Ora- schreef op 26 april 2017 @ 23:16:

[...]



Oeh die is cool!



Die hele winkel is een fantastisch rariteitenkabinet... als ik ooit de loterij win



Maar denk dat ie idd te fragiel is voor de post TO...
Alle reacties Link kopieren
Er zullen wel meerdere namen voor zijn. Ik vond zojuist Newtonpendel.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
quote:kopjekoffie70 schreef op 26 april 2017 @ 23:28:

Er zullen wel meerdere namen voor zijn. Ik vond zojuist Newtonpendel.

Ik had even op de verpakking van die van mij gekeken . Ze zullen idd verkocht worden onder verschillende namen.



Zus idd, leuke website. Ik heb hem opgeslagen in mijn favorieten voor als ik weer een cadeau nodig heb voor "mijn" studenten.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Die balletjes heten naar mijn weten officieel Newton's cradle.
Alle reacties Link kopieren
Een cadeautje dat niet meer dan 20 euro mag kosten inclusief verzendkosten naar Schotland? Ik ben bang dat het dan een leuke Hallmark-kaart wordt...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
In het donker zal deze wel mooi oplichten:

http://www.wereldbol-expe ... ellare-perla-sterrenglobe



Het materiaal ziet er helaas nogal goedkoop uit.

(En ik lees net dat je een bepaald bedrag in je hoofd hebt. Stond niet in je OP.)



Alternatief:

https://www.sunfrog.com/Automotive/1130 ... 18567.html



Betekenis slaat op zijn studie (per aspera) & toekomst (ad astra).

Twee vliegen in een klap dus.



btw

Zoom even in op de foto.

Het sterrenbeeld zal een zeventienjarige jongen ook niet tegen de borst stuiten
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook kunt doen is het bestellen via een Schotse website, dan ben je qua verzendkosten waarschijnlijk stukken goedkoper uit. En is je budget wat groter voor het cadeau, maakt het weer makkelijker.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:pejeka schreef op 26 april 2017 @ 23:49:

Een cadeautje dat niet meer dan 20 euro mag kosten inclusief verzendkosten naar Schotland? Ik ben bang dat het dan een leuke Hallmark-kaart wordt...Of uit china, die versturen de hele wereld over en zijn vaak goedkoop. Ik zag laatst op facebook een filmpje van een metaal dat smelt op je hand. Er stond niet bij wat het is maar volgens mij is dat best cool om te krijgen voor een jongen.
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook geeft, het zal een blijvende indruk op hem maken. Al ligt jouw kado tussen de vodden of speelt zijn neefje ermee, jij zal altijd in zijn leven zijn. En weet je wat nou zo extra leuk is, jij blijft er voor hem zijn hele leven uitzien zoals je nu bent!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven