Burnout! Het vervolg

09-02-2011 17:27 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Burnout? Het begin.



Hier kunnen we verder. Verder met onze verhalen, verder met troostende woorden, verder met goede adviezen, verder met 'klagen', verder dingen van ons afschrijven. Kortom verder met het schrijven over ons leven met een burnout en het herstel daarvan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat ik weer een aantal berichten gemist heb.



Toffe: fijn dat het wat beter gaat, Succes morgen bij je werk. Probeer goed je eigen grenzen, lichamelijk maar zeker geestelijk in de gaten te houden hoor. En op tijd stoppen als het je teveel word. Als je dat kan ben je geen looser, maar laat je alleen maar zien dat je in ieder geval jezelf de moeite waard vind om voor te zorgen.



5x5; Geweldig meis, dat je al drie goede dagen op een rij hebt. Geniet ervan, maar niet jezelf overschatten he?



Fame: Als ik mezelf terug lees kom ik misschien wel een beetje aanvallend over. Sorry daarvoor. Mijn leven is verwoest door een idioot met drank op, dus mijn referentiekader is behoorlijk gekleurd.
Alle reacties Link kopieren
quote:annemie800 schreef op 09 februari 2011 @ 20:59:

...

Abc; Je bent echt op de goede pad hoor. Je hebt zo ongeloofelijk hard gewerkt het afgelopen half jaar, dat het eigenlijk helemaal niet gek is dat je moe bent. Heel je manier van denken is verandert. Ik vind het een goede tip van je coach om na 20 minuten te stoppen en te voelen, hoe het is. Kan je dat? Kan je echt voelen hoe het met je is? Zo ja, dan ben je zeker goed bezig, want ik weet dat dat een half jaar geleden ook echt onmogelijk was voor je.



...



Ik kan het steeds vaker. Als ik eerlijk ben naar mezelf dan kom ik steeds sneller bij mijn gevoel, maar het blijft nog wel moeilijk. Ik merk ook dat ik het soms bewust negeer/afstoot omdat ik op dat moment niet wil voelen. Zoals bijvoorbeeld gister tijdens telefoongesprek.



Wat fijn dat het zo goed gaat. Ben ik echt heel blij om, voor jou, maar ook voor ons, het geeft namelijk maar weer eens aan dat het uiteindelijk echt beter wordt.



Ik ben ook heel benieuwd hoe het met Marriss gaat, heb veel aan haar gedacht afgelopen week.



Ik ga nu een film kijken met mijn vriend, die verdient ook een beetje aandacht.
Alle reacties Link kopieren
Geen excuses! Mijn man is begonnen met drinken op zijn 8e. Vonden zijn ouders wel zo gezellig. Hij probeert met onze zoon al sinds dat deze 12 werd gezellig een eerste biertje te drinken, maar deze weigert dat pertinent. En toen hj dus 16 werd, de leeftijd dat het mag wilde hij nog steeds niet. En nee, natuurlijk wordt niet ieder kind van een alcoholist ook alcoholsit, maar als het je op zo'n jonge (8 jaar!0 leeftijd al wordt ingegeven is het wel lastig omdat je dan nog niet kan beslissen wat wel of niet goed voor je is. Mijn man is nu trouwens wel boos op zijn ouders (wel gewoon contact hoor, hij is nu zelfs gezelliog bij ze op vakantie!) omdat ze hem toch niet zo netjes hebben opgevoed. Ik hoor al 16 jaar dat ik teveel voor de kinderen zorg, want die zorg heeft hij toch ook niet gehad en hij is ook gewoon groot geworden. Doorbraak vorige week. Hij heef ttegen onze zoon gezegd, waar ik bij was, dat hij toch wel blij was dat ik de moeder van onze kinderen ben en heel goed voor ze zorg, en dat hij dat niet kent van huis uit.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Sorry, als ik iets verkeerds gezegd heb. Het is niet mijn bedoeling om anderen te kwetsen....
Alle reacties Link kopieren
Zonnestraal, Ik moet dat dan gewoon even kwijt. Je hebt mij niet gekwetst. Net als bij abc ben ik er recentelijk pas achter gekomen hoeveel het met me doet, dus vandaar dat ik redelijk fel ben. Kan jij ook niet weten toch.

Ja, het is in feite een compliment dat psych er vertrouwen in heeft dat ik het zelf kan. Maar mijn zelfvertrouwen is niet zo groot dat ik dat ook denk.



Abc, ben jij ook vooral bang dat je niet op tijd voelt? Ik heb dat heel sterk. Ben zo bang weer dezelfde fout te maken. Ik dacht toen ook dat het goed met me ging, terwijl dat helemaal niet zo was.



5x5, zet je plusjes in je agenda voor de afgelopen 3 dagen?



Annemie, wat fijn dat het zo leuk blijft. Stap je niet in de valkuil dat ook leuke dingen teveel kunnen zijn?



Fame, zorg goed voor jezelf. Het is zo belangrijk. Zeker als je ook nog kinderen hebt die (gedeeltelijk) van je afhankelijk zijn.



Toffe, heel veel succes morgen! Ik zal aan je denken als ik in bad lig!
Alle reacties Link kopieren
quote:zonnestraaltje1 schreef op 09 februari 2011 @ 21:21:

Sorry, als ik iets verkeerds gezegd heb. Het is niet mijn bedoeling om anderen te kwetsen....Wie wat waar? Ik heb geen onvertogen woord gezien hoor! Niks aan de hand meid!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mijn best om alle bordjes draaiend te houden en ga van uur tot uur. Verder plan ik weinig in omdat ik me er toch niet goed toe kan zetten iets leuks te gaan doen. Ik heb maar steeds een stemmetje in mijn wat zegt dat ik pas iets voor mijzelf mag doen als mijn man tevreden is, alleen is hij dat nooit. Zelfs nu op vakantie zit hij me (werktechnisch) nog af te zeiken. Als hij mij niet ziet denk hij dat ik ook niets doe, en dat zegt hij ook gewoon. Even voor de goede orde, hij heeft zelfs nog nooit een rekening betaald, niet zakeleijk en ook niet privé. Hij heeft geen idee wat het is om financien te regelen, ziektekosten te declareren, of verzin het maar. En dan wel trots op zijn borst kloppen dat hij wel 3 bedrijven heeft. Maar de werkelijke bedrijfsvoering ligt bij mij. Tuurlijk zijn er wel heldere momenten waarin hij toegeeft dat hij heel fout is naar mij, me niet respecteert en waardeert, en hij weet alleen niet hoe het komt dat hij zo doet, want in werkelijkheid is hij heel blij met ons, alleen kan hij dat niet tonen. We zijn samen groot geworden en ik heb gezien dat bij ieder nieuw trauma (overlijden vrienden, dat soort dingen) hij meer en meer verhard.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:zonnestraaltje1 schreef op 09 februari 2011 @ 20:52:

Ik doe zelf ook veel dingen hetzelfde als mijn ouders. Heb echt wel bepaald gedrag overgenomen en ben daarvoor ook in therapie.

Want vind sommige dingen echt vreselijk!Afgezien van de alcohol (ik drink zelf ook wel eens maar wel verstandig), moet ik toegeven dat ik ook wel een paar van die trekjes heb ja. Het kort door de bocht conclusies trekken bijvoorbeeld. Het doordrammen van mijn mening en geen haar toegeven. En maar aan het woord blijven zonder de ander de kans te geven te reageren.
Alle reacties Link kopieren
Annemie, fijn dat je nog steeds een positief gevoel hebt over alles!

Een alternatief voor de betablokkers heb ik (nog) niet, maar morgen ga ik het er bij de reumatoloog wel over hebben, want het zou ook kunnen dat het door bijwerkingen van de medicijnen komt. Bloed was vorige week vrijdag geprikt, kan zijn dat het vandaag of morgen wel binnen was, maar omdat ik vrijdag toch bij de huisarts zit, ga ik er dan om vragen.



Toffe, zorg goed voor jezelf en succes morgen!



Ik zal absoluut de goeie dagen noteren . Geen gepieker, genietmomentjes, vanmiddag en vanavond zelfs wat minder moe is zeker de moeite van het noteren waard!
Alle reacties Link kopieren
Fame, vertel eens iets over jezelf? Dus niet over je man of kinderen? Wat ben je voor persoon, rustig, druk, wat vind je leuk, wat vind je stom, waar ben je trots op, wat vind je minder leuk aan jezelf? Weet je dat van jezelf? Schrijf eens een regel of 10, die allemaal met Ik beginnen in plaats van met Hij?
Alle reacties Link kopieren
Ja...trekjes overnemen van je ouders...herkenbaar! Ik lijk als 2 druppels water op m'n vader. Wat flink kon botsen (de laatste jaren niet meer gelukkig) maar zoveel (eng soms) herkenning. Ons karakter, veel dingen aanpakken/doen in het leven, we zijn allebei denkers (hebben moeite om bij ons gevoel te komen), veel voor anderen doen, en mijn vader heeft ook een burnout gehad jaren terug. Wel heel confronterend vaak.



Maar kan me voorstellen dat drank veel kapot maakt (heb het in het verleden van zeer dichtbij meegemaakt)
Alle reacties Link kopieren
quote:lief_29 schreef op 09 februari 2011 @ 21:46:

Fame, vertel eens iets over jezelf? Dus niet over je man of kinderen? Wat ben je voor persoon, rustig, druk, wat vind je leuk, wat vind je stom, waar ben je trots op, wat vind je minder leuk aan jezelf? Weet je dat van jezelf? Schrijf eens een regel of 10, die allemaal met Ik beginnen in plaats van met Hij?



Hm, ik.......

Ik ben 40, een hippe moeder volgens mijn kroost, en zie er best goed uit voor de leeftijd.

Ik ben volgens mij best rustig, maar moet mezelf een beetje herontdekken omdat ik door de jaren heen nogal geleefd werd zeg maar.

Ik hou van lekker lezen, maar kan me daar niet meer op concentreren/gun mezelf de tijd niet sinds de kinderen er zijn.

Ik ben creatief, maar dat is dus net als met lezen.

Ik denk dat ik uitgaan wel leuk vind, maar de weinige keren dat we uit zijn geweest de afgelopen jaren eindigde altijd met een kater voor mij, terwijl ik geen druppel drink. Dansen? Geen idee hoe dat gaat tegenwoordig!

Ik ben lief! Dat vinden de mensen om mij heen.

Ik ben zorgzaam, zorg bijvoorbeeld ook goed voor het personeel.

Ik sta klaar voor mensen als dat nodig is.

Ik ben zuinig, maar niet krenterig. Heb mijzelf op hele jonge leeftijd voorgenomen rijk te worden en dat is gelukt door hard werken. Ik gun anderen veel en help mensen als ik dat nodig acht.

Ik ben sociaal, maar heb bijna geen sociaal leven meer door toedoen van partner die overal onder invloed van drank ruzie maakt.

Ik ben er trots op dat ik ondanks alle hektiek van werk etc er altijd voor heb kunnen zorgen dat ik er was voor de kinderen, en nu nog steeds. Ik stond altijd op het schoolplein om ze zelf uit school te halen en zorg er (Ok, zij zijn er nu zelf minder tegenwoordig) ook voor dat ik thuis ben als zij thuis zijn.

Ik ben dol op dieren.

Ik heb op zich weinig slechte eigenschappen. Haat ruzie, onrecht etc. Alleen als ik boos ben op iemand, echt boos, dan komt dat meestal niet meer goed, maar dat soort extremen heb ik hooguit 5x meegemaakt. Ik wil wel graag in mijn waarde worden gelaten.

Ik mag niet klagen, maar zou zo graag 5 dingen willen;

Respect

Waardering

Liefde

Aandacht

Gezelligheid



Is dat teveel gevraagd?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Fame: Wat goed dat je zo uitgebreid over jezelf vertelt, je komt in eerste instantie redelijk zelfverzekert over, alleen valt het me op dat er achter bijna iedere stelling een maar zit.



De laatste 5 dingen zijn zeker niet teveel gevraagd, alleen weet ik inmiddels uit ervaring dat je ze pas krijgt, als jij geleerd hebt om deze dingen aan jezelf te geven.

Ik heb het idee dat je deze dingen heel graag wil, maar dat je zelf vind dat je ze absoluut niet verdient, want iets leuks of liefs krijg je pas als je iets goed gedaan hebt.

Het is er zo jaren lang ingedreunt dat jij niets goed kan doen, dat dit vanzelfsprekend gedrag voor jou geworden is. Je bent aan het overleven, probeer je voor te nemen dat je van nu af aan gaat leven, en dat begint met goed voor JEZELF zorgen.
Alle reacties Link kopieren
O, maar ik verdien het wel degelijk hoor, maar ik krijg het niet van degene van wie ik het het meest verwacht. En daar baal ik stevig van.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
O, en dat ik niets goed kan doen dat hoor ik pas zo'n 3 jaar. Daarvoor was alles wat ik deed vanzelfsprekend zeg maar, ook wel zonder waardering, maar ik werd niet zo de grond ingetrapt als tegenwoordig! En weet je, ik ben pas 3,5 jaar getrouwd, en mijn ega meent dus dat het huwelijk (na 19 jaar samenwonen even snel op maandagmorgen om zakelijk alles goed geregeld te hebben!) alles heeft veranderd en dat het hem voelt als een wurgende hondenriem. Alleen is er dus geeen bal veranderd sinds die ene dag.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is niet teveel gevraagd.

Je komt aan veel dingen niet toe omdat je er voor anderen bent: Je man, je kids, je werk, je personeel.

Wat zou er gebeuren als je dat eens een week niet deed. Wat is dan het allerergste dat er kan gebeuren? Gaat er dan iemand dood?

Wat is de reden om niet van hem te scheiden? Je bent zo vreselijk boos op hem, je neemt hem zoveel kwalijk. Je bent zo verdrietig om wat ooit was en nu niet meer is. Hoe groot is de kans dat het goedkomt als hij nu al 13 maanden nadenkt? Hoe lang ga jij nog wachten? En is het dan helemaal goed? Wat moet er gebeuren om jou het heft in eigen hand te laten nemen? Gaat dat gebeuren?



Je noemt Respect Waardering Liefde Aandacht Gezelligheid maar je gunt het jezelf niet. Respecteer jezelf en ga voor jezelf zorgen, met of zonder man, daar kan en mag ik niets over zeggen, maar ga voor jezelf zorgen alsjeblieft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 09 februari 2011 @ 22:22:

O, maar ik verdien het wel degelijk hoor, maar ik krijg het niet van degene van wie ik het het meest verwacht. En daar baal ik stevig van.Diegene zou jij zelf moeten zijn, niet iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:lief_29 schreef op 09 februari 2011 @ 22:26:

Nee, dat is niet teveel gevraagd.

Je komt aan veel dingen niet toe omdat je er voor anderen bent: Je man, je kids, je werk, je personeel.

Wat zou er gebeuren als je dat eens een week niet deed. Wat is dan het allerergste dat er kan gebeuren? Gaat er dan iemand dood?

Wat is de reden om niet van hem te scheiden? Je bent zo vreselijk boos op hem, je neemt hem zoveel kwalijk. Je bent zo verdrietig om wat ooit was en nu niet meer is. Hoe groot is de kans dat het goedkomt als hij nu al 13 maanden nadenkt? Hoe lang ga jij nog wachten? En is het dan helemaal goed? Wat moet er gebeuren om jou het heft in eigen hand te laten nemen? Gaat dat gebeuren?



Je noemt Respect Waardering Liefde Aandacht Gezelligheid maar je gunt het jezelf niet. Respecteer jezelf en ga voor jezelf zorgen, met of zonder man, daar kan en mag ik niets over zeggen, maar ga voor jezelf zorgen alsjeblieft.



Hij is ziek, maar met kans op herstel. Hij is al 13 maanden aan het nadenken maar heeft in die tijd wel hulp gezocht. Dat ging moeizaam omdat het met verschillende hulpverleners niet klikte en hij steeds opnieuw moest beginnen, nu is het eigenlijk pas sinds 2 maanden dat hij het wel met ze kan vinden. En laat er nou eentje toevallig dezelfde zijn als waar ik wekelijks op bezoek ga. Het klinkt misschien raar, maar we kunnen het heel erg goed met elkaar vinden. We passen heel goed bij elkaar, vullen elkaar aan. Dat vindt ook de omgeving, alleen die rare stoornissen, tis net Jekyl en Hyde namelijk. Ook daar heeft de omgeving moeite mee en daar moet hij aan werken. Dat moet hij zelf doen, ook vooral voor hemzelf. Anders (met of zonder ons) verkloot hij de rest van zijn leven omdat er niet meer te leven valt met iemand met zulk gedrag. Het gaat de laatste paar jaar heel snel bergafwaarts met hem. En dat ziet hij nu wel in. Let wel, ik praat niets goed, helemaal niet, maar ik wil niet alles laten klappen voordat alles is geprobeerd om de boel te redden. Want hoe moeilijk kan het zijn om normaal te doen en te genieten van al het moois wat je hebt!

Alleen is het zwaar dat ik nu slecht in mn geestelijke vel zit, en helemaal overal alleen voor sta. Het kost tijd voor mij om te herstellen en weer tot mijzelf te komen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Tot morgen denk ik. Lekker slapen voor straks!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Fame: Stop met balen, booszijn enz. Het kost je energie, en je schiet er niets mee op. Ik snap het wel, het is ook heel erg zuur, als je na 19 jaar op deze manier trouwt.

Maar ik denk dat je eigenlijk heel erg verdrietig bent, over alles wat jou de afgelopen drie jaar is overkomen. En dat mag, je hebt er alle recht toe om verdrietig te zijn.

Probeer die boosheid los te laten, en het verdriet er te laten zijn.

Gelukkig had ik een verkeerde inschatting gemaakt, en vind je zelf wel dat je de positieve dingen nog verdient, maar ik ben het absoluut met Lief eens, dat jij degene bent die deze dingen aan jezelf geeft, en niet iemand anders
Alle reacties Link kopieren
annemie, moet jij niet naar bed?
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, ik ga al Ik had vanavond niet veel huiswerk, dus dan kom ik hier weer terecht, en blijf dan toch weer wat langer hangen. Maar ik ben al weg. Truste allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Zo, de jongste had geen koorts, dus toch het risico maar genomen en naar het Kdv. Anders kunnen ze altijd bellen natuurlijk.

Straks naar de reumatoloog en verder niks op de planning staan (ja, lekker uitrusten)
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik toch moe.... ga zo nog even wat slapen. Viel vannacht om 4 uur eindelijk in slaap en om 7.45 uur schrok ik wakker.

Heb zelfs de wekker niet gehoord. Was vanmorgen maar net op tijd bij de huisarts. Kom je daar aan nog helemaal uit hijgend van het haasten en dan moet je daar 10 minuten wachten omdat het spreekuur uitloopt

Meteen maar even laten bloedprikken nu ook op vitaminewaardes.

Ben benieuwd of daar iets uitkomt.

Word gestoord van die duizeligheid zodra ik iets te inspannend doe. Wil zo graag weer gaan sporten maar op deze manier durf ik het niet zo goed.



Kom straks wel weer even langs.....
Alle reacties Link kopieren
Ben net bij de reumatoloog geweest. Hartkloppingen en moeheid kan dus ook van de medicijnen komen. Mag per direct stoppen met de medicijnen om te kijken of het daarvan komt. Ben benieuwd ook wat het doet met de pijnklachten aan m'n handen. Die zijn nu al soms niet om uit te houden . Maar als die pijnklachten dus nog erger worden dan mag ik bellen om eerder te komen dan over 2 maanden en dan gaan we bekijken wat andere medicijnen doen. B12 was wel aan de lage kant trouwens maar niet extreem laag. Maar daar ga ik het morgen dan met de huisarts wel over hebben of we hier iets aan moeten doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven