zorgen om toekomst

06-10-2015 22:12 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak me erg veel zorgen om de toekomst. En dan heb ik het over de toekomst van de wereld in 't algemeen.



overbevolking, milieuvervuiling, klimaatverandering, afbraak sociale voorzieningen en zo kan ik nog wel even doorgaan.



Ik ben gelukkig, maar steeds vaker erger ik me aan de wereld om me heen en dan met name het kapitalistische systeem waarin we leven. En dan denk ik: dit blijft niet duren.



Frustrerend is dat mensen in mijn omgeving zich geen zorgen maken en doen alsof ik gek ben. Ben ik nu echt zo'n doemdenker?

Mensen die dit herkennen? En: wat doe je eraan?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik herken het niet.

Het komt zoals het komt, het gaat zoals het gaat.
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Alle reacties Link kopieren
Ik maak me ook veel zorgen over de afbraak van onze welvaart en sociale zekerheid. De mentaliteit van werkgevers is ook ruk aangezien er meer aanbod is dan vraag en vaste contracten dus 'n zeldzaamheid worden en je als uitzendkracht natuurlijk boven de 60 nergens meer aan de bak komt. Ik voorzie dat ik geen comfortabel leven in Nederland meer kan bekostigen tegen mijn pensioenleeftijd.
Shoot first, ask questions later!
Ik herken het enorm. En dan maak ik mij niet eens zorgen om mezelf, maar wel om mijn kind. Ik schaam me om het te zeggen, maar soms heb ik er slapeloze nachten van.



Het enige dat bij mij helpt is af en toe een tijdje het nieuws niet volgen.
Alle reacties Link kopieren
tja, reden waarom ik soms zelfs blij ben met mijn kinderloosheid.

Zelf probeer ik niet voor elk klein ritje de auto te pakken, de wasmachine niet bijna leeg te laten draaien etc.Maar dit lost het milieuprobleem niet op natuurlijk...



Meeste mensen maken zich geen zorgen, omdat veel mensen heel erg geneigd zijn om problemen te rooskleurig te bekijken : "het loopt wel los"etc

Denk je niet zo, dan wordt je er gezegd dat je te negatief denkt
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 06 oktober 2015 @ 22:19:

Ik maak me ook veel zorgen over de afbraak van onze welvaart en sociale zekerheid. De mentaliteit van werkgevers is ook ruk aangezien er meer aanbod is dan vraag en vaste contracten dus 'n zeldzaamheid worden en je als uitzendkracht natuurlijk boven de 60 nergens meer aan de bak komt. Ik voorzie dat ik geen comfortabel leven in Nederland meer kan bekostigen tegen mijn pensioenleeftijd.

Een vast contract is allang niet meer zaligmakend.



In jouw geval: zoek een man

Zonder kinderen met een leuke bankrekening
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Alle reacties Link kopieren
Een jaar of 5 geleden dacht ik nog dat het mijn tijd wel zou duren (idd blij dat ik mij in elk geval geen zorgen hoef te maken over een volgende generatie), maar met de gebeurtenissen van de afgelopen maanden in Europa denk ik dat de afbraak in 'n razend tempo zal gaan.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Je zorg is heel terecht en realistisch. Maar ook erg zwaar. Daarom steken de meeste mensen hun kop in het zand en komen pas in actie als het te laat is. Probeer bij te dragen wat je kan en doe het vooral voor je eigen gevoel; dat je naar je eigen normen leeft.

Probeer ook te zien dat er steeds meer mensen zijn met dezelfde zorgen als jij. Je staat er niet alleen voor en er gebeuren ook al veel goede dingen in de wereld. Focus je daar op. En probeer aansluiting te vinden bij gelijkgestemden die jou begrijpen. Daar word je blijer van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Katania schreef op 06 oktober 2015 @ 22:22:

[...]



Een vast contract is allang niet meer zaligmakend.



In jouw geval: zoek een man

Zonder kinderen met een leuke bankrekening

Een oude man zodat ik zijn leuke bankrekening erf!



Ik begin serieus te overwegen om later naar Thailand te emigreren.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar in Spanje geweest en schrok behoorlijk van wat ik daar zag.



petitpois: ook ik heb er wel eens slapeloze nachten van.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 06 oktober 2015 @ 22:25:

[...]



Een oude man zodat ik zijn leuke bankrekening erf!



Ik begin serieus te overwegen om later naar Thailand te emigreren.soms denk ik daaraan ook weleens.Of naar China.
Alle reacties Link kopieren
quote:mick87 schreef op 06 oktober 2015 @ 22:27:

Ik ben vorig jaar in Spanje geweest en schrok behoorlijk van wat ik daar zag.



petitpois: ook ik heb er wel eens slapeloze nachten van.In Spanje is het voor veel mensen bittere armoed.
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 06 oktober 2015 @ 22:25:

[...]



Een oude man zodat ik zijn leuke bankrekening erf!



Ik begin serieus te overwegen om later naar Thailand te emigreren.Die oude man zit daar al
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Alle reacties Link kopieren
Redbulletje: waarom Thailand?
Alle reacties Link kopieren
quote:Katania schreef op 06 oktober 2015 @ 22:29:

[...]



Die oude man zit daar al

Bhumibol?

Jaaaa, die is in elk geval lekker rijk!!
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 06 oktober 2015 @ 22:30:

[...]



Bhumibol?

Jaaaa, die is in elk geval lekker rijk!! Heeft een boel nageslacht. Helaas voor jou
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:mick87 schreef op 06 oktober 2015 @ 22:30:

Redbulletje: waarom Thailand?

Australie kom je niet in als je geen special skill hebt waarmee je kunt werken of een enorme zak geld meebrengt. Bovendien is het leven er duur.

In Thailand is het leven goedkoop en vanaf je 50e kun je er 'n retirement visum krijgen die jaarlijks verlengd wordt zolang er maar minstens 20.000 euro op je Thaise bankrekening staat. Bovendien lekker klimaatje en ik voel me prettig in 'n boeddhistische cultuur. Zou kiezen voor de heuvelachtige omgeving buiten Chiang Mai, dus niet zo'n drukke toeristenlocatie aan 't strand. Niet alleen wegens goedkoper, maar vanwege klimaat en bevolking in het noorden.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:Katania schreef op 06 oktober 2015 @ 22:34:

[...]



Heeft een boel nageslacht. Helaas voor jou Ben niet zo veeleisend, 1%je van zijn kapitaal is voor mij méér dan toereikend, waarschijnlijk 'n half %je al!!
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 06 oktober 2015 @ 22:35:

[...]



Australie kom je niet in als je geen special skill hebt waarmee je kunt werken of een enorme zak geld meebrengt. Bovendien is het leven er duur.

In Thailand is het leven goedkoop en vanaf je 50e kun je er 'n retirement visum krijgen die jaarlijks verlengd wordt zolang er maar minstens 20.000 euro op je Thaise bankrekening staat. Bovendien lekker klimaatje en ik voel me prettig in 'n boeddhistische cultuur. Zou kiezen voor de heuvelachtige omgeving buiten Chiang Mai, dus niet zo'n drukke toeristenlocatie aan 't strand. Niet alleen wegens goedkoper, maar vanwege klimaat en bevolking in het noorden.Of ga nu vast. Begin een lodge ergens aan de Kwai. Succes verzekerd en ik doe wel mee
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 06 oktober 2015 @ 22:27:

[...]





soms denk ik daaraan ook weleens.Of naar China.Ik overweeg het ook wel eens. Vind NL sowieso niks aan en voel me hier niet thuis en punt nummer 2: nog even en alles in het buitenland is nog veel beter eraantoe dan zoals het nu hier gaat. Zou btw wel willen emigreren naar Turkije.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschelsea schreef op 06 oktober 2015 @ 22:45:

[...]



Ik overweeg het ook wel eens. Vind NL sowieso niks aan en voel me hier niet thuis en punt nummer 2: nog even en alles in het buitenland is nog veel beter eraantoe dan zoals het nu hier gaat. Zou btw wel willen emigreren naar Turkije. Zou jij de moslimcultuur trekken? Nog buiten 't feit dat het in Turkije ook vaak hommeles is en het wel dicht bij de huidige brandhaarden ligt.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:Katania schreef op 06 oktober 2015 @ 22:38:

[...]





Of ga nu vast. Begin een lodge ergens aan de Kwai. Succes verzekerd en ik doe wel mee Zolang mijn ouders er nog zijn ga ik helemaal nergens naartoe (behalve op vakantie)
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 06 oktober 2015 @ 22:48:

[...]



Zou jij de moslimcultuur trekken? Nog buiten 't feit dat het in Turkije ook vaak hommeles is en het wel dicht bij de huidige brandhaarden ligt.

Volgens mij was het een grapje

Zonder dollen. Ik zou Thailand ook trekken. Temeer omdat je andere gewenste landen niet snel in komt en daar wel.
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 06 oktober 2015 @ 22:49:

[...]



Zolang mijn ouders er nog zijn ga ik helemaal nergens naartoe (behalve op vakantie)
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:Katania schreef op 06 oktober 2015 @ 22:50:

[...]



Volgens mij was het een grapje

Zonder dollen. Ik zou Thailand ook trekken. Temeer omdat je andere gewenste landen niet snel in komt en daar wel.Hier wil ik wel pensionada zijn: http://www.careresortchiangmai.com/contact.php

Heb je nog wat westerlingen om je heen ook.
Shoot first, ask questions later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven