Zijn er hier ook christenen?

15-07-2012 20:12 1560 berichten
Nou ja wat de topictitel al zegt, zijn er ook christenen op dit forum?

Ik wel n elk geval
quote:RationalCouple schreef op 22 juli 2012 @ 23:27:

[...]





Heb je een idee waarom god deze mensen vervolgens wel "belast" met deze gevoelens.....is dat een soort test?



Ik denk dat het een gevolg is van de zondeval, maar weet het niet zeker, zou ik op moeten zoeken en waarom God mensen hiermee belast weet ik ook niet, ik denk niet dat het als test bedoeld is.

Voor de zondeval hadden bijen bv ook geen angels, doordat A'dam en Eva van de verboden boom aten is de zonde in de wereld gekomen en of homoseksualiteit daardoor ontstaan is? Ik weet het niet , weet het gewoon niet
quote:rosanna08 schreef op 22 juli 2012 @ 23:28:

[...]



maar wie doe je er verdriet en pijn mee, wanneer je verliefd wordt op dezelfde sekse? Niemand, goeie vraag eigenlijk.
quote:houston77007 schreef op 22 juli 2012 @ 23:38:

[...]





Misschien ben ik hen inderdaad maar beter kwijt dan rijk. Maar het doet wel verdraaide veel pijn. Dat ik mijn neefje en nichtje niet meer mag zien, dat mijn zus zo ontzettend veranderd is, maar met name dat je om zo weinig - namelijk niet aangesproken willen worden - buiten spel kan worden gezet. En nogmaals voor de duidelijkheid. Het gaat er dus niet om dat ik door niemand wil worden aangesproken. Integendeel; er zijn meerdere christenen die mij in liefde aanspreken op bepaalde zaken (ongelovige partner), maar zij laten mij wel verder in mijn waarde.

En ja, ik ben af en toe boos op God. Mijn leven is niet over rozen gegaan. Het laatste jaar gaat het goed, maar ik kan je zeggen dat er mensen voor minder uit het leven zijn gestapt.

Ik leef nu mijn leven en weet dat het - christelijk gezien - beter kan. Mijn kinderwens en alleenstaand moeder willen worden, zal niet het eerste zijn waar je bij een christen aan denkt. Toch ga ik die stap wel zetten. Bewust. Als christen.





En daar heb ik respect voor, petje af.

En je mag boos zijn op God, ik ben ook wel eens erg boos geweest op God, heb zelfs gescholden op God, uitgemaakt voor Rotgod etc, in mijn boosheid, daarna wel om vergeving gevraagd toen mijn boosheid over was.

Erg jammer dat het zo met je zus moet verlopen en dat doet zeer, dat geloof ik direct. En ook daarmee mag je naar God toe gaan, hoe staat je moeder tegenover je zus dan? Want ik begrijp uit je verhaal je moeder je ook wel wijst op dingen maar dan met respect
Alle reacties Link kopieren
Op de rest van de reacties reageer ik morgen. Ik heb eerder op de avond een telefoontje van mijn vader gekregen waar ik erg verdrietig van ben geworden.. Hij heeft zich ongevraagd er tegenaan bemoeid. Hij heeft mijn zusje gebeld met de mededeling dat hij haar houding niet goed vindt. Hij wil dat wij gewoon contact hebben en dat wij allebei water bij de wijn moeten doen. Zij moet stoppen met mij aan te willen spreken, ik moet mij openstellen voor meer dan alleen een oppervlakkige band. Verder wil hij een keer om de tafel met mij en mijn zusje. Zij heeft daarin toegestemd. Voor mijn wensen was geen ruimte. Want toen ik zei dat ik wel degelijk een keer met mijn zusje wil praten (in plaats van mailen), maar dat ik dat niet met hem, maar met een mediator wil, werd hij boos. Op mij. En hoe.



Mijn vader is overigens atheist en de famliliebanden zijn altijd complex geweest. Mijn zusje heeft mij altijd alleen getolerereerd, meer niet. Ik wil (nog steeds) best deel uitmaken van haar leven, maar wel oppervlakkig. Praten over de kinderen, studie, werk, etc. Maar verder niet. Maar dat mag ik dus niet zeggen van hem, want dan ben ik zwart-wit, rechtlijnig en nog erger.



Ik heb het even gehad met mijn familie.



Ps. Als mijn emoties wat gezakt zijn zal ik ook met jullie discussies en gesprekken meedoen. Zit mijn hoofd nu een beetje te vol voor.
Waar zit de any-key?
Jemig meid, laat eerst alles bezinken, probeer tot rust te komen en laat die discussie hier ook maar even voor wat het is, je mag altijd vragen als je vragen hebt he
Alle reacties Link kopieren
@houston ; hoewel ik je op het gebied van geloof niet veel te bieden heb wens ik je wel toe dat je de richting die je kiest in je leven met een groot gemak kunt aanvaarden en uiten. Ik zou zeker op het gebied van familie geen randvoorwaarden stellen. Je zou op een punt moeten komen (in mijn ogen) dat het echt niet uitmaakt wat een ander zegt. Je geeft vriendelijk aan er anders over te denken en dat daarnaast de deur altijd openstaat. Probeer (in dit geval) de bal steeds bij de ander te leggen. IMHO je enige opdracht is vinden en weten wat je eigen weg is en die met lichtheid kunnen dragen en beleven.
Alle reacties Link kopieren
@Mamaj, je schrijft in een reactie over homosexualiteit dat je dat niet vindt kunnen maar dat je wel respect hebt voor de mannen die het zijn. Volgens mij vergeet je een grote groep vrouwen die ook homosexueel zijn. Wat ik niet begrijp is dat veel mensen moeite hebben met homosexualiteit. Het is er altijd geweest, het zal er altijd zijn. Het is een geaardheid welke je meegekregen hebt bij je geboorte en geen ziekte die je kunt verhelpen. Ook in de natuur komt onder de beesten veel homosexualiteit voor. Verhalen in de bijbel zijn niet allen waarheidsgetrouw. Vaak zit er een boodschap in maar is het verhaal aan sich niet de waarheid. Dus om hier maar ongebreideld op verhalen uit de bijbel te citeren of naar te verwijzen gaat mij een beetje te ver.



@houston.

Je zit in een hele lastige situatie. Ik denk dat een gesprek met je zus met je vader niet verkeerd hoeft uit te pakken. Ik zou het zo proberen te sturen dat je een vervolggesprek met je zus kunt hebben met een mediator. Dus niet het achterste van je tong laten zien en probeer het gesprek bij feiten te houden. Ik begrijp dat je in een rollercoaster zit en dat het niet makkelijk is maar probeer je goed voor te bereiden, bijvoorbeeld met je partner op dit gesprek. Weet wat je wilen probeer in te schatten wat er gaat gebeuren. Als je zelf rustig en duidelijk blijft gaat het gesprek meestal wel de goede kant op. Probeer veel vragen te stellen en door te vragen, verzand niet in verwijten.



Wat ik er over het algemeen nog wel over wil zeggen is dat ik verwacht van christelijke mensen is een bepaalde barmartigheid en inlevingsvermogen naar de ander. Ik merk daar in veel reacties niet zoveel van. Beoordelen en veroordelen zit redelijk vooraan bij de meesten.



Ik ken de bijbel een klein beetje maar volgens mij staat er ergens:

'degene die vrij is van zonden werpe de eerste steen'
quote:Pieter_D schreef op 23 juli 2012 @ 01:04:

@Mamaj, je schrijft in een reactie over homosexualiteit dat je dat niet vindt kunnen maar dat je wel respect hebt voor de mannen die het zijn. Volgens mij vergeet je een grote groep vrouwen die ook homosexueel zijn. Wat ik niet begrijp is dat veel mensen moeite hebben met homosexualiteit. Het is er altijd geweest, het zal er altijd zijn. Het is een geaardheid welke je meegekregen hebt bij je geboorte en geen ziekte die je kunt verhelpen. Ook in de natuur komt onder de beesten veel homosexualiteit voor. Verhalen in de bijbel zijn niet allen waarheidsgetrouw. Vaak zit er een boodschap in maar is het verhaal aan sich niet de waarheid. Dus om hier maar ongebreideld op verhalen uit de bijbel te citeren of naar te verwijzen gaat mij een beetje te ver.



@houston.

Je zit in een hele lastige situatie. Ik denk dat een gesprek met je zus met je vader niet verkeerd hoeft uit te pakken. Ik zou het zo proberen te sturen dat je een vervolggesprek met je zus kunt hebben met een mediator. Dus niet het achterste van je tong laten zien en probeer het gesprek bij feiten te houden. Ik begrijp dat je in een rollercoaster zit en dat het niet makkelijk is maar probeer je goed voor te bereiden, bijvoorbeeld met je partner op dit gesprek. Weet wat je wilen probeer in te schatten wat er gaat gebeuren. Als je zelf rustig en duidelijk blijft gaat het gesprek meestal wel de goede kant op. Probeer veel vragen te stellen en door te vragen, verzand niet in verwijten.



Wat ik er over het algemeen nog wel over wil zeggen is dat ik verwacht van christelijke mensen is een bepaalde barmartigheid en inlevingsvermogen naar de ander. Ik merk daar in veel reacties niet zoveel van. Beoordelen en veroordelen zit redelijk vooraan bij de meesten.



Ik ken de bijbel een klein beetje maar volgens mij staat er ergens:

'degene die vrij is van zonden werpe de eerste steen'



Goeiemorgen

Homoseksualiteit : Mss had ik het anders moeten verwoorden, k sta er niets achter, maar ik veroordeel de mannen en vrouwen die er mee te maken hebben niet.

Ik ben het met je eens dat bij del christenen oordeel en veroordeel voorop staan, maar dat geldt voor de mens in het algemeen, niet alleen voor christenen.

En je hebt gelijk, wie zonder zonde is werpe is de eerste steen, ik werp toch ook naar niemand stenen in dir topic ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:mamajs schreef op 23 juli 2012 @ 07:33:

Homoseksualiteit : Mss had ik het anders moeten verwoorden, k sta er niets achter, Het is een fysieke eigenschap (in jouw geval in de schepping van god). Je zegt dus eigenlijk iets als " tja.... bruine ogen.....ik sta er niet achter"
quote:RationalCouple schreef op 23 juli 2012 @ 08:47:

[...]





Het is een fysieke eigenschap (in jouw geval in de schepping van god). Je zegt dus eigenlijk iets als " tja.... bruine ogen.....ik sta er niet achter" Hmm ja zit wat in, ga dr eens over nadenken hoe het zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieter_D schreef op 23 juli 2012 @ 01:04:



Ik ken de bijbel een klein beetje maar volgens mij staat er ergens:

'degene die vrij is van zonden werpe de eerste steen'



is je verwijt over veroordelend zijn niet ook een soort avn steen ?

zo kan men wel over en weer aan de gang blijven zeg pff...
Alle reacties Link kopieren
@gunstig

Het is geen verwijt.

Ik verwacht van een Christen geen uitsluitingen van mensen.

God sluit ook niemand uit.

Waarom doen de mensen die zeggen dat ze Christen zijn dit wel.



Als we allemaal is een beetje toleranter worden naar elkaar en naar andere groepen dan komen we misschien wat verder.



Zeker de wat meer 'Extreme' gelovigen hebben hier nog wel eens last van.



Jezus was er ook voor de zwakkeren en voor de mensen die anders waren.



Geef als Christen dan eens het voorbeeld en sluit geen mensen uit ook al ben je het niet altijd met elkaar eens.



Volgens mij zijn dat de verhalen waar het om gaat!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieter_D schreef op 23 juli 2012 @ 18:12:

@gunstig

Het is geen verwijt.

Ik verwacht van een Christen geen uitsluitingen van mensen.

God sluit ook niemand uit.

Waarom doen de mensen die zeggen dat ze Christen zijn dit wel.



o, op die manier.



ik vind het eigenlijk wel heel goed van Gristenen, dat ze zichzelf in quarantaine plaatsen...
Alle reacties Link kopieren
Hm...ik ben zelf moslim maar interessant topic *gaat lezen*
Alle reacties Link kopieren
bijna ieder geloof sluit andersgelovigen buiten, dat is niet iets wat alleen 'de christenen ' doen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 23 juli 2012 @ 19:34:

bijna ieder geloof sluit andersgelovigen buiten, dat is niet iets wat alleen 'de christenen ' doen



En daarmee is het goed dat het gebeurd?



Dit soort opmerkingen bevestigd dat het geloof hypocriet is.
Alle reacties Link kopieren
Atheisten doen hetzelfde. Heeft weinig met geloof te maken.
quote:Pieter_D schreef op 23 juli 2012 @ 18:12:

@gunstig

Het is geen verwijt.

Ik verwacht van een Christen geen uitsluitingen van mensen.

God sluit ook niemand uit.

Waarom doen de mensen die zeggen dat ze Christen zijn dit wel.



Als we allemaal is een beetje toleranter worden naar elkaar en naar andere groepen dan komen we misschien wat verder.



Zeker de wat meer 'Extreme' gelovigen hebben hier nog wel eens last van.



Jezus was er ook voor de zwakkeren en voor de mensen die anders waren.



Geef als Christen dan eens het voorbeeld en sluit geen mensen uit ook al ben je het niet altijd met elkaar eens.



Volgens mij zijn dat de verhalen waar het om gaat!



Maar nogmaals, ik sluit niemand uit, maar ik hoef het ook niet eens te zijn met allerlei gedragingen van mensen.

Als christen mag je bijna niet meer zeggen dat je het met bepaald gedrag of levenswijze niet eens bent of er niet achter staat, anders sluit je direct mensen uit, daar ben ik het dus niet helemaal mee eens.

Moet je als christen dan ineens alles maar tolereren omdat je christen bent?
Alle reacties Link kopieren
Toch vraag ik me af of er niet een soort van hiërarchie is



Het lijkt mij dat "heb uw naasten lief" boven het "homo vraagstuk gaat". Of in het geval van Houston dat de zus in kwestie haar oordeel achterwege laat.



Ik begrijp niet helemaal waarom god niet duidelijk is; je kunt dus redelijk vrij uit de bijbel / het geloof pakken wat je op een bepaald moment het best uitkomt. Of heb ik iets gemist
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieter_D schreef op 23 juli 2012 @ 19:41:

[...]





En daarmee is het goed dat het gebeurd?



Dit soort opmerkingen bevestigd dat het geloof hypocriet is. zeg ik dat? Graag een quote dan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 23 juli 2012 @ 19:34:

bijna ieder geloof sluit andersgelovigen buiten, dat is niet iets wat alleen 'de christenen ' doen



Ik weet niet zo goed wat ik anders met deze opmerking moet.

Alle geloven doen het. Dus???????????????????????



Ik trek alleen mijn eigenm conclusie!
Alle reacties Link kopieren
je trekt een conclusie die nergens op slaat, je had ook gewoon kunnen vragen wat ik daarmee wilde zeggen.

Maar goed, ik zal het verder uitleggen: nee, dat maakt het niet goed, ik vind alleen dat je dat niet alleen christenen kunt verwijten.

Waar groepen mensen samen zijn, is er ook sprake van uitsluiting en dat heeft niets met geloof te maken, maar met de behoefte van mensen om zich aan de ene kant af te zetten tegen anderen, maar aan de andere kant ook ergens bij willen horen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alles gelezen, maar ik ben christen, heb een reformatorische opvoeding gehad, veel psalmen en geen tv, als meisje geen broek alleen een rok, en op zondag 2 maal naar de kerk en de zondagschool.



Sinds mijn scheiding ruim 3 jaar geleden, ben ik een beetje zoekende naar hoe en wat, heb inmiddels zo goed als geen kontakt meer met mijn fam ben in hun ogen losgeslagen, draag een broek ben een alleenstaande moeder van 1 kind en kijk tv. Kortom pas niet meer in het plaatje van mijn familie.



Zijn er hier meer mensen die een soort gelijke opvoeding hebben gehad?
Alle reacties Link kopieren
Zoals al een keer eerder in dit topic heb ik uitgelegd dat ik van Christenen (andere gelovigen) wat anders verwacht. Juist deze mensen die God aanhangen zouden toch beter moeten weten en doen. Daar gaat het mij om. Wat is anders je invulling van je geloof?
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniemevrouw schreef op 23 juli 2012 @ 20:07:

Ik heb niet alles gelezen, maar ik ben christen, heb een reformatorische opvoeding gehad, veel psalmen en geen tv, als meisje geen broek alleen een rok, en op zondag 2 maal naar de kerk en de zondagschool.



Sinds mijn scheiding ruim 3 jaar geleden, ben ik een beetje zoekende naar hoe en wat, heb inmiddels zo goed als geen kontakt meer met mijn fam ben in hun ogen losgeslagen, draag een broek ben een alleenstaande moeder van 1 kind en kijk tv. Kortom pas niet meer in het plaatje van mijn familie.



Dat is een hele grote stap en in mijn ogen ook heel moedig. Zo makkelijk is het niet om uit deze gemeenschap te stappen. Ik heb daar een groot respect voor.





Zijn er hier meer mensen die een soort gelijke opvoeding hebben gehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven