Alleenzijn en gelukkig zijn met jezelf deel VI

21-03-2016 21:37 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind 2011 opende Lisanne een topic omdat Lisanne maar niet gelukkig kon worden met zichzelf. Haar eigenwaarde was gebaseerd op de bevestiging die ze kreeg van anderen. In een relatie werd Lisanne afhankelijk en cijferde ze zichzelf weg, als vrijgezel was Lisanne altijd op zoek naar afleiding en naar een potentiële relatie. Na een relatie met een foute man waarin ze zichzelf compleet verloren was wist ze dat er iets moest veranderen, maar hoe?



Inmiddels is dit topic uitgegroeid tot een plek waar mensen hun verhaal (~15.000 berichten!) kwijt kunnen, maar vooral tot een plek waar men elkaar advies geeft en elkaar helpt om gelukkig(er) te worden. Het topic biedt praktische tips voor een aangenamer leven met jezelf en brengt lotgenoten samen. Het doel van dit topic is niet om de uiterste staat van kijk-mij-alleen-eens-gelukkig-zijn te bereiken.



Iedereen die zich op de een of andere manier verbonden voelt met dit onderwerp is hier welkom, of je nou net ontdekt hebt dat je anderen nodig hebt om je goed te voelen, altijd op zoek bent naar afleiding om maar niet alleen te zijn, al bezig bent om je eigenwaarde in jezelf (terug) te vinden of al helemaal gelukkig met jezelf bent. Eveneens is eenieder welkom die ongelukkig is in een relatie. Iets wat in deel III regelmatig ter sprake kwam.



Uit feedback bleek dat personen het waardevol vinden om de eerste vijf delen van het topic te lezen:

Deel I Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf

Deel II Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf - deel 2

Deel III http://forum.viva.nl/foru ... -3/list_messages/215279/0

Deel IV Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf, deel IV

Deel V- Alleenzijn en gelukkig zijn met jezelf deel V



Maart 2016 bestaat de literatuurlijst uit de volgende stukken:

Als hij maar gelukkig is – Robin Norwood

De ideale vrouw is een bitch – Sherry Argov

Coach jezelf naar succes – Talene Miedaner

Verslaafd aan liefde – Jan Geurtz

Je kunt je leven helen – Louise L. Hay

Het monsterverbod – Carolien Roodvoets

Liefhebben zonder voorwaarden – Paul Ferrini

De Kracht van het Nu – Eckhart Tolle

Als succes een spel is, dan zijn dit de regels – Cherie Carter-Scott

Als liefde een spel is, dan zijn dit de regels - Cherie Carter- Scott

De zeven spirituele wetten van succes – Deepak Chopra

Superbrein – Deepak Chopra

Emotionele afhankelijkheid - Dr. Rudolf Snel.

Houd me vast - Dr Sue Johnson

Liefdesbang- Hannah Cuppen





Lisanne: bedankt voor het openen van het oorspronkelijke topic! Alhoewel Lisanne minder actief is, is er nog altijd een ‘harde kern’ actief aangevuld met (eveneens welkome) passanten.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic
Alle reacties Link kopieren
Waarom schrik je daar zo van, Nicci?

Het is "maar" verdriet, hoe hevig ook, en logisch als je van iemand houdt.



Ik zat gisteren in de auto te denken: het is niet verdriet wat belemmert om je gelukkig te voelen (zie ook wat Zandvogel schreef), want die 2 gaan samen: zonder liefde geen verdriet, die horen onlosmakelijk bij elkaar.

En ik ken het, dat diep verdriet prima kan samengaan met liefde en je tegelijkertijd gelukkig voelen (want in dat verdriet voel je ook liefde, het is een misvatting dat liefde geluksgevoelens moet opleveren en anders geen liefde zou zijn. Liefde is juist ook heel voelbaar in verdriet (als dat verdriet gekoppeld is aan iemand in het bijzonder en niet aan bijv omstandigheden of eoa teleurstelling zoals je werk kwijt zijn oid).



Het was een soort "clou" gisteren: niet verdriet/pijn die mensen ongelukkig laat voelen, maar angst die mensen belemmert om zich gelukkig te kunnen voelen.



Angst en liefde zijn imo 2 emoties die zich buiten het spectrum van het emotionele brein bevinden.

Angst onderdrukt andere gevoelens (dat is bekend, is ook een ander hersendeel wat bij angst in werking treedt: het primitieve brein wat het overneemt en verstandelijke en emotionele hersenroutes overslaat, omdat het primitieve brein een veel snellere route aflegt (dan overdenken en voelen en af te kunnen wegen).



Ik denk dat liefde en vertrouwen bij elkaar horen, los van andere emoties, en daartegenover angst en wantrouwen (de blik vanuit de amygdala, de korte snelle hersenverbindingen, de radar voor negatieve signalen op (over)aktief staat).



Mensen zijn zo bang voor (heftig) verdriet, want denken dat dat hun ongelukkig/ negatief laat voelen (en zelfs depressief enz).

In werkelijkheid is het de angst zelf, het bang zijn voor verdriet en (dreigend of daadwerkelijk) verlies van liefde of degene die je liefhebt.

Of het contact met diegene, dat de liefde (in jezelf of in diegene) dan ook verdwijnt.



Angst maakt depressief, maar mensen verbinden het aan verdriet, juist als ze dat verdriet krampachtig binnenhouden, omdat je daarmee dus de angst voor dat verdriet naar buiten laten komen (zoals bij jou zondagochtend) in leven houden.

En áls het dan gebeurt, dat dat huilen en verdriet idd iets is om bang voor te zijn, van te schrikken, de hevigheid, en denken dat ze dat niet zelf kunnen stelpen, iets heel ergs is.



Dat is imo niet meer dan een overtuiging: voelen en uiten van verdriet gelijk stellen aan je ongelukkig voelen.

Maar dat ongelukkig voelen doe je ook als je dat verdriet (wat zich opdringt) onderdrukt, en je je rot voelt, leeg, depri, eenzaam en alleen enz.

En juist als je er bang voor bent, is die angst op zich wat je verhindert om je blij, vol vertrouwen in/met jezelf en je (eigen)liefde te voelen, voor alles en iedereen, optimistisch te kúnnen voelen.



Als je dat verdriet onderdrukt, probeer je die gevoelens van liefde dus ook te onderdrukken omdat de pijnlijke kant daarvan naar voren komt en die is dan onwenselijk. Maar daarmee probeer je je vermogens tot liefhebben maar helemaal te onderdrukken (dat kun je niet naar wens aan of uit zetten: of toelaten (incl de pijn ervan) of niet (en dan ongelukkig voelen).



Het accepteren dat liefde verbonden is met pijn en niet eng is, maar erbij hoort, kan al zoveel wegnemen van die angst voor (de onwenselijkheid van) de pijnlijke kant van liefde voelen.



Angst belemmert imo volle liefde (en dus ook eigenliefde) voelen, omdat het (van)alles onderdrukt aan emoties.

Zo ook angst voor het onbekende, voor jezelf in je eentje moeten leven, enz.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:jeroen. schreef op 23 maart 2016 @ 12:12:

Happy new topic



Jeroen!

Hoe ist met jou?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
quote:jeroen. schreef op 23 maart 2016 @ 12:12:

Happy new topic

Ha Jeroen, leef je nog?

Ikke verhuist, weg uit het saaie zuid
Alle reacties Link kopieren
"To the man who let her go,

Thank you. Thank you for walking out of her life, for leaving her. Thank you for giving me the opportunity to love her, to do things that would make her happy, to really keep her. Thank you for hurting her. If not, she wouldn’t have learned something valuable. I will try my best to not cause her pain, for it hurts me to see her cry. I will do all the things you failed to do for her like be there for her when she feels so alone, prioritize her and not make her feel like she is just an option, listen to her stories, rants and complaints no matter how bizarre or cliche they might be. Give her time and affection even when she is not asking for it. I will take care of the girl you failed to appreciate. I will love the girl you took for granted. I will do anything to keep her and make her stay. I will love her for all that she is, and will support her in anything that she wants to be. I will be the partner you failed to become for her. I will be the man who will never make the same mistake that you did. I will never let her go."

#LoveWhatMatters





Deze zag ik net op FB

Ik vind m mooi
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Hallo lieve iedereen!



@Zela, fijn dat je nieuwe plekje zo bevalt! Je verdient het!



@Nicci, wat balen dat de situatie zo pijnlijk blijft. Vraag jezelf af of het het verdriet wel waard is...





Nou jongens, ik ben weer terug in 't land. Kon er spontaan even tussen uit met familie en het was heerlijk. Ik was al jaren niet meer op vakantie geweest. Heb weer even op kunnen laden!

Op vakantie was het wel af en toe moeilijk, als ik zo omringd wordt door mijn geliefden (vriend was ook nog mee), dan zie ik echt in dat de problematiek heb bij mij voor een groot deel in de relaties tot andere mensen zit. Het zorgde bij mij voor veel spanningen, maar tegelijkertijd gaf het me ook de kans om eens goed naar binnen te kijken, wat zich daar allemaal afspeelt.
Alle reacties Link kopieren
Welkom hoom Haligh



Zela wat heerlijk dat het je bevalt op je nieuwe plek!
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik had een heel verhaal getypt; doe wat fout en poef: Weg!



Ik sta ingeschreven voor een woningbouw woning, maar er is een hele lange wachtlijst. Private huur wordt weer moeilijk, omdat er een minimum inkomen wordt gevraagd en ik dat niet red met mijn WAO'tje..



Ik km morgen even uitgebreid reageren..
Alle reacties Link kopieren
Nicci: Jullie zijn duidelijk nog niet klaar met elkaar, en of het een tijd van naar elkaar toe groeien of elkaar los gaan laten wordt, moet de tijd leren. Ik hoop voor je dat het goed gaat uitpakken!



Zandvogel: In eerste instantie vind ik hem mooi, zo dacht ik eigenlijk ook toen ik exvriend trof. Maar achteraf denk ik wat sarcastisch dat ik misschien beter eerst zijn exvrouw had kunnen vragen waarom ze niet meer met hem samen wilde zijn



Haligh: Fijn dat je even hebt op kunnen laden tijdens een vakantie, en dan ook nog wat zelfinzicht opgedaan is positief. Begrijpen waarom je soms reageert zoals je reageert of je voelt is al waardevol!



Suzy: Heerlijk, weer naar het zonnetje, en zo snel al! Geniet er van

Ik vond het ook niet leuk dat zoon vandaag naar het vliegveld moest, de angst zit er toch in na de verschrikkelijke aanslagen gisteren in België. Maar gelukkig is hij veilig thuis aangekomen. (Hmm, klinkt vreemd thuis...thuis is eigenlijk hier voor mij besef ik )



Zela: Klinkt hardstikke gezellig je nieuwe (oude) buurt. Zo te horen zit je er voorlopig prima op je plek, en de katten zijn na 2-3 weken ook meestal wel aardig gewend aan hun nieuwe plekje.



September: Wat een goed idee om een studie aan de open universiteit te gaan doen. Ik zit zelf ook hard te denken om iets van een deeltijdstudie naast mijn fulltime baan te gaan doen. Liefst helemaal een andere kan op.

Misschien even wachten tot alles rond de scheiding in wat rustiger vaarwater is gekomen, maar je kunt je in ieder geval verdiepen in wat en waar je wilt gaan doen misschien. Dat zorgt ook voor wat afleiding in deze roerige, verdrietige tijd.

En wat knap dat je de dingen die je gelukkig maken nog kan zien in deze tijd, dat is zo belangrijk



En een goede reminder voor mezelf, daarom bij deze 3 dingen waar ik de afgelopen dagen gelukkig van werd:



-Qualitytime met zoon, heerlijk

-Het zonnetje wat kracht begint te krijgen, buiten zitten en vogeltjes die druk kwetteren

-Goede vriend die een berichtje stuurt of ik zin heb om wat te doen, en na mijn ja binnen 10 minuten voor de deur staat en me mee uit eten neemt
Alle reacties Link kopieren
September: Dat heb ik ook af en toe, ineens een hele tekst foetsie...ik druk nu af en toe op copy zodat ik het niet helemaal kwijtraak voor de zekerheid.

Ik had niet begrepen dat jij naar een ander huis aan het uitkijken was, ik dacht omdat je een rolstoel gebruikt dat je huidige huis misschien aangepast was en het het makkelijkste is dat jij daar blijft wonen. Maar dat moet je natuurlijk ook maar kunnen opbrengen, begrijpelijk. Hopelijk krijg je snel iets aangeboden, of vind je in de private sector wat geschikts en betaalbaar!
Alle reacties Link kopieren
Amy



Wat heerlijk inderdaad, tijd met je zoon, en de kou die langzaamaan vertrekt, en gv die zo lief doet xxx

Allemaal kadootjes



Wat je zegt over die tekst snap ik wel

M'n ex zei ook wel eens dat hij zo blij was dat ik bij vorige ex was weg gegaan..

Ik had me beter kunnen bezig houden met waarom zijn ex bij hem was weg gegaan..

Toch vond ik deze even mooi om te delen

Een mens mag altijd dromen toch
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,...



Ik lees de laatste tijd ook alleen maar mee ...

Zou graag ook aan willen sluiten en mss eens mijn verhaal te doen, hoe ik er nu in sta...



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Zandvogel: Een mens moet dromen hebben, anders zou het leven maar saai worden

Dromen geven hoop en zin in de toekomst, alleen komt het niet vanzelf en moet je (men) er zelf aktief aan werken om dromen te realiseren. En wat de liefde betreft natuurlijk ook een beetje geluk hebben dat je de juiste treft



Welkom om mee te lezen/schrijven, mamske
Alle reacties Link kopieren
Wat de liefde betreft overigens,of beter gezegd wat er speelt tussen goede vriend en mij, ben ik tot rust gekomen. Ik zie in dat we beiden in een ontwikkelingsproces zitten, door het verleden, maar beiden zijn op de goede weg. Voor een relatie is het te vroeg, en ik weet ook niet of het daar ooit van komt.

Voor nu is het gewoon fijn zo'n goede vriend te hebben, is het fijn dat we beiden deze relaxte vriendschap ervaren en is het misschien een soort leerproces.

Soms zou ik ook wel meer willen, lichamelijk gezien , maar ik denk dat het beter is om dat er nu voorlopig buiten te houden. Ik kan het 1 niet los van het ander zien en zou het voor mezelf alleen maar ingewikkelder maken.

Nu kan ik gewoon van de vriendschap genieten
Alle reacties Link kopieren
Ben ff druk, lees wel mee.

Kan zo mijn paspoort afhalen gelukkig, weer een zorg minder



Voel je welkom om ook mee te schrijven, Mamske, doe gerust je verhaal!



Zandvogel: mooie tekst idd.

En blijven dromen hoor, een mens heeft het nodig om ergens naartoe te leven, verlangen is ook een motor die je gaande houdt in het leven. Als je alle verlangen uit zou bannen en niks meer verwacht van het leven, om maar niet evt misschien wellicht teleurgesteld te worden, is de lol (en zin hebben in het leven) er wel een beetje vanaf, dat kan ook de bedoeling niet zijn!

Ergens in geloven (en blijven geloven) geeft zin aan je bestaan, anders zou het maar mechanisch op de automatische piloot zijn.

Ergens passie in leggen of uit halen betekent ook temperament!



Ik geloof niet in dat pijn vermijden door maar nergens meer naar te verlangen de bedoeling van het leven kan zijn!

Laat staan een streven moet zijn, omdat je het idee zou hebben dat al het lijden veroorzaakt wordt door verlangen.

Lijden heeft een functie imo, en juist daar heb ik enorm veel uit geleerd, ik vind het dus niet iets om ernaar te streven om dat te voorkomen of te vermijden.

Ik geloof niet dat dat gelukkig maakt (dan definieer je gelukkig zijn als "ontbreken van pijn" en dat is imo helemaal geen garantie dat je je ook gelukkig voelt of zelfs maar tevreden of voldoening gevend, zinvol, enz.

Daagt ook niet uit om eea te ervaren, als het risicovermijdend is, en alles maar stabiel en in evenwicht is/ moet zijn.

Juist uit dat evenwicht gebracht worden kan uitdagend zijn (en anders leer je ook maar weinig meer dan wat je al weet/kent/kunt).



Ik denk dat het niet ligt in zoveel mogelijk pijn helen en vervolgens nieuwe pijn/tegenslag/teleurstelling vermijden, maar een andere blik op pijn en verdriet krijgen, zodat je dat niet langer als enorme invloed/ factor vindt op hoe je je voelt.

JIj hebt nu ook ontdekt dat het kan samengaan, naast elkaar kan bestaan, en niet bepalend is voor wel/niet gelukkig zijn (met jezelf).
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Removed
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Goedemorgen lieve dames!

Ik ben rustig maar heb het idee dat ik een klein terugvalletje heb.

Ik zal maar eerlijk zijn, ik moet de laatste dagen toch weer denken aan een bepaald persoon .

Hetgeen ik raar vind aangezien hij al weken niet op kantoor geweest is. Dat zou het juist makkelijk moeten maken maar goed ik kan helaas mn gevoel niet 100 % uitzetten.

Toch ben ik er rustig onder, boos worden of mezelf verbieden te denken en te voelen werkt nou eenmaal niet.

Ik accepteer het maar gewoon, gaat vast wel een x over haha...



Ben nog wel helemaal gelukkig in mn huisje, met de beestjes gaat het gelukkig ook een stuk beter.

Hey ik woon hier nu een week bedenk ik me net



Fijn paasweekend allen!
Alle reacties Link kopieren
goede vrijdag allemaal
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Alle reacties Link kopieren
Haha, Zandvogel: jij ook goede vrijdag!



Ben je nog ziekerig of al een beetje beter?

iig beterschap van mij, het is een grijze dag, dus misschien maar lekker onder de wol blijven?

Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Zela, jij ook fijn paasweekend!



Zie dat nou niet als een terugval als je weer even aan hem denkt,

er is niks aan de hand, als je nog eens over hem mijmert, hoor!

Gaat ook wel weer voorbij, moet je maar denken.

Neem die gedachten en gevoelens niet al te serieus gewoon.

Niet jezelf stom om vinden/ afwijzen of verbieden, en ook niet extra voeden.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Hoi Suzy, gaat goed met mij, dank je. Met jou?



Ik moest laatst nog aan je denken, de begintijd van mijn schrijverscarrière hiero, toen was jij al actief. Toen schreven Aponi en SDK nog mee. Zie Nicci regelmatig voorbij komen. Ben nog altijd vrijgezel, begin er eigenlijk aan te wennen, natuurlijk wel eens een dipje, maar zie dit niet als oorzaak van het single zijn. Fijne (vrije) dagen allemaal
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zijn gangetje, Jeroen.

Nu ff wat drukker omdat ik ruim een weekje de zon ga opzoeken, dus eea te regelen voor ik weg kan.

En werk afronden voor zover mogelijk (afhankelijk van info van de klant).

En belastingzaken voor 1 april, he.

Ik probeer me maar niet te druk te maken.



Lief: een vriend bood al aan om me evt naar het vliegveld te brengen op zijn vrije dag.

En dan te bedenken dat we een paar jaar terug elkaars bloed wel konden drinken en totaal niet met elkaar overweg, haha!

Juist die mensen van wie je het niet verwacht dus, dat vind ik wel leuk hoe dat zo kan veranderen!



Het zal lekker zijn om weer ff veel buiten te kunnen zijn, met prachtige vergezichten, en afstand te nemen van het dagelijks leventje, dat vind ik altijd erg verhelderend, ook naar jezelf (en eigen leven) te kijken in vogelvluchtperspectief.



JIj ook fijne paasdagen, ik doe er niks aan, men doet alsof het kerst is, maar pasen was voor mij altijd ontbijtje met je kinderen en paaseitjes zoeken, geen familiegebeuren verder, geen diners enzo, die winkeliers maken er een potje van (gourmetschotels enzo??!).

Ik vind het vooral onhandig dat alles dicht is, denk dat zoon zaterdagavond wel komt eten hier en voor de rest geloof ik het wel!

1e paasdagavond vier ik met mijn "kroegvrienden", klein clubje onderling en altijd gezellig.

2e paasdag schoonmaakdag.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
@ Suzy, denk jij dat ik meer een soort van depressie, of angst om alleen verder te gaan voelde zondag?

Dat dat mij in de macht heeft gehad?

Ik kan daar zelf ook niet helemaal uitkomen. Ik weet nog steeds niet of ik er goed aan doe om het weer te proberen. Maar moet het toch nog even aanzien van mezelf. Vriend zou daadkrachtige moeten zijn.

Ik zit nog met dingen. Het duurt zolang als het duurt zei meende ik Aponi vaak.



@ Zandvogel, fijn om je stukjes te lezen, en als je zo goed alleen kan zijn en gelukkig voelen, dan heb je veel bereikt.



@ Amy, ook blij voor jou met al die dingen die jou omringen, de kleinere dingen waar je weer blij van wordt.



@ Jeroen, mooi dat je je goed voelt als single.



Fijne dag gewenst all!
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
Pfff, wat kan ik toch slecht tegen die stomme administratieve regeldingen op pc en vastlopende printers enzo.

Printer zit vol papier, zegt ie na elke print dat het papier op is, dat soort dingen.

Had ik een stoel voor terugvlucht (overstap) gereserveerd (want maar half uur overstaptijd en dan mag je hopen dat het vliegtuig zelf al geen vertraging heeft, krapjes dus, raadden ze een stoel voorin aan, omdat je dan eerder het vliegtuig uit bent, dus dat genomen en bijbetaald, zetten ze die gereserveerde stoel opeens op de heenvlucht op instapkaart.

Denk ik weer dat er iets misgegaan is, blijkt daarna elders dat ze me gratis een voorste stoel hebben gegeven op terugvlucht.

(dat is dan weer netjes van ze!).



Reisverzekeringetje erbij genomen, klik hier voor polisnummer, krijg je de algemene voorwaarden maar nergens een polisnummer te bekennen.

Dat soort dingen dus. Zo ook autohuur en ik heb echt alles goed ingevuld.

Gelukkig niet op het laatste moment, dus "alle tijd voor".



Daar had ik altijd zo fijn zoon in huis voor, als ik er zelf niet uitkwam

(dan leer je het zelf nog niet natuurlijk)

Maar goed, is allemaal weer gelukt, iig inchecken heen alvast.

Terug kan denk ik pas tegen die tijd, dus moet je dan daar weer uitprinten.

Gedoe allemaal, en dat heet dan "makkelijk maken".

En ik ben echt de stomste niet al zeg ik het zelf.



Gelukkig genoeg tijd voor de andere dingen, en al eea gedaan, ik heb namelijk een hekel aan stressen
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Nicci: nee joh, geen depressie oid van maken, dat heet gewoon verdriet.

Liefdesverdriet.

Dat is een rauwe pijn op dat moment, je houdt van hem, het moeten missen overvalt je dan, als het zo vers net gebeurd is.

En daar kan best wat paniek bij zijn, is niet zo raar hoor.

Moment van laten gaan is altijd het moeilijkst, zeker als je het eigenlijk niet hebt gewild, maar geen keuze hebt.

Loslaten is je eraan overgeven, accepteren.

En zolang je hele hoofd en lijf nog protesteert, geeft dat die reactie.

En ook dat ebt weg, naarmate je er vrede mee kunt krijgen.



Hebben jullie elkaar nog gesproken deze week verder?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven