Welke lifehack was voor jou een eyeopener?

27-04-2017 21:33 537 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: welke lifehack (of in ABN: handigheidje) maken jouw leven simpeler?



TO trapt af:

- dat je rompertjes van kinderen ook naar beneden kan trekken en over hun billen kan uitdoen, als het nodig is

- dat je van die irritante hard-plastic verpakkingen (waarin onder meer scharen en keukenmessen zitten) ook met een blikopener kan openmaken

- dat je vastzittende ritsen kan loskrijgen met een haarspeld (haal er een door de rits en je kan een stuk meer kracht zetten)

- met mijn smartphone foto's maken van visitekaartjes die ik net heb gekregen (want ik raak ze altijd kwijt...)

- haarklemmetjes gebruiken om opgerolde snoeren (oordoppen, oplader iPhone) in m'n tas te bewaren



Ik ben heel benieuwd wat voor tips jullie hebben!
Met nivea (blauw blikje) kun je verf verwijderen van je huid.
Bloed vlekken kunt je uit kleding halen door de kleding te spoelen met koud water.
quote:Froezel schreef op 27 april 2017 @ 21:50:

[...]



Wij doen dat gewoon met schuurpapier!Ik heb geen schuurpapier
Ik gebruik die blauwe ikea tassen als wasmand.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 27 april 2017 @ 21:48:

Dat ik sap, melk etc jarenlang fout heb uitgeschonken (klokkend, knoeiend) maar ik het pak altijd fout om hield.



Om in een rechte (niet klokkende) straal uit te kunnen schenken houd je het pak zo:



[afbeelding]



Dat deed ik dus altijd andersom, gevoelsmatiger was het logischer dat schenktuitje aan de kant van je glas te houden, maar dat is dus de knoeimanier.



Uw naam worde geheiligd



Dus geen cafe latte meer wanneer een pak melk net geopend is.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:Filee_ schreef op 27 april 2017 @ 21:55:

Bloed vlekken kunt je uit kleding halen door de kleding te spoelen met koud water.En een beetje zout.
Alle reacties Link kopieren
Dat Iphone oortjes ondersteboven in je oor moeten, dus "hangend".
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Genoeggedronken schreef op 27 april 2017 @ 21:48:

Dat aan de zijkant van een doos aluminiumfolie inkepingen zitten die je naar binnen moet duwen, dan blijft de rol netjes in de doos zitten als je er een stuk afrolt.

En wat ik hier op 't forum geleerd heb: bij het 'lege tank' symbool in je dashboard staat een pijltje dat aangeeft aan welke kant de tankopening zit.Echt?! Ik ben onder de indruk van beide tips.
Had ik maar een motto.
Alle reacties Link kopieren
quote:kopjekoffie70 schreef op 27 april 2017 @ 21:56:

[...]





Uw naam worde geheiligd



Dus geen cafe latte meer wanneer een pak melk net geopend is.Je kunt ook een extra gaatje in het pak prikken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:despie schreef op 27 april 2017 @ 21:53:

Hey, die haarklemmetjes ga ik gebruiken voor de snoeren in onze lades. Wat handig! Tnx Laura :-)



Zweetshirts een nachtje weken in azijn, geur verdwijnt compleet!



Met (olijf)olie kun je heel goed lijmresten van stickers weg krijgen. Olie is ook fijn als poetsmiddel op rvs!



Ik gebruik opvouwbare boodschappenkratten als wasmand. Staan niet continu in de weg.



Verder lees ik graag mee!Oeh die boodschappenkratjes is een goeie!
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 27 april 2017 @ 21:48:

Dat ik sap, melk etc jarenlang fout heb uitgeschonken (klokkend, knoeiend) maar ik het pak altijd fout om hield.



Om in een rechte (niet klokkende) straal uit te kunnen schenken houd je het pak zo:



[afbeelding]



Dat deed ik dus altijd andersom, gevoelsmatiger was het logischer dat schenktuitje aan de kant van je glas te houden, maar dat is dus de knoeimanier.Nog zo een! Morgen proberen.
Had ik maar een motto.
Alle reacties Link kopieren
Voor die visitekaartjes bestaat ook een app. CamCard.
We don't see things as they are we see things as we are
Alle reacties Link kopieren
tvp!
Alle reacties Link kopieren
Dat je plastic tassen heel handig klein op kunt vouwen, zodat ze netjes in een la passen, zo dus. Ik vind het handig om in mijn koffer sokken en ondergoed in een plastic tas te stoppen, dat scheelt veel zoekwerk op vakantie. Niet echt een life hack, maar ik koop tegenwoordig veel dingen ingevroren i.p.v. vers. Bijvoorbeeld paprika's. Ik kan zo veel beter doseren en ik hoef geen bedorven paprika's meer weg te gooien.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Flossdraad mee op reis/backpackvakanties; klein om mee te nemen en handig voor je was ophangen, je klamboe, je kapotte rugzak maken etc etc
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
quote:SweetFirefly schreef op 27 april 2017 @ 21:57:

Dat Iphone oortjes ondersteboven in je oor moeten, dus "hangend".Hoe bedoel je? gewoon met draadje naar beneden toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:netwakker schreef op 27 april 2017 @ 22:05:

Flossdraad mee op reis/backpackvakanties; klein om mee te nemen en handig voor je was ophangen, je klamboe, je kapotte rugzak maken etc etcHetzelfde geldt voor ducktape, al menig probleem mee opgelost onderweg.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Kan zo even niks bedenken maar lees graag mee
quote:Belle73 schreef op 27 april 2017 @ 22:04:

Dat je plastic tassen heel handig klein op kunt vouwen, zodat ze netjes in een la passen, zo dus.Ik ga nu direct vouwen. Er zwerft hier in de woonkamer nl. een enorme plasticzak met daarin vele plastic zakken gepropt omdat ik niet weet waar ik het moet laten.
Een keer is genoeg.
quote:Filee_ schreef op 27 april 2017 @ 22:09:[

[...]



Ducktape inderdaad! Daarmee heb ik al veel problemen opgelost. Denk bijvoorbeeld aan een doorgezakt campingstoel, kapotte rugzak, lekkende leidingen in de camper/auto, vishengel gerepareerd, fietsbanden provisorisch mee geplakt, luchtbedden geplakt.



Ik ga nooit meer zonder ducktape op vakantie.
Dat je nagellakremover als stickerverwijderaar kan gebruiken
Alle reacties Link kopieren
Vakantie met kleine kinderen:



Schuimrubberen zwembad noodle onder het laken leggen, voorkomt uit bed vallen (ook handig voor thuis).



Tape mee nemen op vakantie, ideaal voor het afplakken van stopcontacten en de deur (dit laatste voorkomt dat je peuter zichzelf opsluit in bijv. de badkamer)
Karma, en alles komt goed
Watervaste stift kan ook makkelijk verwijderd worden met aceton.
Deze doe ik al heel lang als er mensen zijn die de chipszakken zo op tafel leggen. Ik krijg altijd positief commentaar, alsof ik het wiel uitgevonden heb ofzo



Maak van je chipszak (als de chips er nog in zit) een kom: https://youtube.com/watch?v=VzvDUrb3lXM

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven