Afschieten die joggers!

05-02-2014 20:21 66 berichten
Allemaal!

Maar ja, dat is maatschappelijk ongewenst gedrag, dus dat doen we maar niet.

Ik had net voor de derde keer deze week bijna een jogger onder de fiets. Ze lopen altijd op de weg, tegen het verkeer in. Het is donker, en de helft is te beroerd om knipperlichtjes om te doen, vandaar dat ze ook altijd dwars tegen de stroom inrennen, kunnen ze vooral niet zelf door een auto geraakt worden. Maar dat ze dan ook nog een grote muil hebben als je niet snel genoeg aan de kant gaat......donder toch op naar de stoep man! Koop fatsoenlijke schoenen, zodat je die ene scheve stoeptegel niet zo voelt, of ga lopen op een loopband. Waarom moet ik bijna me'n nek breken of al uitwijkend onder een auto komen...



Maar goed, al dat gemopper brengt geen renner minder op de weg, dus ik heb er niets aan. En toch blijf ik me er dood aan ergeren. Hoe laat je dit soort stomme maar terugkerende ergenissen los?



Best een stomme vraag eigenlijk, maar ik zit me nu alweer een half uur op te vreten ipv leuk gtst te kijken
Alle reacties Link kopieren
Warme douche, peukie, wijntje, geen jogger die me wat doen



*verzwijgt voor TO dat ze zelf net terug is van een rondje rennen in het donker*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex draagt altijd zo'n reflecterend hesje, zouden ze eigenlijk moeten verplichten voor joggers. Maar ook voor fietsers, zou zoveel veiliger zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop nooit in het donker. Hier zie ik andere hardlopers trouwens nooit op de weg lopen, ook niet overdag.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:fiks78 schreef op 05 februari 2014 @ 20:24:

Mijn ex draagt altijd zo'n reflecterend hesje, zouden ze eigenlijk moeten verplichten voor joggers. Maar ook voor fietsers, zou zoveel veiliger zijn.Goed idee. Ik zie fietsers zonder licht nl. vaak niet goed als ik autorijd in het donker.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Heb dit serieus nog nooit gehad? Ik woon in het centrum maar ze rennen nooit voor mijn wielen en als ik ren heb ik geen last van fietsers?!
quote:Summerdance schreef op 05 februari 2014 @ 20:23:

Warme douche, peukie, wijntje, geen jogger die me wat doen



*verzwijgt voor TO dat ze zelf net terug is van een rondje rennen in het donker* Pakt de magnum
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hoofdlamp op mijn kop, lichtje aan mijn arm en een geel reflecterend jasje.



Modieus is het niet maar ik ben iig nog niet overreden.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik heb altijd last van die wielrenners die denken dat het hele fietspad van hun is.

Oftewel je bent een zeur en als dat je probleem is heb je niets te zeiken..PFFF
Alle reacties Link kopieren
quote:cadou schreef op 05 februari 2014 @ 20:33:

[...]





Pakt de magnum

Je ziet me toch niet

Ik heb namelijk geen reflecterend jasje aan
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het makkelijker om de joggers met lampje en reflecterend vest af te schieten dan degenen die je niet ziet.
Bah
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ze ook niet s'avonds in het donker, maar juist meer overdag.



Over een paar weken zijn de goede voornemens weer over gewaaid en zie je er een stuk minder.



Nog even doorbijten dus
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me meer aan die vrouwen met van die stokken. Als ene idioot in het wilde weg zwaaien met die dingen, je zou ze wat.
Ik heb niks met joggen maar dat ze op het fietspad gaan lopen dat kan ik me voorstellen. Kan je zo een gebroken enkel schelen.
quote:Moonlight82 schreef op 05 februari 2014 @ 20:33:

Ik heb een hoofdlamp op mijn kop, lichtje aan mijn arm en een geel reflecterend jasje.



Modieus is het niet maar ik ben iig nog niet overreden.



Dit dus. Ik snap niet dat niet iedere renner dat standaard heeft als ze perse s'avonds op drukke wegen tegen het verkeer in willen lopen ipv. op de stoep.



En daarnaast waarom verwachten renners ook nog dat je zelf uitwijkt, komt er geen 1 op het idee om even een paar stappen op de stoep te doen. Ik heb wel licht, dus ook al is er geen straatverlichting na zevenen, ze zouden mij dan wel moeten zien of ze letten totaal niet op. En wat doen ze dan uberhaubt op de weg?
Het idee zou zijn dat als je tegen de richting in loopt, je dan beter zichtbaar bent voor diegenen die je naderen. En op de stoep zou ik echt niet willen lopen, dat loopt echt niet lekker door, of je nu schoenen hebt van 30 euro of van 300 euro. Daarbij, veel mensen werken overdag en lopen voor of na hun werk, in de winter is het dan nog donker inderdaad. Vriend lacht mij altijd uit dat ik met fel shirt, lampjes en reflecterende band loop, maar ik moet er niet aan denken een ongeluk te krijgen in de half-donkerte. Wij lopen trouwens wel aan de juiste kant, en ik dan aan de buitenkant. Eventjes bellen als je passeert, en ik ga met liefde opzij hoor. Heb helaas nog geen ogen in mijn rug.
Ik ben ook zo niet fan van joggers, maar dat heeft een andere reden. Hier in de buurt is een behoorlijk groot park, waar in een bepaald gedeelte honden gewoon los mogen lopen. Het is al een aantal keer gebeurd dat ik een jogger werd uitgekaffert, omdat ze vonden dat mijn hond aan de lijn moest. Of van die gezellige angsthazen die nerveus op het hoekje gaan staan wachten, totdat de hond aan de lijn zit, omdat ze bang voor honden zijn.



Waarom ga je dan in vredesnaam joggen in een park waar het stikt van de honden als je bang voor honden bent??? Die logica ontgaat mij dan totaal.



Ik heb dan liever dat ze lekker op de weg gaan wandelen, maar daar zal TO dan wat minder blij mee zijn
quote:blanche778 schreef op 05 februari 2014 @ 20:59:

Ik ben ook zo niet fan van joggers, maar dat heeft een andere reden. Hier in de buurt is een behoorlijk groot park, waar in een bepaald gedeelte honden gewoon los mogen lopen. Het is al een aantal keer gebeurd dat ik een jogger werd uitgekaffert, omdat ze vonden dat mijn hond aan de lijn moest. Of van die gezellige angsthazen die nerveus op het hoekje gaan staan wachten, totdat de hond aan de lijn zit, omdat ze bang voor honden zijn.



Waarom ga je dan in vredesnaam joggen in een park waar het stikt van de honden als je bang voor honden bent??? Die logica ontgaat mij dan totaal.



Ik heb dan liever dat ze lekker op de weg gaan wandelen, maar daar zal TO dan wat minder blij mee zijn Soms is het ook wel andersom! In gebieden waar honden aan de lijn moeten, worden sommige honden toch losgelaten! En dan loopt er ineens een hond achter je aan die vervolgens tegen je op begint te springen... Maar ik snap zeker je frustratie!
Needless to say, ik behoor tot de angsthazen-groep
Ik heb ook een hekel aan joggers omdat ik me elke keer het apelazerus schrik van onze hond die als een gek aanslaat omdat er weer zo'n malloot voorbij komt. De helft loopt namelijk echt heel raar en daar kan mijn hond niet tegen blijkbaar.
Hier lopen ze niet op de weg hoor, lijkt me gevaarlijk inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Ach joh, geef het nog een maandje, want dan heeft 80% van de "1 januari 2014" joggers zijn hardloopschoenen aan de wilgen gehangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit meer met wielrenners. En dan vooral zo'n groep



Midden op de dag, dwars door de stad?! En dan schreeuwen dat je opzij moet. Jongens, ga héél vroeg in de ochtend of later in de middag, dan heb je geen last van het dagjesvolk en wij vooral niet van jullie.



Wielrennen is leuk maar naar mijn mening is het geen sport om in een druk gebied te doen. Dan ga je maar lekker op de snelweg. Ik vind het raar dat er geen wettelijke regels voor die lui zijn. (midden op de dag in de duinen bijvoorbeeld, in de zomer.... terwijl er allemaal gezinnen lopen etc., hoe verzinnen ze het, je gaat met je auto toch ook niet crossen in een woonwijk!)
Een hond mag natuurlijk geen prooidieren, joggers, fietsers of auto's najagen; dat is een kwestie van gehoorzaamheid bijbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Hier komen wel joggers op het fietspad, maar het merendeel is voorzien van hesje/lichtje/reflecterende dingen. Hier ook bijna geen joggers met snoeiharde muziek op zodat ze je niet horen bellen. Draag zelf ook een band met lichtjes, hond ook. Riem is ook reflecterend.



Ik krijg alleen schietneigingen van 40+-ers op wielrenfietsen, met hun uitgezakte of juist schriele lijf geperst in zo'n spandex pakje. Of je even gisteren al had kunnen maken dat je van het fietspad af ging (een peuter voor, een kleuter achterop) voor hun 'perfecte' bocht.

Echt, in Valkenburg kan ik er soms bijna van genieten als zo'n dagtourist-op-wielrenfiets op z'n bek gaat.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven