Wie stiekum ook?

20-04-2017 18:20 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van iets wat ik vanmiddag op de radio hoorde...



Velen zullen in hun drift roepen dat ze degenen die hun kinderen iets aandoet wel eens eventjes te pakken zullen nemen. In de praktijk zal er of een rechter of wellicht een goed gesprek plaatsvinden, maar daadwerkelijk degene die je onrecht heeft aangedaan fysiek een lesje leren komt volgens mij maar zelden voor.



Op de radio was een bericht van een vader die tot 6 jaar!!! veroordeeld kan worden omdat hij eigen rechter heeft gespeeld. Zijn 14 jarige dochter was misbruikt, hij is verhaal gaan halen bij de dader en toen de politie niet snel genoeg ter plaatse kwam is hij "los" gegaan op de dader. Je mag nu eenmaal geen eigen rechter spelen, maar ik denk dat menigeen denkt, daar ga ik wel 6 jaar voor zitten.



Iemand het met me eens?
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 20 april 2017 @ 20:25:

[...]



Soms wel, sommige moordenaars worden zelfs vrijgelaten na hun voorarrest. Mijn beste vriend is vermoord, zijn moordenaar is van vast gesteld dat hij hem idd heeft vermoord en mocht daarna lekker vrij naar buiten toe. Zoveel vertrouwen in de rechtspraak zou ik ook weer niet hebben.

Is de zaak al voorgeweest dan? Of moet de rechter nog uitspraak doen? Je bent pas schuldig bevonden na de veroordeling he.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 20:06:

[...]





Op 't moment dat ze jatten van de buren, zal de buurman van 7 huizen verder mogen horen hoe razend ik zelf ben op kind.

Maar ik hou hem niet tegen om ook nog wat te vloeken op kind.

(Afhankelijk van wat kind gestolen heeft vind ik fysiek afslaan niet nodig.)

Ik heb geen statistieken bij de hand, maar de kans is er dat je kind in zijn puberjaren tijdelijk of blijvend op het slechte pad belandt. Inbraak hier en daar, scootertje stelen, joyriden in een gejatte auto, Dat hij met een dronken kop iemand aanrijdt. Of te hard rijdt en iemand schept. Of door rood rijdt en iemand uit zijn sokken rijdt. Hell, dat zou jou misschien zels kunnen overkomen, of je man, of je vader.

Je moet er toch werkelijk niet aan denken dat iemand in zulke gevallen voor eigen rechter gaat spelen en jouw kind / vader/ man etc van wie jij weet hoe lief hij ook kan zijn, half dood schopt of erger ?

Dan wil je toch ook dat hij straf krijgt,misschien therapie krijgt, hopelijk van zijn fouten leert en weer terug de maatschappij in kan?

Wat nou als jouw kind een seksuele afwijking blijkt te hebben? Schop je hem dan zelf dood ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 20:07:

[...]





Kind heeft op dat moment ook een vader en een hele familie achter zich.

En een therapeut als dat moet.

Kan zich dus echt wel redden.



Misschien inderdaad wel een goede zaak als jij dan een paar jaar onder de pannen bent.

Misschien dat papa iets intelligenter is en het kind in zo'n situatie de begeleiding kan geven die het verdient.
quote:nerdopviva schreef op 20 april 2017 @ 20:34:

[...]





Je had het over moord. In Nederland is dit geen moord, maar doodslag.



In Belgie ook, als ik het artikel lees. Dit gaat niet over moord, maar over doodslag.

Voorts maakt een rechter meerdere afwegingen, zoals de kans op recidive bijvoorbeeld. In zijn algemeenheid kun je voor moord allerlei straffen krijgen, van een paar jaar cel tot levenslang (Mohamed B.)



Maar goed, ik vind het opmerkelijk dat mensen overwegen iemand anders lichamelijk geweld aan te doen (en dan extremer dan een blauw oog slaan).
Alle reacties Link kopieren
TinyBel, als jij zon 46-jarige smeerlap als waar het in OP over gaat lam slaat, dan is er ook aan zijn kant weer iemand (vader, zoon, vrouw) die eigen rechter wil spelen en jou in elkaar ramt. Waar eindigt dit dan?
Te persoonlijk.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 april 2017 @ 20:42:

[...]



Ik heb geen statistieken bij de hand, maar de kans is er dat je kind in zijn puberjaren tijdelijk of blijvend op het slechte pad belandt. Inbraak hier en daar, scootertje stelen, joyriden in een gejatte auto, Dat hij met een dronken kop iemand aanrijdt. Of te hard rijdt en iemand schept. Of door rood rijdt en iemand uit zijn sokken rijdt. Hell, dat zou jou misschien zels kunnen overkomen, of je man, of je vader.

Je moet er toch werkelijk niet aan denken dat iemand in zulke gevallen voor eigen rechter gaat spelen en jouw kind / vader/ man etc van wie jij weet hoe lief hij ook kan zijn, half dood schopt of erger ?

Dan wil je toch ook dat hij straf krijgt,misschien therapie krijgt, hopelijk van zijn fouten leert en weer terug de maatschappij in kan?

Wat nou als jouw kind een seksuele afwijking blijkt te hebben? Schop je hem dan zelf dood ?



Als mijn kind een pedo blijkt die kinderen aanrandt, sta ik inderdaad niet in voor de gevolgen ...

Snap echt niet wat daar gek aan is?



Dan heb ik kennelijk een monster gebaard en heb ik nog liever geen kind.
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 20:51:

[...]





Als mijn kind een pedo blijkt die kinderen aanrandt, sta ik inderdaad niet in voor de gevolgen ...

Snap echt niet wat daar gek aan is?



Dan heb ik kennelijk een monster gebaard en heb ik nog liever geen kind.Hoeveel kinderen heb je op dit moment?
quote:Fluithaas schreef op 20 april 2017 @ 20:50:

[...]





Want ik heb het andere uiterste meegemaakt: ouders die zó onvoorstelbaar kalm en rationeel en relativerend deden, alsof die man alleen maar m'n hinkelbaan had uitgeveegd, dat het me heel goed had gedaan om tenminste eens een keer te zien dat ze kwaad op die vent waren.Dat kan ook zonder maar meteen met machinegeweren in het rond te gaan maaien. Ik heb gewoon mijn kind onmiddellijk uit de invloedssfeer van de dader gehaald, aangifte gedaan en gezorgd dat ik er voor haar was. Dat alles wel kalm en rationeel, want aan paniekvoetbal heeft ook niemand iets. En kind was dik tevreden hoor, met mijn aanpak. Nog steeds trouwens. En natuurlijk had ik zo mijn wraakfantasieën, maar die heb ik lekker in mijn hoofd gelaten.
quote:_Marana_ schreef op 20 april 2017 @ 20:38:

[...]





Is de zaak al voorgeweest dan? Of moet de rechter nog uitspraak doen? Je bent pas schuldig bevonden na de veroordeling he.Uitspraak is geweest, hoger beroep is geweest, cassatie is geweest. Hij is schuldig bevonden maar de rechter vond zijn voorarrest voldoende dus zodoende is hij op vrije voeten gesteld.
Te persoonlijk.
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 20:51:

[...]





sta ik inderdaad niet in voor de gevolgen ...

Snap echt niet wat daar gek aan is?



Ik snap het wel. Ik wil geen buuf die meent dat ze zich kan vrijwaren van verantwoordelijk gedrag als volwassene in willekeurig gekozen situaties.



Wie weet waar ze de grens legt wanneer mijn kat in haar tuin piest. Of mijn kind haar auto beschadigd. Of ik per ongeluk -god verhoede- parkeerschade aan haar auto veroorzaak zonder me er bewust van te zijn.



Alsof je een tijdbom naast je hebt wonen.
Alle reacties Link kopieren
Oh fluithaas, wat een nare herinnering lijkt me dat , ik doe een virtuele struikelpartij met een tand eruit
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieps2016 schreef op 20 april 2017 @ 21:02:

[...]



Uitspraak is geweest, hoger beroep is geweest, cassatie is geweest. Hij is schuldig bevonden maar de rechter vond zijn voorarrest voldoende dus zodoende is hij op vrije voeten gesteld.Hoelang is zijn voorarrest geweest? Dat hele traject duurt al snel een jaar of 3, 4. Is hij veroordeeld op basis van moord of van doodslag? Hij heeft dus meegewerkt (want bekend), dat geeft al snel wat strafvermindering. Tot hoeveel jaar is hij veroordeeld?
quote:Amand_ schreef op 20 april 2017 @ 21:06:

[...]



Ik snap het wel. Ik wil geen buuf die meent dat ze zich kan vrijwaren van verantwoordelijk gedrag als volwassene in willekeurig gekozen situaties.



Wie weet waar ze de grens legt wanneer mijn kat in haar tuin piest. Of mijn kind haar auto beschadigd. Of ik per ongeluk -god verhoede- parkeerschade aan haar auto veroorzaak zonder me er bewust van te zijn.



Alsof je een tijdbom naast je hebt wonen.Ik zou niet graag naast iemand wonen die het verschil niet ziet tussen kat die in andersmans tuin piest of het verkrachten van een kind.
quote:attribuutje schreef op 20 april 2017 @ 21:11:

Oh fluithaas, wat een nare herinnering lijkt me dat , ik doe een virtuele struikelpartij met een tand eruit Dank je. Het klinkt krankzinnig maar toch helpt dit
quote:_Marana_ schreef op 20 april 2017 @ 21:11:

[...]



Hoelang is zijn voorarrest geweest? Dat hele traject duurt al snel een jaar of 3, 4. Is hij veroordeeld op basis van moord of van doodslag? Hij heeft dus meegewerkt (want bekend), dat geeft al snel wat strafvermindering. Tot hoeveel jaar is hij veroordeeld?1,5 jaar in voorarrest ( tot de eerste uitspraak), voorarrest was direct zijn straf. Hij heeft " meegewerkt" in de zin van dat hij zelf 112 heeft gebeld maar pas nadat hij nog even de kroeg in was geweest, zijn auto op andermans naam zette etc, eis was in eerste instantie moord maar is doodslag geworden en hij heeft het op zelfverdediging gegooid ondanks dat pathologen ( of hoe je die onderzoekers ook noemt) duidelijk aan hebben gegeven dat mijn vriend geen enkel teken vertoonde dat hij zichzelf heeft verdedigt en in huis was te merken aan patronen van bloedsporen etc dat hij juist weg probeerde te komen. Hoe dit allemaal heeft kunnen gebeuren dat hij nu vrij rondloopt weet ik niet, ik ben door mijn stomme gedrag door de rechter uit de zaal gezet omdat ik iets naar de dader gooide.
quote:Pieps2016 schreef op 20 april 2017 @ 21:12:

[...]



Ik zou niet graag naast iemand wonen die het verschil niet ziet tussen kat die in andersmans tuin piest of het verkrachten van een kind.Ik dus ook niet. Dat is nu juist wat ik zeg.
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas



Verder eens met en respect voor Lady-Voldemort, die helaas dus uit eigen ervaring spreekt.
quote:Amand_ schreef op 20 april 2017 @ 21:17:

[...]



Ik dus ook niet. Dat is nu juist wat ik zeg.



Je kat mag van mij de hele tuin onderplassen. Kan me geen jota schelen.

En als je kind per ongeluk mijn auto raakt ... geen probleem.



Maar als jij moedwillig en "met voorbedachte rade" tegen mijn auto rijdt ... heb je een probleem.

Als jij aan mijn kind zit ... heb je een immens probleem en maak je je maar beter uit de voeten de volgende 20 jaar.



Ik ga overigens niet stad en land afdweilen om je te vinden.

Maar als je naast me blijft wonen, maak je het me wel héél simpel.
quote:Amand_ schreef op 20 april 2017 @ 21:17:

[...]



Ik dus ook niet. Dat is nu juist wat ik zeg.Jij denkt dus serieus dat ... ( naam vergeten wie het was) die dingen even erg vind? Kan mij niet voorstellen dat iemand daar even kwaad om zou worden. Als een kat in mijn tuin piest denk ik gadver wat ranzig, wordt mijn kind verkracht dan krijg ik wel fantasieën over een penis afsnijden etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 20 april 2017 @ 21:20:

[...]





Ik ga overigens niet stad en land afdweilen om je te vinden.

.Heb je een enkelband ? Of gewoon geen rijbewijs ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Pieps2016 schreef op 20 april 2017 @ 21:20:

[...]



Jij denkt dus serieus dat ... ( naam vergeten wie het was) die dingen even erg vind? Kan mij niet voorstellen dat iemand daar even kwaad om zou worden. Als een kat in mijn tuin piest denk ik gadver wat ranzig, wordt mijn kind verkracht dan krijg ik wel fantasieën over een penis afsnijden etc.Bij een volwassene die bij vol verstand dingen over zichzelf zegt als 'dan sta ik niet in voor de gevolgen' kun je maar beter altijd heel erg ver in de buurt blijven. Wanneer kinderen zoiets over zichzelf zeggen is dat nog begrijpelijk. Wanneer een volwassene zo hard wegloopt voor verantwoordelijk gedrag dan is het ronduit beangstigend.
Velen roepen het. Maar uiteindelijk doen maar weinigen het.
quote:Amand_ schreef op 20 april 2017 @ 21:24:

[...]



Bij een volwassene die bij vol verstand dingen over zichzelf zegt als 'dan sta ik niet in voor de gevolgen' kun je maar beter altijd heel erg ver in de buurt blijven. Wanneer kinderen zoiets over zichzelf zeggen is dat nog begrijpelijk. Wanneer een volwassene zo hard wegloopt voor verantwoordelijk gedrag dan is het ronduit beangstigend.



Hoe goed ken jij je huidige buren?



Wie weet woon ik wel naast jou zonder dat je 't weet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven