Alleenzijn en gelukkig zijn met jezelf deel V

18-08-2015 20:10 3040 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind 2011 opende Lisanne een topic omdat Lisanne maar niet gelukkig kon worden met zichzelf. Haar eigenwaarde was gebaseerd op de bevestiging die ze kreeg van anderen. In een relatie werd Lisanne afhankelijk en cijferde ze zichzelf weg, als vrijgezel was Lisanne altijd op zoek naar afleiding en naar een potentiële relatie. Na een relatie met een foute man waarin ze zichzelf compleet verloren was wist ze dat er iets moest veranderen, maar hoe?



Inmiddels is dit topic uitgegroeid tot een plek waar mensen hun verhaal (~9000 berichten!) kwijt kunnen, maar vooral tot een plek waar men elkaar advies geeft en elkaar helpt om gelukkig(er) te worden. Het topic biedt praktische tips voor een aangenamer leven met jezelf en brengt lotgenoten samen. Het doel van dit topic is niet om de uiterste staat van kijk-mij-alleen-eens-gelukkig-zijn te bereiken.



Iedereen die zich op de een of andere manier verbonden voelt met dit onderwerp is hier welkom, of je nou net ontdekt hebt dat je anderen nodig hebt om je goed te voelen, altijd op zoek bent naar afleiding om maar niet alleen te zijn, al bezig bent om je eigenwaarde in jezelf (terug) te vinden of al helemaal gelukkig met jezelf bent. Eveneens is eenieder welkom die ongelukkig is in een relatie. Iets wat in deel III regelmatig ter sprake kwam.



Uit feedback bleek dat personen het waardevol vinden om de eerste drie delen van het topic te lezen:

Deel I Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf

Deel II Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf - deel 2

Deel III http://forum.viva.nl/foru ... -3/list_messages/215279/0

Deel IV Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf, deel IV



Eind 2014 bestaat de literatuurlijst uit de volgende stukken:

Als hij maar gelukkig is – Robin Norwood

De ideale vrouw is een bitch – Sherry Argov

Coach jezelf naar succes – Talene Miedaner

Verslaafd aan liefde – Jan Geurtz

Je kunt je leven helen – Louise L. Hay

Het monsterverbod – Carolien Roodvoets

Liefhebben zonder voorwaarden – Paul Ferrini

De Kracht van het Nu – Eckhart Tolle

Als succes een spel is, dan zijn dit de regels – Cherie Carter-Scott

De zeven spirituele wetten van succes – Deepak Chopra

Superbrein – Deepak Chopra

Emotionele afhankelijkheid - Dr. Rudolf Snel.



Lisanne: bedankt voor het openen van het oorspronkelijke topic! Alhoewel Lisanne minder actief is, is er nog altijd een ‘harde kern’ actief aangevuld met (eveneens welkome) passanten.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic
Alle reacties Link kopieren
Zo dat is snel gegaan, op naar deel VI
Be happy, it drives people crazy ;)
Alle reacties Link kopieren
Hier is dus deel V ja
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!

Vanaf nu ga ik weer meelezen, ooit onder een andere nick hier heerlijk meegekletst, dus wie weet!
Yo

En weer verder



Amy, knap hoe je kunt genieten van kleins. Als er zoveel pijnlijk groots is.

En dat je meteen door had dat het niks was op die site. er weer af bent gegaan. Heel goed. Naar je intuïtie luisteren.



Ja exen die achteraf totaal niet passen.... Please don't break me the beak open

Je bent exht blind als je verliefd bent. De ander net zo goed trouwens ....
Alle reacties Link kopieren
Van een paar mensen heb ik volgens mij nog geen emailadres (oa Jeroen, Nicky, Nonaaa, Sanshiny..).

Als jullie daar evt bij willen zijn sturen jullie die via Pb nog even aan mij?



Vinden jullie de zondag iha een geschikte dag (in september of zo) of juist niet?

Is meestal zo'n dag dat je niet echt andere afspraken ervoor moet afzeggen, denk ik?



Jadaiswa (haha, moet zo lachen om jouw nick): welkom terug alvast als meelezerT!

Kijk maar of je zin en tijd hebt om mee te schrijven.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meelezen (en misschien ook schrijven).

Ben wel nieuw in deze topics..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een nieuwe laptop, router, ergonomische muismat, een laptophoes net besteld, nieuw toetsenbord, hoesje ook voor Iphone, een extra oplader voor de mobiel die wél werkt op het park, een kacheltje via marktplaats voor de koelere dagen/avonden, we komen er wel!

(voel me een beetje koopziek nu, maar hoort toch wel tot de basis, wil ik daar ook kunnen werken).

Zelfs een kookboekstandaard aangeschaft zodat ik op mijn buik op het gras een boek kan lezen..



Ben nu nog aan het googlen voor eoa stevige en niet zo dure (terras)overkapping om toch naar buiten te kunnen bij regen als de temperatuur lekker is, en misschien hondenhok voor buiten, en een oplossing (een ren oid?) zodat hond zich redelijk vrij in de tuin kan bewegen en zich niet kan verstrikken in de struiken of om stoelpoten en tafels heen (buiten) als ik ff ga zwemmen of chillen met anderen.

En als ik langere tijd weg ben (bijv boodschappen doen of een plaatsje bekijken in de buurt) een oppas.

Het kost ff wat moeite maar tis tijd of geld soms.

Nu nog soon een oppasadres hier thuis in de buurt regelen voor dagen dat ik voor werk op pad ben of naar mijn moeder of vriendinnen verder weg.



Heb jij opvang voor de dieren, Amy?

Voor als je af en toe eens weg wilt en tijdens jouw werk buiten de deur?

Toch wel belangrijk dat je wat bewegingsvrijheid hebt in je vrije tijd ook, om iets te kunnen ondernemen.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Rondbontje: voel je welkom om te lezen en/of te schrijven.

Eerdere delen zijn onderhand een boekwerk, maar wel de moeite waard om misschien af en toe eens een stuk in te lezen.

Of beetje in deel IV, dan weet je een beetje wie wie is?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Wat voor overkapping zoek je suzy?

Is het een kwestie van veranda bouwen? Zijkanten die dicht moeten kunnen? Enz?



Dieren en opvang, dat is de enige reden dat ik ze niet heb, ik vind dat oppasgedoe zo beperkend. Pas dan wel weer graag op andermans dier.
anoniem_221423 wijzigde dit bericht op 18-08-2015 21:48
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Lekker bezig, suzy. Die dingen moeten ook gewoon geregeld / aangeschaft worden, gemak dient de mens he. Op Mp vind je soms overkappingen voor een prikkie, of onderdelen. Moet je wel een handige klussert hebben die het kan maken



Leuk dat de meelezerts zich ook even melden wees vooral welkom om ook mee te schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht eerst aan een stevige partytent-achtig "paviljoen".

Kennissen kunnen die meenemen uit Spanje voor me, dat schijnen hele mooie te zijn, ook tegen regen en met zijkanten die dicht kunnen.



Nu heb ik iets gevonden met kunststof dakje en stalen frame, voor boven de deur denk ik heel geschikt en is 3 bij 2,5 m.

Maar dan geen zijwanden.

Zo'n partytent vind ik meer voor boven zithoek buiten, waar je dan evt een terraskachel of heater in kunt hangen.

Dat doe ik dan volgend jaar misschien wel.

Voor nu ga ik gewoon naar binnen als het regent, voor de herfst weet ik niet wat wijsheid is, het kan snel afkoelen buiten en dan is het binnen snel warm te krijgen.

Ben eigenlijk wel van plan om in de winter ook nu en dan te gaan, geen idee of dat haalbaar is, haha, we gaan het zien!

Voorlopig moet ik nog niet aan herfst en winter denken!



Warmer dekbed had ik al en ook uggsachtige enkellaarzen tegen koude voeten, maar voorlopig gaan we nog genoeg mooie augustus en septemberdagen meemaken hoop/denk ik.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Happy New Topic



Wat handig zo'n zoon en schoonzoon Suzy
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf de camping: happy new topic, yay!!!

(En de regen is vandaag eindelijk gestopt )
Alle reacties Link kopieren
quote:Qian schreef op 18 augustus 2015 @ 23:06:

Vanaf de camping: happy new topic, yay!!!

(En de regen is vandaag eindelijk gestopt )Ah, nog een campinggastganger!

Wel fristjes zeker, de avonden?

Ben je in binnen- of buitenland?

Indien dat eerste: nog even volhouden: vanaf morgen schijnt het weer zonnig en steeds warmer te worden, volgens de weersvoorspellers.





Geniet ervan!

Hoe lang blijf je?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Proost op deel 5. Vanavond voor het eerst weer sinds 6 weken bij familie vriend geweest ( verjaardag).

Hoewel er wel een vrolijke stemming was merk ik toch dat ik de afgelopen weken heerlijk beleefde, alleen met vriend grotendeels, net of hij geen familie had. Maar goed kon hier niet onderuit. Maar ja dit hoort er ook bij



Ook heb ik in het achterhoofd dat ze liever iets anders voor hem hadden gewild, voelt dubbel hoor. Ik vond vanmiddag nog een post van jou Suzy van 20 juli, had ik toen helemaal niet gezien, maar zo raak over deze situatie. Maar goed vriend is een echte lieverd dat is het belangrijkste. Had ook graag willen vertellen over de prestaties van mijn zoon, maar heb dat maar achterwege gelaten, past ws ook niet in hun wereldje. Gelukkig kan ik het wel met anderen delen.



@Stormkraft hopelijk hoor je nog wat van die man die je zo leuk vindt. Ga nu slapen, lig op bed en typt lastig in bed. Voor wie dit nog leest, lekker slapen!
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
Truste Nicci!

Heb net de hond uitgelaten in mijn winterjas!

Blote benen eronder, haha, geen gezicht

Ik ben een koukleum en als het wat herfstachtig is (en grijs, druilerig) ben ik ook eerder moe 's avonds.

Dus ik ga ook lekker tukken zo.

Slaap lekker!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Jeej wat gaat dat snel

Ben vanaf deel IV mee gaan lezen, en enkele berichtjes geschreven, en lees nog steeds mee
Alle reacties Link kopieren
Hoi Anijsje. Leuk om te horen dat je nog meeleest, maar hoe gaat het nu met jou?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
@Suzy, heb je weer bericht gedaan!
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
Pff, Amy, ik begin hier nu ook aan te hikken tegen het naderende moment dat zoon het huis uit gaat.

Ik weet verstandelijk dat het goed is, tijd is, gezond is en we doen er allebei heel luchtig over (ik wil dat ie zich kan verheugen), maar ik word er wel mee wakker, verdrietig bij het idee alleen al.

Oa daarom wilde ik die benedenverdieping nu nog niet verbouwen en verhuren.

Ik denk dat ie af en toe lekker komt bijtanken hier in zijn eigen ruimte(s).



Hij gaat tijdelijk eerst bij zijn vader wonen en die klinkt aan de telefoon opvallend opgewekt, haha.

Is ook goed voor hun band, aan de andere kant hoop ik dat zoon zich vrij genoeg voelt om zijn eigen gang te gaan, zonder het idee dat ie zijn vader moet gaan "vermaken" en samen eten, gezellige dingen ondernemen, enz (wat ex jaren gemist heeft van de kinderen doordat ze niet bij hem woonden?).



Ex kan zich al jaren zelf vermaken, daar niet van, en zoon is mans genoeg om zijn eigen tijd te bewaken, dus daar maak ik me geen zorgen over. Ex kan wel "sturender" zijn in de zin van hoe hij zelf is (of was in studententijd) en dat min of meer ook projecteren op verwachten van zoon. Ik snap zoon's behoefte aan me-time veel beter, ex kent dat niet zo, houdt van een hectisch en volgepland leven met veel reuring.

Denk dat zoon nog wel eens gillend gek naar huis zal komen vóórdat het weekend in gaat!

En ik denk dat zoon ook daar in de stad wel een aantal leuke vrienden vindt om lekker vaak onder leeftijdsgenoten te zijn.

Het zou goed zijn als hij vrij snel een eigen stek vindt, al kan dit misschien een prettige overgang zijn naar totaal op zichzelf wonen.

Hij heeft iig alle tools om goed voor zichzelf te zorgen (doet ie nu al een paar jaar, heb ik geen omkijken naar gehad, wou hij allemaal zelf leren).



Nu maar erop vertrouwen dat we de juiste hoeveelheid contact weten te houden, we zijn allebei geen appers en zien onze mobiel als noodzakelijk kwaad. Loslaten in alle vertrouwen, maar wel de connectie houden, dat wijst zich hopelijk vanzelf wel.

En anders trekken we wel aan de bel.

We hebben afgesproken om te proberen volgende week weer eens als compleet gezin te eten ergens, dat valt geeneens mee met al die eigen bezigheden van elk gezinslid + aanhang.

Wie weet kunnen we zoiets erin houden eens per 2 weken of zo.



Maar wat zal het wennen zijn!

Met niemand af te hoeven stemmen of overleggen, met niemand rekening houden, is dat nou fijn?!

Misschien maar goed dat ik de huisdieren heb, ik weet niet of totale vrijheid goed voor me zou zijn al ga ik me na de vakantie als alles weer begint wel committen aan vaste momenten sport/yoga.

(Groeps)lessen waar je dus verwacht wordt en (liever) niet vrijblijvend terecht kan onder het mom "het regent dus ik ga morgen wel".



Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ik een eigen prettig ritme vind binnen die vrije invulling (want mijn werk is ook redelijk zelf in te delen).

We zullen het zien, goed voor jezelf zorgen is ook genoeg uitdaging soms..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:niccifrench schreef op 19 augustus 2015 @ 11:06:

@Suzy, heb je weer bericht gedaan! Ik ga ff kijken, Nicci!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Als ik dat zo Lees Suzy en Amy ben ik opgelucht dat het nog een ver van mijn bed show is. Het lijkt mij ook heel moeilijk om ze los te laten en er op te vertrouwen dat ze zelf, mede door je opvoeding als ouders, zichzelf wel zullen redden.

Het komt vast allemaal goed, het is een ritueel wat al eeuwen plaats vind.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:Suzy65 schreef op 19 augustus 2015 @ 10:53:



Hoi Anijsje. Leuk om te horen dat je nog meeleest, maar hoe gaat het nu met jou?





Het gaat de laatste weken weer wat beter met me. De dalen beginnen meer ruimte te maken voor de pieken. Ik heb minder negatieve gedachtes en wanneer deze wel beginnen kan ik ze makkelijker stoppen. Het leuke daarvan vind ik dat ik ook weer meer positiviteit aantrek, mensen komen vanzelf naar me toe waar ik vervolgens ook weer vrolijk van word. Mooi sneeuwbaleffect, die helaas andersom ook werkt.



Zo te horen gebeurt er hier ook weer van alles in de liefde

@Phoebe, ben heel benieuwd hoe jouw kantoorromance gaat verlopen!!

@Stormkraft, het komt me maar al te bekend voor. Ik ben daarom zelf met het internetdaten gestopt. Ik kan niet goed met die vrijblijvendheid omgaan maar waarschijnlijk kies ik er de types ook op uit, heb ik het idee. Pas goed op jezelf zou ik zeggen!



Wat mezelf en de liefde betreft: ik begon de laatste tijd te twijfelen of ik überhaupt nog wel gevoelens kon krijgen voor iemand, en dan bedoel ik geen lustgevoelens. Daar heb ik nou niet zoveel moeite mee maar die kriebels die verder gaan dan het fysieke.



Nu had ik laatst een feestje en was eigenlijk te druk met genieten en niet op zoek naar mannelijk aandacht. We waren met een groep mensen waar ik er maar een paar van kon. De hele dag heb ik met ze opgetrokken en eind van de dag realiseerde ik me dat ik het toch wel erg leuk had met die ene. Uiteindelijk na een beetje om elkaar heen draaien (wat is dat toch leuk!) hebben we gezoend. Ik voelde me heel fijn bij hem in alle opzichten dus ik ging blij naar huis; leuk feest, leuke mensen en dan onverwachts een leuke jongen leren kennen! Diezelfde nacht vertelde een vriendin van me dat de jongen in kwestie een vriendin heeft, relatie hangt aan een zijden draadje bla bla, je kent het wel. Hoewel ik hem nog niet goed uit mijn hoofd krijg, zit er niks anders op dan het te laten gaan. Zonde dat het zo moet lopen aan de ene kant maar aan de andere kant ben ik blij dat ik het nog steeds in me heb om die gevoelens te kunnen ervaren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven