Welke taal/talen vinden jullie heel mooi? En welke niet?

24-08-2014 11:23 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een non-topic op de zondagochtend!



Ik vind Arabisch de mooiste taal ter wereld. Vind het echt een schitterende taal en luister soms naar Arabische nieuwsberichten of muziek (soms ook Berbers) op youtube om de taal te kunnen horen, ook al versta ik er dan helemaal niets van



Duits vind ik ook schitterend, een geweldige taal in mijn ogen. En die versta ik wel! Ik luister ook graag naar Rammstein.



Spaans vind ik ook heel mooi klinken, ik mag dan ook graag naar de Spaanstalige nummers van Cypress Hill luisteren.



Verder vind ik heel mooi klinken: Frans, Noors, Grieks, Tsjechisch, Russisch, en Japans vind ik ook wel wat hebben.



Spuuglelijk vind ik Nederlands (maar dat kan gedeeltelijk komen doordat het gras altijd groener is aan de andere kant, ondanks dat ik namelijk een halfbloed ben spreek ik vanuit huis geen tweede taal wat ik als een ontzettend groot gemis zie) en Zuid-Afrikaans.



Qua accenten vind ik Schots en Welsh geweldig.



En jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Schots en Welsh ook prachtig en heel sexy



Ik houd van Italiaans en Duits, Spaans, Iraans, Russisch en Maleis.



Arabische talen vind ik weer niet zo mooi en Frans ook niet. Nederlands daar sta ik neutraal tegenover, omdat ik het zo goed ken. Afrikaans ken ik niet goed, hoewel ik de oe-klanken altijd wel interessant vind, in het Swahili.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lionlily!



Italiaans en Farsi vind ik inderdaad ook heel mooi! Heb een Siciliaanse kennis gehad die vaak telefoneerde in het Italiaans met haar familie, dan was ik stiekem altijd een beetje jaloers



En Maleis Leuk dat je dat noemt! Swahili vind ik inderdaad ook wel interessant!
Schots en Iers. Voor het accent.

Noors en Deens, bovendien versta ik dat ook een beetje.

En Fries (dat is mijn tweede moedertaal)
Alle reacties Link kopieren
Duits vind ik echt een verschrikkelijke taal. Ik vind het zo lomp en lelijk klinken. Nederlands vind ik dan nog een stuk leuker. Ook heb ik een 'hekel' aan Russisch.



Ik vind een Australisch accent altijd heerlijk om naar te luisteren. En de mooiste taal vind ik toch wel Frans. Vroeger, tijdens mijn middelbare schooltijd, vond ik Frans altijd een hele lelijke taal. Dit is toch wel aardig veranderd dus!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je Duits ook mooi vindt trouwens Lionlily Ik hoor vaak van mensen dat ze dat zo'n lelijke taal vinden en dat begrijp ik dan weer nooit, en ben ook blij dat ik me verstaanbaar kan maken in die prachtige taal.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Siska74

Wat gaaf dat je wat Noors en Deens verstaat. En helemaal dat je een tweede moedertaal hebt!



marrrilyn, Australisch accent vind ik ook leuk. Ik kijk dan ook graag naar Border Security: Australia's Frontline, haha!



Ik vond Frans trouwens ook niet mooi tijdens mijn middelbare schooltijd maar is inderdaad ook heel erg veranderd, nu vind ik het prachtig.
Turks, en ja dat versta ik dan deels ook nog <3
Alle reacties Link kopieren
Wat gaaf Naara! Ik luister wel eens naar Turkse muziek (Sibel Can) en vind ik inderdaad mooi klinken.
Ik vind Duits ook een hele mooie taal, vooral de nauwelijks te vertalen, lange, samengestelde woorden. Engels vind ik mooi met sommige accenten (heel brits, schots, australisch) maar weer naar bij andere accenten (van die Californische meiden met rasperige stem die in elke zin drie keer 'like' zeggen). Spaans en Russisch vind ik ook mooi klinken al versta ik er geen woord van.



Italiaans en Frans vind ik dan weer enorm aanstellerig klinken. Hindi vind ik zo irritant dat ik alleen al daarom nooit naar India zou willen gaan. Klinkt echt als gehakketak. Noors klinkt dan weer alsof iemand een haarbal in zijn keel heeft.
Alle reacties Link kopieren
Grieks en Italiaans
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke omschrijvingen maylina!
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 24 augustus 2014 @ 11:46:

Grieks en Italiaans



Een deel van familie van mij is en spreekt Grieks. Dan voel ik ook wel eens een vlaag jaloezie

Zo mooi en vloeiend!
Alle reacties Link kopieren
Heb het ooit geleerd maar wat een moeilijke taal!
Alle reacties Link kopieren
De Latijnse talen vind ik het mooist. Talen met veel keelklanken vind ik niet mooi. Van Zweeds krijg ik altijd goede zin, weet niet waarom .
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Duits vind ik geen mooie taal. Zwitsers Duits dan weer wel, dat klinkt zo zangerig: chuchichastli.....



Spaans kan ik nietspreken, maar als ik het wel zou kunnen dan zou ik er een kei in zijn denk ik. Ik heb altijd het idee dat ze slissen, iets dat ik ook doe en zeker als ik er op let!



Engels vind ik een mooie taal! En daarnaast het Schots, mensen die Glaswegians spreken, geweldig!



En de Scandinavische talen vind ik heerlijk kneuterig klinken?



Italiaans, klinkt zo fijn dramatisch. Schijnt wel een moeilijke taal om te leren te zijn,



Ik zou best meer talen willen spreken dan dat ik nu doe.....
Spaans en Grieks
quote:maylina schreef op 24 augustus 2014 @ 11:45:

Ik vind Duits ook een hele mooie taal, vooral de nauwelijks te vertalen, lange, samengestelde woorden. Engels vind ik mooi met sommige accenten (heel brits, schots, australisch) maar weer naar bij andere accenten (van die Californische meiden met rasperige stem die in elke zin drie keer 'like' zeggen). Spaans en Russisch vind ik ook mooi klinken al versta ik er geen woord van.



Italiaans en Frans vind ik dan weer enorm aanstellerig klinken. Hindi vind ik zo irritant dat ik alleen al daarom nooit naar India zou willen gaan. Klinkt echt als gehakketak. Noors klinkt dan weer alsof iemand een haarbal in zijn keel heeft.Grappig hoe smaken verschillen, ik vind Duits namelijk echt klinken als een spraakgebrek
Alle reacties Link kopieren
Jippie55, wow wat knap! Spreek je het ook nog? Het is ook een heel ander alfabet.



Lemoos2, wat grappig dat je goede zin krijgt van Zweeds, haha! Ik vind talen met veel keelklanken wel mooi, misschien daarom ook mijn liefde voor het Arabisch.



Soms lees ik hier een topic over meertalig opvoeden en dat stemt me dan blij. Het lijkt me een rijkdom om vanuit huis een extra taal te spreken en sowieso is een extra taal nooit weg. Ik vind zelfs dat je het een beetje aan je kind(eren) 'verplicht' bent als er sprake is van een andere taal in huis. Kinderen pikken dingen zo snel op, ik weet zeker dat ze daar de rest van hun leven plezier van hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:koekkie schreef op 24 augustus 2014 @ 11:50:

Ik zou best meer talen willen spreken dan dat ik nu doe.....Herkenbaar!
Spaans vind ik mooi, daarom ben ik het ook gaan leren, frans en Turks vind ik ook tof, versta en spreek een beetje.. En Welsh, Iers schots, beautiful!



Echt lelijk vind ik de Slavische talen, duits vind ik ook beroerd, klinkt zo streng ofzo
Alle reacties Link kopieren
quote:toefjeslagroom schreef op 24 augustus 2014 @ 11:52:

Spaans en Grieks Mooi inderdaad
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 24 augustus 2014 @ 11:52:

[...]



Grappig hoe smaken verschillen, ik vind Duits namelijk echt klinken als een spraakgebrek Ik vind het ook leuk om alle verschillen en voorkeuren hier te lezen
Koreaans vind ik verschrikkelijk, ten minste, wat ik meekrijg van de stukjes journaal die wel eens op tv voorbij komen.
Alle reacties Link kopieren
Doperwt, wat gaaf dat je Spaans bent gaan leren! Had je daar ook een verdere reden toe behalve dat je het mooi vindt? Wat leuk dat je ook wat Frans en Turks verstaat en spreekt!



Ik vind Tsjechisch en Russisch wel mooi maar geen reden om het te gaan leren. Ben wel een beetje jaloers op mensen die het spreken maar dat heb ik dus met heel veel talen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven