Welke lifehack was voor jou een eyeopener?

27-04-2017 21:33 537 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: welke lifehack (of in ABN: handigheidje) maken jouw leven simpeler?



TO trapt af:

- dat je rompertjes van kinderen ook naar beneden kan trekken en over hun billen kan uitdoen, als het nodig is

- dat je van die irritante hard-plastic verpakkingen (waarin onder meer scharen en keukenmessen zitten) ook met een blikopener kan openmaken

- dat je vastzittende ritsen kan loskrijgen met een haarspeld (haal er een door de rits en je kan een stuk meer kracht zetten)

- met mijn smartphone foto's maken van visitekaartjes die ik net heb gekregen (want ik raak ze altijd kwijt...)

- haarklemmetjes gebruiken om opgerolde snoeren (oordoppen, oplader iPhone) in m'n tas te bewaren



Ik ben heel benieuwd wat voor tips jullie hebben!
Oja, dat de pijn van papercuts direct weggaat als je er wat lippenbalsem op smeert
Alle reacties Link kopieren
quote:rosings schreef op 27 april 2017 @ 22:05:

[...]

Hoe bedoel je? gewoon met draadje naar beneden toch?Nee dus. Het draadje naar boven toe en dan achter je oor langs.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Als je vershoudfolie om de "steeltjes" van je bananen doet blijven ze veel langer geel..
Dat je op het vf alles kan vragen!
quote:Lavendel_Madelief schreef op 27 april 2017 @ 22:09:

[...]





Ik ga nu direct vouwen. Er zwerft hier in de woonkamer nl. een enorme plasticzak met daarin vele plastic zakken gepropt omdat ik niet weet waar ik het moet laten.Oeh gelukt! Het lijkt net een pakje shag
Alle reacties Link kopieren
Voor de kampeerders onder ons, schuif je thermarest in een lakenzak, dan glijd je er niet zo makkelijk vanaf.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:Lavendel_Madelief schreef op 27 april 2017 @ 22:15:

[...]





Oeh gelukt! Het lijkt net een pakje shag
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Gescheurde nagels kun je oplossen door de buitenkant van een theezakje op de scheur te plakken met doorzichtige nagellak en vervolgens kun je er met gewone nagellak overheen gaan om er niets meer van te zien. En de nagel scheurt niet verder.
Alle reacties Link kopieren
Dat je de tube tandpasta open kan maken met dat scherpe puntje aan de bovenkant van de dop.
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Als je een blikje (bv cola) snel koud wil krijgen: doe het blikje in een bak koud water met ijsklontjes en daar een beetje zout bij. Binnen een paar minuten is het blikje ijskoud
..
Alle reacties Link kopieren
quote:spraakwater schreef op 27 april 2017 @ 22:16:

Dat je de tube tandpasta open kan maken met dat scherpe puntje aan de bovenkant van de dop.En dat geldt dus voor heel tubes. Wat een geklooi met folie had me dat gescheeld als ik dat eerder had geweten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:spraakwater schreef op 27 april 2017 @ 22:16:

Dat je de tube tandpasta open kan maken met dat scherpe puntje aan de bovenkant van de dop.Die van elmex kun je openmaken door met de bovenkant van de dop dat dingetje eruit te schroeven
Alle reacties Link kopieren
Nog een seizoensgebonden tip:



Bij asperges moet je niet het uiteinde eraf snijden, maar buig de asperge, dan breekt er precies het houterige deel af, niet teveel en niet te weinig dus. Werkt bij groene en niet superdikke witte asperges.
Alle reacties Link kopieren
Een komkommer is zo geschild met de kaasschaaf. Risotto hoef je niet maken door eindeloos te roeren, gewoon de bouillon er in één keer i in kieperen, op een laag pitje of in de oven en af en toe eens door roeren gaat ook prima.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Komkommer schillen met de kaasschaaf heb ik van mijn oma geleerd jaren geleden



Die lipjes van sommige blikjes groenten kun je makkelijk omhoog trekken door er met een mes onder te wippen. Daarna kun je zo het lipje pakken en het blik openen.
Alle reacties Link kopieren
Losse onderdelen van babyflesjes (ventielen van dr. Brown oa), rietjesbekers en tuitbekers krijg je goed schoon door ze een nachtje te laten weken in water met een bruistablet voor kunstgebitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 27 april 2017 @ 21:48:

Dat ik sap, melk etc jarenlang fout heb uitgeschonken (klokkend, knoeiend) maar ik het pak altijd fout om hield.



Om in een rechte (niet klokkende) straal uit te kunnen schenken houd je het pak zo:



[afbeelding]



Dat deed ik dus altijd andersom, gevoelsmatiger was het logischer dat schenktuitje aan de kant van je glas te houden, maar dat is dus de knoeimanier.Geldt ook voor olie bijvullen van auto. De container met olie horizontaal houden en niet bij het handvat pakken en schenken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Met een eiersnijder kun je ook heel makkelijk bv aardbei kiwi champignons avocado etc snijden
Alle reacties Link kopieren
quote:Springtouw schreef op 27 april 2017 @ 22:14:

Als je vershoudfolie om de "steeltjes" van je bananen doet blijven ze veel langer geel..Oh! Dat zat laatst om m'n bananen toen ik ze kocht.
Alle reacties Link kopieren
Dat je voor je iets koopt eerst bij de kringloopwinkel en de Axction kijkt of ze het hebben.
Karma, en alles komt goed
Snij stokbrood vóór het afbakken al in. Snij alleen niet helemaal door, maar laat de stukjes nog met een heel klein stukje onderkant aan elkaar zitten.

Zo kun je het brood na afbakken heel eenvoudig los scheuren in stukjes, maar wordt het niet droog.
Ohh die oortjes van de iPhone

(Ik vond het er altijd maar raar uitzien wanneer mensen de oortjes zo droegen...;) )



Bloed kun je ook verwijderen door shampoo over de vlek uit te smeren voordat je het kledingstuk in de wasmachine gooit.
Alle reacties Link kopieren
Potten gaan super makkelijk open als je eerst het vacuüm opheft met een theelepel. Even tussen pot en deksel zetten, zoiets:



Het steeltje in een appel kun je verwijderen door het steeltje vast te houden en de appel te draaien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven