Alleenzijn en gelukkig zijn met jezelf deel VI

21-03-2016 21:37 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind 2011 opende Lisanne een topic omdat Lisanne maar niet gelukkig kon worden met zichzelf. Haar eigenwaarde was gebaseerd op de bevestiging die ze kreeg van anderen. In een relatie werd Lisanne afhankelijk en cijferde ze zichzelf weg, als vrijgezel was Lisanne altijd op zoek naar afleiding en naar een potentiële relatie. Na een relatie met een foute man waarin ze zichzelf compleet verloren was wist ze dat er iets moest veranderen, maar hoe?



Inmiddels is dit topic uitgegroeid tot een plek waar mensen hun verhaal (~15.000 berichten!) kwijt kunnen, maar vooral tot een plek waar men elkaar advies geeft en elkaar helpt om gelukkig(er) te worden. Het topic biedt praktische tips voor een aangenamer leven met jezelf en brengt lotgenoten samen. Het doel van dit topic is niet om de uiterste staat van kijk-mij-alleen-eens-gelukkig-zijn te bereiken.



Iedereen die zich op de een of andere manier verbonden voelt met dit onderwerp is hier welkom, of je nou net ontdekt hebt dat je anderen nodig hebt om je goed te voelen, altijd op zoek bent naar afleiding om maar niet alleen te zijn, al bezig bent om je eigenwaarde in jezelf (terug) te vinden of al helemaal gelukkig met jezelf bent. Eveneens is eenieder welkom die ongelukkig is in een relatie. Iets wat in deel III regelmatig ter sprake kwam.



Uit feedback bleek dat personen het waardevol vinden om de eerste vijf delen van het topic te lezen:

Deel I Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf

Deel II Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf - deel 2

Deel III http://forum.viva.nl/foru ... -3/list_messages/215279/0

Deel IV Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf, deel IV

Deel V- Alleenzijn en gelukkig zijn met jezelf deel V



Maart 2016 bestaat de literatuurlijst uit de volgende stukken:

Als hij maar gelukkig is – Robin Norwood

De ideale vrouw is een bitch – Sherry Argov

Coach jezelf naar succes – Talene Miedaner

Verslaafd aan liefde – Jan Geurtz

Je kunt je leven helen – Louise L. Hay

Het monsterverbod – Carolien Roodvoets

Liefhebben zonder voorwaarden – Paul Ferrini

De Kracht van het Nu – Eckhart Tolle

Als succes een spel is, dan zijn dit de regels – Cherie Carter-Scott

Als liefde een spel is, dan zijn dit de regels - Cherie Carter- Scott

De zeven spirituele wetten van succes – Deepak Chopra

Superbrein – Deepak Chopra

Emotionele afhankelijkheid - Dr. Rudolf Snel.

Houd me vast - Dr Sue Johnson

Liefdesbang- Hannah Cuppen





Lisanne: bedankt voor het openen van het oorspronkelijke topic! Alhoewel Lisanne minder actief is, is er nog altijd een ‘harde kern’ actief aangevuld met (eveneens welkome) passanten.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met de rest?!

Tis zo stilletjes hier, ik denk dan "geen nieuws, goed nieuws", maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

Rustige (of saaie?) januarimaand tot nu toe of juist vol gas het nieuwe jaar in?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Suzy, dan snap ik het ;)

Pfoe dan klinkt zeker druk. Heb je al tijd gehad om je tegels e.d. uit te zoeken?



Je hebt ook gelijk, vooral die gedachten over de toekomst en dat je dat spiegelt aan je leven nu. Ik heb het even goed in me opgenomen. Vanmiddag ben ik gaan wandelen en heb ik tegen mezelf gezegd dat de eerste 3 maanden van dit jaar een soort bezinningsperiode voor mijzelf wordt. Als ik terug kom van mijn reis dan ga ik beginnen in mijn nieuwe woning, wil ik een nieuwe voetbalclub gaan zoeken. Ook wil ik daar op zoek gaan naar de yoga en op mijn vrije donderdag wil ik na de zomervakantie eens gaan kijken voor vrijwilligerswerk. Dus ja, ik zou zeker nu even moeten genieten van de rustige tijd die er is



Dat stukje over vertrouwen houden en dat je soms vanuit angst naar de dingen in het leven kijkt dat is heel herkenbaar. En dat is iets dat ook wel zo zal blijven, op diverse vlakken. De kunst is om idd te blijven geloven dat jouw tijd voor bepaalde zaken wel gaat komen. Alleen vind ik dat vaak verdomde lastig, maar goed voor nu vind ik het allemaal wel prima. Ik heb een reis en een huis om naar uit te kijken, een nieuwe omgeving te verkennen. De sleur zal dan nog wel een tijdje wegblijven, daarna maar weer eens een nieuwe stip aan de horizon uittekenen. Ik merk wel dat ik mij op persoonlijk en/of werkvlak verder wil gaan ontwikkelen. Daar wordt het wel weer tijd voor en ik heb ook het idee dat ik daar wat meer ruimte voor ga creëren.



Ja dat idee van nut hebben, elke dag moet van betekenis zijn, anders is het een verloren dag zit wel een beetje in mij. Dat is iets dat ik sinds de woningbrand in me heb ontwikkeld.



Wat is je doel van je vakantie? Lekker uitrusten en genieten van het betere weer (dan wat wij hier hebben) of wil je ook nog dingen daar ondernemen? Waarvoor je nog dingen moet uitzoeken? Of is het alleen maar een koffer pakken en daarna heerlijk relaxen?



Zo te horen ben je je huis flink aan het opknappen! Kan me voorstellen dat je helemaal blij bent met de resultaten en kun je nu heerlijk genieten van alles.



@ Amy: Dank Amy! Begrijp ik uit Suzy’s post dat je niet in NL woont nu?



Nog even iets wat ik wil delen. Deze week heeft mijn ex contact met mij opgenomen, wilde me een gelukkig nieuwjaar wensen. Nu berichten we een beetje heen en weer, we zijn beide niet zulke snelle antwoorders haha. Hij nodigde me zelfs uit om een avondje uit te gaan. Ik heb wel het idee dat hij vanuit vriendschap handelt nu, alleen kan ik het niet zo goed plaatsen waarom hij daar nu mee komt. Mocht ik met hem afspreken dan zal ik hem dat zeker vragen.
Collect moments not things
Alle reacties Link kopieren
Daar blijf ik ook in geloven, al zou het niet zo zijn dan heb ik toch met het geloof en de hoop geleefd. Is toch een andere insteek dan in depressiviteit te blijven hangen. Dat weiger ik.

Ik leer mezelf in ieder geval steeds beter kennen omdat ik zo teruggeworpen wordt op mezelf. Best confronterend soms, maar dat leidt wel tot inzichten waar je wat mee kunt doen. Is het niet vandaag, dan wel in de toekomst.



Jammer genoeg heeft zoon twee linkerhanden, die moet het echt van zijn hoofd hebben Had makkelijk geweest de 1 timmerman, automonteur of electriciën en de ander kapster of misschien tandarts. Maar helaas studeren ze allebei iets waar ik geen praktisch nut voor mezelf in zie

Blij te horen dat ik niet de enige ben die die gezelligheid van (grote) kinderen in huis zo mist! Maar zoals ze zijn geworden, wat ze tegen me zeggen en een prachtig weldoordacht persoonlijk kado met de kerst maakt dat het zo de moeite waard is (geweest) allemaal. De liefde voor hen is met geen pen te beschrijven en inspireert om door te gaan en ze het voorbeeld te blijven geven dat het leven de moeite waard is en je wat kunt bereiken als je maar gelooft (in jezelf)



Ik wil GV er niet teveel in betrekken, de verbouwingen. Ten eerste omdat hij sinds de erfenis weinig rekening houdt met dat anderen geen eindeloos budget hebben en ten tweede omdat hij me toch nog te nabij staat. Dat is dan ook de valkuil waar ik op doelde. Kan niet zeggen dat het een vervelende val was , maar toch emotioneel gezien niet voor herhaling vatbaar.

Het is mijn project, al gaat het langzaam, er begint nu wel vorm in te komen en de wetenschap dat ik er straks veel voldoening uit haal als ik het allemaal voor elkaar hebt geeft wel energie om door te zetten. Komt wel goed dus.



Eind januari ga je het hier ook wel merken dat we weer richting het voorjaar gaan. De dagen worden dan in ieder geval merkbaar langer. Nu is het koud en 'vechten' om het warm te houden en de boel in gang te houden. Straks als het weer warmer en lichter wordt is het ook makkelijker om met mensen in contact te komen en er op uit te gaan.



Grappig is dat ja, dat je zomaar ineens iemand leuk kan vinden die eigenlijk totaal niet aan het plaatje in je hoofd voldoet. Ik merk dat ook weleens, en ook dat geeft je weer nieuwe inzichten Ik val overigens over het algemeen ook op jonger, gemiddeld een jaar of 5. Terwijl ik mannen van 5 jaar ouder verschrikkelijk oud vind lijken, een soort van spiegelblindheid waarschijnlijk
Alle reacties Link kopieren
Raffie: Ik woon inderdaad niet in Nederland, maar in een noordelijker land.



Ik herken dat wel dat je je eigenlijk schuldig voelt over een dag die je niet nuttig besteed hebt. Maar dat probeer ik tegenwoordig bewust los te laten, een andere dag ben je misschien wel dubbel zo nuttig bezig. Dat is dan in ieder geval mijn streven, en 'gun' mezelf dan die dagen met weinig betekenis. Misschien heeft het juist ook wel waarde voor jezelf om een dag niets te doen, rust voor lichaam en geest. Zoiets
Alle reacties Link kopieren
Amy, mijne studeert ook iets anders, dit klussen is al jaren een uit de hand gelopen hobby van hem, echt van baby af aan ongeveer al, haha, liep op zijn 2e al met een boor in de rondte (een echte), en niet door zomaar iets te proberen, maar waar hij zich ook erg in verdiept heeft met professionals en dan zelf ging toepassen/oefenen.

En mijn huis was dan de klos waar hij afgelopen jaren lekker op heeft kunnen uitleven oefenen en later ook elders.

Daar was ik altijd al goed mee, want is ook nog eens een perfectionist en intussen ook de kennis heft en ervaren in wát hij doet! Mijn huis is er heel wat veiliger op geworden (omdat hij oa heeft hersteld wat eerdere klussers tegen alle regels in en achteraf soms zelfs verboden & gevaarlijk hadden aangelegd en hij doet dat wel volgens alle regeltjes. Houtbewerking is zijn grote liefde, hij maakt bijv originele oude raam- en deurposten (architraven?) na, liefst zou hij oude panden in hun oude stijl renoveren geloof ik.

Voordeel is dat hij zijn brains ook mee heeft, logisch kan denken, dus overal tevoren al aan denkt, en het dan ook nog kan uitvoeren!

(bijzonder op zijn leeftijd, zo'n hobby, en altijd al zo geweest, als kleuter tekende hij ipv kopvoeters al een heel lichtplan van de woonkamer oid, hahaha en bouwde hij al een buitenbar in de tuin (een echte, incl spoelbakken en taps enz) en dat mocht ook allemaal van ons.



HIj verdient er op die manier een goed zakcentje mee (ook bij anderen), vele malen hoger dan vakkenvuller bij de supermarkt oid.

Doet eigenlijk nu al wat hij zelf ook leuk vindt om te doen. Dat stucen had hij nog niet veel ervaring in, was ook een uitprobeersel hier, zou hij niet zomaar bij anderen doen, en hij koopt dan bijv wat professionals gebruiken, qua gips en hoekprofielen enzo en rust dan niet totdat het er top uitziet! (en het ziet er ook top uit!).



Mannen uit mijn vriendengroepje hier zijn wel 5 jaar ouder en vind ik er niet bepaald oud uit zien, ik kijk daar eigenlijk ook niet zo naar, meer een bepaalde jongensachtige uitstraling misschien die bepaalt of ik iemand niet "oud" vind lijken. Dat kan best grijzend zijn, bijv, en toch jongensachtig, ik verouder natuurlijk ook, en wat ik aantrekkelijk vind, verandert mee! Toch merk ik wel dat ik mezelf dan blijkbaar als jong beschouw/beleef van binnenuit, iig "vlot" en daarom misschien ook me aangetrokken voel tot iemand die ik iig "open" en speels, vrolijk en relaxt vind ogen. Dat zal wel soort projectie zijn: beetje zoals je jezelf ziet en dat dan passend lijkt (maar als iemand echt een stuk jonger is zou ik dat ook niet fijn vinden, uitstraling of niet, die ander moet het ook passend vinden he. Men zegt dat je onbewust iemand aantrekkelijk vindt die soortgelijk "knap, leuk enz" is qua andere sexe als jijzelf bent.



Raffie: tis nu de benedenverdieping (ik woon zelf op 1 en 2 hoog) en dat wordt een studio voor verhuur, dat huis is te groot en te duur voor mij alleen. Als ik ouder ben kan ik dat nog omdraaien en zelf beneden kleiner gaan wonen



Vakantie is een groot woord, tis een "lang weekend", dwz 3 volle dagen weg, stelt niet zoveel voor.

Gewoon ff eruit zijn, andere omgeving, ff tot rust komen, kans die voorbij kwam om weer even wat tijd met dochter spenderen, warm is het daar ook niet echt nu.

Komende week wordt nog spannend, er staat nog genoeg te doen daarna, dus fijn om even letterlijk afstand te nemen en ff niet veel meer te doen dan te ervaren, te voelen, genieten van uitzichten, bergen en zee, ik houd ervan!



Betekenis is iets anders dan nuttig moeten invullen van je vrije tijd, he!

Tis maar welke betekenis je daar zelf aan geeft, wát dan "van betekenis" is..

Je huis schoonmaken kan nuttig zijn, maar van minder betekenis dan iets wat je voor jezelf doet, ook al is dat rust nemen, iets fijns doen, lekker in je pyjama rondbanjeren, ff uit je nuchtere denkmodus zijn, beetje dagdromen of laten opkomen van binnen naar buiten waar anders maar weinig tijd/gelegenheid voor is.

Volgens Daniel Goleman heeeeel erg nuttig in een tijd dat er meer info van buiten naar binnen gaat!!

Dit is een essentieel onderdeel van jezelf dat de ruimte moet krijgen en die ruimte pas krijgt als je ff niks doet/"moet" van jezelf!

Oa creativiteit die kan opborrelen, maar ook wat speelt binnenin jou, om op te kunnen borrelen.

Alsmaar bezig zijn is beslist op termijn niét goed voor je.

Dus "niksdoen" is echt nuttig, hoe tegenstrijdig het ook mag klinken!



Juist als je iets hebt meegemaakt op gebied van "overleven" is het uitermate belangrijk dat je niet maar klakkeloos doorrent door het leven, of wat je zou "horen te doen" maar blijft stilstaan nu en dan bíj dat leven wat je leidt en dat kan pas als je soms even pas op de plaats maakt!



Truste!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..


Goedemorgen lieve mensen!

Ik wens jullie, vanuit mijn nieuwe paleisje (woon er nu een maand ) een fijn 2017!



Met mij gaat het wel, niet heel slecht maar merk dat ik toch wel weer last heb van die 'single-onzekerheden'.

Correctie: zodra ik te veel na ga denken en ga malen ga ik onzeker worden.

Mjah, het hoofd is een denk machine die je niet ff uit kan zetten .

Verder merkte ik vd week dat ik, ook ten opzichte van vrienden, erg achterdochtig ben, snap niet goed waarom maar ik doe mezelf pijn daarmee, het is zo niet nodig...

Ik werd vd week heel erg met mezelf geconfronteerd, iemand van mn werk kan ik vriendschappelijk erg goed mee opschieten, qua spiritualiteit hebben we een enorme klik.

Had hem paar weken niet gesproken ivm druk, vakantie enz, weet niet waarom maar ik was wederom gaan malen erover en onterecht gaan twijfelen aan hem. Dat dat onnodig was wist ik, voelde ik meteen toen ik hem sprak. ( hij is heel eerlijk en oprecht, en oordeelt niet)

Ik brak echt, waarom twijfel ik aan iemand die zo oprecht is.

Überhaupt waarom twijfel ik, je hebt sowieso geen invloed op gedrag van anderen)



Al met al denk ik momenteel dat ik nog niet echt in een goede relatie mood zou zijn nu, als ik me onzeker voel wil ik dat zelf oplossen ipv te verwachten dat een ander die onzekerheden wel even wegneemt.

En, klinkt tegenstrijdig maar als je me echt zou vragen waarom ik een relatie wil moet ik toch opvallend lang nadenken . (Alhoewel ieder mens natuurlijk geborgenheid en kiefde wil)



Eigenlijk na de laatste dip denk ik dat ik er in mn hoofd te veel mee bezig ben en ik kan het moeilijk loslaten en daar baal ik van.

Het is overigens ook wel de maatschappij die roept dat je beter af bent in een relatie, daar word ik erg recalcitrant van eerlijk gezegd.



(Grrrrrrrrr waarom heb ik het nou hier altijd een eeuwig over hetzelfde onderwerp... )



Ik word soms gewoon een beetje moe van mezelf en dan weet ik ff niet goed wat ik met mezelf aan moet geloof ik....

Vrijdag had ik echt een megadip.... is geen drama, ik accepteer hetvgewoon en ben ff extra lief voor mezelf.

En eigenlijk moet ik ook wel uiteindelijk hard lachen om mezelf, geen idee waarom maar ik ben grappig als ik chagerijnig of dipperig ben ...
Suzy ik lees dat je druk bent met van alles, werk, verbouwing enz.

Wat leuk, succes !
Alle reacties Link kopieren
Alice, heb je er ooit aan gedacht om te stoppen met zelf blijven proberen tegen jezelf/ je (onzekere, wisselende) mood en -gedachten en reacties op gebeurtenissen en oa je single bestaan te vechten (recalcitrant is ook weer verzet)?

Misschien is er "gewoon" een onderliggende oorzaak voor, en voor ook nu weer die achterdocht, doemdenken, enz, terwijl je die toch niet zomaar zelf op eigen houtje kúnt veranderen (en dan baalt en jezelf weer veroordeelt dat je dat niet zelf kunt, geen controle over hebt oid)?



Ik weet het niet (meer), maar heb je weleens overwogen een professional te zoeken?

Misschien heeft dat stuiterbal-gevoel/patroon wel een naampje wat eea verklaart waarom het zo hardnekkig blijft terugkeren en niet dat daarmee de kous af is, maar dan verklaart het voor jezelf iig waarom die buien of dips je terugkerend overkomen/lastigvallen.

En wie weet zijn daar bewezen effectieve methodes en handvatten voor die het makkelijker maken om daarmee om te gaan.



Jezelf en/of gedachten/gevoelens/patronen proberen te veranderen is dan namelijk net zo'n onhaalbaar doel dat dat misschien op eigen houtje onbegonnen werk is, hoe hard je je er ook tegen verzet of "onder controle" probeert te houden.

Dat je jezelf ervan bewust bent is al zo'n enorme winst!

Dat je zo hard tegen jezelf moet "vechten" is een grote aanslag op je energie, ook al lach je later vanuit een mildere mood dan weer over je capriolen en dipjes. Daarmee lach je het ook weer weg, dat je ook dié kant hebt, en ergens neem je jezelf dan imo ook weer niet serieus, want je hebt er serieus wél last van in je dagelijkse bestaan en tast het vertrouwen in jezelf aan, als die gedachten/buien je lijken te overkomen, en jou te overheersen, ook al "weet" je op dat moment beter dan dat, ook al is het niet logisch, bijv qua deze collega.



Zou het niet stukken fijner leven zijn als je niet werd geplaagd door die onzekere/wantrouwige/ angstige gedachten, die dan telkens moeten weerspreken, bevechten, jezelf geruststellen door jezelf wijsmaken dat je je zo niet hoéft te voelen, er geen reden voor is, niet reeel zijn, niet nodig is, enz?

En het hoeft helemaal geen "diagnose" te zijn, kunnen ook trekjes van het een of ander zijn, namelijk iedereen vertoont in meer of mindere mate wel trekken van bepaalde psychische "hokjes", ook al heb je dat niet.

Zelf heb ik ook dat ik bijv sommige trekjes van iets herken bij mezelf, en andere die daar ook bij horen dan weer niet, maar soms verklaart het wel eea en kun je daar dan wel effectief iets mee dan zelf blijven dobberen.



Iedereen piekert weleens, en de een is chaotischer dan de ander, niet alles is een kwestie van ingesleten patroon of karakter, er is ook zoiets als aanleg en genen. Het is niet helemáál maakbaar, er is wel degelijk een bepaalde aanleg in wat van je genen op "aan" staan of die je aktiveert door ervaringen (en ook weer kunt verminderen door je daar bewust van te zijn en bepaalde dingen aan te leren hoe je daarmee op zijn gunstigst om kunt gaan.



Als je echt hinder ondervindt van bepaalde trekken en die het jezelf "onnodig moeilijk maken" is het zeer de moeite waard om daar meer houvast/handvatten in te krijgen. Of bijv van jezelf te weten en je leven daar -deels- op te kunnen aanpassen, zoals een baan hebben die daarbij past (ipv jezelf in bochten moeten wringen om in de baan te passen of iets wat anderen gemakkelijk afgaat).

Een avondmens zal bijv eerder in een restaurant gedeien (qua werktijden) dan elke dag om 6 uur de deur uit moeten en om 8 uur fit moeten presteren op kantoor.



In zekere zin kun je dus juist van wat in sommige situaties een "minpuntje" zou zijn van jezelf, juist in je voordeel kunnen gebruiken!

Om maar iets te noemen: mijn eigen sterke contactuele kant & "mensenmens" zijn & behoefte aan gezelligheid en reuring wordt niet "gedekt" bij (denk- of pc)werk in mijn eentje tussen 4 muren, maar wel in mijn vorige en toekomstige werk.

Dat betekent dat ik dat dan in vrije tijd moest zien te vervullen en het ook geen juist "doel" zou zijn om elke dag en avond gelukkig met mezelf op de bank te moeten kunnen zijn. Of mezelf om veroordelen dat ik mezelf niet zou kunnen vermaken oid, bij een volkomen normale behoefte aan (empathische, warme, affectieve) mensen om je heen, of dat dat zou betekenen dat ik niet goed in eigen vel zou zitten omdat "je dan niemand nodig zou horen te hebben" oid.

Ik ben erg gesteld op mijn vrijheid en "me-time", daar niet van, en dat wil niet zeggen dat je gelukkig wordt van een overdosis daarvan en een fijne verbinding met jezelf compleet gelukkig zou maken zodat je geen andere mensen meer "nodig" zou hebben om je heen.



Daarom wijs ik er hier ontopic ook vaker op, dat dat hele idee van "eerst zelf helemaal gelukkig zijn met jezelf, alvorens "klaar" te zijn om open te staan voor een gezond soort (ge)liefde" (wat nogal bout als een soort gulden natuurwet gesteld wordt in sommige opvattingen op dit forum!!)door sommigen weleens heel letterlijk genomen kan worden en zichzelf om de oren slaan als ze dat niét zijn en niét voor elkaar krijgen!

Een goede verbinding met jezelf is natuurlijk heel belangrijk, náást goede verbindingen met anderen, niet het ene in plaats ván het andere!

Je kunt nog zo gelukkig met jezelf zijn, als je daardoor geen/weinig gezonde verbindingen met anderen hebt, is dat op den duur ook niet zaligmakend. En andersom compenseert een relatie met een geliefde en/of een grote kring dierbaren ook niet als je om eoa reden niet lekker in eigen vel zit.



Het idee dat je niemand nodig zou hebben als je zelf maar innerlijke rust vindt en gelukkig met jezelf zou zijn is op zichzelf al een onhaalbaar doel, hooguit heb je dan een zonnige(r) blik op de wereld en hoe je die tegemoet treedt.

Jezelf onafhankelijk wanen van anderen of denken dat je een alleskunner moet zijn (ook op je eigen psyche) en alles maakbaar is, is een grote valkuil. En bovendien eentje waardoor zoveel mensen gedesillusioneerd over zichzelf raken als dat "niet lukt" (om langdurig gelukkig te zijn alleen, of zelfs mét een leuke kring mensen niet, en (gezien de vele topics op de relatiepijler en om je heen irl) is ook een relatie niet zaligmakend voor lange termijn gelukkig voelen (met jezelf).

Uberhaubt is streven naar altijd gelukkig zijn onhaalbaar: iedereen maakt dingen mee (mag je hopen), waaronder tegenvallers waar je op reageert en van moet herstellen, en ook pieken die al dan niet geleidelijk afnemen, want niemands leven bestaat uitsluitend uit een aaneenschakeling van piekervaringen.



Het kan een enorme valkuil zijn om geluk als doel te nemen (laat staan daar voorwaarden aan te hangen als: "als ik dit of dat eenmaal heb/doe/bereikt heb zal ik (pas) gelukkig kunnen zijn"), omdat daar 2 dingen kunnen gebeuren: lukken/slagen of mislukken/"falen".

Waardoor je kunt denken dus dat er iets aan je mankeert als je daar niet (of niet 1,2,3 of voortdurend) in slaagt en weleens een dip hebt (zie een eerdere reactie van mij hierboven ergens).

Een zonnige natuur helpt natuurlijk om bij tegenslag gemakkelijker te geloven in dat ook dat voorbij gaat en goed komt met je, dan een piekerende, pessimistische of wantrouwige natuur, en dat schijnt deels wel aanleg te zijn, maar zit hem evengoed deels in de blik (van dat moment) of bril waardoorheen je naar de wereld en je eigen situatie, omstandigheden en kansen/mogelijkheden kijkt.

Daar is winst te behalen, voor zover dat aan te leren is bijv waarin je meer zelfvertrouwen opbouwt of waarmee je jezelf "voedt" (aan overtuigingen en info, die je ofwel vooruit kunnen helpen ofwel tegenhouden om een optimistischer kijk op je/het leven te kunnen krijgen).



Ik blijf erbij dat je iig je eigen blik/focus kunt verleggen, alleen al wát je aan (onbewuste) boodschappen binnenkrijgt via zintuiglijke info (luister je "zware" emotionele muziek bijv, kijk je enge, spannende series, soaps met de cliché's waarin (vooral) allerlei thema's die je kunnen "overkomen" zoals wrok, wraak, haat en nijd, bedrog, belangrijk vinden wat anderen denken, in elk geval veel "negatieve gebeurtenissen" waar mensen van smullen, leedvermaak, enz, waar je je onbewust wel in meeleeft, of allerlei actualiteiten waar je niet vrolijk van wordt, onder het mom van dat je toch op de hoogte moet blijven om mee te kunnen praten, of juist lichtvoetige (humoristische)

romantische comedies/series, of ziekenhuisseries waarin mensen de meest (uitzonderlijke) ellendige verhaallijnen overkomen, wat je ziet, leest, hoort, merkt ervaar je onbewust mee!

Niet alleen waarmee en met wie je je omringt, maar ook dmv tijdschriften, kranten, social media, datingperikelen en -sites, ervaringen van anderen meekrijgen (oa een forum als dit, maar ook irl via familie en vrienden en hun fijne en mindere gebeurtenissen en ervaringen).



Alles wat je op eoa manier "inneemt" van buiten naar binnen, en van anderen buitenaf, beinvloedt (onbewust) hoe je zelf over eea denkt en bij voelt! Dat kun je bewuster mee omgaan, door oa voorbeelden en mensen en ervaringen bewust op te zoeken.

Dat kan ook een cursus zijn, of een bepaalde schrijver(s) met een bepaalde kijk op het leven, en allerlei reguliere danwel alternatieve therapieen, een coach of psych, een keer een familieopstelling, in elk geval kun je dat zoveel mogelijk zelf beinvloeden door waar je je bewuste aandacht aan besteedt.



Als het langere tijd niet "lukt" om uit bepaalde gedachtencirkels te raken, kan een impuls van iets of iemand van buitenaf je "daaruit" halen en daar is niks mis mee!

Als je terugkerend vastloopt in iets, ga je ook zo denken (als de gesteldheid waarin je op dat moment zit) en kan een ander die blijven hangende "langspeelplaat" ff een tikje verder zetten (omdat je daar zelf simpelweg niet op komt op dat moment in die gemoedstoestand).

Waardoor je beseft dat het "maar" een gemoedstoestand is, iets tijdelijks, en niet aan gaat zien voor "zo ben ik nu eenmaal" of "dit is nu eenmaal mijn situatie" en je niet kunnen voorstellen dat dat anders/beter kan of zal worden. Of niet weet hoe.



Wachten of het een keer vanzelf over gaat, is iig niet heel reeel, als het dingen zijn die steeds terugkomen.

Het doorbreken van (gedachten- of gedrags)patronen is niet zo simpel, niet voor iedereen een kwestie van "het gewoon doén".



Grappig blijft het dat we het absurd zouden vinden als iemand denkt zichzelf zonder instructeur allerlei vaardigheden te kunnen leren zwemmen, autorijden, skieen, klussen of het te kunnen schoppen tot proftennisser zonder tennisleraar/opleiding en training, maar als het om de eigen psyche gaat moeten we onszelf kunnen doorgronden en hinderlijke persoonlijke of sociale belemmeringen zelf maar zien op te lossen en andere denk- en handelswijzen aan te leren?!

En anders jezelf maar te veroordelen, tegen te vechten, te negeren, te onderdrukken, jezelf overtuigen (of anderen), voor jezelf goed te praten, te verzachten, om jezelf te lachen, te denken dat er iets aan je mankeert, twijfelen of je iets( of liefde) wel waard bent, verdient, enz enz?



Zelfinzicht en zelfoverwinningen doen heel veel in positieve zin, dan nog mag én kan die inspiratie prima van buitenaf komen, en ook in therapie doe je het tenslotte helemaal zelf (hoe je het oppakt, van bewust wordt, mee omgaat, van leert en toepast), de ander is niet meer dan het zetje, degene die iets prikkelt om anders tegenaan te kijken of uitlokt daar (anders) op te reageren dan je eigen "normaalwaarde" steeds maar aandraagt (oa niet-kloppende overtuigingen die je ooit hebt opgepikt en vastgezet en nu bewezen niet (bepaald) helpend zijn bijv, maar juist tegenhouden).



Zelfs een gebrek aan bepaalde stoffen/hormonen kan een bepaalde mood teweegbrengen, om maar iets te noemen in de winter een tekort aan daglicht en vitamine D, die winterdepressie kan geven.

Zo zijn er meer stoffen die van invloed zijn op je humeur en gesteldheid, ook psychisch, en die je zelf op bepaalde manieren een positieve boost kunt geven. We hebben een beloningscentrum in ons brein, en dat is op velerlei zowel op ongezonde als gezonde wijze te prikkelen.

(oa elke vorm van verslaving berust op dit beloningscentrum aktiveren).



"Lief zijn voor jezelf" kan elke tijdelijke oppepper zijn (Oplaadpunten), zelfoverwinningen (geslaagde iig), maar ook "troost-eten" of shoppen, ijs/chocola eten onder een dekentje, dagje schoonheidsspecialiste of wellness, maar op lange termijn zijn het vaak andere dingen die je werkelijk duurzame voldoening en blijvende goede invloed hebben (een goede fysieke conditie of yoga, meditatie, mindfulness, hobby, sport, kletsen met vriend(inn)en of wat dan ook voor jezelf van toepassing is).

Dingen die je soms zelf niet verzonnen zou hebben, maar je wel op het idee gebracht kunt worden door anderen en enthousiast voor wordt als je ermee in aanraking komt.



Soms meer een kwestie van erachter komen wat meer bij jóu past dan zelf proberen te passen in cliché's die gepromoot worden door anderen (social media, massa-overtuigingen van het moment, die trendy- of modegvoelig of tijd/cultuurgevoelig zijn).

Je eigen weg daarin vinden is enerzijds juist niét (klakkeloos) andermans recept voor een "gelukkig leven" overnemen, anderzijds juist wél je laten inspireren en "afkijken" bij anderen, voor zover je ergens zelf misschien niet op zou komen.

Soms je eigen eigenwijsheid volgen (wat voor jóu goed voelt en goed zou zijn) en soms juist door anderen laten motiveren en stimuleren waardoor je ook aspecten van jezelf aanboort of ontwikkelt die je zelf niet zou bedenken/proberen.



Blijft dat ook succesvolle mensen op het gebied van ambitie bijv niet alles zelf doen, of (willen) kunnen, maar eea uitbesteden, zoals een accountant of fiscalist die daarin bedreven is, en ook niet zelf websites in elkaar gaan knutselen als dat gewoon te koop is en anderen daarin gespecialiseerd zijn (en jouw business niet is), maar zich concentreren op waar ze zélf goed in zijn door andere dingen aan anderen over te (kunnen) laten, of "in te kopen", alleen al omdat dat veel effectiever is, en daarnaast omdat het veel fijner is dan gefrustreerd zelf het wiel uit te vinden omdat je alles zelf zou moeten kunnen (en willen)?



Bovendien zinloze zelfveroordeling als je ergens gewoon niet sterk/goed in bent en een ander wel, waarom zou je jezelf daarmee om de oren slaan ipv erkennen dat anderen dat al uitgevonden hebben en jij dat dus ook niet zelf hoéft uit te vinden?!

Mensen (en dieren) leren oa ook door succesvol gedrag te "kopieren", als kind leer je op die manier al (en helaas ook door verkeerde voorbeelden, als die niet hersteld worden door andere -betere- voorbeelden/ ervaringen hoe het ook kan).

En dan kun je beter bewust "kopieren" door zelf te kiezen wie en wát je dan als inspiratie/voorbeeld neemt dan door onbewuste "boodschappen" uit de maatschappelijke overtuigingen, waar meer mensen helemaal niet massaal gelukkig van worden, of beperkt blijft tot tijdelijke opleving, als je die al als doel neemt en daarin slaagt.

(bijv het cliché van relatie, gezin met mooi huis met oprit en stationcar + hond en daar evenzovelen heel hard voor moeten werken om te krijgen en te houden, elkaar voorbij lopen en helemaal niet zo zaligmakend blijkt te zijn).



Ook het (nieuwe?) idee van je dromen/wensen volgen alsof dat altijd goed zou zijn, is gewoon niet zomaar zo (en ook voor mij niet zomaar een droom die uitkomt oid, qua nieuwe onderneming).

Je droom volgen kan evengoed onhaalbaar of onrealistisch zijn, blijft nodig om daar je verstand op los te laten, je kunt niet "blindvaren" op dat het "goed voelt", als dat bijv impulsief of naief zou zijn (zoals soms zeer ondoordachte plannen leuke tv oplevert bij "het roer om", geen rekening gehouden met vergunningen en andere risicofactoren of mogelijke tegenvallers).



Deels kun je wel proberen om "van je hobby je werk te maken" als dat mogelijk is, al zullen de meeste mensen hun werk niet hun passie kunnen noemen en dat hoeft ook helemaal niet, het enige wat wel van belang is is dat je het hopelijk leuk vindt om te doen en goed in te zijn in wát je doet als werk, en op eoa manier voldoening uit haalt (liefst meer dan puur om je geld mee te verdienen).

Het hele idee van "passie" als nieuwe vereiste/voorwaarde is weer aanleiding voor sommigen om zich daar dan weer tekort in te voelen schieten als dat bij hen niét het geval is (of ontevreden te zijn als dat ontbreekt).



Zo kunnen er allerlei malle of overtrokken verwachtingen over jezelf ontstaan, waar vrijwel geen mens aan voldoet of zou kunnen voldoen, en dat is een recept om (als je dat wilt bereiken) jezelf altijd teleur te stellen of niet goed genoeg te vinden.

Dan meet/vergelijk je jezelf met anderen van wie je dénkt dat ze het altijd maar leuk en gelukkig hebben, wat gewoon niet waar is, zoals op Fb mensen vooral dat soort berichten/foto's delen en op die manier een bepaald beeld neerzetten (en allemaal aan meedoen, terwijl dat een farce is).



Ik denk dat je een stuk gelukkiger wordt iha en over jezelf als je gedurende je leven jezelf gewoon beter leert kennen door allerlei dingen te ervaren en zoveel mogelijk "maatwerk" (weten wat bij joú past en dat zoveel mogelijk proberen te bewerkstelligen) op jezelf toegesneden leefwijze(n) en aktiviteiten probeert, ipv wat anderen (al dan niet "succesvol") nastreven.



Trots zijn op wat jou juist uniek maakt, ipv jezelf meten/vergelijken met eoa standaard buiten jezelf of jezelf láten vergelijken met en proberen jezelf aan te passen naar eoa ideaalstandaard die anderen bedacht hebben of zichzelf wensen.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Suzy, bedankt voor je reactie.

Ik heb idd coaching ( had ik al eens wat over verteld) mensen in mn omgeving met wie ik goed kan praten over dit soort dingen.

Overigens ik heb dit soort dipjes en piekerbuien echt niet 24/7, en ik vind dat overigens ook menselijk, af en toe niet helemaal lekker in je vel zitten.

Dat kun je dan wel stuiteren noemen, geef het beestje maar een naam, maar ik ga daar verder niet in mee want ik heb niet zo'n zin meer in stempels plakken. (En eerlijk gezegd ben ik er ook wel klaar mee dat dat bij mij best vaak gebeurt. Ik ben helaas niet van ijzer)

Nogmaals i.m.o is af en toe niet lekker in je vel zitten menselijk.

Al zijn emoties bij niet praktiserende alcoholisten wel wat heftiger, dat klopt.



Ik heb overigens ook net een verbouwing en verhuizing achter de rug, ik merk dat ik daar echt wel even van bij moet komen.

Als ik vermoeid ben ben ik wat vatbaarder voor tobberijntjes, dat klopt.



Ik ga overigens ook met weer wat dingen aan de gang, ik ga bijv. de komende tijd wat meer werken aan een technisch rete moeilijke aria die ik geweldig vind (Una voce poco fa, Di barbieri di Sevilla van Rossini, ik moet daar nog wel hard aan werken want hij is niet makkelijk en hier en daar zitten nog fouten) , ik ben sinds vorig jaar na hele lange tijd weer eens naar de kerk gegaan maar een andere dan van huis uit.

Ben ik blijven hangen omdat ik me er prettig voel, had het zelf niet verwacht maar ik wil graag katholiek worden en ik begin van de week met de voorbereidingen.

(Vorige week de knoop doorgehakt, heel gek maar het voelt of ik ga trouwen . Ga ik ook, met mezelf... )



Suzy nogmaals bedankt voor je reactie, al blijf ik natuurlijk wel mn eigenwijze ik he...

Ik ga denk ik trouwens wel binnenkort weer even contact opnemen met de fysiotherapeut, denk wel dat het handig is dat ik de hoe heet die therapie die ik deed weer op te pakken... ( grrrr hoe heet dat ook weer... podio... homeo... haptonomie, dat was het )



Ik voel me overigens wel weer beter hoor! Erg leuke en byzondere dag gehad, 15 januari is een hele byzondere dag voor mij. (Pb voor het verhaal, zet ik liever niet hier neer)

Ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier ligt sinds van de week een dik pak sneeuw, niet handig maar zo mooi!

Zeker met een zonnetje erbij.



Fijne avond allen!

Ik ga lekker een homeland 4 beginnen..
Alle reacties Link kopieren
Hee ALice, was ook niet bedoeld als commentaar, he, ergens hierboven schrijf ik nog een heel stuk over dat dips er ook bij (mogen) horen, dus zo sta ik er ook in.

Als het je teveel hindert of terugkerend op bepaalde gebieden in de weg zit, dan zou een coach oid idd het proces vlottrekken of versnellen, en als het je niet hindert is het ook goed op je eigen wijsheid (en nee, dat vind ik niet eigenwijs, er is ook geen goed of fout in, gewoon waar je je zelf prettig bij voelt. Haptonoom is trouwens een hele fijne benadering, vanuit het voelen, (ben ik wel een voorstander van, ga ik zelf ook nog doen).



Blijft een heel bijzondere hobby van je, geweldig als je goed kunt zingen (ik heb beschadigde stembandzenuw sinds een operatie en zingen zit er niet meer in voor mij, alleen als ik alleen thuis ben of met de radio hard aan in de auto ).

Het is toch een soort gave vind ik, als je zo muzikaal bent, een mooie zangstem hebt, een creatieve uitlaatklep ook, waar je anderen ook blij mee maakt, ik vind het heel uniek, je hoort dit niet vaak!



Jeetje, dat je je bekeert, bewust overstapt naar een ander geloof, vind ik heel mooi van je!

Omdat je het goed overdacht hebt en je thuis voelt.

Ben van huis uit ook katholiek, doe er alleen niks meer mee (sinds lagere school ongeveer).

Ik hoop van harte dat je erin vindt wat je verwacht!



Oh ja, sneeuw daar? Hier niks!!

Fijn om te horen dat je een bijzondere en leuke dag had vandaag.

Jij ook fijne avond!

Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Weet ik Suzy, dat je dat zo niet bedoelt, wilde het alleen wel ff zeggen als in Assertieve Alice



Leuk dat je dat zegt, zingen is zo leuk... en idd ik maak er mensen zo blij mee.

Ik weet nog wel toen ik net begon met zangles keek ik altijd 'una voce particolare', dan was ik zo verbaasd dat amateurs zo konden zingen.

Inmiddels kom ik qua klank aardig in die richting, daar ben ik zo trots op want het gaat niet vanzelf. ( denken mensen wel eens...)



Wat leuk dat je dat zegt, ik heb vorige week de knoop doorgehakt. Dat vond ik eng ( ik blijf nou eenmaal bang voor mening van anderen), maar ik krijg zoveel leuke reacties!

Ik had het zelf ook niet verwacht, al is het achteraf helemaal niet zo vreemd.

Mijn moeders familie is katholiek, ik kwam daar dus vroeger al en vond de katholieke vieringen veel leuker.

Ik ben dol op rituelen en symbolen, ik vond dat vroeger al magisch.

Ik vind er eigenlijk al wat ik verwacht, klinkt heel spiritueel en dat is het ook, maar ik kom meer tot mezelf, een soort therapie maar dan anders.

Heb er zo'n zin in om dat 'officieel' te maken, ik word er helemaal blij van, had ik helemaal niet verwacht.



Trouwens, ik heb de fysio net meteen maar ff een mailtje gestuurd dat ik weer hapto wil, van uitstel komt afstel. ( en mn nek/schouders doen pijn...)



Jaaaaaa, veel sneeuw!

Donderdagdag nacht, ik had personeelsuitje en het was een beeeetje last geworden .

Toen ik naar huis liep sneeuwde het flink, zo mooi!!!
Alle reacties Link kopieren
Was vandaag in jouw contreien, Alice en idd ook de sneeuw gezien, voor zover die nog lag langs de bermen enzo.

Fijn dat je het niet uitstelt, neem die klachten idd maar serieus, werk je veel met de pc ook?

Ken het wel, dat soort klachten, en nu kun je er waarschijnlijk nog vanaf komen.

Ik zit hier wel ff met stijve onderrug, en dat autorijden (filerijden, iig terugrit) helpt dan ook niet bepaald mee.



En het was kóud, iig gevoelswaarde was wel -20!!

Maar: de onderneming is een feit: alles is overgedragen, dus nu kunnen zus en ik gas gaan geven

Er was terplekke nog een kleine kink in de kabel, al wordt die ook binnen een paar weken opgelost en pakt uiteindelijk in ons voordeel uit.



Nu ff relaxen en bijtijds naar bed, de aannemer begint mij te vroeg, maar het schiet nu wel lekker op en wordt mooi!

Niks saaie januarimaand dit jaar!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Suzy

Heel veel plezier & succes gewenst!
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Alle reacties Link kopieren
quote:Zandvogel schreef op 18 januari 2017 @ 21:41:

Gefeliciteerd Suzy

Heel veel plezier & succes gewenst!



Thanks, Zand!!

Haha, had ik het té rustig, nu alles tegelijk hier

Aannemer is bezig, en vanaf morgen (midden in de) nacht ben ik zelf ook nog voor een paar dagen weg, (lekker slim op dit moment, not, laptopje maar meenemen), we zijn met haastige spoed boekingen aan het proberen vast te leggen voor komend seizoen omdat het daar NU de tijd voor is/blijkt (voor seizoen lente-zomer-herfst vooral)..

Vandaag stuk nieuwe gasleiding laten leggen (dus ff zonder verwarming), zelf achter elkaar aan het telefoneren/mailen. uitzoeken enzo, en: ... de eerste boekingen zijn binnen! !



Was en is nog ff spannend, want tis ook een kwestie van gunning en moeten we onszelf nu "verkopen", he.

Dat contacten/klanten/opdrachtgevers met ons in zee gaan is natuurlijk niet gegarandeerd als je iets overneemt en zij tevreden waren over de vorige eigenaars.



Nieuwe laag stof in huis overal, wasjes tussendoor draaien, even koffie gedronken bij oude buurvrouw (zoon is op wintersport, wij als buren letten op, brengen wat eten enz), mijn eigen moeder bellen, enz enz, ach, als je veel te doen hebt word je vanzelf sneller/efficienter met al dat soort dingen, prioriteiten stellen, enz

Wordt nu iig steeds leuker en realistischer, nu we het vertrouwen van sommigen gekregen hebben, dan ben je zelf ook enthousiast.

Heb het volle vertrouwen in wat wij samen kunnen iig, al zal het straks ook nog behoorlijk aanpoten worden met lange dagen!

Benieuwd of ik dan nog tijd heb om naar hutje te gaan.

Toch is het ook fijn om het (weer) druk te hebben, doelen te hebben, je volle inzet te geven ergens aan, tis alles bij elkaar een hele uitdaging nog!

Ben er wel erg blij mee



Ik denk dat ik die paar dagen in Spanje áls ik eenmaal ontspan alleen maar slaap, hahaha

Gelukkig hoeven we ook niks bijzonders te doen daar, gewoon daar zijn is al fijn en het zal er ook niet warm zijn, wel iets warmer dan hier, dus misschien hier en daar een marktje meepikken en verder beetje lummelen, ritje maken, hapje eten ergens..



Hoe is het intussen met jou en met de anderen?

Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Heel leuk en fijn jou zo enthousiast te lezen suzy! Hier even lastig. Keertje via Pb/ tel bespreken als je tijd hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:Stormkraft schreef op 19 januari 2017 @ 21:04:

Heel leuk en fijn jou zo enthousiast te lezen suzy! Hier even lastig. Keertje via Pb/ tel bespreken als je tijd hebt



Is goed, al zal dat volgende week pas kunnen.

Beperk me hier thuis tot keuken, badkamer en wc schoonhouden, wasjes draaien maar verder 0 tijd (had naar de kapper gewild voor ik wegga, is niet gelukt, wordt ook volgende week dan).

Tis nu ff "knallen", spitsuur, zeker tot en met eind januari, daarna wordt het wat rustiger (hopelijk) qua bellen enzo.

Pb kan ook wel, als ik laptop meeneem komende dagen, maar ik garandeer niks

Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Suzy! Wat mooi dat de eerste boekingen ook al binnen zijn! Dat moet een heerlijk gevoel zijn



Griep gehad, maar met paracetamol wel gewoon gewerkt. Ben al genoeg thuis geweest met mijn gebroken been, wil niet in een slecht blaadje komen. Maar ben nu wel blij dat het weekend is, even bijkomen.

En eindelijk de stap gezet om een aannemer te laten komen....nu wachten op de prijsopgave Hopelijk kan ik doen wat ik in mijn hoofd heb allemaal. En heb gezegd wat ik zelf wil/kan doen, slopen ben ik goed in en keukenkastjes in elkaar zetten is ook geen probleem. Hopelijk dus binnenkort een nieuwe keuken hier Van het weekend ga ik al vast beginnen met wat tegels van de muren halen.



Goed bezig Alice! Een beetje tobben hoort er ook bij, maar ondertussen ben je ook met heel veel positiefs bezig, en pak je aan! Ik kan me voorstellen dat je veel plezier en voldoening uit het zingen haalt. Lijkt me erg leuk, mis alleen zelf alle talent hier voor

En als het voor jou goed voelt om over te stappen naar een andere kerk moet je dat zeker doen, als je dat beter bij jou gevoel vindt passen. Heb zelf een negatief gevoel van het katholieke geloof, maar ik besef dat dat meer is door de ervaringen met bepaalde mensen in het verleden dan dat het daadwerkelijk op het geloof is af te schuiven. Ik hoop dat jij er in vind wat je zoekt.



Storm: knuffel voor jou



Fijn weekend allemaal
Alle reacties Link kopieren
Amy, fijn weekend jij!

Ik moet over een paar uur alweer opstaan, ben nog aan het inpakken.

Vandaag ook nog een toezegging "gescoord" van een voor ons belangrijke opdrachtgever , ben best trots op mezelf!



Succes met de tegels van de muur halen.

Doe een stofmasker op als je daarmee aan de slag gaat en gaat slopen.

Kun je je lekker op uitleven haha



De anderen natuurlijk ook lekker weekendje gewenst!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Goede reis suzy!

Amy, hopelijk ben je weer wat opgeknapt! Die tegels kunnen anders wel wachten he, rust ook ff lekker uit. Dank je voor de knuffel. Vandaag een iets betere dag vnl te danken aan succesjes op werk.

Fijn weekend iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Thanks, Storm.

Lag ik net lekker te ging de wekker alweer



jij ook fijn weekend!

Laters!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Positieve dingen Suzy! Fijn om iets te hebben waar je je vol op kan richten en uitleven.

En enjoy je weekend in Spanje!



Bij mij is de stress inmiddels wel een beetje toegeslagen of ik alles wel op tijd geregeld krijg voor mijn vakantie.

Ik wil mijn nieuw-zeeland boek in zijn geheel hebben gelezen (500 blz). Dan daarna de echte reisplanning maken. Bang om achteraf er achter te komen dat je iets super moois bent vergeten te doen. Jaja beetje rare trekken soms ;)

Verder nog allerlei zaken ernaast regelen. Alle spullen bij elkaar krijgen. En of je wel aan alles denkt, zoals een wereldstekker.

Mijn grootste punt van aandacht is nog de electronica. Ik wil ditmaal zowel foto's maken als filmen. En achteraf wil ik er een film van enkele minuten van maken met muziek eronder. Ik wil een actioncamera meenemen (deze moet ik nog kopen) en daarnaast een telefoon. Maar mijn eigen telefoon heb ik al 3,5 jaar en de batterij loopt daar zo van leeg. Nu heb ik vandaag de oude telefoon van mijn moeder gekregen (hier zit een betere camera op) en gaat hopelijk wat langer mee. Deze wilde ik vanmiddag gebruiken bij een wandeltocht. Maar ik kon er geen foto's mee maken, omdat er geen geheugenkaart in zat. Maar die heeft mijn moeder ook nooit gehad en kon er wel altijd foto's mee maken. Erg raar, dus moet nu ook nog weer even op zoek naar een sd-kaart.



Daarnaast wil ik ook nog op mijn vrije dag en in het weekend lange wandeltochten maken om kilometers in de benen te krijgen. Was vandaag ook echt mooi weer ervoor! Morgen ga ik lekker weer op pad.



Conclusie: met heel veel dingen wacht ik op het laatste moment, heb echt een soort van deadline nodig om op gang te komen en dan verlies ik mezelf er bijna in. Gelukkig komt het eigenlijk altijd wel goed :P



Fijn weekend iedereen!
Collect moments not things
Suzy: beetje late reactie (ben de laatste tijd wat minder hier zoals jullie merken) maar wat leuk van je werkzaamheden/ bedrijfje!

Succes



Hier beetje lastige week achter de rug, had weer erg veel last van gepieker dus daar ben ik mee aan de slag gegaan want ik word er stapelgek van.

Bovendien pikt niet iedereen het dat ik mezelf onzeker maak en dat vervolgens op anderen botvier. (Lang verhaal....)

Dus ff meeting gehad met BFF en met mijn 'spiri-master' . ( dat Syrische vriendje van me met wie ik een enorme klik heb)

Hij zei trouwens iets byzonders: ik moet en wil zoals jullie weten het liefst alles alleen oplossen maar dat is waanzin.

Hij vertelde dat er een Arabische uitspraak is die zegt: ' je kunt de hemel niet in als die leeg is' .

Mooie uitspraak!

Ik weet voorlopig in ieder geval wel ff wat te doen, ik kan weer ff vooruit (Vooral ff niet denken nu, gedachten stoppen zodra ze opkomen, en afleiding zoeken als dat niet lukt. En vooral mezelf tijd gunnen om dit te leren)



Komende week begin ik ook weer met Haptonomie trouwens!



Zo. Nu eerst mezelf maar ff uit bed slepen en een ontbijtje regelen...

Jammer toch dat mijn poezels dat niet ff doen....



Ik ga ff lekker aan de wandel vandaag..

Fijne zondag allen!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het ff goed gaat met je Alice



Amy ik vind jou zo stoer, heel veel succes gewenst met je keuken-project!



Suzy je bent nu op vakantie? Geniet!



Hier gaat het goed, up & down, helaas heb ik naar gedoe met ex1, de vader van m'n zoon.

Wat me vooral raakt, is de pijn die m'n zoon heeft, die loopt tegen dezelfde shit aan nu, als ik toen..

Heel naar, maar helaas niet veel aan te doen.



Hopelijk komt er snel een oplossing.



Raffie, geef jezelf wat ruimte. In het vliegtuig kun je ook nog lezen.

Alvast een hele goede reis gewenst!
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal, ik heb weer eens een lastig weekend gehad...heb moeite met het alleen zijn en te weinig energie om iets te ondernemen...dat resulteerd in depressief gedoe en tranen..heb ook niet echt het gevoel bij wie ik dat kwijt kan. Ben toch altijd meer van ik miet positief blijven en op mijn gezeur zit niemand te wachten,.vind het gewoon heel lastig. Veel tollende gedachtes, veel moe, en tja..blij dat het weerbijna maandag is. Heb dit vaak in het weekend, het lukt me maar niet om het te doorbreken..
Alle reacties Link kopieren
Bah wat naar Sweety

Begrijpelijk, dat je hier tegen aan loopt.

Alleen zijn is ook niet makkelijk.

Wat mij hielp is om vooral heel lief te zijn voor mezelf, en daar hoort begrip voor je gevoelens ook bij.

Niets veroordelen of afwijzen.

Probeer je eigen beste vriendin te zijn. Troost jezelf. Verwen jezelf. Luister naar jezelf.

Fijn dat je je op maandag weer beter voelt.

Afleiding helpt zeker. En het is ook goed, om blij te zijn met die afleiding. Dat kan iedereen goed gebruiken.

Bij mij is het andersom, want ik werk vooral in het weekend. Nu twee vrije dagen, maar gelukkig altijd veel te doen. Administratie, huishouden, enz..

Hou je taai
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven