Zelfs collega's kun je niet vertrouwen

23-08-2013 13:16 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren is mijn zonnebril gestolen op mijn werk. Kwam er pas vandaag achter. Heb alles doorzocht en ook andere collega's hebben de zonnebril nog zien liggen gister. Kon hem dus niet vergeten of verloren zijn.



Wat een, nouja, laat ik het maar zo zeggen: zielepoten leven er toch ook op deze wereld.



Was met mijn zuurverdiende geld betaald en collega's hebben nog iedereen nagevraagd zonder resultaat uiteraard.



Voel mij er gewoon verdrietig door. Niet alleen de zonnebril is weg, maar ook mijn collega's kan ik niet vertrouwen. Die persoon kijkt mij elke werkdag weer aan wetende dat hij iets van mij heeft gestolen en ik weet niet wie het is.
Alle reacties Link kopieren
Kan het de schoonmaakster zijn geweest? Voordat je je collega's gaat beschuldigen?



Je zou even een mailtje rond kunnen sturen met de vraag of iemand je zonnebril heeft gezien.



Ik heb het ook is gehad, bleek dat iemand hem voor mij in zijn ladeblok had gelegd. Om te voorkomen dat ie gejat werd
Alle reacties Link kopieren
Wellicht is er 1 zo dom, die het na verloop van tijd het zelf vergeten is dat ze het na verloop van tijd opdoet naar het werk toe. Of je ziet het in een handtas liggen die toevallig open staat o.i.d.



Zo was er 1 iemand op school nog aantal jaren terug. Ze had een winterjas van iemand gestolen en was daarna zo dom om het na X aantal dagen/weken het aan te trekken naar school toe. De leraar herkende de jas en heeft het per direct weer afgepakt zonder pardon!



Het is vervelend wat je is overkomen. Ik ben sowieso erg slecht in het vertrouwen in anderen, dus ik let altijd extra goed op mijn spullen. Een beetje mens hoort natuurlijk gewoon met haar tengels van je spullen af te blijven, verloren ziel dat het is...
Juist collega's kun je niet vertrouwen. Vrienden kies je uit, familie heeft meestal dezelfe normen en waarden. Collega's krijg je kado. Hoe vaak steelt een medewerker niet op het werk, of fraudeert? Jammer dat het nu persoonlijk is geworden. Maar weet je 100% zeker dat hij gestolen is? Het is nogal wat.
Alle reacties Link kopieren
Ze kan hem toch niet dragen dan. Bijna nergens.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haast willen zeggen juist collega's kun je niet vertrouwen! Het zijn namelijk ook maar hele gewone mensen! Laat je daarom niet verrassen, ik spreek uit ervaring.



Het is natuurlijk wel extra zuur voor je, was het een speciaal merk of een dure? En zou het ook zo kunnen zijn dat hij door een bezoeker is weggenomen?
Alle reacties Link kopieren
Wordt er niet schoongemaakt na werktijd bij jullie? Ik heb meerdere keren meegemaakt op werkplekken dat er gestolen werd, de paar keer dat ze er achter kwamen wie het was, bleken het altijd schoonmakers geweest te zijn.



Die hebben altijd de mogelijkheid, 's avonds als iedereen weg is, ze kennen de mensen niet, dus daarom minder scrupules, verdienen weinig, dus eerder geld nodig.
Alle reacties Link kopieren
misschien heb je hem verloren op de wc?
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
quote:anaquirina schreef op 23 augustus 2013 @ 13:16:

Kwam er pas vandaag achter. Heb alles doorzocht en ook andere collega's hebben de zonnebril nog zien liggen gister. Kon hem dus niet vergeten of verloren zijn.



Dat is wel tricky,



Laatst na maanden nog iets van een collega teruggevonden terwijl zij en anderen al alles hadden gezocht. Tsja, niet alles dus.

Als ie straks ineens thuis in de wasmand ligt dan heb je dus je collega's (of de schoonmakers die altijd overal de schuld van krijgen) van diefstal beschuldigt.
Alle reacties Link kopieren
We hebben een cleandesk policy, dus je hele bureau moet schoon zijn als je weggaat. Juist voor de schoonmaaksters en zodat het er altijd schoon en opgeruimd is.



Op mijn bureau lag de zonnebril dus al niet meer. Het is 100% een collega geweest. En ik heb natuurlijk wel een paar 'verdachten', maar oke, op louter tijdstip+verdenking kun je niet iemand beschuldigen. Enkel vragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:anaquirina schreef op 23 augustus 2013 @ 13:26:

We hebben een cleandesk policy, dus je hele bureau moet schoon zijn als je weggaat. Juist voor de schoonmaaksters en zodat het er altijd schoon en opgeruimd is.



Op mijn bureau lag de zonnebril dus al niet meer. Het is 100% een collega geweest. En ik heb natuurlijk wel een paar 'verdachten', maar oke, op louter tijdstip+verdenking kun je niet iemand beschuldigen. Enkel vragen.





Dit heeft toch niets met je vermiste zonnebril te maken?

Juist dan is het makkelijk voor iemand (collega of schoonmaker) het mee te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik ken mijn collega's op de afdeling al een aantal jaar, dus dit is dubbel zo zuur.
Alle reacties Link kopieren
quote:lelytjevandalen schreef op 23 augustus 2013 @ 13:28:

[...]





Dit heeft toch niets met je vermiste zonnebril te maken?

Juist dan is het makkelijk voor iemand (collega of schoonmaker) het mee te nemen.Ik snap je niet? Cleandesk policy aan het einde van de dag als je weggaat he.
Alle reacties Link kopieren
quote:anaquirina schreef op 23 augustus 2013 @ 13:26:

We hebben een cleandesk policy, dus je hele bureau moet schoon zijn als je weggaat. Juist voor de schoonmaaksters en zodat het er altijd schoon en opgeruimd is.



Op mijn bureau lag de zonnebril dus al niet meer. Het is 100% een collega geweest. En ik heb natuurlijk wel een paar 'verdachten', maar oke, op louter tijdstip+verdenking kun je niet iemand beschuldigen. Enkel vragen.



Waar lag die dan? In een

lade ofzo? Wie wist waar je zonnebril lag? En waarom zou een schoonmaakster daar alsnog niet gekeken kunnen hebben? Ik heb meegemaakt dat schoonmaaksters portomonnees stalen die in lades opgeborgen waren terwijl iedereen naar een bijeenkomst was.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ladeblok marko. Zonnebril lag naast mijn laptop die ik ook weer meeneem naar huis toe. Maar tijdens de dag let je daar niet meer op.
Alle reacties Link kopieren
Ana wat naar, kan een collega zich niet vergist hebben en ipv haar eigen bril de jouwe hebben gepakt?



Het komt overal voor...ik heb ooit bij een werkgever gewerkt waar werd ontdekt dat een collega een kleptomaan was die van alles uit tassen haalden.



Hij/zij had een prima inkomen.



Sterkte met deze situatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer is die bril dan gestolen als je de volgende dag pas merkt dat ie weg is? Hij lag naast je laptop, maar je bureau ruim je op, waarom heb je toen je je bureau opruimde dan neit gemerkt dat ie weg was? Waarom pas de volgende dag?
Alle reacties Link kopieren
Pas op met beschuldigen hoor. Ben ooit mobiel zo kwijtgeraak. Tenmisnte dat dacht ik dus, kwam maanden later te voorschijn. Was heel raar weggeplipt naar plek, waar je echt overheen kijkt
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 23 augustus 2013 @ 13:52:

Wanneer is die bril dan gestolen als je de volgende dag pas merkt dat ie weg is? Hij lag naast je laptop, maar je bureau ruim je op, waarom heb je toen je je bureau opruimde dan neit gemerkt dat ie weg was? Waarom pas de volgende dag?Vraag ik me ook af.
Alle reacties Link kopieren
Vind het eigenlijk een beetje stigmatiserend dat zo veel mensen gelijk de schoonmaakster aanwijzen als dader. Natuurlijk heb je ook onder schoonmaaksters oneerlijke mensen, maar heus niet meer dan onder andere mensen. Het overgrote deel van de schoonmaaksters bestaat gewoon uit eerlijke hardwerkende mensen.



Heeft misschien iemand gezien dat je je bril vergat en heeft die hem zolang bijv. in de eigen lade gelegd om hem veilig te stellen? Ik ben mijn mobieltje wel eens vergeten, lag de volgende ochtend niet meer op mijn bureau, maar toen bleek dat een collega hem in de kast had gelegd om te voorkomen dat hij kwijt zou raken. Zoiets kan toch ook?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 23 augustus 2013 @ 14:12:

Vind het eigenlijk een beetje stigmatiserend dat zo veel mensen gelijk de schoonmaakster aanwijzen als dader. Natuurlijk heb je ook onder schoonmaaksters oneerlijke mensen, maar heus niet meer dan onder andere mensen. Het overgrote deel van de schoonmaaksters bestaat gewoon uit eerlijke hardwerkende mensen.



Heeft misschien iemand gezien dat je je bril vergat en heeft die hem zolang bijv. in de eigen lade gelegd om hem veilig te stellen? Ik ben mijn mobieltje wel eens vergeten, lag de volgende ochtend niet meer op mijn bureau, maar toen bleek dat een collega hem in de kast had gelegd om te voorkomen dat hij kwijt zou raken. Zoiets kan toch ook?





Ik bedoelde het niet stigmatiserend, meer als voorbeeld dat er ook andere opties zijn (zie ook mijn post over een ladeblok)

dan de collega's
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 23 augustus 2013 @ 13:43:



Sterkte met deze situatie.Vind je dit niet een beetje overdreven voor een zoekgeraakte zonnebril?
Alle reacties Link kopieren
quote:lizzy75 schreef op 23 augustus 2013 @ 14:32:

[...]



Vind je dit niet een beetje overdreven voor een zoekgeraakte zonnebril?



nou met dit weer..............





Alle reacties Link kopieren
had je hem niet samen met iets anders in je hand wat je toen weggeborgen hebt. Heb ook wel eens vlees + portemonnee met 1 hand uit de tas gehaald, en samen in de koelkast gelegd. Was ook even zoeken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:lelytjevandalen schreef op 23 augustus 2013 @ 13:21:

Kan het de schoonmaakster zijn geweest? Voordat je je collega's gaat beschuldigen?



Je zou even een mailtje rond kunnen sturen met de vraag of iemand je zonnebril heeft gezien.



Ik heb het ook is gehad, bleek dat iemand hem voor mij in zijn ladeblok had gelegd. Om te voorkomen dat ie gejat werdSchoonmaker is geen collega?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven