Wie is er ook zo blij met dit herfstachtige weer?

17-08-2014 15:08 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
De herfst komt er aan als je zo naar het weer kijkt.

Helemaal blij word ik daarvan, het is het echt mijn favorite seizoen.

Elk seizoen vind ik opzich wel iets hebben, al sla ik de zomer liever over.



Wie heeft dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Oh, trouwens, ik heb een tering hekel aan sneeuw en kou. Maar met sneeuwballen gooien en door de natte bladeren stampen samen met mijn meisjes ga ik echt wel mee
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:flowersamantha schreef op 17 augustus 2014 @ 15:49:

[...]





Ik zou zelf dan toch ervoor kiezen om niet tussen 12 en 15 (of 11 en 16) te gaan.

Kind was hier met de hitte op die tijden ook veel liever binnen.





Mijn kinderen willen echt niet bij de speeltuin weg. En dat geldt voor de meeste kinderen.

Goed drinken, goed insmeren.

Ik heb geen excuus voor mezelf om dan naar huis te gaan.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Heerlijk de herfst. Zo gezellig en niet meer de hele dag doodmoe zijn omdat je s -nachts niet slaapt vanwege de hitte.
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen herfst voor mij. De lente is mijn favoriete seizoen. Als de herfst z'n intrede doet, weet ik dat het ook weer winter wordt. En bij winter hoort kerstmis, waar ik zo'n schurfthekel aan heb.
Alle reacties Link kopieren
En je zoon is pas 2...

die slaapt hoogstwaarschijnlijk nog in de middag.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
ik word juist moe van dat herfstweer.

en ik heb een hekel aan kou, sneeuw en ijs.
wij slapen nooit.
Oefff nou dan vermoed ik dat ik mij tegen die tijd er maar overheen moet zetten. Maar bepaalde hogere temperaturen zijn (mits je ze goed insmeert?) dan beter voor kinderen? Dacht dat 't vooral om zon/daglicht zelf ging of geven hogere temperaturen ook meer vitaminen?
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 17 augustus 2014 @ 15:55:

Oefff nou dan vermoed ik dat ik mij tegen die tijd er maar overheen moet zetten. Maar bepaalde hogere temperaturen zijn (mits je ze goed insmeert?) dan beter voor kinderen? Dacht dat 't vooral om zon/daglicht zelf ging of geven hogere temperaturen ook meer vitaminen?Hogere temperaturen, minder kleding, meer huid bloot stellen aan zonlicht, ergo; meer vitamine D
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 17 augustus 2014 @ 15:52:

[...]





Mijn kinderen willen echt niet bij de speeltuin weg. En dat geldt voor de meeste kinderen.

Goed drinken, goed insmeren.

Ik heb geen excuus voor mezelf om dan naar huis te gaan.Als mijn kind graag met de hitte naar de speeltuin zou willen gaan zou ik er voor zorgen dat er iemand is die leuk mee kan gaan. Je hoeft natuurlijk niet altijd zelf overal bij te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 17 augustus 2014 @ 15:55:

ik word juist moe van dat herfstweer.

en ik heb een hekel aan kou, sneeuw en ijs.



Ik wordt juist moe van het zomer weer.



Vervelend is dat he, dat het weer zoiets kan doen als je moe maken.
Of gewoon ervoor zorgen dat je zelf ergens in de schaduw kan zitten, dan is het ook oké voor mij om buiten te zijn, ook bij hogere temperaturen.
Alle reacties Link kopieren
De speeltuin waar wij vroeger heen gingen had een zwembad

Wat was dat heerlijk! En als we thuis waren in de tuin hutten bouwen van oude parasols en kleden. En dan lekker beschut in de hut boekjes lezen



De beste herinneringen heb ik aan die gure middagen, lekker naar buiten of mijn moeder zette onze favoriete videobanden voor ons op. Dan had ze echt letterlijk geen kind aan ons. Wat lekkers erbij en we waren de hele middag zoet.
Alle reacties Link kopieren
quote:flowersamantha schreef op 17 augustus 2014 @ 15:57:

[...]





Als mijn kind graag met de hitte naar de speeltuin zou willen gaan zou ik er voor zorgen dat er iemand is die leuk mee kan gaan. Je hoeft natuurlijk niet altijd zelf overal bij te zijn.





Serieus???



Ik vind het heerlijk om mijn kinderen te zien genieten, ja ik ben graag overal bij.

Leuk trouwens voor je kind. Moeder thuis maar gaat niet mee, mag de buurvrouw maar doen omdat mams zich niet bij elkaar kan rapen. En hoe zie je dat voor je als er een wekenlange golf van prachtig warm weer is?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 17 augustus 2014 @ 15:59:

Of gewoon ervoor zorgen dat je zelf ergens in de schaduw kan zitten, dan is het ook oké voor mij om buiten te zijn, ook bij hogere temperaturen.Zonnebril op en paraplu mee tegen de zon
quote:flowersamantha schreef op 17 augustus 2014 @ 15:59:

[...]





Ik wordt juist moe van het zomer weer.



Vervelend is dat he, dat het weer zoiets kan doen als je moe maken.Ik word moeier van dit weer. Afgelopen woensdag was het heerlijk zonnig en ben ik na mijn werk nog 11 km gaan lopen. Met dit grauwe kutweer kruip ik liever op de bank onder 'n dekentje.
quote:flowersamantha schreef op 17 augustus 2014 @ 15:57:

[...]





Als mijn kind graag met de hitte naar de speeltuin zou willen gaan zou ik er voor zorgen dat er iemand is die leuk mee kan gaan. Je hoeft natuurlijk niet altijd zelf overal bij te zijn.Ook dat, 2-3 keer per week naar de speeltuin zou ik dan ook vaak genoeg vinden en 4-5 dagen per week in de tuin in een badje is dan verder ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 17 augustus 2014 @ 15:55:

Oefff nou dan vermoed ik dat ik mij tegen die tijd er maar overheen moet zetten. Maar bepaalde hogere temperaturen zijn (mits je ze goed insmeert?) dan beter voor kinderen? Dacht dat 't vooral om zon/daglicht zelf ging of geven hogere temperaturen ook meer vitaminen?



Het gaat volgens mij inderdaad gewoon om het zonlicht/daglicht.



Voor de vitamine D kan je het beste onbeschermd een korte periode de zon in. Maar ik zou dat niet midden op de dag doen (tussen 12 en 15 dus).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb steeds het idee dat de zomer nog moet beginnen. Die paar weken lekker weer, is geen zomer voor mij. Het wordt ook al echt weer vroeger donker. Dus als er nog een restje zomer van een maand of 2 over is dan heb ik het graag
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 17 augustus 2014 @ 15:59:

Of gewoon ervoor zorgen dat je zelf ergens in de schaduw kan zitten, dan is het ook oké voor mij om buiten te zijn, ook bij hogere temperaturen.





Zo doe ik het ook hoor

Met hele warme dagen neem ik een spuitertje met water mee zodat ik zelf ook lekker af kan koelen. De waterpartij in de speeltuin is helaas niet voor grote mensen
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 17 augustus 2014 @ 16:01:

[...]





Ook dat, 2-3 keer per week naar de speeltuin zou ik dan ook vaak genoeg vinden en 4-5 dagen per week in de tuin in een badje is dan verder ook leuk.Ik heb het over een 5/6/7 jarige
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
heb ik eindelijk bruine benen, is het te koud voor blote benen!!!
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van eigenlijk elk weer wel, zolang het maar niet te lang achter elkaar aan gaat! Behalve sneeuw . Ik kruip met dit weer lekker met de kat op de bank, heerlijk. Ik vond de zomer ook fijn, ik woon dicht bij het strand en dat is dan natuurlijk super chill.



Nazomer mag wat mij betreft wel flink warm worden. Ik ga veel het water op en als het dan zo stormt moet ik zoveel lagen kleding aan
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 17 augustus 2014 @ 16:00:

[...]





Serieus???



Ik vind het heerlijk om mijn kinderen te zien genieten, ja ik ben graag overal bij.

Leuk trouwens voor je kind. Moeder thuis maar gaat niet mee, mag de buurvrouw maar doen omdat mams zich niet bij elkaar kan rapen. En hoe zie je dat voor je als er een wekenlange golf van prachtig warm weer is?



Voor alsnog vind mijn kind de hitte helemaal niet leuk, al kan dat altijd veranderen natuurlijk.



Je hoeft echt niet overal bij te zijn als moeder of vader. En zelfs is het niet nodig dat een van de twee er altijd bij is.



Voor een kind is het ook erg leuk om eens met opa/oma/tante/oom of dergelijke iets leuks te doen.



Jij vind het prachtig weer als er veel zon is en hitte. Niet iedereen deelt die mening.
quote:saaaaar81 schreef op 17 augustus 2014 @ 16:04:

[...]



Ik heb het over een 5/6/7 jarige Mjah, die vermaken zich wss niet meer zo met een pierebadje in de tuin. Maar die kunnen dan wel weer alleen buiten spelen met vriendjes (of zelf naar die speeltuin of het bos lopen/fietsen/steppen) en dan eens per week ofzo (of in de vakantie wat vaker) naar een grotere speeltuin of een zwembad (of waar hij ook maar naartoe wil)
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 17 augustus 2014 @ 16:01:

[...]





Ook dat, 2-3 keer per week naar de speeltuin zou ik dan ook vaak genoeg vinden en 4-5 dagen per week in de tuin in een badje is dan verder ook leuk.



Een badje

Toen sibling en ik groter werden kochten mijn ouders een groter zwembad waar we met zijn vieren in konden liggen. Als ik dan als tiener thuiskwam van vriendinnen of bijbaantje of als ik in het holst van de nacht weer eens thuiskwam trok ik mijn bikini aan en plonsde ik in het badje. Heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven