Als de dood een optie wordt Deel 2

22-02-2017 20:34 184 berichten
In overleg met de mods start ik een nieuw topic omdat de TO uit het eerste topic niet meer meeschrijft. Hier wil ik met gelijkgestemden praten over depressief zijn en alles wat dat met zich meebrengt, ook de gedachtes aan de dood.



Daarbij is het wel fijn als we de huisregels in acht nemen, want anders wordt dit topic waarschijnlijk verwijderd.

4. Wat is niet toegestaan op Viva.nl?

g. Het aankondigen van zelfmoord, het vertonen van destructief gedrag en automutilatie.

Het aankondigen van zelfmoord, het vertonen van desctructief gedrag, automutilatie (of soortgelijk gedrag) levert veel onrust op onder andere gebruikers van het forum. Dit is dan ook niet toegestaan. Speel je met zelfmoordgedachten? Schakel dan direct professionele hulp in/neem contact op met je huisarts. Ook het vertonen (vermoeden) van zelfverminking en het uiten van serieuze bedreigingen naar medegebruikers en/of beheerders is niet toegestaan. Ook behoud de beheerder het recht om gebruikers die onrust veroorzaken op het forum d.m.v. zelfdestructief gedrag preventief te weren.
Alle reacties Link kopieren
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Hoi Kia! Normaal roepen ze "Heppie new topic" maar dat vind ik niet echt passen in dit topic. Even denken over wat wel kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:nachtvlinder1977 schreef op 22 februari 2017 @ 20:43:

Hoi Kia! Normaal roepen ze "Heppie new topic" maar dat vind ik niet echt passen in dit topic. Even denken over wat wel kan.

Ik wilde "dag lief vlindertje" zeggen. Vond ik ook niet helemaal gepast.

Kan nog weleens heel verkeerd opgepakt worden ook al is het niet zo bedoeld...
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:nachtvlinder1977 schreef op 22 februari 2017 @ 20:48:

[afbeelding]Echt ik hou van jou . Zwarte humor mag dus ook ?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:-Kia-Ora- schreef op 22 februari 2017 @ 20:47:

[...]



Ik wilde "dag lief vlindertje" zeggen. Vond ik ook niet helemaal gepast.

Kan nog weleens heel verkeerd opgepakt worden ook al is het niet zo bedoeld...Oh, maar ik weet toch hoe je het bedoelt?
quote:-Kia-Ora- schreef op 22 februari 2017 @ 20:49:

[...]



Echt ik hou van jou . Zwarte humor mag dus ook ?Jaaa, wat mij betreft graag zelfs. Humor is dat wat me soms helpt de dag door te komen. Grumpy cat helpt me daar soms ook bij.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dit topic... met het vorige topic ook meegelezen en wat TO daar schreef...had ik kunnen schrijven... Oftewel, zit ook weer in een depressie en twee weken geleden weer begonnen met AD. En nu maar hopen dat het snel werkt! Dus, ik hoop hier ook wat steun te vinden. Hier over praten in de omgeving is erg lastig nl...
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
quote:Drummie35 schreef op 22 februari 2017 @ 20:52:

Wat fijn dit topic... met het vorige topic ook meegelezen en wat TO daar schreef...had ik kunnen schrijven... Oftewel, zit ook weer in een depressie en twee weken geleden weer begonnen met AD. En nu maar hopen dat het snel werkt! Dus, ik hoop hier ook wat steun te vinden. Hier over praten in de omgeving is erg lastig nl...
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Welkom Drummie! Wat vervelend dat je weer depressief bent. Hopelijk kun je hier van je af schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik wens jullie een mooi topic.



Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra__ schreef op 22 februari 2017 @ 20:55:

Ik wens jullie een mooi topic.



[afbeelding]Tot in den hemel mop .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:Phaedra__ schreef op 22 februari 2017 @ 20:55:

Ik wens jullie een mooi topic.



[afbeelding]Dankje
Mooi topic. Vorige topic niet gelezen.

Ben op dit moment met een ibs opgenomen omdat ik met zulke gedachten speelde.

Knuffel voor jullie allemaal
Alle reacties Link kopieren
Heftig maxi (hele naam is me te lang hoor )! Ik hoop dat je er van opknapt!! Heb zelf nooit een opname meegemaakt, ooit wel dagbehandeling aangeraden gekregen maar ivm werk nooit gedaan.



Ik ben momenteel in therapie bij hypnotherapeut. Maar ook dat lijkt de zwarte wolken niet echt te verhelpen.. en dat vind ik eigenlijk het zwaarste nu. Ik heb al zoveel therapie gehad en het lijkt maar niet beter te willen gaan En daardoor komen dan de gedachten dat ik dit niet nog tig jaar ga volhouden...
Het is zoals het is
*leest alvast mee*
Welkom maximaal225tekens en spraakwaterval!



@maximaal225tekens: dit betekent dat je gedwongen opgenomen bent. Hoe ervaar je dit?
@Drummie35: zou dagbehandeling nog een optie zijn? Of wil je dit echt niet? Ik herken het jaren in therapie zijn zonder effect. Bij mij lijkt het allemaal niets te helpen, behalve het slikken van medicijnen.
Alle reacties Link kopieren
@nachtvlinder, dagbehandeling wil ik echt niet nee. Ben alleenstaande moeder en moet gewoonweg geld verdienen... en eigenlijk heb ik er ook niet zoveel vertrouwen in gezien alles wat ik al gedaan heb. Dus wellicht zijn medicijnen voor mij ook wel de truc... heb nu fluoxetine, zit nog in opbouwfase. Probeer mezelf te dwingen er uit te gaan en te wandelen maar oef, dat valt vaak niet mee...
Het is zoals het is
@Drummie35: dan is er in elk geval hoop dat je medicatie wat gaat doen. Het jezelf moeten dwingen tot dingen herken ik en dat valt niet mee. Zelf heb ik ooit gevochten om in dagbehandeling te komen, maar ik werd niet geaccepteerd. Heb wekelijkse migraine-aanvallen en daardoor teveel verzuim.
quote:nachtvlinder1977 schreef op 22 februari 2017 @ 21:30:

Welkom maximaal225tekens en spraakwaterval!



@maximaal225tekens: dit betekent dat je gedwongen opgenomen bent. Hoe ervaar je dit?Balen, is echt klote als je opgenomen moet zijn en dat niet wilt. Aan de andere kant voelt het ook wel veilig zo. Erg dubbel dus
quote:Drummie35 schreef op 22 februari 2017 @ 21:36:

@nachtvlinder, dagbehandeling wil ik echt niet nee. Ben alleenstaande moeder en moet gewoonweg geld verdienen... en eigenlijk heb ik er ook niet zoveel vertrouwen in gezien alles wat ik al gedaan heb. Dus wellicht zijn medicijnen voor mij ook wel de truc... heb nu fluoxetine, zit nog in opbouwfase. Probeer mezelf te dwingen er uit te gaan en te wandelen maar oef, dat valt vaak niet mee...hoop met je mee dat de medicatie wat gaat doen. Sterkte
quote:maximaal225tekens schreef op 22 februari 2017 @ 21:47:

[...]





Balen, is echt klote als je opgenomen moet zijn en dat niet wilt. Aan de andere kant voelt het ook wel veilig zo. Erg dubbel dusIk herken het gevoel van veiligheid wel. Moet je nog lang blijven of weet je dat niet? Is er ook een behandeling opgesteld die je nu kunt volgen?
Alle reacties Link kopieren
...
Schuin spaan en Zee gras planten potjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven