Mode & Beauty alle pijlers

Permanent laten zetten

22-05-2024 12:30 54 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb altijd al heel stijl haar gehad en wilde altijd meer volume. Een krultang werkt niet goed, aangezien het binnen een halve dag weer plat is. Daarnaast ben ik er niet echt handig mee maar dat is misschien ook ervaring.

Heeft iemand ervaring met een permanentje? Vroeger werd dat wel gedaan maar ik hoor er nu nog weinig over. Of heeft iemand een ander idee voor meer volume? Ik heb wel een moeilijke hoofdhuid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohjeee, ik krijg nu allerlei 80's-flashbacks van permanentjes....
Die waren niet misselijk :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het een dik jaar geleden gedaan. Zelfde haar als jij: super steil en slap zelfs. Ik wilde een beach wave, dus geen echte krullen, maar meer slag.
Dat lukte. Leuk om een keer beweging in m'n haar te hebben! Na 3 maanden zakt het dan uit, kan je het na het wassen nog wat opfluffen / kneden, maar stelt het niet veel meer voor.

Afgelopen december opnieuw gedaan. En ik zei: doe maar lekker lang, veel en chemisch. Zodat het lekker lang houdt! (Normaal ben ik nogal van de natuurlijke producten)

Nou, dat heb ik geweten 😵 Ik had gewoon kroes. Niet leuk meer. Stond ook niet, alleen met knip oid erin. Ik kreeg dus wel wat ik bestelde, maar m'n hele haarstructuur veranderde. Het is nu ook heel droog. Heb allerlei spulletjes ervoor gekocht: conditioner, leave-in cream, maskers ed. Dat deed wel iets om het te temmen. Maar het paste heel duidelijk niet bij me. Ben blij dat het nu, 5 maanden later, stukken minder wordt! Ik laat het nu zo komende tijd. M'n haar moet ook echt herstellen.

Maar die eerste keer, dat was leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, als tiener. Ik heb heel fijn stijl haar en had prachtige krullen na een permanent maar ja, de uitgroei. Dan had ik een stuk stijl haar en dan de krullen. Dus 2 keer gedaan en daarna nooit meer. Een permanent 'zette' bij mij heel goed maar mijn vriendin had bandhaar en haar krullen bleven amper zitten maar leken meteen uitgezakt.
Even geen inspiratie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
22-05-2024 12:32
Ohjeee, ik krijg nu allerlei 80's-flashbacks van permanentjes....
Die waren niet misselijk :)
Haha ik bedoelde meer de beach waves dan de mini krulletjes van vroeger
Alle reacties Link kopieren Quote
Vroeger werd dat wel gedaan maar ik hoor er nu nog weinig over.
Gek hè, dat je daar nooit meer wat van hoort. Hoe zou dat nou toch komen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook fijn en steil haar. Als puber wilde ik ook meer krul. Laten zetten en stond best geinig. De volgende ochtend was de krul compleet verdwenen. Dus mijn haar is er niet geschikt voor.

Permanent zou ik je dus ook niet adviseren . En anders sowieso vragen of ze een proef stukje zetten. Om te kijken of je haar het pakt.
It is
what it is.
Accept it
and move on!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jubelien schreef:
22-05-2024 12:45
Ik heb het een dik jaar geleden gedaan. Zelfde haar als jij: super steil en slap zelfs. Ik wilde een beach wave, dus geen echte krullen, maar meer slag.
Dat lukte. Leuk om een keer beweging in m'n haar te hebben! Na 3 maanden zakt het dan uit, kan je het na het wassen nog wat opfluffen / kneden, maar stelt het niet veel meer voor.

Afgelopen december opnieuw gedaan. En ik zei: doe maar lekker lang, veel en chemisch. Zodat het lekker lang houdt! (Normaal ben ik nogal van de natuurlijke producten)

Nou, dat heb ik geweten 😵 Ik had gewoon kroes. Niet leuk meer. Stond ook niet, alleen met knip oid erin. Ik kreeg dus wel wat ik bestelde, maar m'n hele haarstructuur veranderde. Het is nu ook heel droog. Heb allerlei spulletjes ervoor gekocht: conditioner, leave-in cream, maskers ed. Dat deed wel iets om het te temmen. Maar het paste heel duidelijk niet bij me. Ben blij dat het nu, 5 maanden later, stukken minder wordt! Ik laat het nu zo komende tijd. M'n haar moet ook echt herstellen.

Maar die eerste keer, dat was leuk!
Dat tweede ben ik ook bang voor! Is ook wel duur voor maar 3 maanden. Is de uitgroei goed te zien? Ik heb vorig jaar high lights gedaan en dat groeit gelukkig gewoon mooi uit bij mij.

Zo’n beach wave wil ik ook graag. Ik moet m’n haar alleen wel minstens om de dag wassen. Ik ga sowieso even de kosten navragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is een reden dat het amper nog gedaan wordt...
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
22-05-2024 12:51
Gek hè, dat je daar nooit meer wat van hoort. Hoe zou dat nou toch komen?
Ja geen idee dus. Kan ook een trend zijn geweest. Ik las laatst wel dat het populair aan het worden is onder 15 jarige jongens, voor een kuif.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vriendin van mij is kapper en die doet permanent alleen nog bij de oudjes. Het bestaat dus nog wel.

Een kennis uit de straat heeft onlangs wel permanent laten zetten. De beste vrouw heeft heel heel dun haar en kreeg de belofte dat ze er echt plezier van zou hebben...binnen een week er uit. Zo sneu!
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
22-05-2024 12:47
Ja, als tiener. Ik heb heel fijn stijl haar en had prachtige krullen na een permanent maar ja, de uitgroei. Dan had ik een stuk stijl haar en dan de krullen. Dus 2 keer gedaan en daarna nooit meer. Een permanent 'zette' bij mij heel goed maar mijn vriendin had bandhaar en haar krullen bleven amper zitten maar leken meteen uitgezakt.
Had je van die hele kleine krullen of meer golven? Ik zou dan voor de golven gaan, alleen voor meer slag. Maar als er een duidelijke uitgroei is dan is dat niet handig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Stormke81 schreef:
22-05-2024 12:57
Vriendin van mij is kapper en die doet permanent alleen nog bij de oudjes. Het bestaat dus nog wel.

Een kennis uit de straat heeft onlangs wel permanent laten zetten. De beste vrouw heeft heel heel dun haar en kreeg de belofte dat ze er echt plezier van zou hebben...binnen een week er uit. Zo sneu!
Oef ja daar ben ik huiverig voor dat het er binnen een week al uit is. Dat is dan een dure grap. Ik las dat het ook populairder begint te worden bij jonge jongens, voor een kuif.
Alle reacties Link kopieren Quote
Belize schreef:
22-05-2024 13:00
Oef ja daar ben ik huiverig voor dat het er binnen een week al uit is. Dat is dan een dure grap. Ik las dat het ook populairder begint te worden bij jonge jongens, voor een kuif.
Kan je niet een Dyson van iemand lenen om te kijken of het iets is?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Eurus schreef:
22-05-2024 13:01
Kan je niet een Dyson van iemand lenen om te kijken of het iets is?
Daar heb ik ook naar gekeken. Ik ken niemand die een Dyson heeft en m’n moeder had het geprobeerd en vond het een onding. Maar ik sta er wel voor open dus ga even rondvragen of iemand er toch 1 heeft :-) Werken die goed?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook permanent en ik ben er heel erg blij mee. Het werkt bij mij heel goed, ik heb nogal dik haar. Toen ik 18 was wilde ik het al erg graag, maar afgehaakt omdat de kapper me zei dat het niet zou pakken bij mij (te dik haar). Twee jaar later toch geprobeerd en het zat juist geweldig. Paar jaar volgehouden, maar in studententijd vond ik het eigenlijk te duur. Nu bijna 3 jaar geleden weer permanent gedaan en ever since; weer heel blij mee :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had geen duidelijke uitgroei. Dus de overgang was prima.

Volgens mijn kapper is permanent minder slecht dan je haar kleuren. Aangezien ik dat nog nooit heb gedaan, vond ik, dat ik ook een keer iets 'slechts' mocht doen.

Nu na de tweede, heftige keer, merk ik dat het een aanslag was op m'n haar. Maar de eerste keer was prima.

Trouwens, door de krullen hoefde ik m'n haar wel minder vaak te wassen: het werd minder snel vet. Wel was het zoeken naar hoe de krullen er weer 'in te kneden' 1 of 2 dagen na het wassen. Dat moest ik echt even leren. Maar daar zijn ook filmpjes over!

Krullen hebben is echt heel anders dan steil haar hebben, qua verzorging en behandeling en styling. Dat was even wennen. Maar ik vond het wel heel leuk, dat het kan! En eindelijk eens beweging/ volume op m'n hoofd, dat vind ik echt leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb stijl haar met alleen slag bij hoge luchtvochtigheid.

Mijn kapper noemde vorige week een nieuwe techniek "krullen knippen". Ze kon me niet precies vertellen wat het was, want haar collega doet het en die mag niks over de techniek zeggen (dan moet je de opleiding doen..)

Maar goed.. als je zelf iets aanleg hebt voor slag of krul, schijn je met de juiste techniek en producten wel dat enorm te kunnen uitvergroten.
Ik heb er zelf nog geen verder onderzoek naar gedaan.

Misschien de moeite waard om eens te informeren?
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen ervaring maar kijk eens naar Korean perm. Misschien is dat wat je zoekt. Ik heb ook stijl haar en denk erover na om dit te proberen (al weet ik niet of er waar dat in NL wordt gedaan).
Alle reacties Link kopieren Quote
Je vraagt om volume. Volume heb je, of dat heb je niet. Dat ga je niet krijgen van een permanent.
Volume kun je creëren door volume poeder te gebruiken, een fohnborstel op de goede manier te gebruiken, wat versteviging zoals haarlak.
Permanent is ook heel slecht voor je haar, en een goede kapper zou dit ook afraden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb slag van mezelf en liet vroeger altijd permanent zetten. Waren wel behoorlijke krullen. Sinds een paar jaar laat ik 2 keer per jaar een beachwave zetten bij een krullenkapper. Het is ook een omvorming, maar dan beter voor je haar. En daarna knippen speciaal voor krullen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Assiral schreef:
22-05-2024 13:13
Je vraagt om volume. Volume heb je, of dat heb je niet. Dat ga je niet krijgen van een permanent.
Volume kun je creëren door volume poeder te gebruiken, een fohnborstel op de goede manier te gebruiken, wat versteviging zoals haarlak.
Permanent is ook heel slecht voor je haar, en een goede kapper zou dit ook afraden.
Ik bedoel meer golven. M’n haar valt heel sluik naar beneden dus meer golven onderaan zou al fijn zijn. Ik las dat er blijkbaar meer opties zijn voor permanent nu vergeleken met 20 jaar geleden vandaar m’n vraag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Daantje1970 schreef:
22-05-2024 13:18
Ik heb slag van mezelf en liet vroeger altijd permanent zetten. Waren wel behoorlijke krullen. Sinds een paar jaar laat ik 2 keer per jaar een beachwave zetten bij een krullenkapper. Het is ook een omvorming, maar dan beter voor je haar. En daarna knippen speciaal voor krullen.
Dat klinkt interessant! Hoe heet het precies? Ik zal vragen of ze dat bij mijn kapper ook doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een vriendin had het ooit gedaan en die was echt een poedel met kleine krulletjes de eerste paar weken. Toen het wat uitgezakt was, was het wel mooi.
Alle reacties Link kopieren Quote
Belize schreef:
22-05-2024 12:55
Ja geen idee dus. Kan ook een trend zijn geweest. Ik las laatst wel dat het populair aan het worden is onder 15 jarige jongens, voor een kuif.
Yup, wilde ik ook net zeggen. De permanent is juist superhip. Maar dan wel onder tienerjongens haha. Ken er meerdere die nu een permanent hebben om dit kapsel te creëren:
https://boyslabel.com/wp-content/upload ... 1acc92.jpg

Ik heb zelf als tiener ook een permanent gehad, vond het hartstikke leuk! (en dat was 15 jaar geleden, dus ben nu niet een oma ;))

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven