Welke taal/talen vinden jullie heel mooi? En welke niet?

24-08-2014 11:23 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een non-topic op de zondagochtend!



Ik vind Arabisch de mooiste taal ter wereld. Vind het echt een schitterende taal en luister soms naar Arabische nieuwsberichten of muziek (soms ook Berbers) op youtube om de taal te kunnen horen, ook al versta ik er dan helemaal niets van



Duits vind ik ook schitterend, een geweldige taal in mijn ogen. En die versta ik wel! Ik luister ook graag naar Rammstein.



Spaans vind ik ook heel mooi klinken, ik mag dan ook graag naar de Spaanstalige nummers van Cypress Hill luisteren.



Verder vind ik heel mooi klinken: Frans, Noors, Grieks, Tsjechisch, Russisch, en Japans vind ik ook wel wat hebben.



Spuuglelijk vind ik Nederlands (maar dat kan gedeeltelijk komen doordat het gras altijd groener is aan de andere kant, ondanks dat ik namelijk een halfbloed ben spreek ik vanuit huis geen tweede taal wat ik als een ontzettend groot gemis zie) en Zuid-Afrikaans.



Qua accenten vind ik Schots en Welsh geweldig.



En jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Welsh afschuwelijk, echt heel erg lelijk



Verder vind ik Italiaans mooi en Hebreeuws.



Belfast Iers

Yorkshire Engels is ok haha, het voelt als thuis nu.

Ik vind Sommige Schotse accenten mooi en het Queen's English.
quote:blue_lagoon schreef op 24 augustus 2014 @ 11:58:

Doperwt, wat gaaf dat je Spaans bent gaan leren! Had je daar ook een verdere reden toe behalve dat je het mooi vindt? Wat leuk dat je ook wat Frans en Turks verstaat en spreekt!



Ik vind Tsjechisch en Russisch wel mooi maar geen reden om het te gaan leren. Ben wel een beetje jaloers op mensen die het spreken maar dat heb ik dus met heel veel talen.Ik ben een Spaans gaan leren omdat ik me verveelde haha! Maar kan het inmiddels op mijn werk wel gebruiken en dus oefenen soms... Zelfde geldt voor Frans en Turks maar hier ben iktoch een stuk minder mee bezig...
Alle reacties Link kopieren
Oh en Japans

En Zuid Afrikaans, ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:bij_zonder schreef op 24 augustus 2014 @ 12:39:

Ik vind Portugees prachtig om naar te luisteren. Versta er geen bal van, maar de klanken, het quasi-slisserige, het bijna luie van die taal... Heerlijk!



Jaren geleden zond RTL4 een Braziliaanse soap uit, vond de karakters en de verhaallijn bagger maar die taal... *zwijmel*Ik keek wel eens naar soaps op MBC Ik verstond er geen bal van, maar die taal! Ik moest het horen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doperwt schreef op 24 augustus 2014 @ 12:48:

[...]





Ik ben een Spaans gaan leren omdat ik me verveelde haha! Maar kan het inmiddels op mijn werk wel gebruiken en dus oefenen soms... Zelfde geldt voor Frans en Turks maar hier ben iktoch een stuk minder mee bezig...Wat leuk dat je het nog kunt oefenen en dus bij kunt houden
Alle reacties Link kopieren
Oh en hoe kon ik Hebreeuws nou vergeten. Ook prachtig inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind heel veel talen mooi, frans, italiaans, portugees, turks, arabisch. Russisch en chinees vind ik dan weer wat minder, maar daar is ook geen touw aan vast te knopen door me.
Alle reacties Link kopieren
Chinees daar kan ik ook geen touw aan vast knopen, haha!
Alle reacties Link kopieren
Engels en Spaans vind ik erg mooi.

Scandinavische talen ook.

Ik heb dan weer helemaal niks met Italiaans en Aziatische talen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind talen die "zangerig" klinken mooi. Zweeds, Fries, Portugees (Braliziaans Portugees dan, het Portugees uit Portugal klinkt erg Arabisch, vind ik niks aan).



Vind Spaanstaligen die Engels spreken erg charmant.
Alle reacties Link kopieren
quote:koekkie schreef op 24 augustus 2014 @ 11:50:

Duits vind ik geen mooie taal. Zwitsers Duits dan weer wel, dat klinkt zo zangerig: chuchichastli.....



Spaans kan ik nietspreken, maar als ik het wel zou kunnen dan zou ik er een kei in zijn denk ik. Ik heb altijd het idee dat ze slissen, iets dat ik ook doe en zeker als ik er op let!



Engels vind ik een mooie taal! En daarnaast het Schots, mensen die Glaswegians spreken, geweldig!



En de Scandinavische talen vind ik heerlijk kneuterig klinken?



Italiaans, klinkt zo fijn dramatisch. Schijnt wel een moeilijke taal om te leren te zijn,



Ik zou best meer talen willen spreken dan dat ik nu doe.....ZwitserDuits vind ik dan weer allemaal lelijke dialecten van het Duits. Echt, hoe hard en hakkelig kun je het Duits uitspreken. In mijn beleving totaal anders dan zangerig;)
Engels vind ik het fijnst om te horen. Vind vaak dingen ook mooier klinken in het engels dan in 't nederlands.



Lelijk vind ik eigenlijk de meeste talen: frans, duits, scandinavisch, arabisch. Aziatische talen vind ik wel iets charmants hebben, al versta ik er geen ene jota van.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Scandinavische talen ook erg mooi Mevrouw75!



Soya, Spanjaarden die Engels spreken met zo'n zwaar accent vind ik ook leuk inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 24 augustus 2014 @ 13:04:

Engels vind ik het fijnst om te horen. Vind vaak dingen ook mooier klinken in het engels dan in 't nederlands.



Lelijk vind ik eigenlijk de meeste talen: frans, duits, scandinavisch, arabisch. Aziatische talen vind ik wel iets charmants hebben, al versta ik er geen ene jota van.Hier ben ik het helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
En Blue_lagoon
Alle reacties Link kopieren
Lieve Scamp
Mooie talen: Cantonees, Mandarijn, Engels, Spaans, Japans, Italiaans



Lelijk: Nederlands, Duits, Russisch, Arabisch, Scandinavisch
Alle reacties Link kopieren
Mooi: Frans, Portugees, (Brittish)Engels, Iers, Hebreeuws.



Interessant: Hongaars



Ik werk met heel veel Italianen en ik word echt mesjogge van hun verhitte discussies en gebrekkige Engels dus daarom vind ik Italiaans op dit moment geen mooie taal.



Verder denk ik dat ik geen enkele taal lelijk vind. Pools en Roemeens vind ik niet fijn om te horen maar als je je verdiept in de taal kan het wel mooi worden denk ik.



Voor mij wint Engels het wel van Nederlands. Laatst stuurde mijn moeder me wat Nederlandse boeken op maar ik vind dat niet fijn meer lezen. Engels leest fijner, waarom weet ik niet.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Frans en Portugees. De lelijkste talen, qua klank vind ik Arabisch, Berber en Hebreeuws, ik hoor alleen maar gerochel.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dit trouwens een leuk artikel om te lezen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:MarianneDavids schreef op 24 augustus 2014 @ 14:18:

De lelijkste talen, qua klank vind ik Arabisch, Berber en Hebreeuws, ik hoor alleen maar gerochel.

Precies, die rocheltalen vind ik ook niet te hachelen.



Overigens vind ik Engels het meest sexy klinken met 'n Australisch, Schots of Iers accent (accent dus, geen zwaar dialect wat niet meer te verstaan is) American English vind ik gewoon het meest praktische Engels, want 't best te verstaan. Brits vind ik doorgaans te bekakt klinken.
Alle reacties Link kopieren
quote:bij_zonder schreef op 24 augustus 2014 @ 12:39:

Ik vind Portugees prachtig om naar te luisteren. Versta er geen bal van, maar de klanken, het quasi-slisserige, het bijna luie van die taal... Heerlijk!



Jaren geleden zond RTL4 een Braziliaanse soap uit, vond de karakters en de verhaallijn bagger maar die taal... *zwijmel*Er waren er twee, Malu muher en De Draagmoeder.
verba volant, scripta manent.
quote:elninjoo schreef op 24 augustus 2014 @ 14:21:

[...]



Precies, die rocheltalen vind ik ook niet te hachelen.



Overigens vind ik Engels het meest sexy klinken met 'n Australisch, Schots of Iers accent (accent dus, geen zwaar dialect wat niet meer te verstaan is) American English vind ik gewoon het meest praktische Engels, want 't best te verstaan. Brits vind ik doorgaans te bekakt klinken.Eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van Spaans, Scandinavische talen, IJslands en vind juist het bekakte Brits erg mooi.

Ik vind Grieks en Arabische talen niet mooi en wat agressief overkomen.
Hoi Blue Lagoon! Leuk topic weer.



Engels is mijn favoriete taal, zeker het Queen's English, het Schotse accent en de Ieren, oh...



Daarnaast vind ik Frans heel mooi.



Minder favoriet is Duits, vind het vaak hard klinken. Moet ik wel zeggen dat ik Rammstein echt heel goed vind, maar ik vind juist door het Duits komen de teksten meer tot hun recht. America van Rammstein vind ik juist een van hun mindere nummers omdat er Engels in voorkomt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven