Wie stiekum ook?

20-04-2017 18:20 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van iets wat ik vanmiddag op de radio hoorde...



Velen zullen in hun drift roepen dat ze degenen die hun kinderen iets aandoet wel eens eventjes te pakken zullen nemen. In de praktijk zal er of een rechter of wellicht een goed gesprek plaatsvinden, maar daadwerkelijk degene die je onrecht heeft aangedaan fysiek een lesje leren komt volgens mij maar zelden voor.



Op de radio was een bericht van een vader die tot 6 jaar!!! veroordeeld kan worden omdat hij eigen rechter heeft gespeeld. Zijn 14 jarige dochter was misbruikt, hij is verhaal gaan halen bij de dader en toen de politie niet snel genoeg ter plaatse kwam is hij "los" gegaan op de dader. Je mag nu eenmaal geen eigen rechter spelen, maar ik denk dat menigeen denkt, daar ga ik wel 6 jaar voor zitten.



Iemand het met me eens?
die ik wilde bestaat al...
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 19:07:

[...]





Nooit gehoord van "bezoekrecht" zeker? En meneer Bell heeft ook zoiets uitgevonden als "de telefoon".



En hij mag van mij op zo'n moment best eerlijk zijn over de vraag "Waar is je moeder?".



Meucci.



En leuk voor je kind. Verder geen stigma, of zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:koko67 schreef op 20 april 2017 @ 19:10:

Ondanks het " begrip" wat je voor die man kan voelen, ben ik erg blij dat we in een rechtsstaat leven.

Stel je voor dat we eigen rechter konden spelen elke keer als iets wordt aangedaan.En dit
Alle reacties Link kopieren
quote:koko67 schreef op 20 april 2017 @ 19:10:

Ondanks het " begrip" wat je voor die man kan voelen, ben ik erg blij dat we in een rechtsstaat leven.

Stel je voor dat we eigen rechter konden spelen elke keer als iets wordt aangedaan.Als het allemaal consequentieloos was, dan lag mijn ex al làng onder de groene zoden. Of een betonvloer.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
Alle reacties Link kopieren
[quote]TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 18:23:

Hier in België betekent 6 jaar bij goed gedrag in de gevangenis zo'n beetje 2 à 3 jaar in de praktijk.

Heb ik er graag voor over als iemand aan mijn kind heeft gezeten.[/



En nu heb je die man helemaal in elkaar gerost.

En dan?

Wat schiet je daar mee op? Is het probleem dan opgelost?

Heeft je kind je dan niet meer nodig om dit trauma te verwerken?
Geweldig, bezoekrecht.



Sorry hoor Pietje, ik kan vandaag niet met je spelen want ik moet mijn moeder bezoeken, in de lik.



En wat Solivagant zegt inderdaad.
quote:Lady_Voldemort schreef op 20 april 2017 @ 18:26:

Ik heb ooit letterlijk voor dat dilemma gestaan, en besloten me maar in te houden. Haske leuk als de dader de pijp uit zou zijn, maar mijn kinderen hadden toch ook niks aan een moeder in de bajes. Dus nee, ik ben het niet met je eens. Al gaven die wraakfantasieën natuurlijk wel enige genoegdoening.Plus dat mensen met een normaal ontwikkeld geweten niet in staat zijn (gelukkig maar) om een ander wat aan te doen. Wellicht in het heetst van de strijd als je op het moment zelf probeert te overleven, maar een aantal dagen later ga jij niet met voorbedachte rade zo'n dader overhoop knallen. Ik heb de afgelopen jaren een hoop daders voorbij zien komen, maar geen enkele van hen heeft nog een ouder op hun dak gekregen. Je bent rationeler dan je denkt als je kind ergens slachtoffer van wordt.
Veel zou ook afhangen van de leeftijd.

Maar een 14-jarige ... die redt zichzelf desnoods wel een paar jaar met 1 ouder en de rest van de familie.



Een 4-jarige is weer anders.
Overigens spreek ik uit ervaring. Ik riep altijd dat degene die 1 van mijn siblings wat aan zou doen helemaal kapot zou maken. Helaas werd die nachtmerrie waar, maar het enige waar ik op dat moment mee bezig was was om te zorgen dat het slachtoffer er weer boven op kwam. De dader had geen enkele prioriteit. Mocht de politie zich over buigen.
Zie je zelf niet wat voor egotripperij het is wanneer je je eigen ego groter maakt dan het welzijn van je kind, TinyBel? Je kind heeft er niks aan. Het gaat alleen maar over je eigen ego.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 20 april 2017 @ 19:10:

[...]





Heb je hier een bron van of heb je iets teveel naar je onderbuik geluisterd?laat ik het houden bij ik ken er 1, en die stond binnen 6 jaar weer buiten. je krijgt hier gewoon geen hoge straffen in vergelijking tot andere zaken als mishandeling of verkrachting oid. de meeste staan zo weer buiten. mijn oom werkt in Vught in die gevangenis dus ja hij weet er een hoop over te vertellen
quote:JonathanStrange schreef op 20 april 2017 @ 18:26:

Ik ga geen twee a drie jaar niet voor mijn kind kunnen zorgen. Dat is mijn verantwoordelijkheid als ouder, niet eigen rechter spelen. Neemt niet weg dat ik dat wel zou willen.



Nou dit inderdaad.



Dus nee, niet 'stiekum ook'. Ik kan daar ook met mijn pet niet bij, ik zie niet in wat het voor genoegdoening zou geven om iemand te (laten) mishandelen en me te verlagen tot het mishandelen van een ander persoon, om celstraf en een strafblad daar voor over te hebben, niet voor mijn kinderen kunnen zorgen, mijn eigen toekomst te vergooien. Ik snap het werkelijk niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand_ schreef op 20 april 2017 @ 19:20:

Zie je zelf niet wat voor egotripperij het is wanneer je je eigen ego groter maakt dan het welzijn van je kind, TinyBel? Je kind heeft er niks aan. Het gaat alleen maar over je eigen ego.heeft niks met ego te maken, als iemand mijn kinderen iets aan doet zoals verkrachting of zware mishandeling, dan zouden bij mij de stoppen door slaan. en ja als ik dan de dader zou tegen komen dan kan ik niet niks doen.
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 19:16:

Veel zou ook afhangen van de leeftijd.

Maar een 14-jarige ... die redt zichzelf desnoods wel een paar jaar met 1 ouder en de rest van de familie.



Een 4-jarige is weer anders.Kolere zeg. Hoe belangrijk kun je eigen genoegdoeninkjes vinden dat je je zo in allerlei bochten wringt om je eigen (geplande) achterlijke gedrag maar goed te praten.
quote:Nx3 schreef op 20 april 2017 @ 19:23:

[...]





heeft niks met ego te maken, als iemand mijn kinderen iets aan doet zoals verkrachting of zware mishandeling, dan zouden bij mij de stoppen door slaan. en ja als ik dan de dader zou tegen komen dan kan ik niet niks doen.

Dat denk je, maar waarom komt dit dan toch zo weinig voor?



Gelukkig hebben we nog zoiets als moreel besef. Waarmee we het als mensheid voor elkaar krijgen om elkaar niet klakkeloos af te knallen als we iemand niet moeten.
quote:Nx3 schreef op 20 april 2017 @ 19:23:

[...]





heeft niks met ego te maken, als iemand mijn kinderen iets aan doet zoals verkrachting of zware mishandeling, dan zouden bij mij de stoppen door slaan. en ja als ik dan de dader zou tegen komen dan kan ik niet niks doen.Is het aanmatigend wanneer ik stel dat je waarschijnlijk vaker problemen hebt om je niet over te geven aan impulsen?
Ik houd van mijn kind, niet van de dader. Die zou ik geen enkele extra aandacht gunnen. Ik zou er wel alles aan doen om diegene zo lang mogelijk uit de maatschappij te krijgen, maar mijn kind is het belangrijkste van alles.



Zorgelijk dat sommigen hier dat anders zien.
Watvoor voorbeeld ben je voor je kind als je laat zien dat moord gerechtvaardigd kan worden als de dader ook iets ernstigs heeft gedaan. Oog om oog tand om tand is dus echt niet iets wat ik mijn kinderen mee zou willen geven. Wat primitief zeg.
quote:Nx3 schreef op 20 april 2017 @ 19:23:

[...]





heeft niks met ego te maken, als iemand mijn kinderen iets aan doet zoals verkrachting of zware mishandeling, dan zouden bij mij de stoppen door slaan. en ja als ik dan de dader zou tegen komen dan kan ik niet niks doen.Is het gek als ik zeg dat het dus níet om jou draait?
Hier zouden de stoppen overigens waarschijnlijk ook gewoon doorslaan.

Echt niet dat ik vooraf ga beredeneren welke sanctie eraan vast hangt.



Als ik die kerel tegenkom en in mijn handen krijg, gebeurt het gewoon.



En dan draag ik dus achteraf de gevolgen ... so what?
quote:JonathanStrange schreef op 20 april 2017 @ 19:24:

Ik houd van mijn kind, niet van de dader. Die zou ik geen enkele extra aandacht gunnen. Ik zou er wel alles aan doen om diegene zo lang mogelijk uit de maatschappij te krijgen, maar mijn kind is het belangrijkste van alles.



Zorgelijk dat sommigen hier dat anders zien.Dit ja. En goddank denkt het overgrote deel van de bevolking er zo over want het komt niet zo vaak voor dat ouders voor eigen rechter gaan spelen.
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 19:26:

Hier zouden de stoppen overigens waarschijnlijk ook gewoon doorslaan.

Echt niet dat ik vooraf ga beredeneren welke sanctie eraan vast hangt.



Als ik die kerel tegenkom en in mijn handen krijg, gebeurt het gewoon.



En dan draag ik dus achteraf de gevolgen ... so what?

Wedden van niet? Je wordt niet tegengehouden doordat je weet welke sancties eraan kunnen zitten, je wordt tegen gehouden door je geweten dat ervoor zorgt dat je niet in staat bent iemand wat aan te doen.



Ik ga er dus even vanuit dat je een normaal ontwikkeld geweten hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:JonathanStrange schreef op 20 april 2017 @ 19:26:

[...]





Is het gek als ik zeg dat het dus níet om jou draait?mag je zeggen hoor , iedereen zijn of haar mening gelukkig. ik heb gelukkig nooit on die situatie gezeten en hoop het ook nooit mee te maken , maar IK denk dat ik zo zou reageren als iemand in mijn gezin zoiets zou overkomen.en al helemaal als IK het gevoel zou hebben dat de politie er niet veel aan doet
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 19:26:

Hier zouden de stoppen overigens waarschijnlijk ook gewoon doorslaan.

Echt niet dat ik vooraf ga beredeneren welke sanctie eraan vast hangt.



Als ik die kerel tegenkom en in mijn handen krijg, gebeurt het gewoon.



En dan draag ik dus achteraf de gevolgen ... so what?

Vooral je kind en je partner dragen de gevolgen.



Maar gelukkig; je hebt dit topic nu gelezen en kan nu al nadenken over waarom je niet voor eigen rechter moet gaan spelen, in het geval je kind ooit zoiets mocht overkomen.



Graag gedaan. Ook namens je kind.
quote:Amand_ schreef op 20 april 2017 @ 19:30:

[...]



Vooral je kind en je partner dragen de gevolgen.



Maar gelukkig; je hebt dit topic nu gelezen en kan nu al nadenken over waarom je niet voor eigen rechter moet gaan spelen, in het geval je kind ooit zoiets mocht overkomen.



Graag gedaan. Ook namens je kind.



Op dat moment denk ik niet meer na.

Dat weet ik wel zeker.



Dan moet die kerel gewoon kapot.



En dan zal ik achteraf wel zorgen voor een degelijke advocaat en me gedragen in de gevangenis.

Zodat ik daar zo snel mogelijk weer buiten ben.





Ik weet overigens niet of die kerel het dan nog kan na-vertellen.

Heeft mijn kind tenminste de zekerheid dat hij nooit meer iets zal ondernemen.
Ook bij jou zegt iets me dat je wel vaker problemen hebt met impulsbeheersing, TinyBel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven