als je moeder overlijd

29-04-2012 23:25 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is 8 weken geleden plotseling overleden op 49 jarige leeftijd.



Wie is er nog meer jong haar moeder verloren?



Hoe ga je om met het verdriet van je vader terwijl je zelf op dat moment je handen vol hebt aan jezelf?
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd.



Ik ben niet mijn moeder verloren, maar mijn vader. Nu een jaar geleden, hij was 52. Ik was een ontzettend vaderskindje...



Was je moeder ziek?
Wat erg voor je. Voor jullie, als familie.

Wat een verdriet.



Alle reacties Link kopieren
Jee, heftig! Sterkte en knuffel
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder was niet ziek, maar ook niet gezond... ze had hartproblemen... ze zou 2 weken geleden eigenlijk een pacemaker hebben gekregen... Maar echt ziek was ze niet.



Het was in ieder geval heel plotseling en niet na een lang ziekbed of zo...
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd. Het is heel zwaar, maar ga elkaars verdriet niet uit de weg. Blijf er open over, en blijf ook open over je grenzen, dat je niet het verdriet van beiden kan dragen. Met begrip kom je verder dan met het optrekken van een muur.



Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk, ik voel met je mee. Mijn vader overleed ook heel plotseling.



Neem je tijd, het is allemaal zo heftig. Dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: gecondoleerd.



Mijn moeder was bijna even oud als de jouwe. Mijn vader was al overleden, dus bij mij was de situatie andersom.

Het omgaan met het verdriet van de overgebleven ouder is heftig. Want je wilt dat hij weer gelukkig wordt.

Ik weet niet hoe jong je bent?
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik weet het niet, ik kan je niet helpen. Ik wil even zeggen Hoop dat mensen hier je goed advies kunnen geven.
Verschrikkelijk en onbegrijpelijk, zo jong en zo oneerlijk!



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Mijn situatie ligt ook anders, mijn ouders lagen in scheiding en mijn moeder had al een nieuwe vriend. Wel is ze 30 jaar samengeweest met mijn vader dus het verdriet is nog steeds groot....
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte
Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Sterkte en heel veel kracht!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte komende tijd. Ik heb zelf mijn moeder verloren toen ze 51 was (nu 10 jaar geleden) en mijn vader 5 jaar geleden. Wat ik heel moeilijk vond om de enorme heftigheid aan emoties te uiten. Wat ik geleerd heb is te blijven communiceren. En uiten. Ieder heeft zijn of haar eigen verdriet. (mijn vader was echt kapot van mijn moeder) maar, ik was mijn moeder kwijt. En dat ging niet altijd even soepel. Maar, blijven communiceren, niet te snel oordelen, elkaar in elkaars waardes laten. Soms maar even laten gaan. En ook aangeven (communiceren) als het teveel is. Als je het even niet aan kunt. Dat je wel bereid bent om te luisteren maar, nu niet. sluit deals. Een half uur zijn verhaal. een half uur de jouwne en dan iets anders doen. sterkte. maar luister vooral goed naar jezelf. je lichaam. die geeft heel duidelijk aan hoe en wat je wil. Ik geef hierbij wel aan, dat dit mijn ervaring is. Ieder verhaal, ieder mens heeft zijn eigen wil/karakter/weg.
Ik kan je geen advies geven maar ik wil jou en je familie heel veel sterkte toewensen in dit plotselinge en zeer oneerlijke overlijden van je moeder.



Zoals hierboven staat, praat erover en krop het niet op!
Alle reacties Link kopieren
Als je wilt, op de overig pijler is een topic: ik ben m'n mama of papa kwijt.

Ik zal hem voor je uppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het meegemaakt. Mijn moeder was 54 toen ze overleed. Plotseling, nooit ziek. Van de één op de andere dag was ze er niet meer. Mijn beste vriendin, bij wie ik alles kwijt kon. Ze was mijn grote voorbeeld. Ze was net een paar jaar oma en genoot zo van haar kleinkinderen.



Ik moest door. Twee kleine kinderen die mijn aandacht verdienden. Een vader die zich ook geen raad met zijn verdriet wist. Ik ben niet echt aan rouwen toegekomen. De klap kwam jaren later.



Jouw vraag over hoe je met je vader om moet gaan? Er voor hem zijn, meer kun je niet doen. Maar vergeet jezelf niet! Jij kan zijn gemis niet opvullen. Jullie zullen beiden jullie weg er in moeten zien te vinden.



Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd !



Ik ben 2 en half jaar terug mijn moeder verloren,ze was 42 en net een half jaar 'schoon'.



Ik heb geen contact met mijn vader, maar kan mij voorstellen dat het ontzettend zwaar is.

Het enige wat je kunt doen is elkaar steunen en begrip tonen voor elkaars verdriet en boosheid.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 16 was, overleed mijn moeder. Net las jij "moest" ik eigenlijk mijn vader troosten en kwam niet toe aan mijn verdriet.



Dat is me jaren later opgebroken....Dus probeer er met anderen over te praten. Laat het verdriet toe, jouw vader heeft ongetwijfeld ook nog meer mensen met wie hij zijn verdriet (ook) kan delen.



Heel veel sterkte....



De pijn wordt minder, al duurt dat lang...(ik ben nu 59).




Ik was 11 toen mijn moeder overleed. En ik heb er nog steeds verdriet van. Moeders mogen gewoon niet zo vroeg dood gaan.

Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:missy_acy schreef op 30 april 2012 @ 00:31:

Als je wilt, op de overig pijler is een topic: ik ben m'n mama of papa kwijt.

Ik zal hem voor je uppen.ik weet nog niet zo goed hoe dit forum werkt, maar ik ben dr ook wel benieuwd naar. Mag ik het ook zien? Missy_acy? THANKS!
Alle reacties Link kopieren
http://mobiel.viva.nl/for ... xxxxxxxxxxxxxxx#m11833237



Als t goed is moet dit hem zijn.
gecondoleerd.



Ik ben mijn moeder verloren toen zij 46 was ikzelf was 20. Dat is 8 jaar geleden. Mijn vader was al overleden dus dat is wel anders als bij jou.

Mijn moeder heeft een hartaanval gekregen terwijl we verder helemaal niet wisten dat ze iets mankeerde. De schok van het plotselinge maakt het heel heftig.

Het gemis is enorm in de dagelijkse dingen maar zeker ook toen ik ging trouwen of toen mijn man overleed en ik eigenlijk bij mijn moeder uit wilde huilen.



Ik hoop dat je veel ervaringen en lieve woorden zult vinden op dit forum. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven