Anders zijn dan je denkt

25-11-2014 18:10 3259 berichten
Hoe kan het als iemand telkens heel boos op je word door de dingen die je zegt maar dat je het gevoel hebt dat je eigenlijk geen hele rare dingen zegt. Kan het zijn dat sommige mensen niet door hebben hoe ze echt zijn? Is dat een stoornis, en kan je daar zelf aan werken?

En hoe kan je aan jezelf werken dat je aardiger wordt en je innerlijk veranderd?
Is het maar 1 iemand, of zijn het er meerdere?
Door mijn schelle stem komen dingen ook wel eens onaardiger over dan ze bedoeld zijn. Inmiddels kan ik daar goed rekening mee houden!
Kun je wat voorbeelden geven? Je kunt altijd iets veranderen als je dat wilt!
Het heeft niks met mijn stem te maken, maar blijkbaar zeg ik dingen die niet normaal zijn maar die ik wel normaal vind. Ik wil dat graag veranderen maar ik weet niet hoe.

Het is sowieso 1 iemand, maar ik denk ook wel anderen. Ik vraag me af of ik dan echt zo gestoord ben dat ik het zelf niet eens door heb. Ik weet niet wat ik er mee moet, het liefste wil ik gewoon normaal worden.
Maar wat voor dingen zeg je dan?
Alle reacties Link kopieren
Mss zijn mensen ongerust over jou? Zou het dat kunnen zijn?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Vind je jezelf heel eerlijk en vindt de ander dan dat je bot en beledigend bent?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kan je een voorbeeld geven?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom even hoi zeggen Bente , kom straks nog even kijken bij je topic.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat herken ik wel een beetje. Ik kan soms heel bot overkomen, niet omdat ik alles zeg onder het mom van eerlijkheid, totaal niet zelfs. Maar omdat ik bijvoorbeeld iets heel grappig vind (beetje zwarte humor) en anderen daarvan schrikken of het in elk geval totaal niet grappig vinden.



Ook door mijn intonatie kan ik soms bot overkomen, daar probeer ik wel rekening mee te houden. Heb er al vaak genoeg commentaar op gehad.



Wat ik in mijn baan in het verleden weleens meemaakte was dat ik een leuk gesprek had (dacht ik) met een bepaalde klant en dat ik dan achteraf terug hoorde dat ik zo bot geweest was. Daar begreep ik dan soms helemaal niks van want ik lette heel erg op mijn intonatie en dus kwam ik blijkbaar op een bepaalde manier over die ik zelf niet door had. Heel vervelend. Bedoel je zoiets, TO?
Alle reacties Link kopieren
Gaat het dan over eten, afvallen, bewegen, doelen stellen etc. ?

Dat jij daar in jouw ogen gewoon iets gewoons over zegt en dat men daar dan boos om wordt? Want in die gevallen begrijp ik de boosheid ( onmacht ) heel goed.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 november 2014 @ 18:53:

Gaat het dan over eten, afvallen, bewegen, doelen stellen etc. ?

Dat jij daar in jouw ogen gewoon iets gewoons over zegt en dat men daar dan boos om wordt? Want in die gevallen begrijp ik de boosheid ( onmacht ) heel goed.Dit dacht ik dus ook.
Life is short. Eat dessert first.
Sorry ik ben niet helemaal duidelijk denk ik.

Ik denk namelijk niet alleen dat het te maken heeft met dingen die ik zeg, maar ook gewoon hoe ik ben. En ik hoop dat iemand tips heeft zodat ik kan veranderen.

Het heeft niks met zorgen of mijn andere probleem te maken.



Ik ga nog nadenken over hoe ik het beter uit kan leggen.
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je een persoonlijkheidsstoornis? Google hem anders even.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:minnimouse schreef op 25 november 2014 @ 18:51:

Oh dat herken ik wel een beetje. Ik kan soms heel bot overkomen, niet omdat ik alles zeg onder het mom van eerlijkheid, totaal niet zelfs. Maar omdat ik bijvoorbeeld iets heel grappig vind (beetje zwarte humor) en anderen daarvan schrikken of het in elk geval totaal niet grappig vinden.



Ook door mijn intonatie kan ik soms bot overkomen, daar probeer ik wel rekening mee te houden. Heb er al vaak genoeg commentaar op gehad.



Wat ik in mijn baan in het verleden weleens meemaakte was dat ik een leuk gesprek had (dacht ik) met een bepaalde klant en dat ik dan achteraf terug hoorde dat ik zo bot geweest was. Daar begreep ik dan soms helemaal niks van want ik lette heel erg op mijn intonatie en dus kwam ik blijkbaar op een bepaalde manier over die ik zelf niet door had. Heel vervelend. Bedoel je zoiets, TO?Niet helemaal, maar wel met dat je anders over denkt te komen dan het blijkbaar is. Heb jij geprobeerd dit te veranderen?
Alle reacties Link kopieren
Wil je aardiger worden voor jezelf of voor anderen?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:gladoortje74 schreef op 25 november 2014 @ 19:01:

Bedoel je een persoonlijkheidsstoornis? Google hem anders even.Ik weet niet wat ik bedoel, ik wil ook graag weten of het een stoornis is. Denk jij dat het een persoonlijkheidsstoornis is?
sommige mensen zijn gewoon bot, daar hoef je echt geen etiket op te gaan plakken

alsof het dan veroorloofd zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt er een beetje aan.



Ik ben heel direct en soms moeten mensen daar een beetje aan wennen, dan kunnen dingen ook wel eens bot over komen. Nu weet ik dat het soms handiger is om 2 tellen na te denken voor ik iets zeg zodat het niet anders overkomt dan ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Fluim, niet overal hoef je meteen een etiket aan te hangen.



Edit: etiket op te plakken of label aan te hangen en dan samengevoegd of zoiets.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bente- schreef op 25 november 2014 @ 19:00:

Sorry ik ben niet helemaal duidelijk denk ik.

Ik denk namelijk niet alleen dat het te maken heeft met dingen die ik zeg, maar ook gewoon hoe ik ben. En ik hoop dat iemand tips heeft zodat ik kan veranderen.

Het heeft niks met zorgen of mijn andere probleem te maken.



Ik ga nog nadenken over hoe ik het beter uit kan leggen.





Ik kan me heel slecht voorstellen dat het niet met je andere " issues " te maken heeft, die zijn namelijk nogal levensbepalend.

En je zal het vast niet hebben over hoe de buurman of de buschauffeur op je reageert, denk ik zo. Het is vast iemand met wie je veel/ geregeld te maken hebt.



Maar geef vooral een paar hele goede voorbeelden als je er van overtuigd bent dat we er naast zitten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik snap er helemaal niets van
Alle reacties Link kopieren
Mensen met een persoonlijkheidsstoornis, heel algemeen gezegd dan, hebben moeite met zich inleven in andere mensen. Ze kunnen zich niet goed in andere mensen verplaatsen. Als gevolg daarvan kunnen ze sociale problemen ervaren. Anderen vinden hen vaak bot of ongevoelig. Grappen maken en zwarte humor vallen daar niet onder omdat mensen zich dan wel bewust zijn dat het anderen kan kwetsen. Dus als je je er echt niet bewust van bent en je kwetst steeds mensen, zou het kunnen dat je een persoonlijkheidsstoornis hebt. Dat komt best veel voor. Je hebt wel een eerstelijns psycholoog of psychiater nodig als je een diagnose wilt. Dat kan getest worden.



Je kunt zeker werken aan jezelf, dat kan altijd. Dan is therapie misschien wel iets voor je.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
quote:gladoortje74 schreef op 25 november 2014 @ 19:40:

Mensen met een persoonlijkheidsstoornis, heel algemeen gezegd dan, hebben moeite met zich inleven in andere mensen. Ze kunnen zich niet goed in andere mensen verplaatsen. Als gevolg daarvan kunnen ze sociale problemen ervaren. Anderen vinden hen vaak bot of ongevoelig. Grappen maken en zwarte humor vallen daar niet onder omdat mensen zich dan wel bewust zijn dat het anderen kan kwetsen. Dus als je je er echt niet bewust van bent en je kwetst steeds mensen, zou het kunnen dat je een persoonlijkheidsstoornis hebt. Dat komt best veel voor. Je hebt wel een eerstelijns psycholoog of psychiater nodig als je een diagnose wilt. Dat kan getest worden.



Je kunt zeker werken aan jezelf, dat kan altijd. Dan is therapie misschien wel iets voor je.



Waar haal je deze info vandaan?

Er zijn verschillende persoonlijkheidsstoornissen met allemaal zo hun eigen identiteit.

Niet kunnen inleven in anderen kan idd bij een persoonlijkheidsstoornis horen,maar echt niet bij allemaal.

Ook wat betreft bot zijn ,is echt niet per definitie een eigenschap van iedere persoonlijkheidstoornis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven