32 jaar single kinderwens?

22-01-2017 07:44 97 berichten
Werd een beetje raar wakker vanmorgen, had vannacht een nogal rare droom. Ik met een dikke zwangere buik, in verwachting van een tweeling. Nog nooit zo'n droom gehad, maar maakte wel iets in mij los.

Ik had er altijd vrede mee dat de kans erin zit dat ik nooit kinderen zal gaan krijgen. Daarvoor ben ik te graag alleen, vind het heerlijk niemand om mij heen te hebben en het moet wel een heel bijzonder iemand in mijn leven komen wil dat veranderen. Ik ben ook zeker niet op zoek, en zoals mijn levensstijl nu is zal ik ook niet zo snel een man tegenkomen en dat vind ik prima.

Ik ben namelijk niet zo goed in relaties, en al helemaal niet in het vinden van een leuke lieve man. Mijn laatste 'relatie' was met een verslaafde, zwaar alcoholist. Toen ik daar een punt achter heb moeten zetten was ik alles kwijt, huis, baan en mezelf. Inmiddels plus twee jaar verder heb ik weer een fijn leven voor mezelf opgebouwd met leuke baan, leuk huis en voel ik me weer mezelf.

Maar op een relatie zit ik gewoon niet te wachten heb te weinig vertrouwen in mannen en vooral mezelf om daaraan te beginnen. Maar na zo'n droom als vannacht voel ik ook wel dat een gezinnetje toch ook wel fijn had kunnen zijn. Een leuke man, goede vader en een kindje. Ik weet het ik ben zo tegenstrijdig als de pest. (Dat is echt mijn karakter)

Ik ben ook gelukkig zo, met leuke baan, huis, liefste kat terwereld in huis, familie/vrienden en het lekker doen en laten wat ik wil. Maar soms knaagt dat gevoel van zal man, gezin ook voor mij zijn weggelegd?

Weet niet zo goed wat ik hiermee wil, gewoon even mijn verhaal kwijt denk ik.

Misschien iemand die zich hierin herkent?
Alle reacties Link kopieren
Zeer herkenbaar verhaal. Ik heb ervoor gekozen om in mijn eentje kinderen te krijgen, omdat dat veel beter bij mij past dan kinderen krijgen in een relatie.

Tot op de dag van vandaag (kinderen zijn inmiddels 18 en 16) ben ik blij met die beslissing.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
@solomio, fijn om te horen dat het voor jou een goede beslissing is geweest. Dit spookt ook wel door mijn hoofd om alleenstaande moeder te worden, maar ben er ook niet over uit of dat is wat ik wil.
Alle reacties Link kopieren
En je kinderen? Zijn die er ook zo blij mee? Lekker bezig hoor!
Take me to the place you know best
quote:Cassanova schreef op 22 januari 2017 @ 08:01:

En je kinderen? Zijn die er ook zo blij mee? Lekker bezig hoor!



Want?

Kinderen kunnen niet gelukkig zijn met één ouder?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cassanova schreef op 22 januari 2017 @ 08:01:

En je kinderen? Zijn die er ook zo blij mee? Lekker bezig hoor!



Wat een rare veroordelende reactie :-



Ik citeer even de moeder van Stampertje: "als je niets aardigs hebt te zeggen zeg dan maar niets".
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
en even ontopic. TO alleenstaand moederschap is allang geen uitzondering meer. Tenslotte sneuvelen er ook heel wat huwelijken...

Overweeg het, praat met mensen die je goed kennen en onderzoek of het iets voor jou is.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Nou idd, lekkere opmerking! Alsof kinderen die zijn geboren uit een overwogen keuze van vader & moeder standaard opgroeien met beide..

@TO misschien is deze droom een blik op een situatie die je door je nare ex ergens hebt geparkeerd. Geef het wat tijd en ruimte en wie weet wat de toekomst brengt.
Als je heel graag alleen bent en veel tijd voor jezelf nodig hebt, zou ik niet aan kinderen beginnen. Want kinderen verzorgen en opvoeden is hartstikke intensief en 24/7. Tijd voor jezelf zit er zeker de eerste paar jaar niet zoveel in.
Je klinkt niet echt stabiel. Dat moet je wel zijn, zeker wanneer je alleen moeder zou worden. Niet doen dus.
Alle reacties Link kopieren
Is je levensstijl wel geschikt voor een kindje?

Ik kan me je gevoel goed voorstellen, en er zijn inderdaad aardig wat vrouwen die voor het alleenstaand moederschap kiezen. Was ik mijn man niet tegengekomen had ik dat zeker ook gedaan.

Je bent nog niet zo oud, dus je zou de tijd kunnen nemen te onderzoeken wat je precies zou willen en van dat gezinnetje zou verwachten. Mocht je een kindje alleen overwegen, kun je misschien contact zoeken met alleenstaande moeders om ervaringen te horen. Ik ken twee bewust alleenstaande moeders die gelukkig zijn met hun keuze, ik ken ook vrouw die haar wens onderzocht en ontdekte dat het puur vanuit haar lijf kwam die aangaf: nu kan het nog, maar dieper zat de wens niet. Zij heeft dus geen kindje gekregen.
quote:Cassanova schreef op 22 januari 2017 @ 08:01:

En je kinderen? Zijn die er ook zo blij mee? Lekker bezig hoor!domme reactie!
quote:Cassanova schreef op 22 januari 2017 @ 08:01:

En je kinderen? Zijn die er ook zo blij mee? Lekker bezig hoor!

Doe ff normaal zeg.... we leven niet in 1800 hoor...

Nee, een relatie met ouders die nou niet echt dolblij zijn met mekaar (zoals best veel voorkomt vandaag de dag) , dat is goed voor kinderen, als papa en mama mekaar de tent uit vechten...

Zullen we ff met onze tijd meegaan?



TO:

Ik herken het wel (behalve de kinderwens, die heb ik nooit gehad), ik ben ook niet erg goed in de liefde en heb ook relaties gehad met, eeehh niet geweldige mannen.

Nu alweer een paar jaar alleen en dat geeft me meer rust dan die relaties.

Ik ga niet zeggen dat ik nooit wat mis, maar gezeik aan mn hoofd heb ik in ieder geval niet en dat geeft me de kans om aan mezelf te werken en dat is alleen maar goed en fijn.
quote:Eleonora-1 schreef op 22 januari 2017 @ 08:08:

[...]





Want?

Kinderen kunnen niet gelukkig zijn met één ouder?+1 ...denken veel mensen, totaal niet de waarheid!
quote:Eleonora-1 schreef op 22 januari 2017 @ 08:08:

[...]





Want?

Kinderen kunnen niet gelukkig zijn met één ouder?Dit. Ik ken ook kinderen met twee ouders die ik maar wat graag 1 normale had gegund.
Samen sta je wel sterker dus ja, denk zeker dat je goed moet nadenken wanneer je er alleen aan begint. Het klopt wel dat veel ouders uit elkaar gaan, maar alsnog deel je dan de zorg. Vader/moeder ben je voor altijd. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dat zijn dan inderdaad uitzonderingen en ontzettend jammer dat het fout loopt, maar om er alleen aan te beginnen vind ik persoonlijk toch een heel ander verhaal.



Maar goed, dit mag je hier geloof ik niet zeggen, want het moet allemaal kunnen, maar ik denk dat heel veel mensen er eigenlijk zo over denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 22 januari 2017 @ 08:40:

Samen sta je wel sterker dus ja, denk zeker dat je goed moet nadenken wanneer je er alleen aan begint. Het klopt wel dat veel ouders uit elkaar gaan, maar alsnog deel je dan de zorg. Vader/moeder ben je voor altijd. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dat zijn dan inderdaad uitzonderingen en ontzettend jammer dat het fout loopt, maar om er alleen aan te beginnen vind ik persoonlijk toch een heel ander verhaal.



Maar goed, dit mag je hier geloof ik niet zeggen, want het moet allemaal kunnen, maar ik denk dat heel veel mensen er eigenlijk zo over denken.Klopt. Ik ken genoeg mensen die uit elkaar zijn gegaan en die op een respectvolle manier de zorg delen. Ik ken echter ook situaties waarin één van de ouders het totaal laat afweten en de andere ouder net zo goed (of misschien achteraf gezien nog beter) alleen aan kinderen had kunnen beginnen, had de kinderen in kwestie ook een hoop pijn gescheeld. Twee ouders betekent niet automatisch twee goede ouders, net als dat één ouder niet meteen een goede ouder betekent. Liefde, zorg, aandacht (en respect voor de andere ouder als die er is) zijn essentieel, of het nou twee ouders zijn, een ouder, man/vrouw, vrouw/vrouw of man/man.
Alle reacties Link kopieren
Dromen zijn vaak symbolisch, soms letterlijk. Zwangerschap en geboorte betekenen vaak zwanger zijn en de geboorte van iets nieuws en hoeft niet letterlijk met kinderen te maken te hebben.

Als je de neiging hebt om op foute mannen te vallen dan zul je daar voor jezelf wat aan moeten doen. Ik ken het uit eigen ervaring hoor. Verder kan moeder worden ook in je eentje maar dat zal je voor jezelf moeten uitvogelen.
Alle reacties Link kopieren
[img]null[/img]quote:valerievaldera schreef op 22 januari 2017 @ 08:19:

Je klinkt niet echt stabiel. Dat moet je wel zijn, zeker wanneer je alleen moeder zou worden. Niet doen dus.



Dat is ook een sterke conclusie op basis van 1 post. Ik denk dat je dit zegt omdat TO weinig vertrouwen heeft in dat ze een man zal vinden. Klopt dat?



TO, heb je voor jezelf onderzocht waar dat vandaan komt? Ben je in het algemeen erg onzeker? Of alleen wat betreft het vinden van een partner?

Ik ben het wel met Valerie eens dat stabiliteit belangrijk is bij alleenstaand moederschap. Ook is het - naar mijn mening - goed als je in het algemeen goed relaties aan kan gaan, want je zult mensen om je heen nodig hebben als je er alleen voor staat. Maar nergens zeg je dat je dat niet kan en je komt op mij ook niet ontstabiel over. Juist heel verstandig dat je op tijd begint met mogelijkheden onderzoeken.



Ik had ook een grote kinderwens en weinig vertrouwen in dat ik op korte termijn iemand tegen zou komen.

Ik ben nu zwanger en krijg mijn kindje met een homo koppel en we gaan co-oudersschap doen. Dat is dus ook een optie die je kan onderzoeken.

(Check bv stichting meerdangewenst of het verhaal van Sara Coster)



Maar als je jezelf het liefst ziet met een man en kinderen, kan je ook daar verder mee aan de slag. Kijk waar je onzekerheid en angst vandaan komt. Een psycholoog of coach kan je daar misschien bij helpen. Wellicht heb je een sterke overtuiging die je in de weg zit.- door ervaringen uit het verleden - waar je best aan kan werken.



Misschien kan je het boek van Barbara Lammerts opzoeken? Zij is ervaren met dit vraagstuk (alleenstaand en kinderwens)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er nooit voor kiezen om alleen een kind te krijgen. Niet dat kinderen per definitie slechter af zijn, wie samen begint kan immers om allerlei redenen ook als alleenstaande ouder eindigen, en dat maak je er ook het beste van. Maar ik heb de afgelopen jaren geleerd hoe kwetsbaar je bent in je eentje (wat betreft gezondheid in mijn geval) en voor mezelf zou het voelen als een veel te egoïstische keus. Je kunt in veel gevallen best alleen een kind opvoeden, maar de risico's met één ouder zijn gewoon groter dan met twee. Voor mij voldoende reden om het niet te doen.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 22 januari 2017 @ 08:40:

Samen sta je wel sterker dus ja, denk zeker dat je goed moet nadenken wanneer je er alleen aan begint. Het klopt wel dat veel ouders uit elkaar gaan, maar alsnog deel je dan de zorg. Vader/moeder ben je voor altijd. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dat zijn dan inderdaad uitzonderingen en ontzettend jammer dat het fout loopt, maar om er alleen aan te beginnen vind ik persoonlijk toch een heel ander verhaal.



Maar goed, dit mag je hier geloof ik niet zeggen, want het moet allemaal kunnen, maar ik denk dat heel veel mensen er eigenlijk zo over denken.Eens. En ik heb ook wel moeite met de 'alles moet kunnen-mentaliteit' eerlijk gezegd.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwJack schreef op 22 januari 2017 @ 08:56:

Ik zou er nooit voor kiezen om alleen een kind te krijgen. Niet dat kinderen per definitie slechter af zijn, wie samen begint kan immers om allerlei redenen ook als alleenstaande ouder eindigen, en dat maak je er ook het beste van. Maar ik heb de afgelopen jaren geleerd hoe kwetsbaar je bent in je eentje (wat betreft gezondheid in mijn geval) en voor mezelf zou het voelen als een veel te egoïstische keus. Je kunt in veel gevallen best alleen een kind opvoeden, maar de risico's met één ouder zijn gewoon groter dan met twee. Voor mij voldoende reden om het niet te doen.Alhoewel ik het niet zo stellig zou zeggen (er zijn ook allerlei andere manieren om voor een vangnet te zorgen) was dit wel voor mij een van de redenen om voor co-ouderschap te kiezen. Maar het is heel persoonlijk. Dus neem de tijd om goed te voelen wat jij wil.
Alle reacties Link kopieren
Dromen zijn vaak ideeën die zich opstapelen in je hoofd en niet realistisch. Ze kunnen daarom vaak het tegenovergestelde zijn van wat je in je wakkere leven zelf kiest. Vaak is dit mechanisme net hetzelfde als bv. verkopers die je willen overhalen iets te kopen. In je dromen gaan heb je meer kijk op dingen die buiten je leven parten speelt. Zoals bv. een kijk op iemand die dit wel heeft. Suggesties komen vaak in je dromen voor omdat je hersenen nu eenmaal gedachten en ideeën creërt. Illusies welliswaar totdat de persoon in kwestie deze in het echte leven wil en gaat realiseren. Dromen zijn niet altijd bedrog, mensen geloven er vaak in en daarom wordt iets ipv imaginair, surrealistische door erover te dropen en door erover te dromen en deze te herinneren komt er een wens naar voren en de stappen om deze te realiseren. Dus realiteit ontstaat.



Maar als het iets is waarover je goed nagedacht hebt en je kan dat financieel halen dan zijn er genoeg manieren om een kind te krijgen. Bv. adoptie is heel nobel!
My advise is my good opinion!
Alle reacties Link kopieren
quote:Cassanova schreef op 22 januari 2017 @ 08:01:

En je kinderen? Zijn die er ook zo blij mee? Lekker bezig hoor!Nogal een gefrustreerde opmerking... 1 goede ouder is beter als 2 afwezige ouders.
My advise is my good opinion!
Alle reacties Link kopieren
quote:Cassanova schreef op 22 januari 2017 @ 08:01:

En je kinderen? Zijn die er ook zo blij mee? Lekker bezig hoor!

Wat is dit voor vreemde opmerking?

Hoeveel huwelijken eindigen niet in een vechtscheiding waar kinderen de dupe van worden?

Hoe vaak lees je niet dat mannen liever geen kinderen hadden gehad, maar maar toegeven om de relatie te redden en amper naar hun kinderen omkijken.

Dan maar liever een bewust alleenstaande moeder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven