Zit je ook te wachten op een pakje?

27-06-2013 22:18 54 berichten
Ik was altijd al tegen staken en mijn dochter (14) nu ook Ze heeft van de week iets gekocht bij bol.com en hield al sinds gistermiddag de deurbel in de gaten. Via track & trace zagen we dat de bezorgdatum van gisteren werd gewijzigd in vandaag, dus vandaag heeft ze me 25 keer gesmst dat het er nog niet was (ik werken, zij 2 lange maanden vakantie). Pas vanavond bij het RTL Nieuws viel het kwartje bij mij. Het kan dus nog wel even duren voordat haar pakje komt.

Nog meer mensen die zitten te wachten op een pakje? (En dan met zo'n landerige puber die helemaal niets wil behalve haar poster, pfff).
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 27 juni 2013 @ 22:34:

[...]





Leuke aanleiding om het eens uit te leggen aan je zoon. Dat die mannen dus getekend hadden voor bedrag X per pakje en dat postnl opeens dat bedrag met 30% verlaagd heeft.



En dat het pakje van jouw zoon nu misschien een paar dagen later komt, maar dat die mannen natuurlijk gewoon recht hebben op een eerlijke vergoeding.Juist ja helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 28 juni 2013 @ 01:02:

Ik geef de pakketbezorgers ook groot gelijk dat ze staken. Het verdiend slecht, maken veel uren en dan wordt je ook nog alleen betaald per bezorgd pakketje terwijl de meeste mensen overdag werken en het dus wel op gaan halen bij een service punt. Je weet tegenwoordig vaak nooit zeker wanneer iets bezorgd wordt ook al staat er "vandaag besteld morgen in huis".



Vind het ook onzin om de webwinkels maar de schuld te geven, ja sommigen hebben speciale prijsafspraken maar er zijn er ook genoeg die de normale prijzen hanteren en veel webwinkels hebben juist lage prijzen omdat anders de consument gaat klagen dat het allemaal zo duur is.



Als het bij een servicepunt wordt bezorgd dan gebeurt dat neem ik aan ook door postbezorgers, een pakje komt niet vanzelf van het distributiecentrum bij zo'n servicepunt.



Gisteren bij de buren werden er wel pakjes bezorgd, alleen niet 's middags door de 'gewone' postbezorgers, maar 's avonds met een privé-auto.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik realiseerde het me niet, wacht ook op een pakje, maar vind het niet erg als ik het later krijg.

Ik geef de pakketbezorgers groot gelijk. Naar wat ik heb begrepen verdienen ze al weinig en als daar dan nog eens 30% van af gaat dan houden ze bijna niks over.
Cum non tum age
De pakketbezorgers hebben groot gelijk. Ze kregen 1.40 per pakket en dat wil postNl naar 0.80 hebben geloof ik. Met als excuus dat er steeds meer pakjes zijn door online shoppen en de bezorgers dus meer verdienen in 1 straat.



Volslagen flauwekul als je het mij vraagt. Je zult maar een regio hebben waar minder wordt besteld en dan krijg je ook nog eens 30% minder inkomen. Logisch dat ze staken.
Alle reacties Link kopieren
De reactie van blueeyes was op de zoon van rara70 denk ik Viool. Scholieren staken dus ook wel degelijk. En ik vond dat toen ook terecht net zoals nu voor de pakketbezorgers. Ik heb heel handig juist nu kattenvoer etc. besteld. Geeft niet als dat wat later komt.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon buiten het stakingsgbied, dus ik ben beniewd... Er is altijd wel iets onderweg naar mij, maar het gros komt uit China, dus dan verwacht ik het toch niet binnen 48 uur in huis.



Het viel me wel op dat de postbezorger erg vroeg was gister. De laatste tijd komen ze echt niet vóór 20.00hr, en dinsdag stond de arme man om tien voor tien 's avonds voor de deur. Ik kan me wel voorstellen dat ze staken, 1,40 is al een vrij karig bedrag, maar 80 cent per pakket? Dan moet je vanuit je bus pakketten bij mensen in de voortuin smijten wil je genoeg afleveren om nog een beetje geld over te houden.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook wel een rare logica, dat je werkgever vindt dat de dienst die jij aflevert wel meer dan genoeg wordt afgenomen en je daarom maar minder gaat betalen. Ik snap het dus ook wel. Toch baal ik stiekem ook wel een beetje, want ik zit dus ook te wachten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 juni 2013 @ 00:01:

Oh wist niet dat er stakingen waren. Gister een groot pak gehad om energiedrank te testen en als het goed is zaterdag een pakket om Patak te testen. Nou ik zie dat ik in het oranje gebied woon. Bedankt, dan weet ik waar het aan ligt als ik het zaterdag niet krijg.Ik zit ook al een paar dagen te wachten tot de energiedrank op mijn werk binnen komt. Ik woon heel ver van de oranje gebieden af.
Alle reacties Link kopieren
quote:NymphadoraTonks schreef op 28 juni 2013 @ 09:11:

De reactie van blueeyes was op de zoon van rara70 denk ik Viool. Scholieren staken dus ook wel degelijk. En ik vond dat toen ook terecht net zoals nu voor de pakketbezorgers. Ik heb heel handig juist nu kattenvoer etc. besteld. Geeft niet als dat wat later komt.Dat weet ik wel. Maar ik wilde toch even de scholierenstaking afzetten tegen de staking van de bezorgers, omdat ik het van geheel andere orde vind. Blueeyes kiept haar stakinkje er zelf in hier, dan kan ik daar weer iets van vinden.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg ook niet dat je er niks van mag vinden. Ze vergeleek het alleen niet met de pakketstaking, maar met de zoon die zei dat hij ook niet ging staken omdat hij wiskunde stom vond oid. Anders was blueeyes volgens mij ook niet begonnen over die ophokplicht van scholieren. Daarvoor ben ik ook nog naar Den Haag geweest volgens mij. Zonder iets te slopen.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Maar als je in een topic dat als oorzaak een staking heeft, over een andere staking begint, dan gaan mensen (of Violen) automatisch vergelijken.

Ben wel blij dat jij in elk geval niks gesloopt hebt toen Was hier in de stad wel anders. Maareh, jij was toen toch geen scholier meer?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dan niet eens meer waar onze staking over ging

Het was het begin van die tweede fase en het was gedoe over uren die we op school moesten zitten. Dan zaten we studieuren te doen zonder les. 1999- 2000 -2001 oid? Weet ik veel. Lang gelee.



Maar het was dus geen vergelijking met de pakketjes maar met die wiskundezoon. Vind ik iets heel anders.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in het buitenland aan het wachten op een pakketje uit Nederland en op de track & trace site staat: "Bezorging uitgesteld. De omstandigheden in het land van bestemming zijn dusdanig dat de zending niet kan worden afgeleverd (bijvoorbeeld door stakingen, demonstraties etc.). Verwachte bezorging is aangepast."



Lekker dan. Wordt de schuld hier gelegd, terwijl er nu eens een keer NIET wordt gestaakt.
Shit, ik wacht op 4 pakketjes en zie net dat de stakingen zijn uitgebreid :(
Alle reacties Link kopieren
30% minder geld dan afgesproken.

Elke werknemer zou daarvoor gaan staken als zijn werkgever dat deed.

Ze verdienen al weinig en dan nog eens 30% minder?

Als de veelverdieners nu eens 30% gekort worden door hun werkgevers:-))
quote:ElleMichelle schreef op 28 juni 2013 @ 12:01:

30% minder geld dan afgesproken.

Elke werknemer zou daarvoor gaan staken als zijn werkgever dat deed.

Ze verdienen al weinig en dan nog eens 30% minder?

Als de veelverdieners nu eens 30% gekort worden door hun werkgevers:-))



Tuurlijk, wat mij betreft hebben ze alle gelijk van de wereld. Het is gewoon van de zotte!



Dat gezegd hebbende, wil ik wel graag mijn pakketjes zsm ontvangen!
Ik wilde geen discussie over stakingen veroorzaken, maar nu doe ik er toch aan mee Ik ben tegen staken, omdat het publiek er over het algemeen het meeste last van heeft. In dit geval zowel de klanten van TNT Post als de ontvangers van de pakjes. Daarbij is dit een rare staking omdat de stakers niet in dienst zijn van TNT maar werken als ZZP'er. Daar vind ik wel dat TNT op onterechte wijze gebruik maakt van mazen in de wet. Als die er al zouden zijn, want die bezorgers bezorgen natuurlijk alleen maar TNT-pakjes, dus er is m.i. sprake van een verkapt dienstverband. De bezorgers worden door TNT ook gezien als werknemers, want het argument om de vergoeding per pakje te verlagen is dat het inkomen van die mensen anders te hoog wordt. Uitgangspunt is een bruto omzet van ca. 3000 euro, waardoor ze na aftrek van bijv. leasekosten uitkomen op een inkomen van ca. 2400. Wat op zich weer geen slecht salaris zou zijn voor een pakjesbezorger. Dus TNT wil wel de lusten maar niet de lasten van die mensen, want bij minder pakjes hoeven ze geen salaris te betalen. Maar goed, die bezorgers hebben er zelf voor gekozen om voor ratten als TNT te gaan werken, dus dan moet je achteraf niet klagen. Ze hadden ook voor het minimumloon pakjes van de apotheek kunnen rondbrengen.
@betjebig



Wat een rare kijk heb jij op deze kwestie. Veel bezorgers doen dat werk, omdat ze simpelweg geen ander werk kunnen vinden. Hoe TNT/PostNL met haar medewerkers/ZZPers omgaat, is gewoon schandalig. Eerst werd de vaste baan met alle zekerheden afgenomen, en toen verwachtte men dat men als ZZPers voor loondiensttarieven aan de slag ging. En dat wordt nu ook nog eens met 1/3e gekort!
quote:jollie schreef op 27 juni 2013 @ 22:26:

Mijn pakje was vandaag binnen. Misschien scheelt het dat ik het naar een postservicepunt (of hoe dat tegenwoordig ook mag heten) heb laten sturen.



Ja, dat maakt wel uit. Post NL werkt met twee soorten chauffeurs: eigen chauffeurs die in dienst zijn van Post NL en zelfstandige chauffeurs die ingehuurd worden. Die laatste gaat het over, die staken en krijgen minder geld.

De servicepunten worden bediend door de eerste groep.



Maar goed, volgens nu.nl zit er beweging in.
quote:NummerZoveel schreef op 28 juni 2013 @ 12:11:

@betjebig



Wat een rare kijk heb jij op deze kwestie. Veel bezorgers doen dat werk, omdat ze simpelweg geen ander werk kunnen vinden. Hoe TNT/PostNL met haar medewerkers/ZZPers omgaat, is gewoon schandalig. Eerst werd de vaste baan met alle zekerheden afgenomen, en toen verwachtte men dat men als ZZPers voor loondiensttarieven aan de slag ging. En dat wordt nu ook nog eens met 1/3e gekort!

Ik vind het ook niet netjes, maar het blijft een vrijwillige keuze om daar te werken. In de thuiszorg heb je ook zo'n beweging gezien, waar mensen van loondienst ineens als ZZP'er hetzelfde werk moesten doen voor minder geld. Dat zou eigenlijk via de wet onmogelijk gemaakt moeten worden.

Er wordt overigens niet met een derde gekort, alleen de vergoeding per pakje gaat omlaag. Als TNT verwacht dat de bezorgers daarmee op een beloning van 2400 bruto uit komen, zouden ze een meer dan riant inkomen hebben bij de huidige vergoeding. Dat is ook niet helemaal reëel, lijkt me, want de bezorger bij de apotheek verdient het minimumloon.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 28 juni 2013 @ 12:22:

[...]



Ik vind het ook niet netjes, maar het blijft een vrijwillige keuze om daar te werken. In de thuiszorg heb je ook zo'n beweging gezien, waar mensen van loondienst ineens als ZZP'er hetzelfde werk moesten doen voor minder geld. Dat zou eigenlijk via de wet onmogelijk gemaakt moeten worden.

Er wordt overigens niet met een derde gekort, alleen de vergoeding per pakje gaat omlaag. Als TNT verwacht dat de bezorgers daarmee op een beloning van 2400 bruto uit komen, zouden ze een meer dan riant inkomen hebben bij de huidige vergoeding. Dat is ook niet helemaal reëel, lijkt me, want de bezorger bij de apotheek verdient het minimumloon.

Tuuuuuurlijk, die bezorgers kiezen toch gewoon een andere baan, als ze het niks vinden? En het zijn ook wel zeurpieten hoor, wie wil er nou niet 2400 euro bruto verdienen?



Gelukkig is er nog enige regelgeving om werknemers (of fop-zzpers) te beschermen, hoewel dat hoe langer hoe minder wordt.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:betjebig schreef op 28 juni 2013 @ 12:22:

[...]



Ik vind het ook niet netjes, maar het blijft een vrijwillige keuze om daar te werken.



Is dat zo? Als ZZPer kun je nergens op terugvallen en vermoedelijk hebben de meeste bezorgers ook gewoon vaste lasten. Dus in hoeverre is de keuze dan vrij?



In de thuiszorg heb je ook zo'n beweging gezien, waar mensen van loondienst ineens als ZZP'er hetzelfde werk moesten doen voor minder geld. Dat zou eigenlijk via de wet onmogelijk gemaakt moeten worden.



Daar ben ik het helemaal mee eens!



Er wordt overigens niet met een derde gekort, alleen de vergoeding per pakje gaat omlaag.



Dat betekent dus per saldo dat men minder geld krijgt voor hetzelfde werk.



Als TNT verwacht dat de bezorgers daarmee op een beloning van 2400 bruto uit komen, zouden ze een meer dan riant inkomen hebben bij de huidige vergoeding. Dat is ook niet helemaal reëel, lijkt me, want de bezorger bij de apotheek verdient het minimumloon.



Ja, maar die bezorger krijgt als het goed is een auto van de zaak, kan aanspraak maken op sociale verzekeringen, krijgt de vakantiedagen doorbetaald, wordt doorbetaald bij ziekte en bij minder werk, bouwt met een beetje geluk ook nog pensioen op en wat al niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook te wachten op een pakje. Ik vind die staking niet erg, maar wat ik wel vervelend vind, is dat er echt geen ene hol klopt van de Track & Trace status. Vrijdagavond stond er ineens 'afgeleverd' terwijl ik niet thuis was en het alleen op het huisadres mag worden afgeleverd. Vijftien minuten later was de status nog steeds "afgeleverd", maar op de detail-pagina stond ineens dat hij "in het distributieproces" zit, nog weer 10 minuten later dat hij was "gesorteerd in het sorteercentrum" en de volgende werkdag zou worden geleverd. Ik kom net thuis; niks geen briefjes in de brievenbus, dus het pakje lijkt helemaal niet aangeboden te zijn geweest. Bij status staat nog steeds: "afgeleverd" maar bij details "in sorteercentrum"....lekker vaag dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn pakketje vandaag gekregen. Ook de track en trace klopte bij mij gewoon. (Gisteren in sorteercentrum, vandaag bij de pakjesbezorger/afgeleverd)
Alle reacties Link kopieren
Ik had woensdag mazzel! 3 cadeautjes!

Ik doe 'nail mail' met meiden uit Amerika en andere landen en kreeg woensdag een pakje met m'n Nars albatross highlighter van een van die meiden.

En m'n ELF bestelling was binnen EN een pakketje van een meisje via instagram die hele gave hangmatten had gemaakt voor m'n ratjes!

Ik was helemaal blij haha
Internagelaktisch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven