2015, een nieuwe start maken, wie ook?

15-12-2014 10:47 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



2014 is een rotjaar geweest. Hele korte samenvatting: Man vreemdgegaan, beterschap beloofd, belofte verbroken en toen gescheiden. Inmiddels is al het geregel zo goed als achter de rug en zijn de kinderen van de grootste schrik bekomen. Al is het natuurlijk verre van makkelijk voor ze.

Nu kom ik ook pas aan mijn eigen verwerking toe. Verdriet, boosheid etc is nog aan de orde van de dag, maar ik merk sinds kort ook bij mezelf dat ik behoefte krijg om mijn eigen leven weer op orde te krijgen en een frisse start te maken in 2015. Gelukkig worden met mezelf, met de kinderen.

En ik merk dat ik behoefte heb aan lotgenoten. Niet per se ook pas gescheiden mensen, maar anderen die ook de ellende achter zich willen laten en opnieuw willen beginnen. In mijn vriendenkring krijg ik wel steun, maar er is niemand die echt snapt wat ik bedoel

Wie zit er ongeveer in hetzelfde schuitje? Zin om mee te schrijven?
Niet in hetzelfde schuitje, maar wilde je toch veel succes wensen. Het klinkt in ieder geval optimistisch en ik hoop dat 2015 een fijn jaar voor je wordt.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel! Mooi motto ook
Alle reacties Link kopieren
Op een heel andere manier is voor mij 2014 een k.tjaar (mijn baby overleden, schoonvader overleden, miskraam). Maar ik heb ook heel veel behoefte aan een nieuwe start. Ik wil met liefde terug denken aan mijn overleden kind, maar ook weer vrolijk kunnen zijn. Misschien samen proosten op 2015?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat vreselijk Guusje! Ik kan me voorstellen dat k.tjaar nog een enorm understatement is..

Laten we elkaar helpen met een nieuwe start!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al 2 jaar op rij aan het roepen: Volgend jaar wordt mijn jaar! Meer geluk!



Helaas zal dat ook niet gebeuren vrees ik.

Begon ik dit jaar met ziekenhuisafspraken, begin ik volgend jaar ook weer met ziekenhuisafspraken.



De feestdagen staan voor de deur. Genieten denken de meeste. Bij ons zal dat niet zo zijn. Mijn oma ligt op sterven en hoe het er nu uit ziet, zal ze de kerst niet halen. Oud & Nieuw wordt het 10 jaar dat mijn opa is overleden (haar man). Dus dat vieren we al 10 jaar niet echt uitgebreid meer.



Dus ga niet meer roepen, volgend jaar wordt mijn jaar. Ik wacht het af. Hopelijk hebben mijn familie en ik wat meer geluk.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Dat doen we, Virginia! Heb je voornemens? Of laat je het nieuwe jaar over je heenkomen?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meeschrijven! Ook ik ben gescheiden in 2014, als donderslag bij heldere hemel zette mn ex er een punt achter. Helaas is alles nog niet geregeld en afgerond, maar ik ben er wel helemaal aan toe om een nieuwe start te maken en een eigen leven op te bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom ngs! Jij dus ook toe aan een frisse start. Dat we dat allemaal willen is al een goede stap toch?



Guusje, ik wil eerst maar weer eens gelukkig worden met mezelf, goed zorgen voor mezelf. Mn zelfvertrouwen heeft een behoorlijke deuk opgelopen het afgelopen jaar..



En jij? Misschien een persoonlijke vraag, maar ben je je kindje tijdens de zwangerschap verloren? Of later? Lijkt me echt zo vreselijk.. Onbeschrijfelijk.
Alle reacties Link kopieren
Misspatrice, ik weet ook wel dat je het niet altijd voor het zeggen hebt wat je overkomt... Maar ik wil in ieder geval proberen de pijn van het afgelopen jaar zo veel mogelijk in 2014 te laten..
Alle reacties Link kopieren
Mijn kindje is met 38 weken geboren en leek helemaal gezond. We zijn gewoon naar huis gegaan, maar werd later ziek. Hij heeft uiteindelijk 9 weken geleefd. Zijn overlijdensdatum is over 2 weken (tussen kerst en o&n). Dus nu hik ik nog erg tegen die datum op. Ik hoop daarna ook die frisse start te gaan maken. Ook mijn voornemen is goed voor mezelf te zorgen. Gezond en lekker eten, leuke dingen doen, beetje meer bewegen en wat ik heel graag zou willen: me niet meer zoveel aantrekken wat anderen van mij denken (wat ik denk dat ze zullen denken :-) ) en mij minder aan andere mensen irriteren.

Dat wordt hard werken volgend jaar
Alle reacties Link kopieren
Wat erg zeg.. Kan me voorstellen dat je opziet tegen die datum.

Inderdaad ook werk aan de winkel voor jou en mooie voornemens. Dat minder van anderen aantrekken is ook een goeie voor mij.

Ik wil ook stoppen met me sterker voor te doen dan ik ben. De buitenwereld vindt altijd dat ik zo sterk ben, alles zo goed handel. Maar als ik alleen ben,is daar weinig van over. Ik wil ook meer om hulp durven vragen. Niet altijd alles maar zelf oplossen en regelen , terwijl mijn familie en vrienden graag zouden helpen als het nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Oei...je sterker voordoen dan je bent! Bekend probleem, denk ik, voor veel mensen. Ik ben daar med opgehouden in de periode dat mijn baby ziek werd en is overleden. En ik moet zeggen, het is heel fijn. Je nooit stoerder voor doen dan je je voelt, gewoon kunnen huilen als kr dat op voelt komen. Geeft wel rust. En (bijna) niemand die het vervelend vindt ! Mooi voornemen.

Heb je vakantie in de kerstperiode? IK heb twee weken vrij, mijn vriend ook en onze dochter gaat een paar dagen logeren en naar de vakantie BSO. Even tijd voor ons zelf, heerlijk en nodig.
Alle reacties Link kopieren
Hoi virginia, ik schrijf graag mee. Ben wel wat jonger misschien dus hoop niet dat dit erg is.

2014 was voor mij een jaar van teleurstelling. De een na de ander. De heftigste was mijn ex die het compleet uit het niets uitmaakte. Ik ben best wel depressief geweest (en nog steeds) maar heb onlangs alles toch altijd doorgewerkt. Maar s avonds en in het weekend voel ik me vreselijk rot.

Ik vind het best eng om te stellen dat 2015 een nieuwe start gaat worden. Het geeft me ook het gevoel dat ik me op 1 januari ook echt weer GOED moet voelen. En dat doe ik al maanden niet...

Ik heb ook doelen voor mezelf gesteld in 2015 (leuke doelen) wie nog meer?
Alle reacties Link kopieren
Oh, nog een toevoeging aan mijn post. Ik ben gister begonnen met het lezen van het boek 'De kracht van het Nu' van Eckhart Tolle. Ben erg nieuwsgierig. Zijn er meer dames die dit boek lezen of gelezen hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:virginia1978 schreef op 15 december 2014 @ 22:30:

Misspatrice, ik weet ook wel dat je het niet altijd voor het zeggen hebt wat je overkomt... Maar ik wil in ieder geval proberen de pijn van het afgelopen jaar zo veel mogelijk in 2014 te laten..Ik hoop dat het je lukt! Dikke knuffel!
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook mee; al jarenlang slechte verstandhouding met mijn ouders. Dit heeft dit voorjaar zo'n druk op mijn relatie gelegd dat deze in maart over is gegaan. In dezelfde tijd ben ik na opnieuw een rot stage (verkeerde wederzijdse verwachtingen/communicatieproblemen etc.) noodgedwongen gestopt met mijn 3e jaar van een HBO studie, in september ingestroomd in jaar 2 van een vergelijkbare studie op MBO 4 waar het nu fantastisch gaat met mogelijkheid in 2016 af te studeren.

In april ben ik door mijn ouders na een uit de hand gelopen ruzie op straat gezet en heb tot september in een voorziening voor maatschappelijke opvang gewoond en heb daarin begeleiding gekregen van meerdere instanties d.m.v. een integraal plan van aanpak voor woning, financien, studie, sociale contacten en psychische begeleiding bij het al dan niet definitief breken met mijn ouders en andere familieleden. In augustus dan toch een appartement gekregen bij de woningbouw, heb veel hulp gehad bij het inrichten.

Tot ver in november geen contact gehad met mijn ouders, alleen zakelijk via een Maatsch. werker. Vlak voor de Kerst heb ik een aanbod van hen om te komen eten geaccepteerd en lijkt het contact langzaam iets te beteren, maar nieuwe balans is nodig en we zullen nog een half jaar door MW'er begeleid worden.

Voor 2015 hoop ik op een hernieuwd en verbeterd contact met mijn ouders, mezelf thuisvoelen in mijn huisje, een goed contact met vrienden, en een goed verloop van de nieuwe studie, rust en stabiliteit.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee.



Al een aantal jaren doodongelukkig. Ik snap(te) mezelf niet, had nergens zin en bleef het liefst zo ver mogelijk bij mensen vandaan.

Daarnaast heb ik ook zeer regelmatig migraine aanvallen. Ik gaf de migraine de schuld van de depressie.



Uiteindelijk heb ik een aantal maanden geleden besloten dat het anders moet. Ik heb hulp gezocht en ben in behandeling.

Hier hebben ze mij geleerd waarom ik mezelf "anders" voel, en gaan we kijken hoe ik hier zelf mee om kan gaan. Ook willen ze de depressie dmv medicijnen aanpakken. Iets waar ik erg tegenop zie. Niet de depressie natuurlijk, maar wel het medicijngebruik. Ik heb hele nare ervaringen gehad met medicijnen.



Ik hoop dat ik in 2015 hard aan mezelf kan werken, en weer gewoon gelukkig kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen? Hoe beleven jullie de kerstdagen?
Alle reacties Link kopieren
Sorry...al even niks laten hoor! Maar ontzettend druk geweest en natuurlijk eergisteren ziek en gisteren ook nog niet lekker.... Maar vandaag gaat het weer prima! Ben vandaag alleen, want mn ex heeft de kinderen mee....en eerlijk gezegd vind ik het wel lekker! Lekker voor de tv met een wijntje, ik vermaak me prima!



Hoe is het met jullie?
Ik schrijf na het weekend wat uitgebreider maar ik wil in 2015 ook een nieuwe start maken oa het overlijden van lama heeft me heel erg aan het denken gezet.
Alle reacties Link kopieren
Ngs wat fijn dat je zo goed alleen kunt zijn en dat je een goed kerstdag gehad hebt! Vind ik knap, ik kan helemaal nog niet goed alleen zijn, het vliegt me dan van alle kanten aan.

Bij mij ging het eerste kerstdag goed maar ik had het 2e kerstdag best zwaar en gister ook een mega dipdag gehad... Wat heb ik wat afgejankt. Gelukkig was ik bij m'n familie.

Vanochtend de dag vol goede moed begonnen en 5km hardgelopen in het zonnetje, dat deed goed! Maar 'de steen' in mijn buik blijft aanwezig
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ben ik ook weer! Vandaag is de sterfdag van mijn zoontje. Die steen in mijn maag gevoel, herken ik. Al een paar dagen. Ik jank ook wat af. En veel herbeleving van afgelopen jaar op deze dag. Maar ik heb zo'n behoefte aan een nieuw jaar, nieuwe start. Maar misschien is dat ook niet realistich. Je gevoel houdt natuurlijk geen rekening met een datum
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie concreet bedacht hoe je een nieuwe start wil maken? Jouw rondje hardlopen, Blondamsterdam, klinkt goed!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kerstdagen waren okay. Niet heel bijzonder, maar wel bij familie doorgebracht.



Sterkte guusje2000. Wat vreselijk om dat te moeten meemaken :( .



Ik dacht eigenlijk dat ik door de gesprekken met de psycholoog "makkelijk" een nieuwe start kon maken. Maar ben nu zo ontzettend in de war dat ik me af vraag hoe het verder moet. Mijn gedachten vliegen alle kanten op. Het enne moment denk ik dit, het andere moment precies het tegenovergestelde. Word er gek van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven