De draad kwijt???

29-05-2015 21:52 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve lezers,



Ik wil even van me afschrijven heb al eerder topics geplaatst over de onduidelijkheid in de zorg..

Ik ben 7 maanden geleden opgenomen geweest tegen me wil vanwege psychose, ik ben daar weggegaan en heb de gedwongen opname elders doorgebracht. Alleen in de laatste weekend dat ik daar was ben ik door een medeclient verkracht en in de bosjes gegooid en geslagen. Ik heb dit na een dag kunnen vertellen tegen de verpleging. Maar ze zeide ik geloof je niet. Je liegt en ze hebben zulke kwetsende dingen vertelt dat ik daar nu op de dag van vandaag nog last van heb. Ondanks de meeslepende trauma's van het incident. Ik ben toen naar huis gegaan want het was de druppel voor mij dat ze zeide de hoofdbehandelaar heb je jezelf in de spiegel bekeken je maakt alles er zelf naar. Voor mij was dat en voor mensen in me omgeving de druppel ben toen weggegaan naar huis. Eenmaal thuis kwam de ambulante behandelaar weer om de hoek kijken en vertelde er werkelijk niks over of überhaupt hoe ik dit moest aanpakken. Ik heb de hulpverlening buiten de deur gehouden. Ik was al gestopt met de medicatie. Het ging zo slecht had elke avond ruzie met mezelf of met me ouders. Ik was boos omdat niemand mijn gevoel snapte. Tot 3 maanden geleden heb ik eerlijk gezegd dat het niet meer ging. Ik heb doodswens en ik voel me depri. Heb last van herbelevingen, stemmen en complotten waar ik als ik heldere momenten heb weer in de war van raak. Het was een periode van ups en downs crisis in en uit. Heb vandaag begrepen dat ze bezig zijn met trauma verwerking. Ondanks me lichamelijke klachten kom ik wel moeilijk me bed uit.

Maar nu hebben ze voorgesteld om een voorwaardelijke machtiging misschien iets is. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Of kennen jullie iemand? Hoe gaat dat te werk?

Ik slik trouwens inmiddels weer medicatie alleen ik blow voor de pijn. En ik vertrouw de hulpverlening niet meer... Ik probeer me eigen anders voor te doen dan ik eigenlijk ben omdat ik bang bent..

Liefs
Medicatie tegen psychose en daarnaast blowen, lijkt me in jouw situatie het slechtste wat je kunt doen! Zo te horen heb je al niet veel heldere momenten, met blowen erbij gaat dat alleen maar minder worden.

Het lijkt me voor jou beter om te kiezen voor een andere behandelaar, eentje waar je wel een vertrouwensband mee opbouwt. Is dit eventueel met je ouders te bespreken dat ze jou daar bij helpen? Je klinkt niet echt in staat om dat allemaal zelf te regelen.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je deels gelijk in. Maar doe het bewust voor depijn . Ik zit in een rolstoel met vergroeiingen en zenuwpijn. En daar helpt wel voor. Ik heb al meerdere keren geprobeerd iemand anders te krijgen zelfs via de huisarts. Alleen zeggen we hebben op dit moment niemand anders. Ik heb zelfs om een andere psychiater gevraagd omdat als die iets vraagt vage dingen zegt van me piercing dier al heel lang uit is. Me vertrouwen is gewoon weg.
Wat vreselijk om te horen! En ik snap dat je op deze manier totaal geen vertrouwen meer hebt in je hulpverleners maar zo kom je van de regen in de drup ben ik bang.

Kun je aangeven of je ouders je hierbij kunnen ondersteunen/helpen?
Wat naar voor je allemaal n heel begrijpelijk dat je de hulpverlening niet vertrouwd.



Ik heb niet echt tips voor je, sterkte
Alle reacties Link kopieren
Hoi Leonie,



Wat een heftig verhaal! Dat niemand je gelooft is ook zo gemeen, je hebt je aandoeningen maar je serieus nemen is toch het minste wat ze kunnen doen en daarbij zorgen dat je geholpen wordt ipv wegduwen.
Wish it, dream it, do it!
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk die verkrachting.

Heb je de dader al gegoogeld? Misschien is het al een bekende zedendelinquent, dan sta je in ieder geval sterker. De verpleging had zo niet mogen reageren.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Kan het misschien zo zijn dat de hulpverlening (verkeerd) heeft ingeschat dat de verkrachting onderdeel uitmaakte van jouw psychose in plaats van dat het de werkelijkheid was? Mensen met psychoses maken vaak de vreselijkste dingen mee in gedachten terwijl ze in een psychose zitten, terwijl die dingen in de werkelijkheid niet gebeuren. Ik zou me maar zo voor kunnen stellen dat de hulpverlening jouw ervaring verkeerd heeft beoordeeld omdat je daar voor een psychose was opgenomen?
quote:NummerZoveel schreef op 29 mei 2015 @ 23:12:

Kan het misschien zo zijn dat de hulpverlening (verkeerd) heeft ingeschat dat de verkrachting onderdeel uitmaakte van jouw psychose in plaats van dat het de werkelijkheid was? Mensen met psychoses maken vaak de vreselijkste dingen mee in gedachten terwijl ze in een psychose zitten, terwijl die dingen in de werkelijkheid niet gebeuren. Ik zou me maar zo voor kunnen stellen dat de hulpverlening jouw ervaring verkeerd heeft beoordeeld omdat je daar voor een psychose was opgenomen?Ja dat zou natuurlijk ook heel goed mogelijk zijn. Neemt niet weg dat het nog vreselijk is maar dan is het vanuit hun oogpunt ook beter te begrijpen dat ze zo gereageerd hebben.
Hier nog wat extra informatie over de voorwaardelijke machtiging. Als ik het zo lees is dat juist een methode om te voorkomen dat je opgenomen wordt en heb je wel extra ambulante zorg.

Met jouw voorgeschiedenis (ik heb even geloept) is het echt belangrijk dat je je medicatie inneemt en niet op eigen houtje stopt en herstart wanneer het je uitkomt.

http://www.ggzingeest.nl/ ... ures/voorw_machtiging.pdf
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor de reactie's.

Nee ik heb dat misbruik echt bewust zeg maar meegemaakt. Want ik mocht eigenlijk na dat vreselijke weekend naar huis. Maar dat ging anders, ik voelde me zo vies, en alleen en het waarom hing boven me hoofd van hoe kan dit??? Ik heb de hulpverlening buiten de deur gehouden omdat ik dacht en nu eindelijk misschien word geholpen dat ze me toen wouden helpen. En ik dacht ik moet dit maar zelf oplossen.

Alleen beheerst het zo me leven dat ik niet meer weet hoe alles aan te pakken. Ze kwamen met een voorwaardelijke machtiging om dat ik dan niet meer crisis in hetzelfde instelling waar dat gebeurd is. Alleen weet ik niet wat quistenions zijn. Sta je een soort geregistreerd? Want de vrijheid die ik nu heb wil ik niet kwijt lekker naar buiten enzo.
Vraag aan je behandelaar wat precies die machtiging inhoudt, hij/zij kan je alle informatie geven die je nodig hebt.
Regel een gesprek met de vertrouwenspersoon van de instelling.zij kan je helpen om een klacht in te dienen over hoe ze je behandelt hebben.want dat is echt abnormaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven