Alleenzijn en gelukkig zijn met jezelf deel VI

21-03-2016 21:37 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind 2011 opende Lisanne een topic omdat Lisanne maar niet gelukkig kon worden met zichzelf. Haar eigenwaarde was gebaseerd op de bevestiging die ze kreeg van anderen. In een relatie werd Lisanne afhankelijk en cijferde ze zichzelf weg, als vrijgezel was Lisanne altijd op zoek naar afleiding en naar een potentiële relatie. Na een relatie met een foute man waarin ze zichzelf compleet verloren was wist ze dat er iets moest veranderen, maar hoe?



Inmiddels is dit topic uitgegroeid tot een plek waar mensen hun verhaal (~15.000 berichten!) kwijt kunnen, maar vooral tot een plek waar men elkaar advies geeft en elkaar helpt om gelukkig(er) te worden. Het topic biedt praktische tips voor een aangenamer leven met jezelf en brengt lotgenoten samen. Het doel van dit topic is niet om de uiterste staat van kijk-mij-alleen-eens-gelukkig-zijn te bereiken.



Iedereen die zich op de een of andere manier verbonden voelt met dit onderwerp is hier welkom, of je nou net ontdekt hebt dat je anderen nodig hebt om je goed te voelen, altijd op zoek bent naar afleiding om maar niet alleen te zijn, al bezig bent om je eigenwaarde in jezelf (terug) te vinden of al helemaal gelukkig met jezelf bent. Eveneens is eenieder welkom die ongelukkig is in een relatie. Iets wat in deel III regelmatig ter sprake kwam.



Uit feedback bleek dat personen het waardevol vinden om de eerste vijf delen van het topic te lezen:

Deel I Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf

Deel II Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf - deel 2

Deel III http://forum.viva.nl/foru ... -3/list_messages/215279/0

Deel IV Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf, deel IV

Deel V- Alleenzijn en gelukkig zijn met jezelf deel V



Maart 2016 bestaat de literatuurlijst uit de volgende stukken:

Als hij maar gelukkig is – Robin Norwood

De ideale vrouw is een bitch – Sherry Argov

Coach jezelf naar succes – Talene Miedaner

Verslaafd aan liefde – Jan Geurtz

Je kunt je leven helen – Louise L. Hay

Het monsterverbod – Carolien Roodvoets

Liefhebben zonder voorwaarden – Paul Ferrini

De Kracht van het Nu – Eckhart Tolle

Als succes een spel is, dan zijn dit de regels – Cherie Carter-Scott

Als liefde een spel is, dan zijn dit de regels - Cherie Carter- Scott

De zeven spirituele wetten van succes – Deepak Chopra

Superbrein – Deepak Chopra

Emotionele afhankelijkheid - Dr. Rudolf Snel.

Houd me vast - Dr Sue Johnson

Liefdesbang- Hannah Cuppen





Lisanne: bedankt voor het openen van het oorspronkelijke topic! Alhoewel Lisanne minder actief is, is er nog altijd een ‘harde kern’ actief aangevuld met (eveneens welkome) passanten.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Morfientje was zo attent om op te merken dat we de 3000 posts overschreden hadden.

Nieuw topic dus!



Forum ligt er nu en dan uit hier, haha, ik vermoed dat ik de overbelasting veroorzaakt heb (met mijn ) en daarom eea op tilt is geslagen



Anyway, happy new topic!

Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Ondanks dat ik niet alleen ben kan ik wel wat gelukkiger met mezelf worden <3. En staat er denk ik een foutje in OP want na 5 topics zal het denk ik 15000 posts zijn ipv ~9000. En is het nu 1e 5 delen ipv 1e 3 zoals er staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom me aanmelden..



Bezig met een scheiding. Na een relatie van 26 jaar (van weekend tot samenwonen en trouwen + 3 kinderen) vind ik het eigenlijk niet zo erg. Wel de rompslop eromheen. Nieuw huis zoeken valt niet mee en ik baal van het verdriet van de kinderen..



Nu ik binnenkort alleen kom te staan, ben ik bezig met mezelf opnieuw neer te zetten; wat wil ik, kan ik (rolstoel!), hoe ga ik dat realiseren..



Nu nog een goede invulling vinden.. Zo moeilijk; ik weet niet wat ik wil...
Alle reacties Link kopieren
Ow, wat heb ik toch een hekel aan "regeldingen": gegevens opzoeken (deels in map, deels ergens virtueel opgeslagen) voor accountant, overal wachtwoorden, inloggen, internetbankieren, enz enz.



Zelfs bij de gemeente een afspraak maken moet digitaal tegenwoordig (en die kunnen pas woensdagmiddag dus dat wordt een "spoedje"), net voor pasen niet zo handig ook met ophalen paspoort, pff, ja, okay ik weet dat ik zelf nogal lastiminute ben met eea, dan nog is het réte-irritant!

Ik raak daar echt zó makkelijk gestresst van!

En probeer ik net een auto te huren, is het wel betaald maar de bevestiging van de reservering mislukt, daar ook gedoe mee dus.



Lichtpuntje: door dat alles was ik rond sluitingstijd pas bij de supermarkt en ik weet niet wat ik met supermarkten heb, maar de enige andere late klant was een leuk heerschap. Kwam vlak achter me staan bij de Danoneyoghurtjes (waar hij ook bij wilde) en zei tegen me dat ik precies de lekkerste pakte (die wou hij ook).

Omdat ik haast had antwoordde ik wel lachend, maar liep snel verder de winkel door, ik had nog meer nodig.

Hij was dus eerder bij de kassa en bleef in het naar buiten gaan nog dralen bij de uitgang.

Ik weer half praatje met de kassiere (zoals gewoonlijk), en nam de andere uitgang eerst, bedacht me toen en liep via de andere uitgang naar buiten, hij nergens meer te bekennen. natuurlijk.

Even later liep ik buiten en draalde een auto opvallend rondom de parkeerplaats, maar omdat het al donker was (en ik geen lenzen in oid) kon ik niet zien of hij dat was.

Gemiste kans dus en hij begon nog wel zo leuk met contact leggen



Misschien vond hij het wel leuk dat ik er zo verhit uitzag (door die regeldingen en concentratiebubbel).

Nou ja, wie weet komt ie daar nog een keertje.



(en ja, weer een lang stuk, een leukerd voor zover ik in de snelheid kon spotten, ik ken hem iig niet "van hier").

Heb ik weer, he
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:-MN-99-MN- schreef op 21 maart 2016 @ 22:15:

Ondanks dat ik niet alleen ben kan ik wel wat gelukkiger met mezelf worden <3. En staat er denk ik een foutje in OP want na 5 topics zal het denk ik 15000 posts zijn ipv ~9000. En is het nu 1e 5 delen ipv 1e 3 zoals er staat.



Haha, ik had ff blind de OP gekopieerd, ik zal het aanpassen.

En die linken werken denk ik ook niet, ben niet zo handig met die dingen.



Enne: welkom!!

Ja, ook mensen mét relatie mogen hier (graag) meelezen en -schrijven, het gaat meer om de eigen vermogens idd, onafhankelijk van wel of geen partner.

Over je eigen invloeden op wat gelukkig maakt/ voldoening geeft, het stuk wat je iig zelf kunt doen om een zinvol bestaan ervan te maken.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:september1 schreef op 21 maart 2016 @ 22:20:

Ik kom me aanmelden..



Bezig met een scheiding. Na een relatie van 26 jaar (van weekend tot samenwonen en trouwen + 3 kinderen) vind ik het eigenlijk niet zo erg. Wel de rompslop eromheen. Nieuw huis zoeken valt niet mee en ik baal van het verdriet van de kinderen..



Nu ik binnenkort alleen kom te staan, ben ik bezig met mezelf opnieuw neer te zetten; wat wil ik, kan ik (rolstoel!), hoe ga ik dat realiseren..



Nu nog een goede invulling vinden.. Zo moeilijk; ik weet niet wat ik wil...



Welkom op het topic!

Dat zal idd niet meevallen allemaal, wat er dan allemaal op je af komt!

Hoe oud zijn je kinderen?

Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Nieuw topic alweer



Welkom nieuwe schrijvers



September: Veel (emotioneel) gedoe rond en net na een scheiding inderdaad. Ik denk dat ik dat inderdaad nog het ergste vond rond de scheiding, het verdriet van de kinderen zien. Maar dat maakt je ook beresterk om alles in goede banen te gaan leiden.

Van je af schrijven lucht vaak op, dus schrijf lekker mee!



Suzy: Dat heb jij weer, een leukerd vlak voor sluitingstijd in de winkel Het enige wat ik hier in de winkel ziet 's avonds is type onverzorgd in joggingbroek met vlekken
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk was het al na sluitingstijd, haha, het rolluik nog net niet naar beneden



Vlak voor ik naar de winkel holde, stond er een collecte-iemand voor de deur en belde zoon op.

Dat krijg je met dat lastminute-gedoe.

Anders had ik naar een plaats verderop gemoeten, waar het een uur langer open is.



Ik zie wel vaker leuke mannen rond dat tijdstip, misschien zijn dat idd ook singles, net terug van hun werk?

Nee, dat jij alleen onverzorgde types vindt daar 's avonds daar heb je niks aan!

(maar ja, ook niet als je haastig bent met je hoofd er niet bij, zo onverwachts, he)
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Suzy en Amy, dank voor het welkom!



Mijn kinderen zijn 12 (vwo 1e klas), 10 (groep 6) en 8 (groep 4). Meisje, jongen en weer een meisje :heart



Ik zou genieten van een leukerd bij boodschappen doen! hahahaha..



Enne voor de duidelijkheid; scheiding is in werking gezet (man wil eruit), maar we zijn dus nog niet officieel gescheiden. Bezig met een mediator om dit snel te regelen. We wonen nog bij elkaar en dat gaat redelijk.. (vind hem wel een zak hooi en zou graag mijn kussen uitdrukken op zijn gezicht als we slapen)
Alle reacties Link kopieren
Jeeee nieuw topic!!

Wat gaat dit snel joh!
Choose love in everything you do! ♥
quote:Suzy65 schreef op 21 maart 2016 @ 21:41:

Morfientje was zo attent om op te merken dat we de 3000 posts overschreden hadden.

Nieuw topic dus!



Forum ligt er nu en dan uit hier, haha, ik vermoed dat ik de overbelasting veroorzaakt heb (met mijn ) en daarom eea op tilt is geslagen



Anyway, happy new topic!









Yeah happy new topic !!

hello nieuwe mensen!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom allemaal,



ik schrijf hier nu ongeveer een jaartje mee en ik heb er veel aan gehad, en zelfs nieuwe vriendinnen gemaakt, echt hartstikke leuk.

En ik kan inmiddels wel eerlijk zeggen dat ik gelukkig ben met mezelf, en ik ben voor het eerst van mn leven langer dan een jaar vrijgezel (zonder scharrels )

"Alleen" voel ik me niet, dat is wat mij betreft ook een grote misvatting, dat je automatisch alleen zou zijn, wanneer je vrijgezel bent. vandeweek ook een tante, op een feestje "en, heb je nu al een leuke vriend??"

nee, tante, dank je, en die wil ik ook niet

ze keek me verwonderd aan



sterkte, september, met de scheiding.. je komt hier door en je zult er sterker uitkomen
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Happy new topic



En welkom nieuwe schrijvers!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook alleen, en hard aan het werk om gelukkig te worden met mezelf.

Ik lees al een tijdje mee maar ben niet echt een poster. Ben altijd om woorden verlegen. :(
Alle reacties Link kopieren
Welkom ook lavenderlilly Gewoon schrijven als je daar behoefte toe voelt, en vaak helpt het om alles in je hoofd op een rijtje te krijgen en te houden door het op te schrijven. Tenminste dat helpt mij wel.

Hoe is het met je hondjes, al wat meer gewend aan het nieuwe huis?



En Zela: Jij al een beetje gewend aan je nieuwe huisje? En de katten?



September: Best moeilijk als je nog samenwoont, ik heb ook nog 2-3 maanden samen gewoond voordat hij definitief vertrok. Dus ik herken je gevoel wel, die emotionele achtbaan. Je kunt pas echt vooruit kijken en tot rust komen als hij de deur uit is. En ondertussen voor de kinderen alles zo soepel mogelijk proberen te laten verlopen.



Nicci, hoe is het nu met jou? Praten jullie nog, of hou je dat nu echt even af? Kun je een beetje afleiding vinden? Knuffel voor jou
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er over te denken om op de Open Universiteit een studie te gaan doen. Heb ik iets om handenals de kinderen niet bij mij zijn..



Verder is er hier weinig veranderd.. Een huis vinden wordt moeilijk.



Wat mij vandaag gelukkig gemaakt heeft, is een heerlijke maaltijd: asperges met ham en ei (en gesmolten boter)
Alle reacties Link kopieren
Jij ook welkom, Lavenderlily!

Stille meelezer is prima, al hoop ik dat je de drempel over durft om ook mee te schrijven.

Ook jij hebt je eigen verhaal, het maakt niet uit of je gemakkelijk schrijft of niet.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
September, kun jij niet zolang met de kinderen in dat huis blijven en hij ff iets anders zoeken?

Voor 1 persoon is misschien makkelijker te vinden?

stond je ingeschreven bij de woningbouwvereniging en zijn daar wachtlijsten of is het financieel moeilijk om iets binnen budget te vinden (met 3 kinderen)?



Een studie ter zinvolle afleiding is helemaal geen gek idee!

Enig idee wat je dan zou willen studeren?

Denk er wel aan dat je ook verwerkingstijd nodig hebt (ik heb opleiding destijds bewust pas gedaan nádat de eerste scherpe kantjes eraf waren, de kinderen en ik een beetje gesetteld waren en aan de nieuwe situatie gewend waren).

Gaan jullie co-ouderschap doen?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschrikking weer, dat Brussel.

Vréselijk al die slachtoffers en hun families, onschuldig er niks mee te maken hebbend, totale willekeur.



Ik ga niet die beelden zitten bekijken ook nog, het is al erg genoeg dat dit gebeurt, het nieuws (radio) al heftig genoeg ook zonder beelden daarbij.

Het is nu zaak om ons niet bang te laten maken, het lijkt zo'n russisch roulette: nooit weten waar wie toeslaat, om zo een algeheel onveiligheidsgevoel te creeren, bah.



Heb net gisteren tickets geboekt.

Voor komende week.

Dochter zit daar al, je bent blij dat je kinderen veilig zijn.

Maar ja, het kan overal opduiken, terreur, ook in de metro, of een winkelcentrum, daar moet je niet voor buigen.

Lastig te bestrijden, omdat het allemaal van die "eencelligen" zijn



Maar om nou vrolijk verder te gaan alsof er niks gebeurt om je heen, vraagt wel eea van de mens, om vertrouwen te hebben en te houden.

Maffe wereld, wat moet je daarmee, als je er individueel zo weinig invloed op hebt?

Aan overgeven, erkennen dat je daar geen controle over hebt en er maar het beste van hopen?



In die zin denk ik wel steeds meer: "wie nu leeft...."

En de cliché's van "geniet van het leven nu het nog kan", pluk de dag, enz.

Het nuanceert wel van alles, enerzijds zullen mensen meer behoefte hebben aan "zekerheid", anderzijds toont het maar weer aan dat dat ook maar relatieve, valse zogenaamde "zekerheden" zijn.



Voel me dan iig rustiger dat ik mezelf eea "in het nu" gun, en niet alles op "later" zet.



Vandaag mijn moeder getrakteerd op een etentje ipv andersom, en deze gebeurtenissen zorgen ook voor wat diepere gesprekken met haar. Dat is fijn, dat soort waardevolle dingen pakt niemand je meer af!

Dan sta je ook weer ff echt stil bij dat niks vanzelfsprekend is, en hoe blij je bent met wie en alles wat er wél is en goed is/gaat.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Ik ben ook erg geschrokken van België, heb er familie wonen. Die wonen daar niet en zijn gelukkig in orde maar man man man waar moet het heen met de wereld..

Ik probeer ook niet te veel te kijken naar de beelden op tv.

Ik vind het ook erg voor de vele syrische vluchtelingen, zijn ook veel cliënten van ons.

Die vluchten hier juist voor...



Amy: het wennen gaat prima, ik kende de buurt al, en de stad is sowieso niet erg groot. (Ideaal voor mensen zonder richtingsgevoel zoals ik )

Mijn huisje begint ook erg fijn te worden, al is het wel wat klein maar dat is echt geen probleem.

Gister weer gewerkt, er lekker heen gewandeld in 10 minuten!

Met mijn katjes gaat het iets langzamer dan bij mij, katten zijn nou eenmaal niet erg dol op verhuizen.

Maar ik ben niet ontevreden, ze beginnen allebei steeds meer los te komen.

Ik ben sowieso wel erg blij dat ze er zijn...



De buurt trouwens hier, wateen verschil met mn vorige buurt qua sfeer.

Ik woonde hier amper een dag toen de buurvrouw al naar me toe kwam om zich voor te stellen en vorige week ook al wat mensen uit het complex.

In mn vorige buurt toen ik er net kwam wonen liep ik spontaan op wat mensen af die buiten stonden om mij voor te stellen. Toen werd ik vreemd aangekeken. En in het begin waren ze aardig maar later niet meer.

En zelfs de buurman die langsliep tijdens het verhuizen zei niet eens iets.



Dat is overigens allemaal geen drama, maar een beetje verdrietig is het eigenlijk wel.

Het is goed dat ik daar weg ben!!

Voor mijn ouders is het overigens ook fijn, ik woon veel meee dichterbij waardoor ze meer spontaan langs komen
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed, Zela!

Je lijkt veel meer op je plaats daar!

Werk ze!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Klopt, thanks!

Ben vrij vandaag :-)
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe schrijfsters.



Dank je Amy, ik was zondagochtend letterlijk ziek van verdriet, kon niet eten alleen maar huilen. Ik wist dat hij er ook erg mee zat, toen heb ik hem gebeld of hij kon komen. En dat heeft hij gedaan. We kunnen elkaar moeilijk loslaten, dus hebben we weer gepraat en gezegd dat we het even aanzien.



s Middags naar zoon geweest met schone was, daar eea opgeruimd en samen koffie gedronken, fotoalbum van vakantie bekeken, had er 1 gemaakt online en af laten drukken.

Ik merkte wel dat ik het heerlijk vond om dit te doen, mijn eigen ding doen. Wil dat ook zo wat houden zo af en toe. s Avonds echt beter gepraat, of hij als we dan toch zoveel om elkaar geven, het kan laten rusten dat ik anders gelovig ben. En ik op mijn beurt zijn dingen kan accepteren, waar ik de laatste tijd wat tegen aan schopte.



Het blijft weer afwachten, of het zal werken of niet. Maar het blijft ook een feit dat we elkaar niet los willen laten. Van beide kanten. Heb aan jou gedacht Suzy, over wat je zei dat er bij mij energie vrij zou komen om weer 100 % mezelf te kunnen zijn, dat is ook waar, maar ben erg geschrokken van mijn reactie zondagochtend. Weet ook niet of het verstandig is, handel nu puur uit gevoel.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Zela, dat je je zo op je plek voelt, dat is zo belangrijk. Grappig dat we min of meer hetzelfde werk doen.



@ Zandvogel wat klink je sterk, fijn om te lezen.



@ Suzy, mooi van je reisje, ik zal me ook niet af laten schrikken om op reis te gaan mocht de mogelijkheid zich voordoen. Maar schrik hier ook wel van, het kan overal gebeuren. Zonet naar de pedicure geweest met een hardnekkige likdoorn. Deze vrouw ken ik wel 20 jaar, ze is spiritueel, las net een hele mooie tekst bij haar, heb haar gevraagd of ze de tekst voor mij wil kopiëren, zodat ik hem hier kan delen.

Ze heeft het voor een vriendenprijsje gedaan omdat ze het altijd zo leuk vind als ik langskom. Dat zijn van die waardevolle dingen.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven