Welke lifehack was voor jou een eyeopener?

27-04-2017 21:33 537 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: welke lifehack (of in ABN: handigheidje) maken jouw leven simpeler?



TO trapt af:

- dat je rompertjes van kinderen ook naar beneden kan trekken en over hun billen kan uitdoen, als het nodig is

- dat je van die irritante hard-plastic verpakkingen (waarin onder meer scharen en keukenmessen zitten) ook met een blikopener kan openmaken

- dat je vastzittende ritsen kan loskrijgen met een haarspeld (haal er een door de rits en je kan een stuk meer kracht zetten)

- met mijn smartphone foto's maken van visitekaartjes die ik net heb gekregen (want ik raak ze altijd kwijt...)

- haarklemmetjes gebruiken om opgerolde snoeren (oordoppen, oplader iPhone) in m'n tas te bewaren



Ik ben heel benieuwd wat voor tips jullie hebben!
quote:Chica-1983 schreef op 27 april 2017 @ 22:29:

Potten gaan super makkelijk open als je eerst het vacuüm opheft met een theelepel. Even tussen pot en deksel zetten, zoiets:



[img]http://pad2.whstatic.com/images/thumb/8 ... 7.jpg.webp[/img]Ik prik er altijd eerst een gat in met een scherp mes. Dan gaan ze ook zo open.
Alle reacties Link kopieren
Hoe je een banaan zou moeten eten: linkje



Stokbrood met een harde korst op z'n zij leggen als je gaat snijden, dan plet je de stukjes niet zo.
Kaarsvetspetters op bv een tafel of plankje makkelijk verwijderen door er een keukenpapiertje op te leggen en met een strijkijzer op laagste temp eroverheen te gaan.. kaarsvet smelt in t keukenpapiertje
Alle reacties Link kopieren
quote:SweetFirefly schreef op 27 april 2017 @ 22:13:

[...]



Nee dus. Het draadje naar boven toe en dan achter je oor langs.Maar als ik ze zo vanaf de bovenkant in mijn oor doe, past het dopje met de L niet in mijn linkeroor en hetzelfde geldt voor rechts, dis het lijkt me niet dat Apple dat zo bedoeld heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Springtouw schreef op 27 april 2017 @ 22:33:

Kaarsvetspetters op bv een tafel of plankje makkelijk verwijderen door er een keukenpapiertje op te leggen en met een strijkijzer op laagste temp eroverheen te gaan.. kaarsvet smelt in t keukenpapiertje



Of een föhn gebruiken als je bang bent de tafel te beschadigen.



Nagellak droogt sneller als je er een klein beetje olie/vettigheid over smeert als het halfdroog is. Kan alles zijn van kokosolie tot handcrème.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chica-1983 schreef op 27 april 2017 @ 22:25:

Losse onderdelen van babyflesjes (ventielen van dr. Brown oa), rietjesbekers en tuitbekers krijg je goed schoon door ze een nachtje te laten weken in water met een bruistablet voor kunstgebitten.Werkt ook bij lastige vazen, flessen en thermoskannen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kwartje schreef op 27 april 2017 @ 22:27:

Snij stokbrood vóór het afbakken al in. Snij alleen niet helemaal door, maar laat de stukjes nog met een heel klein stukje onderkant aan elkaar zitten.

Zo kun je het brood na afbakken heel eenvoudig los scheuren in stukjes, maar wordt het niet droog.En... dat je stokbrood bij de bakker kunt laten snijden!!
Karma, en alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Kiwi's kun je met schil eten.
Alle reacties Link kopieren
DROL



Dicht Rechts Open Links



werkt voor kranen, schroeven, potjes enzovoort



Een vriend zag me laatst prutsen en zei denk DROL! Dan hoef je nooit uit te proberen naar welke kant je moet draaien om iets open te maken.



Ik blij aan mijn man vertellen; kon hij zich niet voorstellen dat iemand niet wist dat alles naar rechts dichtgedraaid wordt en naar links open... dus ja, of dit nu voor anderen ook een tip is, ik hoop het maar :D
Alle reacties Link kopieren
Mijn huidige lifehack: even over het puntje van de (bijna) lege batterij wrijven zorgt dat je muis het toch weer de hele avond doet.

En dat al anderhalve week lang. Ik ben te lui om een nieuwe batterij te zoeken
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 27 april 2017 @ 22:37:

Kiwi's kun je met schil eten.



Dat meen je

Je kan ze ook schillen met een dunschiller (vooral handig voor kinderen).
Alle reacties Link kopieren
quote:_Aphia_ schreef op 27 april 2017 @ 22:37:

DROL



Dicht Rechts Open Links



werkt voor kranen, schroeven, potjes enzovoort



Een vriend zag me laatst prutsen en zei denk DROL! Dan hoef je nooit uit te proberen naar welke kant je moet draaien om iets open te maken.



Ik blij aan mijn man vertellen; kon hij zich niet voorstellen dat iemand niet wist dat alles naar rechts dichtgedraaid wordt en naar links open... dus ja, of dit nu voor anderen ook een tip is, ik hoop het maar :DLefty loosey, righty tighty!
quote:parbleumondieu schreef op 27 april 2017 @ 22:37:

Kiwi's kun je met schil eten.Serieus?
Alle reacties Link kopieren
In plaats van etiketjes gebruik ik schilderstape om op potjes en bakjes te vermelden wat erin zit. Krijg je er zo lekker makkelijk ook weer af.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:MouseCat schreef op 27 april 2017 @ 22:30:

Hoe je een banaan zou moeten eten: linkje



Stokbrood met een harde korst op z'n zij leggen als je gaat snijden, dan plet je de stukjes niet zo.Lol, en hevige discussies in bijna 6000 reacties.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
quote:Filee_ schreef op 27 april 2017 @ 22:39:

[...]



Serieus?Ja. Ze moeten wel rijp zijn. Scheelt een hoop gepruts en geknoei.
Kip in stukken knippen ipv snijden.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Aphia_ schreef op 27 april 2017 @ 22:37:

DROL



Dicht Rechts Open Links



werkt voor kranen, schroeven, potjes enzovoort



Een vriend zag me laatst prutsen en zei denk DROL! Dan hoef je nooit uit te proberen naar welke kant je moet draaien om iets open te maken.



Ik blij aan mijn man vertellen; kon hij zich niet voorstellen dat iemand niet wist dat alles naar rechts dichtgedraaid wordt en naar links open... dus ja, of dit nu voor anderen ook een tip is, ik hoop het maar :DIk onthoud het door Links is Los
Karma, en alles komt goed
Als je iets op de snijplank snijdt, een vochtig doekje onder de snijplank leggen zodat de plank niet steeds wegglijdt.



Oh, en bakpapier gebruiken in de tostigrill zodat je niet zo hoeft te poetsen bij uitgelopen kaas. (Bedankt, forum!)
Nagellak op je sleutels, scheelt van die hoesjes kopen.. oh en met koken, houten lepel op een pan voorkomt dat water overkookt
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee_ schreef op 27 april 2017 @ 22:39:

[...]



Serieus?Yep! Ideaal voor smoothies
Karma, en alles komt goed
quote:SF_ schreef op 27 april 2017 @ 22:44:

Als je iets op de snijplank snijdt, een vochtig doekje onder de snijplank leggen zodat de plank niet steeds wegglijdt.



Oh, en bakpapier gebruiken in de tostigrill zodat je niet zo hoeft te poetsen bij uitgelopen kaas. (Bedankt, forum!)Inderdaad die van die bakpapier.
quote:Filee_ schreef op 27 april 2017 @ 22:39:

[...]



Serieus?Doe ik ook altijd
Als de shampoofles leeg lijkt, vullen met een beetje water, hard schudden en je hebt nog shampoo voor twee keer douchen.



Hetzelfde bij een limonadefles. Als deze leeg lijkt, vullen met water, schudden en er komt nog veel limonade uit.
Oude balpennen schrijven meestal weer nadat je over de zool van je schoenzool hebt gekrabbeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven