Woorden die wat anders betekenen dan je (vroeger) dacht

14-05-2014 11:44 46 berichten
Welke woord bleek iets heel anders te betekenen dan je eerst dacht? Zal zelf voorbeeldje geven!



Vogelvrij! Ik dacht dat het zo vrij als een vogel betekende, maar het bleek dat iemand die vogelvrij is, straffeloos gedood kan worden.



Onweer. Vroeger dacht dat het omweer was, het weer was dan om!
Alle reacties Link kopieren
Weesgegroetjes. Wij waren niet katholiek maar een vriendinnetje van een van mijn zusjes wel. Ik dacht serieus dat het kind weesjes moest groeten als straf...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Toen ik een jaar of 6 was, las ik het woord vrijgezel als vrijg ezel. Wist compleet niet wat voor een ezel dat moest zijn. Wat heeeft dat lang geduurd voordat ik erachter kwam dat het vrijgezel moest zijn en dat dat betekende dat je geen relatie had.
http://forum.viva.nl/forum/Overig/Dinge ... ges/168946



Heel topic vol met voorbeelden.
Haha, leuk! Dankjewel voor de link ook.
Halfvolle melk. Ik hou niet van melk, maar die wilde ik wrl vroeger omdat het half vol zou zijn...(het glas).
Alle reacties Link kopieren
Exotisch. Dat had vast met seks te maken, dacht ik.
quote:Hasse88 schreef op 14 mei 2014 @ 11:46:

Weesgegroetjes. Wij waren niet katholiek maar een vriendinnetje van een van mijn zusjes wel. Ik dacht serieus dat het kind weesjes moest groeten als straf...





Ik had dat met het woord paardenmiddel. Ik dacht dat mensen dan echt medicatie voor paarden kregen. Ik kwam er pas achter toen ik een jaar of 10 / 11 was, heel veel pijn had en aan de dokter vroeg of ik dan niet de tabletjes van een paard kon krijgen...
Ik heb heel lang gedacht dat een kampeerplaats hetzelfde was als een parkeerplaats.
Alle reacties Link kopieren
Ik was nog heeeeeeeel klein maar toen dacht ik dat 'verkering' iets van autorijles/verkeersles was. Een groot terrein met weggetjes zag ik voor me en dat mensen dan gingen oefenen met autorijden.



Het viel me op dat veel bevriende stellen van mijn ouders, en ook mijn ouders zelf, elkaar bij de 'verkering' ontmoet hadden. Vond het wel toevallig dat iedereen elkaar juist daar ontmoette maar het leek me reuze spannend om ook op mijn 18e met verkering te beginnen.



(Ik was dus echt kleuter nog he )
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam er pas heel laat achter dat een gijzelaar juist degene is die "gevangen" is en niet degene die iemand gijzelt. (de gijzelnemer dus)
In het nederlands is gijzelaar zowel de gegijzelde als degene die gijzelt. Net als martelaar.



Ik dacht dat een verkeersvlieger een vlieger was met verkeerslichten.
Alle reacties Link kopieren
Laveloos. Dat de tuin vrij van laven was. Was nog wel heel jong
Some flies are too awesome for the wall
Bommelding. Bom - Melding dus ik snapte er niks van en zo erg lang geleden is het niet eens.
Alle reacties Link kopieren
Jezus -> je zus



In groep 3 hadden we boekjes over Jezus en ik heb heel lang je zus gelezen

Geen idee wanneer het besef kwam dat het Jezus was
Alle reacties Link kopieren
Als kind uit een atheistisch gezin raakte ik ernstig in de war toen mijn christelijke juf me het kerstverhaal te lezen gaf. Waarom ging het de hele tijd over mijn zus? Ik had helemaal geen zus .
Alle reacties Link kopieren
Toevallig Chiquita, zelfde ervaring en nog bijna tegelijk gepost ook
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht altijd dat volslank heel slank betekende.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ha ha Jezus las ik als kind ook als je zus.

Ik had een gedichtje in mijn poëziealbum met iets in de trant van jezus is je lief. En ik begreep toen ook niet waarom iemand een gedichtje over mijn zus had geschreven.
Ik dacht vroeger dat volslank dik/mollig betekende, blijkt het gewoon een slanke dame met fikse tieten en billen te zijn.
Niet helemaal verkeerd begrepen door een klasgenoot op de basisschool, wel de klemtoon verkeerd gelegd . . . .



Bijbelse figuur NicoDémus werd gelezen als Nico de Mus . . . .

de hele klas moest toen lachen en uiteindelijk de meester ook wel

. . . . . . . . . .
Alle reacties Link kopieren
Kleptomaan.



Zo noemen wij onze kinderen weleens. Niet omdat ze kleine diefjes zijn, maar omdat ze hun klep niet kunnen houden.
quote:Hasse88 schreef op 14 mei 2014 @ 11:46:

Weesgegroetjes. Wij waren niet katholiek maar een vriendinnetje van een van mijn zusjes wel. Ik dacht serieus dat het kind weesjes moest groeten als straf... Oh, dat dacht ik ook. Volgens mij kwam ik er pas op mijn 30+'ste achter dat het anders was.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op mijn twaalfde mijn ouders uitgelegd dat beffen precies hetzelfde als zoenen betekent... Ik weet nog altijd niet of mijn ouders de echte betekenis kennen of niet...
Alle reacties Link kopieren
Dat weten ze vast niet Sophiax.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven