Afschieten die joggers!

05-02-2014 20:21 66 berichten
Allemaal!

Maar ja, dat is maatschappelijk ongewenst gedrag, dus dat doen we maar niet.

Ik had net voor de derde keer deze week bijna een jogger onder de fiets. Ze lopen altijd op de weg, tegen het verkeer in. Het is donker, en de helft is te beroerd om knipperlichtjes om te doen, vandaar dat ze ook altijd dwars tegen de stroom inrennen, kunnen ze vooral niet zelf door een auto geraakt worden. Maar dat ze dan ook nog een grote muil hebben als je niet snel genoeg aan de kant gaat......donder toch op naar de stoep man! Koop fatsoenlijke schoenen, zodat je die ene scheve stoeptegel niet zo voelt, of ga lopen op een loopband. Waarom moet ik bijna me'n nek breken of al uitwijkend onder een auto komen...



Maar goed, al dat gemopper brengt geen renner minder op de weg, dus ik heb er niets aan. En toch blijf ik me er dood aan ergeren. Hoe laat je dit soort stomme maar terugkerende ergenissen los?



Best een stomme vraag eigenlijk, maar ik zit me nu alweer een half uur op te vreten ipv leuk gtst te kijken
Als automobilist vind ik eigenlijk hetzelfde van fietsers. Die doen net of de hele weg van hen is en nemen voorrang ook als ze van links komen. Rijden zonder licht en als ze met 'n klein kind fietsen slingeren ze helemaal de weg over omdat ze achterstevoren op hun fiets gaan zitten om hun kind in de gaten te houden.
quote:Saracenen schreef op 05 februari 2014 @ 20:59:

Het idee zou zijn dat als je tegen de richting in loopt, je dan beter zichtbaar bent voor diegenen die je naderen. En op de stoep zou ik echt niet willen lopen, dat loopt echt niet lekker door, of je nu schoenen hebt van 30 euro of van 300 euro. Daarbij, veel mensen werken overdag en lopen voor of na hun werk, in de winter is het dan nog donker inderdaad. Vriend lacht mij altijd uit dat ik met fel shirt, lampjes en reflecterende band loop, maar ik moet er niet aan denken een ongeluk te krijgen in de half-donkerte. Wij lopen trouwens wel aan de juiste kant, en ik dan aan de buitenkant. Eventjes bellen als je passeert, en ik ga met liefde opzij hoor. Heb helaas nog geen ogen in mijn rug.



Daar heb ik ook geen probleem mee hoor, maar om uitgekaffert te worden door lui zonder lampjes die als spookrenners op de weg, waar ze niet horen, rondhuppelen....ik word er niet goed van.



Je schrikt je echt rot, en dan beginnen ze ook nog gelijk te schreeuwen..pfff....en als je dan zelf zegt wat je ervan vind, is het eerst "huh?" en ondertussen halen ze dan hun oordopjes uit hun oren, want oh ja, geluid uit de omgeving krijgen ze ook niet mee...
Hier zijn het groepjes militairen die bepakt en bezakt op de weg lopen te oefenen voor als de oorlog uitbreekt. Ik heb een keer bijna zo'n groep aangereden met de auto. Het lijkt me ook niet echt de bedoeling om buiten de bebouwde kom in camouflagekleding op de weg te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Toch grappig hoe EN het altijd weer zo kan draaien dat ze kan klagen over kinderen



Ik ben mij juist nóg bewuster gaan gedragen in het verkeer sinds ik met kind fiets. Ik geef altijd keurig mijn richting aan, stap liever een keer te veel af dan te weinig etc. Veiligheid van mijn kind voor alles.
quote:tantejo schreef op 05 februari 2014 @ 21:25:

Toch grappig hoe EN het altijd weer zo kan draaien dat ze kan klagen over kinderen



Ik ben mij juist nóg bewuster gaan gedragen in het verkeer sinds ik met kind fiets. Ik geef altijd keurig mijn richting aan, stap liever een keer te veel af dan te weinig etc. Veiligheid van mijn kind voor alles.

Ik klaag eerder over de begeleidende volwassene in dit geval

Als ze gewoon netjes achter elkaar blijven fietsen is er namelijk geen probleem en kind blijft doorgaans ook aan de kant fietsen, maar de begeleidende vader of moeder gaat opeens slingeren en achterom kijken of het kind wel aan de kant blijft maar rijdt daarmee wel zelf op het midden van de weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:helianthe schreef op 05 februari 2014 @ 21:22:

Hier zijn het groepjes militairen die bepakt en bezakt op de weg lopen te oefenen voor als de oorlog uitbreekt. Ik heb een keer bijna zo'n groep aangereden met de auto. Het lijkt me ook niet echt de bedoeling om buiten de bebouwde kom in camouflagekleding op de weg te lopen. Sorry, maar zie de krantenkop al voor mij: "Ja gast! Ik had jullie niet gezien!" zo schreeuwde deze morgen de xx-jarige automobiliste die op de nieuwe lichting Korps Mariniers inreed. Defensie maakte later bekend dat de oefening inderdaad betrekking had op guerrilla warfare en de laatste camouflagetechnieken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:Saracenen schreef op 05 februari 2014 @ 21:03:

Needless to say, ik behoor tot de angsthazen-groep



Oh ik weet dat het andersom ook geldt hoor, hondenbezitters zijn geen zeker heilige boontjes



Maar ik neem aan dat jij ook niet lekker gaat joggen in een gebied dat stikt van de honden, terwijl er genoeg paden om heen zijn waar de honden niet loslopen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind als automobilist de wielrenners een ramp! Die denken dat ze met de tour de france bezig zijn. Ze rijden 9 van de 10 keer dwars door rood licht omdat ze niet willen stoppen. Echt, ik kan ze wel wat doen soms. Levensgevaarlijk. En nog een grote mond of een grof gebaar toe, als je vol op je rem trapt omdat zij door rood rijden.
quote:lemoos2 schreef op 05 februari 2014 @ 21:30:

[...]





Sorry, maar zie de krantenkop al voor mij: "Ja gast! Ik had jullie niet gezien!" zo schreeuwde deze morgen de xx-jarige automobiliste die op de nieuwe lichting Korps Mariniers inreed. Defensie maakte later bekend dat de oefening inderdaad betrekking had op guerrilla warfare en de laatste camouflagetechnieken.
Alle reacties Link kopieren
@Elninjoo, wacht eens effe, ik heb je niet goed begrepen! Je hebt het over ouders die náást een kind fietsen, en niet achterop hebben zitten dus. Daar heb ik ook een pesthekel aan Ik ben nog niet zo ver dat mijn zoon zelf kan fietsen. Zal aan je denken als het zo ver is, haha.



Wat een heerlijk topic is dit trouwens. Potje klagen ben ik altijd voor in
quote:lemoos2 schreef op 05 februari 2014 @ 21:30:

[...]





Sorry, maar zie de krantenkop al voor mij: "Ja gast! Ik had jullie niet gezien!" zo schreeuwde deze morgen de xx-jarige automobiliste die op de nieuwe lichting Korps Mariniers inreed. Defensie maakte later bekend dat de oefening inderdaad betrekking had op guerrilla warfare en de laatste camouflagetechnieken.
Elninjoo, daarom laat ik meestal mijn kind voor me fietsen, dan kan ik haar beter in de gaten houden. Dat is ook een van de verkeersregels als je op een smalle fietsstrook fietst. En als ze naast me fietst, zorg ik ervoor dat ze zo fietst dat ik haar goed kan zien en me niet steeds om hoef te draaien.



Een grote ergernis voor mij is wel dat veel fietsers nooit netjes opzij gaan als de bus achter ze rijdt. Zelf ga ik altijd netjes opzij, al is maar om ongelukken te voorkomen.



Joggers omver fietsen heb ik nooit gedaan
Alle reacties Link kopieren
Wielrenners, die zijn pas irritant.



Ik ben een keer voor trut uitgescholden omdat ik niet snel genoeg in de berm ging rijden.



Ik ben ook een keer uitgescholden omdat ik een wielrenner in een soort 'gele bananen ligfiets' niet zag aankomen. Ik had namelijk om de bocht moeten kijken ofzo terwijl meneer de binnenbocht nam?
Alle reacties Link kopieren
Grappig om te lezen dat eigenlijk over iedere groep gebruikers van fietspad of weg geklaagd wordt.



Ik ben blij dat ik me niet erger aan al dit soort dingen:) Kan me wel voorstellen dat dit een fijne plek is om te klagen en moet er ook wel om lachen
Alle reacties Link kopieren
quote:miste69 schreef op 05 februari 2014 @ 22:24:

Elninjoo, daarom laat ik meestal mijn kind voor me fietsen, dan kan ik haar beter in de gaten houden.



ik dacht eens gelezen te hebben dat het veiliger is je kind ACHTER je te laten fietsen;



omdat je het dan zelf meer in de hand hebt: je geeft het voorbeeld door te stoppen waar nodig, jij anticipeert op onverwachte situaties, en je kind volgt.



anders moet je instructies zitten schreeuwen en maar hopen dat je kind a. het hoort b. heel snel begrijpt wat je bedoelt
Alle reacties Link kopieren
Aaaaaah lekker zeiken!
Afschieten? praat jij echt in dit soort termen over andere mensen?
quote:cadou schreef op 05 februari 2014 @ 20:21:

Maar goed, al dat gemopper brengt geen renner minder op de weg, dus ik heb er niets aan. En toch blijf ik me er dood aan ergeren. Hoe laat je dit soort stomme maar terugkerende ergenissen los?Grappig. De vraag was: hoe laat TO haar dagelijkse ergernissen (zoals rondom joggende medeweggebruikers) los en, in plaats dat iemand dáár een zinnige tip voor geeft, gaat iedereen compleet los over hardlopers en fietsers. Wordt het een ordinair bashtopic. En nu dan: afschieten dan maar, die bashers?
Als je kogels over hebt dan wil ik je geweer graag even lenen voor wielrenners.
quote:Summerdance schreef op 05 februari 2014 @ 20:36:

[...]



Je ziet me toch niet

Ik heb namelijk geen reflecterend jasje aan Dan lever je extra punten op .
ergernissen zeggen alles over jezelf en niets over degene die je ergert.



Roepen dat je mensen wilt "afschieten" omdat ze je ergeren gaat voorbij aan wat voor respect dan ook, respect voor leven, respect voor mensen.
Je een half uur opvreten vanwege een jogger? Get a shrink
Alle reacties Link kopieren
Ik had hier ook een hardloop clubje voor de deur, de 'voorman' die leerde de lopers ook dat ze hier altijd voorrang hebben, dat is natuurlijk niet zo, dat geldt voor fietsers.



Maar ik bedenk me dan altijd dat ze goed bezig zijn. IPV op de bank te zitten of in een suffe sportschool zijn ze lekker buiten aan het joggen.

Doet je fietslamp het wel goed? Wanneer die goed naar voor schijnt kun je ze misschien beter zien.
Ik snap je ergernis wel TO, ik ben na jaren pas een lichtje gaan dragen in het donker, nadat een fietser me toesnauwde dat hij me niet kon zien. Ik had hem allang gezien, maar met zijn miniscule led-lampje zag hij mij niet, ondanks de aanwezige reflectiestrips op mijn kleding. Voor jullie gemoedsrust draag ik nu een armlampje en eerlijk is eerlijk, het geeft een iets veiliger gevoel.



Toch zal ik op het fietspad blijven lopen als er geen redelijk alternatief is, en dat heeft niks met de kwaliteit van mijn schoenen te maken. Voetpaden zijn vaak schots en scheef aangelegd, dus als je je voet al niet verzwikt dan krijg je op den duur zeker een blessure vanwege de schuine loophouding.



Ook zal ik tegen de rijrichting blijven lopen. Ik wil jullie zien aankomen, ik wil jullie kunnen ontwijken als het moet, zeker als jullie als een stel tour-de-france wannabe's aan komen scheuren in een nep-peloton. Dát zouden ze moeten verbieden, die wielergroepjes die iedereen van hun sok rijden.



Maar goed, moraal van het verhaal, zorg jij voor een fatsoenlijke koplamp, dan zorg ik voor een armlampje.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop zelf met start to run en heb soms wel het idee dat ik niet middenin een loopstukje kan stoppen



Dan denk ik: Die auto kan stoppen, ik moet zeven minuten blijven lopen



Ik handel daar niet naar natuurlijk maar ik moet dan wel ff die knop omzetten om het loopstukje te onderbreken als het verkeer dat vraagt.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven