Wie stiekum ook?

20-04-2017 18:20 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van iets wat ik vanmiddag op de radio hoorde...



Velen zullen in hun drift roepen dat ze degenen die hun kinderen iets aandoet wel eens eventjes te pakken zullen nemen. In de praktijk zal er of een rechter of wellicht een goed gesprek plaatsvinden, maar daadwerkelijk degene die je onrecht heeft aangedaan fysiek een lesje leren komt volgens mij maar zelden voor.



Op de radio was een bericht van een vader die tot 6 jaar!!! veroordeeld kan worden omdat hij eigen rechter heeft gespeeld. Zijn 14 jarige dochter was misbruikt, hij is verhaal gaan halen bij de dader en toen de politie niet snel genoeg ter plaatse kwam is hij "los" gegaan op de dader. Je mag nu eenmaal geen eigen rechter spelen, maar ik denk dat menigeen denkt, daar ga ik wel 6 jaar voor zitten.



Iemand het met me eens?
die ik wilde bestaat al...
Hier in België betekent 6 jaar bij goed gedrag in de gevangenis zo'n beetje 2 à 3 jaar in de praktijk.



Heb ik er graag voor over als iemand aan mijn kind heeft gezeten.
Ik ga geen twee a drie jaar niet voor mijn kind kunnen zorgen. Dat is mijn verantwoordelijkheid als ouder, niet eigen rechter spelen. Neemt niet weg dat ik dat wel zou willen.
Ik heb ooit letterlijk voor dat dilemma gestaan, en besloten me maar in te houden. Haske leuk als de dader de pijp uit zou zijn, maar mijn kinderen hadden toch ook niks aan een moeder in de bajes. Dus nee, ik ben het niet met je eens. Al gaven die wraakfantasieën natuurlijk wel enige genoegdoening.
Alle reacties Link kopieren
Raakt je kind wel weer extra. Daarvan mis je dan die jaren weer.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was die dochter niet misbruikt en is er enkel contact via internet geweest. Ook niet goed en ik snap die vader ook heel goed.

Maar snap ook dat je zoiets niet ongestraft kunt doen, hoe begrijpelijk ook. Al vind ik zes jaar wel heel erg overdreven.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het belachelijk lang 6 jaar. de meeste moordenaars krijgen niet eens 6 jaar.

en ja als iemand mijn kinderen iets aan zou doen dan zou ok er zeker 6 jaar voor willen vast zitten. ik zou ook zeker het recht on eigen handen nemen, als mijn man me dan al niet voor is haha.

van kinderen blijf je gewoon af..
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 18:23:

Hier in België betekent 6 jaar bij goed gedrag in de gevangenis zo'n beetje 2 à 3 jaar in de praktijk.



Heb ik er graag voor over als iemand aan mijn kind heeft gezeten.oh.



Joh. Dus jij de bak in voor drie jaar, en je kinderen naar BJZ. En dat heb je er dus allemaal graag voor over.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof trouwens dat de dader niet is overleden, wel zwaar mishandeld...dat moet ik eerlijk gezegd nog even nakijken.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ik snap sowieso niet dat je iemand fysiek aanvalt. Ongeacht of je er gevangenisstraf voor kunt krijgen.

Ik vind dat zo Tokkie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad mishandeld. En juist jouw melding Nx3 is wat de meeste ouders in eerste instantie zullen zeggen, en wellicht ook zouden willen doen. Is LV toch slimmer geweest in mijn optiek.
die ik wilde bestaat al...
quote:Lady_Voldemort schreef op 20 april 2017 @ 18:28:

[...]

oh.



Joh. Dus jij de bak in voor drie jaar, en je kinderen naar BJZ. En dat heb je er dus allemaal graag voor over.



De meeste kinderen hebben 2 ouders.



Kinderen gaan dus helemaal niet naar BJZ.
Dan is een kind na zulke ervaringen ook de thuissituatie kwijt waarvan het juist dan zo belangrijk is om op terug te kunnen vallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 18:44:

[...]





De meeste kinderen hebben 2 ouders.



Kinderen gaan dus helemaal niet naar BJZ.Nee, die zijn een van hun ouders een aantal jaren kwijt, wie weet ontstaan er allerlei andere problemen (financieel bijvoorbeeld), en daarna moet je ouder dan weer terugkeren en heeft voor altijd het stempel ex-gedetineerde. Waardoor aan de bak komen nog even een stuk lastiger is. Bijvoorbeeld. Je hebt er veel meer en langer miserie van dan dat stuk ellende van dat pak slaag.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
Alle reacties Link kopieren
Wat schiet je ermee op?

Zou beter zijn als de dader 10 jaar TBS kreeg.
Ik vraag me af of de eis nu echt zwaar is of dat het standaard is voor mishandeling. Hangt ervan af hoe zwaar de mishandeling was, denk ik. Of ze nemen hem en stellen een voorbeeld. Dat kan. Om anderen af te schrikken hetzelfde te gaan doen en ja, op zich snap ik dat wel.



Maar ik vind wel dat die pedo's meer en sneller opgepakt moeten worden. Het zou ze sieren als ze bij het OM snappen, dat ze er zelf een voorbeeld aan kunnen nemen door meer aandacht daaraan te besteden. Dan gaan er ook geen vaders eigen rechter spelen.



Ik dacht gelezen te hebben dat de dader deed alsof hij een jonge gozer was en dat ze zich heeft uitgekleed voor de camera. Dus ja, dat is wel echt sexueel misbruik natuurlijk. Misschien hebben ze nog geen apart wetsartikel voor dit soort criminelen.
Het klinkt misschien raar maar iemand in puin slaan, kan traumatisch zijn voor jezelf als je dat nooit doet. En je moet er in staat toe zijn, om echt grof geweld toe te passen. Ik denk dat de meeste mensen dat echt niet kunnen.



Stel je maar eens voor dat je iemand met een hamer op zijn hoofd slaat ofzo, dan moet je over een grens heen waar de meeste, gelukkig, niet toe in staat zijn.
quote:JonathanStrange schreef op 20 april 2017 @ 18:26:

Ik ga geen twee a drie jaar niet voor mijn kind kunnen zorgen. Dat is mijn verantwoordelijkheid als ouder, niet eigen rechter spelen. Neemt niet weg dat ik dat wel zou willen.Precies.
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 18:44:

[...]





De meeste kinderen hebben 2 ouders.



Kinderen gaan dus helemaal niet naar BJZ.



Ja joh. Dus jij draait de bak in voor drie jaar, en je denkt echt dat je kind je daar reuze dankbaar voor zal zijn? Dat ie je drie jaar moet missen, dat ie drie jaar lang een antwoord zal moeten verzinnen op de vraag waar zijn moeder is, dat ie drie jaar lang zijn andere ouder (als die al in beeld is) ook nauwelijks zal zien want die moet nou eenmaal centjes verdienen of de andere ouder gaat gewoon gezellig de bijstand in en er is dus geen cent te makken maar heej, kind heeft wel lekker een ouder die fijn zichzelf een superouder zit te voelen in de bajes?



Je hebt gelijk hoor, je hebt helemaal gelijk.
quote:Lady_Voldemort schreef op 20 april 2017 @ 19:03:

[...]





Ja joh. Dus jij draait de bak in voor drie jaar, en je denkt echt dat je kind je daar reuze dankbaar voor zal zijn? Dat ie je drie jaar moet missen, dat ie drie jaar lang een antwoord zal moeten verzinnen op de vraag waar zijn moeder is, dat ie drie jaar lang zijn andere ouder (als die al in beeld is) ook nauwelijks zal zien want die moet nou eenmaal centjes verdienen of de andere ouder gaat gewoon gezellig de bijstand in en er is dus geen cent te makken maar heej, kind heeft wel lekker een ouder die fijn zichzelf een superouder zit te voelen in de bajes?



Je hebt gelijk hoor, je hebt helemaal gelijk.



Nooit gehoord van "bezoekrecht" zeker? En meneer Bell heeft ook zoiets uitgevonden als "de telefoon".



En hij mag van mij op zo'n moment best eerlijk zijn over de vraag "Waar is je moeder?".
Alle reacties Link kopieren
Ondanks het " begrip" wat je voor die man kan voelen, ben ik erg blij dat we in een rechtsstaat leven.

Stel je voor dat we eigen rechter konden spelen elke keer als iets wordt aangedaan.
quote:Nx3 schreef op 20 april 2017 @ 18:27:

ik vind het belachelijk lang 6 jaar. de meeste moordenaars krijgen niet eens 6 jaar.

en ja als iemand mijn kinderen iets aan zou doen dan zou ok er zeker 6 jaar voor willen vast zitten. ik zou ook zeker het recht on eigen handen nemen, als mijn man me dan al niet voor is haha.

van kinderen blijf je gewoon af..Heb je hier een bron van of heb je iets teveel naar je onderbuik geluisterd?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat je beseft wat dat met een kind doet TinyBel. Nog los van de schuldgevoelens die het kind mogelijk krijgt.



Nee, je bent echt beter af door het alleen maar te denken, en het rechtsspreken over te laten aan het gerecht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nx3 schreef op 20 april 2017 @ 18:27:

ik vind het belachelijk lang 6 jaar. de meeste moordenaars krijgen niet eens 6 jaar.

Oh ja? De meeste moordenaars nog wel. Kom eens met wat uitspraken van rechters dan, die deze bewering staven?
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 19:07:

[...]





Nooit gehoord van "bezoekrecht" zeker? En meneer Bell heeft ook zoiets uitgevonden als "de telefoon".



En hij mag van mij op zo'n moment best eerlijk zijn over de vraag "Waar is je moeder?".



Zo'n kind kan zomaar een gigantisch schuldgevoel ontwikkelen, zijn ouder in de gevangenis om wat hij/zij heeft "gedaan". Gedaan tussen aanhalingstekens, want natuurlijk is het kind geen dader, maar dat kan in het koppie zomaar heel anders werken.



Denk echt dat jij hier veel te licht over denkt.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven