Buurman schiet uit de slof...

22-01-2017 09:14 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet even van mij afschrijven. Ik heb vroeger veel dingen meegemaakt. Waardoor ik jarenlang in een dip heb gezeten. Maar wonder boven wonder ben ik daar gelukkig over heen gekomen. En voelde ik me de laatste 7 maanden super goed, veel energie, weer zin in het leven. Ik ben gestopt met suikers eten ben 20 kilo afgevallen. Ik ben super trots op mezelf, daar niet van en het ging gewoon goed.



Ik woon hier nu 3 jaar op mezelf en heb sinds 2 jaar nieuwe buren. Daar had ik gelijk goed contact mee, toegevoegd destijds als facebookvriend. We zeiden gewoon altijd vriendelijk gedag tegen elkaar en kwamen wel eens bij mij aan de deur om wat te vragen, praatje maken etc.



Tot op het moment van gisteren. Ik ben gister middag hele middag weggeweest. Heb een leuke middag gehad. Tot gisteravond. Mijn deurbel ging stond mijn buurman aan de deur. Hij vroeg aan mij: Heb jij de politie gebeld? Ik antwoordde van, nee hoezo dat? Politie was bij hun geweest omdat ze een melding hadden gekregen dat hun hondje op het balkon zat te blaffen.



Even later kwam hij terug en zei: Jongedame nu moet je echt oppassen met wat je doet, als je nu niet ophoudt gebeurd er straks wat met jouw, zomaar de politie bellen. Met een vinger wijzend na mij. Ik had geen tijd om wat te zeggen, en liep hij boos weg. Ik heb toen in paniek mijn vriend gebeld, omdat ik behoorlijk schrok hoe hij een toon tegen mij aan sloeg. Mijn vriend is gelukkig gelijk na mij toe gekomen. Hij heeft mij gerust gesteld en is mijn vriend na de buurman geweest om verhaal te halen. De buurman zei dat iemand de politie had gebeld en dat ik 1 op andere manier met mijn handen rare beweging maakte, en dat hij toen gelijk dacht dat ik de politie had gebeld. Maar die beweging zal ik wel hebben gemaakt uit schrikreactie, maar kan het mij niet herinneren. Mijn vriend heeft gezegd dat hij zeker wist dat ik het niet was, omdat ik zoiets nooit zou doen. En ik was de hele middag weg. Toen zei de buurman, ik moet niet achter komen wie de politie heeft gebeld en toen hebben ze elkaar wel de hand geschud.



Even later kreeg ik een Messenger bericht met: Sorry buurvrouw. En nog steeds voel ik mij erg gespannen. Gewoon omdat ik er van alles achter zoekt, dat hij het niet meent, en alleen maar zegt om van het gezeur af te zijn, en misschien toch wat anders in het hoofd heeft… Ik kan moeilijk mensen vertrouwen, vooral wat ik in het verleden heb meegemaakt.



Mijn vriend zegt steeds, hij was ook boos en heeft dat soort dingen alleen maar gezegd uit frustratie etc. En toch kan ik het niet geloven. Ik heb de hele nacht niet geslapen, hooguit 3 uurtjes. Maar ben gewoon een beetje bang nog, schrikkerig. Ik ben al wel een gevoelig iemand, als het daar op komt en het was echt geen pretje.



Ik wil gewoon even mijn verhaal kwijt, omdat ik ergens toch nog een beetje bang ben, wat iedereen ook zegt om mij gerust te stellen… Maar wat kan ik nog meer doen, dan behalve mij druk maken om dat…. Ik voel me gewoon raar in mijn hoofd en maag… Wou het gewoon kwijt omdat het mij dwars zit en bang ben dat hij mij iets aan gaat doen etc…
Alle reacties Link kopieren
Nu je vriend bij de buren is geweest en zij elkaar de hand hebben geschud en jij nog een bericht van de buren heb gehad denk ik wel dat je het nu achter je moet laten.

Ik snap dat je geschrokken bent, en dat dat met jouw achtergrond blijft hangen.

Is het geen idee om nu zelf nog eens langs de buren te lopen (evt met je vriend),zodat je hier niet weer in blijft hangen?
Ik zou een berichtje terug sturen dat jij de politie niet hebt gebeld, je was niet eens thuis en dat je erg geschrokken bent van zijn reactie. Blijkbaar weet hij wel een beetje dat hij fout zat en probeert hij zo weer een deurtje open te zetten. Laat hem maar komen met een live excuus aan jou.



Ik zou vanaf nu wel nog minder contact hebben met deze buren.
Buurman zal in deze kou wel niet zijn balkondeuren de hele middag open hebben staan dus als zijn hondje de hele middag op het balkon heeft zitten blaffen omdat hij niet naar binnen kon in de kou is het maar goed dat iemand daarvoor de politie heeft gebeld.

Ik zou het contact met die buurman maar minimaal houden.
Alle reacties Link kopieren
Er is niks (meer) aan de hand. De buurman heeft zich vergist, heeft je vriend de hand geschud en sorry gezegd tegen jou.
quote:Habbekratz schreef op 22 januari 2017 @ 09:30:

Buurman zal in deze kou wel niet zijn balkondeuren de hele middag open hebben staan dus als zijn hondje de hele middag op het balkon heeft zitten blaffen omdat hij niet naar binnen kon in de kou is het maar goed dat iemand daarvoor de politie heeft gebeld.

Ik zou het contact met die buurman maar minimaal houden.



DIT! Zit zijn hond vaker op het balkon te blaffen, TO? Is het waar dat hij zijn hond buiten op het balkon zet met dit weer, terwijl de hond dat duidelijk niet wil?



Verder: gezien zijn reactie lijkt hij me niet zo zuiver op de graat. Ik heb ook wel eens de politie gebeld over een buurvrouw (ging ook over haar omgang met dieren) en die trok ook niet zo van leer. Je gaat toch niet zomaar op mensen af, dreigen, zonder dat je weet of diegene het wel heeft gedaan?



Maar... klopt het van zijn hondje?
quote:minnimouse schreef op 22 januari 2017 @ 09:40:

Er is niks (meer) aan de hand. De buurman heeft zich vergist, heeft je vriend de hand geschud en sorry gezegd tegen jou.Als iemand mij zo bedreigt zou er zeker voor altijd wat aan de hand zijn. No way dat ik daar overheen zou stappen. Ik zou klaar zijn met dat soort mensen. Maar zeker even een tijdje van ontdaan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Aan andere dingen denken, je kan beter energie stoppen in het leren van het verschil tussen naar en na.
Wat een idioot zeg. Jij hebt alle recht om de politie te bellen als je denkt dat dat noodzakelijk is. Ik zou me niet laten bepiepelen door geweld en agressie. Hopelijk krijg je niet nog eens last van zijn woedebuitjes maar dan zou ik toch echt de politie bellen hoor. Nu ook, eigenlijk bedreigt hij je, kan toch niet?! En dan zit jij excuses te maken? Ik zou vragen naar dat hondje, waarom belt iemand daar de politie voor dan? Je moet de klootzakken nooit laten winnen. Ik zou contact opnemen met de wijkagent en het verhaal vertellen, echt.
Leest iedereen over de bedreiging heen? Ik zou persoonlijk in m'n achterhoofd houden dat ik de politie erover inlicht als hij nog een keer zulke taal uitslaat.



"Als je nu niet ophoudt gebeurt er wat met jou"

"ik moet niet achter komen wie de politie heeft gebeld"



Aan de andere kant waren wij er allemaal niet bij toen je buurman met je vriend sprak, maar alleen al het feit dat hij alleen maar voor rede vatbaar was bij je vriend en met een slap "sorry buurvrouw" via Facebook kwam na zulke spierballen taal maakt dat hij toch echt wel wat beter z'n best mag doen om te laten zien dat hij ook sorry bedoelt.



Schreeuwt hij vaker naar mensen?
Alle reacties Link kopieren
Je buurman klinkt een beetje Koekkoek. Ik zou afstand houden.
quote:pamelacourson schreef op 22 januari 2017 @ 09:43:

Aan andere dingen denken, je kan beter energie stoppen in het leren van het verschil tussen naar en na.Wil je even laten zien hoe goed jij bent? Chapeau!
Ik had ook een idiote buur, ik heb heeeel veel gehad aan de wijkagent. Die ging steeds met haar praten en zorgde ervoor, dat ze de boel niet kon manipuleren door dingen om te draaien. Ik krijg de kriebels van jouw verhaal hoor, da's vast net zo'n idioot type. Ik heb meteen contact opgenomen met de wijkagent bij de eerste idiote gedragingen, dat ging van dreigbriefjes in de bus tot hondenpoep tegen het huis gesmeerd want die had een obsessie ontwikkeld.



Ik bid en hoop voor je, dat jou dat niet overkomt want het kan iedereen gebeuren hoor. Daarom, in een vroeg stadium de wijkagent erbij halen, zodat ze niet leugens over je gaan vertellen ed. Verdedig jezelf want het kan vervelender worden dan je denkt.
quote:minnimouse schreef op 22 januari 2017 @ 09:40:

Er is niks (meer) aan de hand. De buurman heeft zich vergist, heeft je vriend de hand geschud en sorry gezegd tegen jou.



Ik vind de manier van handelen van buurman anders nogal wat.



Hond langdurig in de kou op het balkon (dier welzijn)

Hond langdurig laten blaffen (overlast voor omwonenden)

TO onterecht beschuldigen.

TO bedreigen.

Niet het fatsoen hebben, om oprecht zijn excusus aan te bieden, maar het via een berichtje te doen terwijl TO naast de deur woont.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nav__ schreef op 22 januari 2017 @ 09:41:

[...]





DIT! Zit zijn hond vaker op het balkon te blaffen, TO? Is het waar dat hij zijn hond buiten op het balkon zet met dit weer, terwijl de hond dat duidelijk niet wil?



Verder: gezien zijn reactie lijkt hij me niet zo zuiver op de graat. Ik heb ook wel eens de politie gebeld over een buurvrouw (ging ook over haar omgang met dieren) en die trok ook niet zo van leer. Je gaat toch niet zomaar op mensen af, dreigen, zonder dat je weet of diegene het wel heeft gedaan?



Maar... klopt het van zijn hondje?Ik heb daar eerlijk gezegd heel weinig op gelet, ook omdat ik zelf geen last heb van dat hondje. En als het wel zo zou zijn dan ben ik ook niet iemand die mij daar mee gaat bemoeien. Er lopen hier dagelijks mensen met honden langs, ik woon naast een schoolplein, daar zijn dagelijks ouders met kinderen te vinden etc..
Beetje lopen dreigen en schelden, ik zou hier gauw klaar mee zijn, wat een aso buurman zeg.



Je hoeft niet bang te zijn, ik denk dat je vriend het heel goed heeft opgelost. Verder zou ik een beetje afstand bewaren van zulke buren, 1 vanwege zijn actie naar jou en 2 omdat hij zijn hond de hele middag in de kou buiten heeft laten staan, arm dier
Probeer het los te laten, TO. Het is uitgesproken nu en dus klaar. Ik snap dat dit makkelijker is gezegd dan gedaan, blijkbaar is er een kwetsbaar punt bij je geraakt.

Verder zou ik afstand houden van deze buren. Aan mensen die zo primair reageren, heb je niets. Blijkbaar zijn ze alleen aardig als het loopt zoals zij willen. Ben beleefd, groet ze en met een sporadisch kopje koffie is ook niets mis. Maar deel niet te veel met ze en ga geen vriendschap met ze aan. Daar komt zo te lezen vroeg of laat gezeik van. Succes!
Alle reacties Link kopieren
In eerste instantie dacht ik ook; het was een misverstand, hij heeft zijn verontschuldigen aangeboden, klaar. Maar zijn reactie was natuurlijk wel creepy. Stel dat je wél gebeld had. Daarbij zul je nu nooit meer ergens iets van durven zeggen. Ik zou me er niet prettig bij voelen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 22 januari 2017 @ 09:41:

[...]





Als iemand mij zo bedreigt zou er zeker voor altijd wat aan de hand zijn. No way dat ik daar overheen zou stappen. Ik zou klaar zijn met dat soort mensen. Maar zeker even een tijdje van ontdaan zijn.Ik zeg ook niet dat ze er weer mee om moet gaan, maar de buurman reageerde misschien heftig om bepaalde redenen. Niet goed te praten, maar excuses zijn wel aangeboden. Wat wil je nog meer dan? Er in blijven hangen heb je alleen jezelf mee. Ik zou verder niet meer met ze omgaan maar zou het hele gebeuren nu ook achter me laten.
quote:Fee-de-Goede schreef op 22 januari 2017 @ 09:41:

[...]





Als iemand mij zo bedreigt zou er zeker voor altijd wat aan de hand zijn. No way dat ik daar overheen zou stappen. Ik zou klaar zijn met dat soort mensen. Maar zeker even een tijdje van ontdaan zijn.Dit. Buurman houdt er ongezonde reacties op na.
quote:pamelacourson schreef op 22 januari 2017 @ 09:43:

Aan andere dingen denken, je kan beter energie stoppen in het leren van het verschil tussen naar en na.



@pam., als ik boventaande quote bekijk, dan heb jij ook nog heel wat te leren. Ik zie toch echt meerdere dingen in je zin, die taaltechnisch een stuk netter kunnen.





Ookal ken ik/ je sommige mensen niet, door bepaalde posts leer ik/ je ze toch wel kennen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Monday_Lisa schreef op 22 januari 2017 @ 10:05:

[...]





@pam., als ik boventaande quote bekijk, dan heb jij ook nog heel wat te leren. Ik zie toch echt meerdere dingen in je zin, die taaltechnisch een stuk netter kunnen.





Ookal ken ik/ je sommige mensen niet, door bepaalde posts leer ik/ je ze toch wel kennen.Ik weet dat het netter kan, maar dat is wel iets anders dan zo'n grote fout. Mijn dochter van 7 weet zelfs (al sinds ze kon praten) wanneer het "naar" is en wanneer "na".
quote:pamelacourson schreef op 22 januari 2017 @ 10:09:

[...]





Ik weet dat het netter kan, maar dat is wel iets anders dan zo'n grote fout. Mijn dochter van 7 weet zelfs (al sinds ze kon praten) wanneer het "naar" is en wanneer "na".Je hebt gelijk hoor maar lekker boeien verder he?
quote:my_little schreef op 22 januari 2017 @ 09:54:

[...]





Ik heb daar eerlijk gezegd heel weinig op gelet, ook omdat ik zelf geen last heb van dat hondje. En als het wel zo zou zijn dan ben ik ook niet iemand die mij daar mee gaat bemoeien. Er lopen hier dagelijks mensen met honden langs, ik woon naast een schoolplein, daar zijn dagelijks ouders met kinderen te vinden etc..



Daar kan ik heel slecht tegen, wat je nu zegt... Dus eigenlijk zeg je dat jij de andere kant op kijkt bij o.a. dierenmishandeling en dit wegschrijft onder 'niet mee bemoeien'. Je hebt gewoon een plicht als burger om misstanden tegen mens of dier te melden. Ik dacht al, wat een rare reactie om te zeggen dat je 'dat nooit zou doen'. Want dit gebeurt er nu dus. Iemand is koekoek, jij legt daar contacten mee. Een ander is wel dapper genoeg om de politie te bellen bij mogelijk slechte omgang met dieren en je krijgt het alsnog op je bord, want meneer is dus koekoek. Als iedereen nu gewoon zou durven opstaan tegen zulke figuren, dan was meneer in de minderheid.



Die andere buren zullen vast nog wel eens vaker durven bellen als het hondje weer slecht wordt behandeld en dat is alleen maar toe te juichen. Komt ie dan weer dreigend bij jou aan de deur staan?
quote:pamelacourson schreef op 22 januari 2017 @ 10:09:

[...]





Ik weet dat het netter kan, maar dat is wel iets anders dan zo'n grote fout. Mijn dochter van 7 weet zelfs (al sinds ze kon praten) wanneer het "naar" is en wanneer "na".Ach ja sommige mensen kennen de Nederlandse taal beter dan andere, ik maak ook wel taal/schrijf fouten maar dat wil niet zeggen dat ik dom ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven