Wie stiekum ook?

20-04-2017 18:20 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van iets wat ik vanmiddag op de radio hoorde...



Velen zullen in hun drift roepen dat ze degenen die hun kinderen iets aandoet wel eens eventjes te pakken zullen nemen. In de praktijk zal er of een rechter of wellicht een goed gesprek plaatsvinden, maar daadwerkelijk degene die je onrecht heeft aangedaan fysiek een lesje leren komt volgens mij maar zelden voor.



Op de radio was een bericht van een vader die tot 6 jaar!!! veroordeeld kan worden omdat hij eigen rechter heeft gespeeld. Zijn 14 jarige dochter was misbruikt, hij is verhaal gaan halen bij de dader en toen de politie niet snel genoeg ter plaatse kwam is hij "los" gegaan op de dader. Je mag nu eenmaal geen eigen rechter spelen, maar ik denk dat menigeen denkt, daar ga ik wel 6 jaar voor zitten.



Iemand het met me eens?
die ik wilde bestaat al...
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 19:32:

[...]





Op dat moment denk ik niet meer na.

Dat weet ik wel zeker.



Dan moet die kerel gewoon kapot.



En dan zal ik achteraf wel zorgen voor een degelijke advocaat en me gedragen in de gevangenis.

Zodat ik daar zo snel mogelijk weer buiten ben.





Ik weet overigens niet of die kerel het dan nog kan na-vertellen.

Heeft mijn kind tenminste de zekerheid dat hij nooit meer iets zal ondernemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 19:26:

Hier zouden de stoppen overigens waarschijnlijk ook gewoon doorslaan.

Echt niet dat ik vooraf ga beredeneren welke sanctie eraan vast hangt.



Als ik die kerel tegenkom en in mijn handen krijg, gebeurt het gewoon.



En dan draag ik dus achteraf de gevolgen ... so what?



Omdat het veel te makkelijk is. En omdat jij je kind onthoudt wat het na zo'n trauma zo hard nodig heeft. Een moeder die haar begeleidt en er voor haar is.

Die vent in elkaar slaan doet alleen recht aan je eigen genoegdoening, doet helemaal niks voor je kind.

Om dan te zeggen dat zoiets gewoon gebeurt is simpel en idioot.
Degene die het "oog om oog, tand om tand" principe hanteren, leren die hun kinderen ook dat als je gepest wordt dat je terug moet pesten? Als iemand je een mep geeft dat je er zelf ook op los ramt? Als je buurman een deuk in je auto heeft gereden dat je met een suv over zijn auto rijdt?
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 19:32:

[...]





Op dat moment denk ik niet meer na.

Dat weet ik wel zeker.



Dan moet die kerel gewoon kapot.



En dan zal ik achteraf wel zorgen voor een degelijke advocaat en me gedragen in de gevangenis.

Zodat ik daar zo snel mogelijk weer buiten ben.





Ik weet overigens niet of die kerel het dan nog kan na-vertellen.

Heeft mijn kind tenminste de zekerheid dat hij nooit meer iets zal ondernemen.Wat een grootspraak. Ik geloof er, gelukkig, geen donder van. Als ik moet kiezen tussen mijn dochter vasthouden, knuffelen, zelf in bed leggen, opvoeden en begeleiden óf iemand verrot of ongelukkig slaan, dan hoef ik serieus niet eens na te denken. Geef mijn portie maar aan fikkie.
quote:Coco87 schreef op 20 april 2017 @ 19:37:

Degene die het "oog om oog, tand om tand" principe hanteren, leren die hun kinderen ook dat als je gepest wordt dat je terug moet pesten? Als iemand je een mep geeft dat je er zelf ook op los ramt? Als je buurman een deuk in je auto heeft gereden dat je met een suv over zijn auto rijdt?



Niemand mept mij zomaar.

Die krijgt inderdaad onmiddellijk een mep terug.

De buurman zou ik eerder terugpakken via wat smerigheid in zijn brievenbus ofzo ...



Niemand raakt aan mijn kinderen.

Die krijgt dat dus ook terug.
Alle reacties Link kopieren
En toch he, die moeder ooit in Amerika die man die haar kind had verkracht en vermoord geloof ik, in de rechtszaal overhoop schoot, die wens ik de beste advocaat ooit om haar vrij te pleiten.



Wat ik dan weer niet te geloven vind, is dat in datzelfde Amerika je een inbreker overhoop schiet.



En TinyBel, ik hoop voor je dat het je nooit overkomt.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 19:41:

[...]





Niemand mept mij zomaar.

Die krijgt inderdaad onmiddellijk een mep terug.

De buurman zou ik eerder terugpakken via wat smerigheid in zijn brievenbus ofzo ...



Niemand raakt aan mijn kinderen.

Die krijgt dat dus ook terug.Dan zal het wel met intelligentie te maken hebben. Ik denk dat je echt niet in staat bent te bedenken wat de consequenties zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat bij dit soort dingen natuurlijk ook om het grotere plaatje. Vandaag speelt de vader van een misbruikt kind eigen rechter, morgen meent de bakker gezien te hebben dat iemand van hem steelt en speelt eigen rechter. Volgende week heb je via via gehoord dat iemand eventueel drugs dealt en speel je eigen rechter. En volgende maand bepalen we helemaal zelf of de persoon naast ons dood dient te gaan omdat wij dat vinden. Waar stel je de grens? Spelen mensen van IS ook eigen rechter, omdat ze mensen vermoorden die het, in hun ogen, verdienen? Breivik speelde ook voor eigen rechter. Hij achtte het noodzakelijk om die mensen te vermoorden. Wordt dat dan ook geaccepteerd? Zullen we dan ook maar meteen het hele rechtssysteem afschaffen? Dat een wet en een rechter niet bepalen wie schuldig is en wat hun straf is, maar dat de buurt dat doet. Volgens mij gaan we dan als beschaving ver achteruit, in plaats van vooruit.



Dus nee, ik vind niet dat je dat moet doen. Puur omdat je dan voor mij een grens overschrijdt die niet meer terug gedraaid kan worden. Volgende keer heb je geen eens bewijs nodig om iemand fysiek aan te vallen, maar is een 'vermoeden' al goed genoeg. En tsja, als je dan toch fout zit, dan heb jij er geen last van toch? Als je als maatschappij dat toelaat, dan is het hek van de dam en mag iedereen het doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Coco87 schreef op 20 april 2017 @ 19:37:

Degene die het "oog om oog, tand om tand" principe hanteren, leren die hun kinderen ook dat als je gepest wordt dat je terug moet pesten? Als iemand je een mep geeft dat je er zelf ook op los ramt? Als je buurman een deuk in je auto heeft gereden dat je met een suv over zijn auto rijdt?



ik leer mijn kinderen zeker wel dat ze voor zich zelf moeten opkomen, en als iemand hun slaat zonder dat ze zelf iets hebben gedaan dan mogen ze van mij zeker wel een mep terug geven. en nee ze mogen niet uit hun zelf iemand slaan en dat weten ze ook. alle 3 mijn kinderen hebben hun mondje wel bij en weten zich goed te redden, en ze zijn ook heel lief en sociaal etc maar ze kunnen niet tegen onrecht en dat kan ik ook niet.

als iemand jou een mep geeft dan sla je toch ook wel terug ? of loop jij dan weg en laat het gebeuren? nou ik laat echt niet over me heen lopen door niemand en dat leer ik mijn kinderen ook. en of dat slecht of goed is geen idee, ik ben al vanaf mijn 15e alleen dus heb zelf een hoop shit mee gemaakt en dat wens ik mijn kinderen niet toe.
"Op de radio was een bericht van een vader die tot 6 jaar!!! veroordeeld kan worden omdat hij eigen rechter heeft gespeeld. Zijn 14 jarige dochter was misbruikt, hij is verhaal gaan halen bij de dader en toen de politie niet snel genoeg ter plaatse kwam is hij "los" gegaan op de dader"



De dochter is niet misbruikt. Ze had via social media contact met een man die zich voordeed als een jonge knappe Amerikaan. Het bleek te gaan om een 46 jarige viezerik. De vader van dat meisje is gaan achterhalen wie het was en heeft samen met een ander voor eigen rechter gespeeld. Hij ging helemaal los en heeft niet gewacht op het arriveren van de politie om de verdachte viezerik over te dragen, maar heeft het slachtoffer daar gewond laten liggen.

Dat is toch een net ietsiepietsie ander verhaal dan dat de dochter misbruikt zou zijn etc etc etc.



Maar goed half Nederland leest niet eerst de achtergrond, maar oordeelt op iets wat men half hoorde op de radio, vivian, of las op facebook.
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 19:41:

[...]





Niemand mept mij zomaar.

Die krijgt inderdaad onmiddellijk een mep terug.

De buurman zou ik eerder terugpakken via wat smerigheid in zijn brievenbus ofzo ...



Niemand raakt aan mijn kinderen.

Die krijgt dat dus ook terug.Ik hoop altijd maar dat mensen zoals jij niet in mijn buurt wonen, laat staan mijn nieuwe buren worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 19:41:

[...]





Niemand mept mij zomaar.

Die krijgt inderdaad onmiddellijk een mep terug.

De buurman zou ik eerder terugpakken via wat smerigheid in zijn brievenbus ofzo ...



Niemand raakt aan mijn kinderen.

Die krijgt dat dus ook terug.ik denk net als jou zo te lezen, en ben het ook zeker met jou eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand_ schreef op 20 april 2017 @ 19:46:

[...]



Ik hoop altijd maar dat mensen zoals jij niet in mijn buurt wonen, laat staan mijn nieuwe buren worden.want dan ?
Alle reacties Link kopieren
Het was/is inderdaad genuanceerder, blijft de vraag evengoed of je niet stiekum zelf ook los zou willen gaan op iemand die je kinderen iets aandoet.
die ik wilde bestaat al...
quote:Amand_ schreef op 20 april 2017 @ 19:46:

[...]



Ik hoop altijd maar dat mensen zoals jij niet in mijn buurt wonen, laat staan mijn nieuwe buren worden.Zo lang je van mij, mijn familie en mijn spullen afblijft, is er toch geen probleem?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mensen die voor eigen rechter spelen ontzettende paupers. Punt.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
quote:Amand_ schreef op 20 april 2017 @ 19:46:

[...]



Ik hoop altijd maar dat mensen zoals jij niet in mijn buurt wonen, laat staan mijn nieuwe buren worden.Nou inderdaad. Maar meestal wonen dit soort mensen in een buurt waar de rest van de buren er net zo over denken. Dat is mooi, want dan kunnen ze lekker elkaar meppen.
quote:Nx3 schreef op 20 april 2017 @ 19:48:

[...]





want dan ?Want dan dondert het niveau in de buurt omlaag. Mensen met de problematiek zoals TinyBel die hier tentoonspreidt hebben de neiging op meerdere vlakken voor overlast te zorgen vanwege hun onvermogen de gevolgen hun eigen gedrag te overzien.
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 19:49:

[...]





Zo lang je van mij, mijn familie en mijn spullen afblijft, is er toch geen probleem?Ik heb werkelijk nog nooit aanleiding gezien om zo'n statement te maken. Nog nooit. In geen 48 jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 19:49:

[...]





Zo lang je van mij, mijn familie en mijn spullen afblijft, is er toch geen probleem?Werkt dit dan ook andersom? Op het moment dat jouw kind iets van de buren jat, mag de buurman hem gerust in elkaar komen slaan. Kom je dan ook een handje helpen?
Alle reacties Link kopieren
Tinybel, heb je enig idee wat dit met je kind zal doen als jij voor een aantal jaar de cel ingaat? Hoe je kind zich schuldig zal voelen, omdat jij vast zit voor iets wat hem of haar is overkomen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 20 april 2017 @ 18:28:

[...]

oh.



Joh. Dus jij de bak in voor drie jaar, en je kinderen naar BJZ. En dat heb je er dus allemaal graag voor over.Ik niet, je helpt je kind niet door voor eigen rechter te spelen. Je kind heeft je thuis hard nodig
quote:rosanna08 schreef op 20 april 2017 @ 20:02:

Tinybel, heb je enig idee wat dit met je kind zal doen als jij voor een aantal jaar de cel ingaat? Hoe je kind zich schuldig zal voelen, omdat jij vast zit voor iets wat hem of haar is overkomen?



Dat ik de smeerlap kapot heb gemaakt die haar kapot heeft gemaakt?

Dat ik er eigenhandig voor zorg dat die kerel nooit meer aan haar lijf zit of haar kan komen stalken als hij uit de cel komt?



Ik hoop dat ze 't begrijpt.



De enige die zich écht schuldig moet voelen is die idioot die mijn kinderen raakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 20:04:

[...]





Dat ik de smeerlap kapot heb gemaakt die haar kapot heeft gemaakt?

Dat ik er eigenhandig voor zorg dat die kerel nooit meer aan haar lijf zit of haar kan komen stalken als hij uit de cel komt?



Ik hoop dat ze 't begrijpt.



De enige die zich écht schuldig moet voelen is die idioot die mijn kinderen raakt.Beetje kortzichtig, je kind heeft er veel meer aan als jij thuis bent om hem/haar op te kunnen vangen
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 20:04:

[...]





Dat ik de smeerlap kapot heb gemaakt die haar kapot heeft gemaakt?

Dat ik er eigenhandig voor zorg dat die kerel nooit meer aan haar lijf zit of haar kan komen stalken als hij uit de cel komt?



Ik hoop dat ze 't begrijpt.



De enige die zich écht schuldig moet voelen is die idioot die mijn kinderen raakt.Volgens mij zit hier een wat mij betreft verknipt idee achter: dat je hiermee bewijst hoe veel je van je kind houdt ofzo.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven