Bah, weer alleen op een feestdag.

26-04-2017 22:34 43 berichten
bericht verwijderd
anoniem_288943 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 17:00
98.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je stoppen met 'hoe het hoort' ik ben 29 en ook alleen. Voor mij hoort dat zo! Heerlijk alleen op de bank, ook een feestdag duurt gewoon 24 uur.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook niets doen morgen . Ja, naar de bouwmarkt en even een tompouce eten bij mijn zus. Heb er vrede mee want het wordt toch geen mooi weer en ik heb geen zin in een feest.



Kan me wel voorstellen dat het niet leuk is als je altijd met dit soort dagen alleen bent. Kan je niet gewoon op bezoek bij je vriendinnen? Ook al hebben ze een partner thuis zitten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens 24 dus ook nog jong
Alle reacties Link kopieren
49 jaar en ook alleen na een scheiding. Het went nooit en ik ben gevlucht naar Antwerpen. Weg van al het feestgedruis. Oud en nieuw helemaal alleen geweest en dat was echt verschrikkelijk. Dit valt me mee. Zoek nieuwe mogelijkheden zodat je niet alleen hoeft te zijn. Leer van dit soort dagen door vooruit te plannen. Wat ga ik doen met.....



Ik gun je iets moois in de toekomst
Alle reacties Link kopieren
Er is helemaal niks mis mee, maar voor jou blijkbaar wel. Het voelt voor jou niet fijn om dit soort dagen alleen door te brengen begrijp ik uit je topic. Voel je er iets voor je vriendinnen groep uit te breiden? Bijv door een advertentie op zoek naar andere meiden die zin hebben iets leuks te doen? Het lijkt me idd lastig als vriendinnen een relatie krijgen en jij niet, hun plannen worden ineens anders. Als het voor jou fijn is om dit soort dagen door te brengen met anderen (wat ik me voor kan stellen hoor!) dan denk ik dat vergroten van je netwerk belangrijk is. Aanhaken bij collega's, contacten leggen via een clubje of wat ik al schreef contact leggen met "lotgenoten"; meiden die net als jij graag op stap gaan maar alleen zijn op zo'n dag. Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een relatie (en kinderen) maar toch herken ik je gevoel. Vroeger idd met veel vriendinnen de stad in en dat gebeurt niet meer. We hebben geen plannen en dat voelt heel leeg met al die reclames idd. Het moet allemaal zo leuk zijn. Eigenlijk vind ik het ook niet echt een leuk feest. Vier jaar geleden waren we op vakantie moeten we vaker doen ;)
Ik vind er sowieso geen hol aan.

Waarom mogen jou ouders dit niet weten?

Er zijn zo veel mensen die alleen thuis achter blijven omdat ze geen behoefte hebben aan het feest en de partner weer wel.

Ik vind er ook niks aan hoor!
Zelfs in de beste relatie kun je je alleen voelen, ik bedoel maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 31, niet alleen, geen koters en doe morgen ook niks. Veel vrienden heb ik ook al niet. Faal ik nu extra?



Serieus, als je het zelf niet erg vind is er niks aan de hand, al springt je omgeving hoog en laag. Vind je het minder leuk, dan ben je zelf de enige die er iets aan kan veranderen, een ander doet het namelijk niet voor je.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
In ieder geval toch ''fijn'' om te weten dat ik niet de enige ben..



Op zich is het ook niet raar. Bijna al mijn vriendinnen met een relatie gaan ''niks'' doen. Ik ga ook niks doen, maar dan in mijn eentje. Ben ik toch niet zo enorm anders dan anderen? Maar toch voelt het inderdaad gewoon niet helemaal oke.
Koningsdag en oud en nieuw zijn overrated feestjes. Duik lekker de sauna in. Of blijf in bed met een boek. Of hang plankjes op. Of Installeer rollercoaster tycoon op je computer en verdrink een blije mensenmassa (of schiet ze van een achtbaan). Weet ik veel. Alles beter dan een dronken, oranje, hossende meute in de natte sneeuw.
quote:Lampie1986 schreef op 26 april 2017 @ 22:47:

Ik vind er sowieso geen hol aan.

Waarom mogen jou ouders dit niet weten?

Er zijn zo veel mensen die alleen thuis achter blijven omdat ze geen behoefte hebben aan het feest en de partner weer wel.

Ik vind er ook niks aan hoor!Wil gewoon niet dat ze zich zorgen gaan maken om mij. Merkte dat bij oud en nieuw ook wel een beetje. Niet dat ze het zo direct uitspreken, maar ik merkte het wel en dat doet me wel pijn.
quote:taxi87 schreef op 26 april 2017 @ 22:45:

Ik heb een relatie (en kinderen) maar toch herken ik je gevoel. Vroeger idd met veel vriendinnen de stad in en dat gebeurt niet meer. We hebben geen plannen en dat voelt heel leeg met al die reclames idd. Het moet allemaal zo leuk zijn. Eigenlijk vind ik het ook niet echt een leuk feest. Vier jaar geleden waren we op vakantie moeten we vaker doen ;)



Ja dat is inderdaad een goede optie altijd!



Misschien is het ook wel een soort melancholie ofzo. Dat ik me ook nu pas besef wat voor luxe positie ik in de voorgaande jaren altijd had. En dat misschien nu pas het besef indaalt dat een bepaalde ''fase'' in het leven toch wel een beetje aan het verdwijnen is.



Was twee jaar terug ook op vakantie met koningsdag en herinner me toen alle berichten in de whatsapp-groepen waar ik in zat : Iedereen op terrasjes, festivals, bootjes, feestjes. Nu besef ik me opeens hoe zeer ieders leven om mij heen is veranderd, en dat van mij (nog) niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom gaan mensen zich zorgen maken, denk je, als jij gewoon zegt wat je gaat doen: fijn bij je ouders langs, even over de vrijmarkt struinen en wat luieren?

Zo jammer dat je denkt oneerlijk te moeten zijn, zodat je interessanter zou worden...
Je zegt 'het lijkt me saai om in mijn eentje naar een festival te gaan'. Gewoon eens doen; dan weet je pas of 'het lijkt' ook 'het is' zal betekenen. Mijn ervaring: vaak genoeg alleen naar bijv. bevrijdingsfestivals gegaan. Heerlijk: als je een beetje sociaal mens bent, leg je juist daar makkelijk contact, je wisselt uit hoe je het optreden van de band vindt etc. Heb het altijd gezellig in mijn eentje tijdens een festival. Voordeel: als je het zat bent, ga je naar huis en hoef je niet te wachten tot vriendin het optreden van haar fovoriete band heeft gezien, die jij verschrikkelijk vindt.

Verder schrijf je 'maar ik ben altijd afhankelijk van vriendinnen die bijna allemaal een relatie hebben, en moet dus maar hopen dat ze zin / gelegenheid hebben om iets te gaan doen.' Afhankelijkheid is iets dat je jezelf aandoet. Waarom zou je je afhankelijk opstellen en gaan zitten wachten en hopen? Neem je leven in je eigen hand. Dat houdt dus in zelf een vriendin uitnodigen, als je dat wilt en anders je eigen plan trekken, dus doen i.p.v. blijven hangen in het hopen dat vriendin jou uit gaat nodigen, tijd heeft etc. terwijl jij ondertussen thuis zit te kniezen op de bank en het naar je ouders gaan als verlies ziet.

Waarom mogen je ouders niet weten dat je alleen thuis op de bank zit en zie je je genoodzaakt om te liegen? Zo jammer dat je je daar kennelijk zo voor schaamt. Het leven zou zoveel leuker kunnen zijn als single, als je een andere instelling had. Ik hoop echt dat je die omslag kunt maken zodat je een gelukkiger mens wordt. Zou ik je echt gunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb om die reden morgen klanten ingepland, terwijl mijn baas het eigenlijk een vrije dag wilde laten zijn. Of nouja, als ik echt wil kan ik misschien wel met een vriendin de stad in. Maar alle keren dat ik koningsdag in de stad heb gevierd, vond ik het kut. Súperdruk, je wordt heen en weer geslingerd etc. Dus hoewel ik me aan de ene kant een saaie grijze muis voel (21), ben ik toch blij dat ik een reden heb om niet te gaan.



Maar ik snap je wel TO. Koningsdag vind ik dan weer minder belangrijk, maar met dagen als kert en oud&nieuw hoor je gewoon niet alleen te zijn. Dat ben ik met je eens.



''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:Iedereen die op werk vraagt : Wat zijn jouw plannen voor koningsdag? Dan maar gewoon zeggen dat ik met wat vriendinnen iets ga drinken, en van hen als antwoord krijgen ''Oh leuk. Ik ga lekker met mijn vriend niks doen denk ik''.Huh? Waarom zou je daar over gaan liegen ?!
Alle reacties Link kopieren
quote:DeToekomst schreef op 26 april 2017 @ 22:49:

In ieder geval toch ''fijn'' om te weten dat ik niet de enige ben..



Op zich is het ook niet raar. Bijna al mijn vriendinnen met een relatie gaan ''niks'' doen. Ik ga ook niks doen, maar dan in mijn eentje. Ben ik toch niet zo enorm anders dan anderen? Maar toch voelt het inderdaad gewoon niet helemaal oke.Nee niet enorm anders denk ik Maar zou je heel graag iets willen doen morgen, of is het meer het idee dat het 'normaal' is en 'iedereen' is morgen op stap?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
quote:DeToekomst schreef op 26 april 2017 @ 22:53:

[...]





Ja dat is inderdaad een goede optie altijd!



Misschien is het ook wel een soort melancholie ofzo. Dat ik me ook nu pas besef wat voor luxe positie ik in de voorgaande jaren altijd had. En dat misschien nu pas het besef indaalt dat een bepaalde ''fase'' in het leven toch wel een beetje aan het verdwijnen is.



Was twee jaar terug ook op vakantie met koningsdag en herinner me toen alle berichten in de whatsapp-groepen waar ik in zat : Iedereen op terrasjes, festivals, bootjes, feestjes. Nu besef ik me opeens hoe zeer ieders leven om mij heen is veranderd, en dat van mij (nog) niet.Euh jawel hoor, ook jouw leven is veranderd: je gaat immers niet meer met je vrienden naar een feest of festival met oud en nieuw en met koningsdag.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voorin de dertig en morgen "alleen". Ik ga gezellig met iemand een rondje over de kleedjesmarkt en daarna een kop koffie drinken met een tompouce. Daarna ga ik kijken wat het koningshuis in Tilburg heeft gedaan. Ik vermaak me dus prima. Als de persoon waar ik mee ga niet had gekund was ik gewoon alleen gegaan. Ik ga wekelijks alleen op een terras een kop koffie drinken, en als er een leuke activiteit in de stad is met bijvoorbeeld muziek ga ik ook gerust alleen. Waarom ook niet? Laat dat 'Ik heb gefaald' los want je hebt er niks aan. Ga gewoon lekker je eigen gang, je bent op zo'n festival echt niet de enige alleengaande en je maakt zo contact. Zeker als je tot het einde van de dag wacht en iedereen dronken is .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Wat je vertelt herken ik heel erg. Ik heb alleen wel een relatie, maar alsnog vind ik het onwijs jammer dat het niet meer is zoals vroeger. Voorheen was het altijd zo gemakkelijk inderdaad.. nu doet iedereen wat anders (de een is op vakantie, de ander gaat naar een festival, de ander naar een marktje etc.) en weet ik zelf ook niet zo goed wat ik moet doen. Ben zelf ook 27 en aan de ene kant vind ik het heerlijk om een dagje niks te doen en/of even langs mijn ouders te gaan en aan de andere kant vind ik mezelf nog te jong daarvoor en zou ik eigenlijk van mezelf de stad in moeten (dat klinkt nu negatief maar dat vind ik ook leuk hoor ).

Het is denk ik bij mij ook een stukje melancholie..



Heel veel herkenning dus.. geen tips want ben er zelf ook nog niet aan uit haha
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat je ouders met oud en nieuw zich misschien een beetje zorgelijk gedroegen: Je lijkt namelijk niet helemaal comfortabel in je vel daar te zitten, zoals je aangeeft ook het idee te hebbent je leven wat op te moeten leuken door te zeggen dat je op pad gaat met vriendinnen.



Probeer te achterhalen wat je nu écht zelf wil op zo'n dag, en niet wat de maatschappij van je verlangt: en bewerkstellig dat eigen verlangen.



Bestaat dat verlangen om vrienden om koningsdag mee te vieren? Nodig zelf actief en op tijd je oude vrienden uit en kom met een leuk plan of breidt je netwerk uit: er zijn nog zat eind 20'ers en begin 30'ers die nog van feesten houden.



Wil je zelf lekker gezapig met een partner niksen? Zoek dan die partner.



Wil je iets unieks doen op je vrije dag? Plan dan dat je op koningsdag of welke feestdag dan ook altijd een sauna bezoekt, of een pretpark, of vrijwilligerswerk doet in het bejaardentehuis, voor jezelf 3 gangen kookt, of toch alleen een biertje op dat festival doet.



Kortom doe iets wat dicht bij je verlangens ligt, kom in actie, en wees tevreden over de tot dan toe bereikte acties en wees eerlijk: met name naar jezelf toe.

Het lijkt mij namelijk voor jezelf niet makkelijk om zo door het leven te gaan met zulke 'leugentjes' want je voldoet niet aan je eigen behoeftes, maar vertolkt anders, om vervolgens jezelf af te rekenen op die leugentjes én het feit dat je er 'zo nodig' over moest liegen.





Ik gun je een fijne dag morgen!



(P.s. ik zit aan mijn scriptie morgen en zeur dat ik liever vrij was geweest om een biertje in de stad te kunnen gan doen: terwijl ik dit nooit zou doen, want ik vind zulk soort dagen intens verschrikkelijk. Zo zie je maar: altijd maar die ontevredenheid)
quote:AeonOfWinter schreef op 26 april 2017 @ 22:59:

[...]





Nee niet enorm anders denk ik Maar zou je heel graag iets willen doen morgen, of is het meer het idee dat het 'normaal' is en 'iedereen' is morgen op stap?



Het is meervoudig denk ik.



Enerzijds het ''einde van een tijdperk'' gevoel. Anderzijds toch wel een gevoel van : ''Waar ben ik blijven stilstaan?'' Als ik me bedenk dat ik ooit met vriendinnen de meest gezellige middagen had op terrasjes / feestjes. Zij willen dit opeens niet meer, wat is er gebeurd waardoor zij dit niet meer willen en ik nog wel?



En toch sowieso over het algemeen toch het gevoel om onder vriendinnen te zijn. Dat gebeurt al zo weinig de laatste tijd, maar voorheen waren dingen als oud en nieuw, koningsdag etc. nog wel zekerheidjes. Dat is nu ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het punt is dat je graag een vriend zou willen hebben? Dat snap ik wel hoor, maar op zich is er niks geks aan hoe jij oud & nieuw en Koningsdag viert. Ik heb ook wel van die jaren gehad. Maar ik heb een hekel aan oud en nieuw, dus dat scheelt. Vanaf ongeveer mijn 23e lig ik op oudejaarsavond al voor middernacht in bed. Op mijn 24e heb ik alleen met mijn vader oud en nieuw gevierd weet ik nog.



Je ziet, je bent niet de enige. Ik wil je toch veel plezier wensen morgen bij je ouders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven