Zaterdag een kitten, hoe met "oude" kat?

12-03-2007 18:09 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi kattenliefhebsters,



zaterdag ga ik mijn nieuwe kater ophalen van 12 weken! Ben zo blij! Ik heb al een gecastereerde kater van 1,5 jaar. Hebben jullie nog tips om de katten aan elkaar te laten wennen. Hoop namelijk dat het snel goed gaat. Of heb je nog andere kittentips, kom maar op!



THANKS
Een zoon!
Alle reacties Link kopieren
Qua zindelijkheid zou ik de fokker even vragen welk kattenbakspul hij gebruikt en dan hetzelfde kopen. Koop je iets dat heel anders is (bv houtkorrels terwijl het beestje klei gewend is), dan kan het zijn dat je katertje jouw bak maar niks vindt en overal gaat zitten plassen en poepen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Over 12 uur heb ik hem! Echt spannend... Thanks voor jullie bruikbare tips!

Eten gaat niet uit hetzelfde bakje, dit omdat de kitten het eerste jaar ander voer krijgt...



Ik houd jullie op de hoogte!
Een zoon!
Alle reacties Link kopieren
Dat kittenvoer hebben we niet lang volgehouden, aangezien de grote katten het ook heel lekker vonden en we boven een grote feederbak met brokjes hebben (voor de grote katten) en de kleintjes daar met smaak uit gingen eten. En volgens de DA kon dat totaal geen kwaad, dus exit dure kittenbrokken.
Alle reacties Link kopieren
En?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Hoi...



het gaat wel goed. Kleine zit bij manlief op de bank, grote verkent het huis. Ze blazen grommen af en toe wat naar elkaar. Laatste half uur hebben ze elkaar niet aangekeken? Beter dit dan dat ze aanvallen....



Ik houd jullie op de hoogte...
Een zoon!
Alle reacties Link kopieren
Oh komt wel goed. Zorg alleen niet dat jullie alleen die kleine aaien, geef die andere ook veel aandacht, anders wordt die weer jalours op die kleine.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mij wel zorgen aan het maken. Mijn oude kat zit alleen maar in de slaapkamer het laatste uur. De kleine op de bank en is niet speels zoals een kitten hoort te zijn. Waarschijnlijk is hij super bang.. Ze negeren elkaar en als je ze bij elkaar zet kan mijn oude kat alleen maar blazen....

pppppppfffffffff
Een zoon!
Alle reacties Link kopieren
je hebt de andere kat toch nog maar net sinds vandaag?

Ze wennen vanzelf wel. ik weet nog dat ik een nieuwe kat bij mijn oude neer zette. die oude wilde er helemaal niks van weten, leek in eerste instantie ook wel bang. en bleef ook alleen maar blazen.. laat ze gewoon lekker rond lopen dan komt het vanzelf wel goed. die oude moet gewoon wennen, er komt natuurlijk nu wel iemand in zijn omgeving. maar laat het gewoon even een dag of 2 rusten. ze wennen vanzelf aan de aanwezigheid van de ander. bij mijn katten duurde het 3 dagen voordat ze een beetje aan elkaar gewend waren geraakt. nu zijn het de dikste vrienden.

dus het komt wel goed, maak je er niet te druk over
Alle reacties Link kopieren
Fijn om een goed verhaal te horen......ik zit wel in de rats. Heb een tweede genomen voor de eerste, maar die vindt het tot nog toe niks. Hij is wel uit de slaapkamer gekomen...
Een zoon!
Alle reacties Link kopieren
geduld geduld..........



heeft echt tijd nodig joh! Kan wel weken, zo niet maanden duren voor ze elkaar beetje leuk vinden. Laat ze hun eigen tempo daarin bepalen, dan komt het allemaal goed!
Alle reacties Link kopieren
juffertje, ik heb sinds een tijdje ook 2 katten. Had eerst een poes van 2 uit het asiel gehaald en ong een maand daarna een kitten van 4 maanden. Ze hebben de eerst dagen flink naar elkaar gegromd en geblazen. Ook was het kitten niet zo speels. Na een week was het over, sinds die tijd slapen ze samen, spelen ze samen. De oudste wast de jongste vaak, al wordt ze soms wel wat moe van die kleine omdat ze altijd maar wil spelen:).

Ik heb ze eigenlijk meteen de hele tijd bij elkaar gelaten moest 2 dagen erna ook gaan werken.

Succes! en geniet ervan, het is zo schattig als ze samen aan het slapen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de grote verwend catnipp op een knuffelbeest te smeren en hem lekker te kammen ( het is een maine coon, dus langhaar). Ik probeerde de grote in de huiskamer te lokken door een muisje te gooien etc. Toen kwam de kleine voorbij, grote grommen en blazen. Hierna werd de grote ook wat agressief naar mij toe, meteen een tik gegeven. Ik moet maandag werken... Kan wel janken, juist omdat manlief zegt dat hij anders weg moet. Had zo graag gewild dat het in een keer goed was. Maar geduld is een schone zaak, ze zijn pas 10 uur bijelkaar.... Maandag gewoon bij elkaar laten?



Thanks juffertje
Een zoon!
Alle reacties Link kopieren
Kom op Juffertje een beetje geduld, het is pas een dag. Dat kan nog best goed komen. Ze zullen wel aan elkaar wennen. Maar of ze echt vrienden worden is afwachten. Niet alle katten houden van gezelschap. Maar om nu al te denken aan 'anders moet hij weg' is wel erg vroeg.
Alle reacties Link kopieren
Nacht voorbij (nu 24 uur) situatie is nog hetzelfde.....

Ik wacht af...
Een zoon!
Alle reacties Link kopieren
Daar kan echt wel weken overheen gaan hoor! Je kan niet verwachten van een kat die altijd alleen is geweest na een dag of wat gelijk gewend is aan een mede-bewoner. Je hebt VEEL meer geduld nodig! Geef ze een kans en zit ze ook niet continue op de nek. Laat ze gewoon een paar dagen aanmodderen, spring er niet steeds tussen, en zet die kleine al helemaal niet voor grote's neus :) Echt, geduld!
Alle reacties Link kopieren
:?

Ben niet zo geduldig............ga het proberen....thanks
Een zoon!
Alle reacties Link kopieren
Misschien een flauwe vergelijking, maar verplaats jezelf eens in je grote kat.

Hoe zou jij het vinden als je man ineens met een andere vrouw thuis kwam en er gelijk vanuit gaat dat jullie vriendinnen worden? ;) 

Zou jij toch ook niet blij van worden of wel?



Hiermee wil ik zeggen, geef ze allebei een kans. Geef de grote ook heel veel aandacht èn zeker géén tikken. Die kleine komt wel.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Je moet er helemaal niet mee bemoeien. Ook die oudere kat niet lokken om een confrontatie aan te gaan. En als jullie gewoon normaal en ontspannen doen, dan komt het echt goed met die katten. Laat ze morgen gewoon samen. Enne, beetje meer geduld en niet te snel in paniek raken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon met rust laten. Als ze uit zichzelf de confrontatie opzoeken, niet mee bemoeien. Hoe vaker jij er tussen springt hoe langer het gaat duren. En als je het niet vertrouwt als je morgen weg moet, sluit dan de kleine poes in een slaapkamer met voer en een kattenbak, niet de grote. Het is tenslotte zijn huis en de kleine zal moeten leren zich daar naar te voegen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Hoi Juffertje,



Net als jij was ik superongeduldig en had ik het liefst gezien dat ze elkaar in de pootjes vlogen, helaas de oudste verwelkomde de kleine met veel gebrom. Die kleine had al gauw door dat ze dat ook kon. Heb het maar genegeerd, ze tegelijk eten gegeven wat ze beide grommend en blazend deden.

Dacht dat het nooit goed zou komen, echter na een week sliepen ze samen.

Dus het heeft echt tijd nodig.

Succes ermee.
Alle reacties Link kopieren
Haha, Calvijn. Dezelfde vergelijking wilde ik ook al maken.

Want zo is het wel voor de kat. Ik geloof fat Midas Dekkers eens iets gezegd heeft als; katten houden niet zo van (andere) katten als wij mensen ervan houden.

Dus geef het tijd en houdt er ook rekening mee dat het best zo kan zijn dat ze helemaal niet bevriend worden, samen slapen of elkaar gaan wassen!

Dat zul je dan moeten accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nou Juffertje?

Was de tent afgebroken gisteren?
Alle reacties Link kopieren


Hoe gaat het nou Juffertje?

Was de tent afgebroken gisteren?

Hahahahah, je bent mij net voor. Wilde hetzelfde vragen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren




quote: Watever reageerde



Hoe gaat het nou Juffertje?

Was de tent afgebroken gisteren?



Hahahahah, je bent mij net voor. Wilde hetzelfde vragen.

:D Ik hoop voor haar dat ze inmiddels al een beetje on "spinning"terms zijn.........
Alle reacties Link kopieren
Muisje loslaten?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven