Welke lifehack was voor jou een eyeopener?

27-04-2017 21:33 537 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: welke lifehack (of in ABN: handigheidje) maken jouw leven simpeler?



TO trapt af:

- dat je rompertjes van kinderen ook naar beneden kan trekken en over hun billen kan uitdoen, als het nodig is

- dat je van die irritante hard-plastic verpakkingen (waarin onder meer scharen en keukenmessen zitten) ook met een blikopener kan openmaken

- dat je vastzittende ritsen kan loskrijgen met een haarspeld (haal er een door de rits en je kan een stuk meer kracht zetten)

- met mijn smartphone foto's maken van visitekaartjes die ik net heb gekregen (want ik raak ze altijd kwijt...)

- haarklemmetjes gebruiken om opgerolde snoeren (oordoppen, oplader iPhone) in m'n tas te bewaren



Ik ben heel benieuwd wat voor tips jullie hebben!
Alle reacties Link kopieren
Kranten bovenop de keukenkastjes leggen, scheelt een hoop poetsen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Scheerschuim op je badkamerspiegel, dan beslaat 'ie niet meer.
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Alle reacties Link kopieren
Kleding verticaal opbergen in de commode (of andere laden)



Alle reacties Link kopieren
quote:Filee_ schreef op 27 april 2017 @ 22:30:

[...]



Ik prik er altijd eerst een gat in met een scherp mes. Dan gaan ze ook zo open.Zelfde principe inderdaad, werkt ook goed.
quote:kopjekoffie70 schreef op 27 april 2017 @ 22:50:

Kranten bovenop de keukenkastjes leggen, scheelt een hoop poetsen.

Doe ik al jaren! Zelfs mijn moeder deed dit toen ik nog klein was.

Gewoon om de 2 weken de kranten vervangen, scheelt idd veel poetswerk.
quote:LoiseauCoureur schreef op 27 april 2017 @ 22:39:

[...]





Lefty loosey, righty tighty!Yep! Deze gebruik ik ook altijd!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga eens nadenken of ik zelf nog een goede weet. Ik zag er al flink wat voorbij komen die ik ook gebruik. Super handig! Maar nu alvast even een TVP.
Kinderen die met potlood of viltstiften op de muren getekend hebben?

Gewoon er een beetje haarlak op verstuiven en met een doekje eroverheen gaan.

Werkt echt!
quote:kopjekoffie70 schreef op 27 april 2017 @ 22:50:

Kranten bovenop de keukenkastjes leggen, scheelt een hoop poetsen.Die bovenkant zie je toch niet, dus waarom zou je daar poetsen
Alle reacties Link kopieren
Onder het oor in een pannendeksel een kurk klemmen. Daaraan kun je het deksel veilig optillen als hij heet is.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Aphia_ schreef op 27 april 2017 @ 22:37:

DROL



Dicht Rechts Open Links



werkt voor kranen, schroeven, potjes enzovoort



Een vriend zag me laatst prutsen en zei denk DROL! Dan hoef je nooit uit te proberen naar welke kant je moet draaien om iets open te maken.



Ik blij aan mijn man vertellen; kon hij zich niet voorstellen dat iemand niet wist dat alles naar rechts dichtgedraaid wordt en naar links open... dus ja, of dit nu voor anderen ook een tip is, ik hoop het maar :DMijn vader, loodgieter van beroep, heeft mij altijd toegeroepen: rechts is altijd dicht! Dat roep ik nu ook als ik mensen zie prutsen
Not my circus, not my monkeys
Ipv pannenlappen kun je ook gewoon een handdoek dubbelvouwen en die gebruiken.
Om het stof achter grote wandkasten (kledingkasten) weg te halen: een oud laken van boven naar beneden tussen de muur en de kast laten 'glijden'.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moemoe64 schreef op 27 april 2017 @ 23:06:

Om het stof achter grote wandkasten (kledingkasten) weg te halen: een oud laken van boven naar beneden tussen de muur en de kast laten 'glijden'.Zou dat ook voor onder de bank werken?
Steradent tabletten voor het verwijderen van gele (oksel) vlekken in lichte t-shirt's. Tabletten in een emmer water oplossen tshirts erbij in en een paar uur laten weken. Ook ideaal als reiniging voor de wc pot, 1 of 2 tabletten een nacht in de pot laten oplossen.
Via LinkedIn connecten en visitekaartje weggooien
Alle reacties Link kopieren
Beddengoed opvouwen en bewaren in het kussensloop.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic zeg! Komen handige dingen voorbij (kiwi met schil eten bijvoorbeeld!) en dingen die ik al wist of die ik een beetje vreemd vind (dat met de apple-oordopjes bijv.).
Alle reacties Link kopieren
quote:-Isa- schreef op 27 april 2017 @ 23:01:

[...]





Die bovenkant zie je toch niet, dus waarom zou je daar poetsen



Fijn, ik schaamde me al die door de reactie van moemoe om de kranten om de twee weken te vervangen

Hier liggen ze er al iets langer dan twee weken, laat staan wanneer er de laatste keer gepoetst is.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

iPhone hacks: de batterij gaat minder snel leeg als je alle openstaande apps goed afsluit (door ze omhoog te swipen) en als hij dan alsnog leeg raakt, dan laadt hij veel sneller weer op als je hem in de vliegtuigmodus oplaadt.
En bij de Action kun je een mini zonnebril koker kopen speciaal voor oortjes
Tvp
Alle reacties Link kopieren
quote:kwartje schreef op 27 april 2017 @ 22:27:

Snij stokbrood vóór het afbakken al in. Snij alleen niet helemaal door, maar laat de stukjes nog met een heel klein stukje onderkant aan elkaar zitten.

Zo kun je het brood na afbakken heel eenvoudig los scheuren in stukjes, maar wordt het niet droog.Die ga ik onthouden!
Alle reacties Link kopieren
Het stronkje van de ijsbergsla haal je snel weg door de sla met twee handen vast te pakken en met een flinke klap met de stronk op het aanrecht te slaan. Je draait .m om en de hele sla zit nog aan elkaar, alleen pak je de stronk er zo uit. Dan kun je meteen beginnen met snijden, hoef je niet om die stronk heen te snijden.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, dit soort tips!

Eentje van mijn opa: het openen van een blik met zo'n treklip kan makkelijker door er een steel van een houten lepel doorheen te steken en die als hefboom te gebruiken tegen de andere kant van het blik (die lip omhoog krijgen staat hier al genoemd: even een mes ertussen).



Ik ga de Steradent voor de gele oksels gebruiken en aan zoon 'links is los' leren.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven