Woorden in een zin vergeten te schrijven

28-05-2016 23:56 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie herkent dit. Ik merk steeds vaker dat ik woorden vergeet te schrijven in een zin. Ik ben een snelle prater en met lezen verdenk ik mezelf ervan dat ik woorden oversla. Ik zal even een klein voorbeeldje geven,ik wilden van een kennis weten hoe het met haar hondje ging. Had geschreven, hoi,is met misty, hoe dus vergeten. Dit soort slordige foutjes dus. Het begint me op te vallen
Alle reacties Link kopieren
Je bent heel veel woorden vergeten
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Heel normaal, mensen denken nu eenmaal sneller dan ze schrijven.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Ging niet goed. Begin even opnieuw,even kijken hoe ik het bericht weg krijg
Alle reacties Link kopieren
Zie ik hier op het forum heel vaak voorbijkomen. Het helpt als je geconcentreerd je zin terugleest.
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk ook, dat je je daar zaterdagnacht voor komt aanmelden.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
quote:Carla1972 schreef op 29 mei 2016 @ 00:00:

Ging niet goed. Begin even opnieuw,even kijken hoe ik het bericht weg krijgDat vierkantje met een potlood er in, dan kan je aanvullen.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Met lezen woorden overslaan is heel normaal, anders zou je veel te langzaam lezen.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 29 mei 2016 @ 00:00:

Zie ik hier op het forum heel vaak voorbijkomen. Het helpt als je geconcentreerd je zin terugleest. vaak helpt dat niet hoor, want je weet dat het er moet staan, dus lees je het woord ook. Ik had daar op school al last van en liet opstellen en werkstukken vaak even door iemand anders lezen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:Monatala schreef op 29 mei 2016 @ 00:00:

Wat heerlijk ook, dat je je daar zaterdagnacht voor komt aanmelden.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 29 mei 2016 @ 00:03:

[...]



vaak helpt dat niet hoor, want je weet dat het er moet staan, dus lees je het woord ook. Ik had daar op school al last van en liet opstellen en werkstukken vaak even door iemand anders lezen Jezelf dwingen geconcentreerder te lezen en dus meer woord voor woord.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 29 mei 2016 @ 00:03:

[...]



vaak helpt dat niet hoor, want je weet dat het er moet staan, dus lees je het woord ook. Ik had daar op school al last van en liet opstellen en werkstukken vaak even door iemand anders lezen
Alle reacties Link kopieren
Heel eerlijk, ik vind het minder storend dan die eeuwige spaties in woorden waar ze niet horen. Zo vaak dat ik daardoor een zin opnieuw moet lezen.

Terwijl in jouw voorbeeld ik het eerst ook niet zag
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:Monatala schreef op 29 mei 2016 @ 00:00:

Wat heerlijk ook, dat je je daar zaterdagnacht voor komt aanmelden.
Alle reacties Link kopieren
Als je iets quote moet je er ook wat bijschrijven.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Nog even uitzoeken hoe het allemaal werkt. Geen goed tijdstip voor,denk ik zo
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 29 mei 2016 @ 00:03:

[...]



vaak helpt dat niet hoor, want je weet dat het er moet staan, dus lees je het woord ook. Ik had daar op school al last van en liet opstellen en werkstukken vaak even door iemand anders lezen Daarom gebruik ik ook het woordje 'geconcentreerd'. Als je de zin gewoon overleest, zul je het niet merken, maar als je dit woord voor woord hardop doet, merk je het wel.
quote:Moirai schreef op 29 mei 2016 @ 00:09:

Heel eerlijk, ik vind het minder storend dan die eeuwige spaties in woorden waar ze niet horen. Zo vaak dat ik daardoor een zin opnieuw moet lezen.

Terwijl in jouw voorbeeld ik het eerst ook niet zag



Ja, ik ook! Zo lees je tenminste lekker door :-)



Hoi. Is met Misty?

Hoi. Hoe was het bij de dieren arts?



Op Whatsapp mag dat korte allemaal "Eten klaar", "Is met Misty?"...
Alle reacties Link kopieren
quote:Had geschreven, hoi,is met misty, hoe dus vergeten.En 'het'. Ik neem tenminste aan dat je 'Hoe is het met Misty' wilde schrijven. Zelfs in het voorbeeld vergeet je dus al meer woorden dan de bedoeling is. Teruglezen wat je schrijft, dat is de enige oplossing. En het kan op WhatsApp misschien wel lekker snel lezen (al waag ik dat te betwijfelen: niets leest zo lekker en ongestoord als een foutloze tekst), maar het komt wel heel slordig en ongeïnteresseerd over. En het kan ook nog voor verwarring zorgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven