Wordt je sterker naar mate je volwassener/ouder wordt?

26-10-2016 01:02 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik vroeg mij af of je meer macht krijgt naarmate je ouder wordt.
anoniem_312733 wijzigde dit bericht op 26-10-2016 01:36
Reden: Te lang.
% gewijzigd
Ik loop nu inmiddels 41 jaar op deze aardbol rond en ik heb nog nooit hoeven vechten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maccaron schreef op 26 oktober 2016 @ 01:05:

Ik loop nu inmiddels 41 jaar op deze aardbol rond en ik heb nog nooit hoeven vechten.Veel macht hebben is gewoon handig. Je hebt het niet alleen nodig in en gevecht. Ik had dit erbij moeten vermelden.
quote:Girl-1999 schreef op 26 oktober 2016 @ 01:09:

[...]



Veel macht hebben is gewoon handig. Je hebt het niet alleen nodig in en gevecht. Ik had dit erbij moeten vermelden.



Maar wat bedoel je nou met macht?

Macht heb je over niemand.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maccaron schreef op 26 oktober 2016 @ 01:05:

Ik loop nu inmiddels 41 jaar op deze aardbol rond en ik heb nog nooit hoeven vechten.Ik werd al trouwens een keer aangevallen geweest. Wel was dit door een vrouw van 47, en ze had veel meer macht dan mij. Op dat moment had ik wel gewilt dat ik sterker was, maar helaas..
quote: sleeping_sun schreef op 26 oktober 2016 @ 01:12:

(leeftijd!.. )
quote:Girl-1999 schreef op 26 oktober 2016 @ 01:13:

[...]



Ik werd al trouwens een keer aangevallen geweest. Wel was dit door een vrouw van 47, en ze had veel meer macht dan mij. Op dat moment had ik wel gewilt dat ik sterker was, maar helaas..Misschien moet je je afvragen hoe het komt dat je je in zo'n situatie begeeft dat iemand met jou wil vechten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Girl-1999 schreef op 26 oktober 2016 @ 01:09:[/

Je hebt het niet alleen nodig in en gevecht. Ik had dit erbij moeten vermelden.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je doel moet zijn om wijzer te worden naarmate je ouder wordt zodat je je niet verlaagt tot iemand zijn niveau die als enige oplossing vechten ziet.
Huh? Nou je wordt sterker, absoluut, maar dat verbind ik niet aan macht. Je kunt de klappen die het leven uit kan delen, beter aan. Je voelt je sterk gewoon in je eentje, zonder anderen. Dat is juist zo fijn van ouder worden, dat je anderen als meerwaarde gaat zien in je leven. Want je kunt alles zelf wel, nou ja, bijna alles dan he. We hebben allemaal wel wat hulp nodig af en toe.



Maar ben je op zoek naar aanzien en macht dan? Bedoel je dat trouwens dat je leiding geeft ofzo, of dat je veel geld hebt? Meestal gaat het zo, hoe hoger je opleiding, hoe groter de kans dat je leiding gaat geven ooit. Leiding geven is geen ruk aan trouwens, vind ik. Ik voelde me niet bepaald machtig. Wat voor macht wil je, wil je het land besturen? Hoe je aan veel geld komt, kan ik je niet vertellen. Ik ben een armoedzaaier en vind dat prima.



Eigenlijk vind ik zelf, hoe ouder je wordt, hoe beter je begrijpt wat voor een piepklein zandkorrel je bent op het strand tussen de miljoenen andere zandkorreltjes. En tegelijk, ga je zien, hoe belangrijk elk korreltje is, welke plek die ook heeft. Vuilnismannen hebben ook macht hoor, als ze je vuilnis niet ophalen.
Tjeeee ben ik poetisch vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Ik wel, nog 218 XP en dan evolueer ik naar de mijn finale vorm..
"People, what a bunch of bastards"
quote:Diddie_Boho schreef op 26 oktober 2016 @ 05:42:

Ik wel, nog 218 XP en dan evolueer ik naar de mijn finale vorm.. Daar ging mijn thee, bedankt. Ik dacht dat de herfstvakantie voorbij was. Het is wel echt puberaal gedacht hoor. Hee misschien bedoelt To dat je als je ouder wordt, er beter in wordt mensen achter je te krijgen, populairder worden. Omdat Trump en Clinton ouwe lullen zijn. Tja da's wel waar, heel zwart wit gezien, zijn wereldleiders eigenlijk altijd ouwe lullen. (m/v)
quote:Girl-1999 schreef op 26 oktober 2016 @ 01:13:

[...]



Ik werd al trouwens een keer aangevallen geweest. Wel was dit door een vrouw van 47, en ze had veel meer macht dan mij. Op dat moment had ik wel gewilt dat ik sterker was, maar helaas.. Hier las ik overheen. Misschien gewoon naar bed gaan als je te diep in het glaasje hebt gekeken. Wat bedoel je nou?
Geweld is het toppunt van onmacht en zwakte.
Je moest eens weten hoeveel macht je krijgt van correct Nederlands.
Ik hoop hier dus al jaren op, maar voor mij gaat helaas deze op:

Alle reacties Link kopieren
Wat versta je onder macht?
Goed je best doen op school, kennis is macht!
Alle reacties Link kopieren
In sommige gebieden, bijvoorbeeld België wordt met "macht" kracht bedoelt. Het zijn daar synoniemen. Volgens mij bedoelt TO dat ook. Denk trouwens ook aan de uitdrukking: Uit alle macht iets doen.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die ouder is heeft wel meer jaren tijd gehad om naar de sportschool te gaan.
Nou, sterker... Je krijgt een dikkere huid en je kunt je beter schrap zetten. En je kunt tegen meer mensen zeggen: o ja, dat dacht ik ook toen ik zo oud was als jij.
quote:Girl-1999 schreef op 26 oktober 2016 @ 01:09:

[...]



Veel macht hebben is gewoon handig. Je hebt het niet alleen nodig in en gevecht. Ik had dit erbij moeten vermelden.Je kan dictator worden.
Heel goed kunnen pijpen geeft ook macht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven