De voordelen van een depressie.

28-11-2015 18:35 3013 berichten
Een depressie heeft nadelen, heel veel. Maar hoeveel voordelen heeft een depressie nou eigenlijk?

Deze vond ik op Als een raket.

Wat vinden jullie de fantastische kanten van een depressie?





* Tijdens een depressie hoef je nauwelijks tot geen tijd meer te besteden aan je verzorging en uiterlijk.

* Maak je niet gek om die mode of uitverkoop, loop gewoon lekker 3 maanden in een joggingbroek

* Om je weerzin tegen het testen op dieren door fabrikanten kracht bij te zetten, gebruik je al half jaar geen make-up of parfum meer.

* Bespaar geld bij de kapper en ga niet meer. Creëer helemaal zelf, net als ik de “Coupe Depression on the couch.”

* Haar wassen schijnt behoorlijk slecht te zijn voor je haar. En is dat even mooi, want dat gebeurt alleen nog als je er een ei op kan bakken

* Ook altijd zo koud in de winter, ook al zet je de verwarming op 23? De ruim 4 maanden niet geschoren benen zorgen voor een natuurlijke isolatielaag

* Je ontwikkelt een geheel nieuw profiel! Ronder van alle kanten. Door te beginnen met Lithium, de depressie, de enorme teklenbehoefte aan pasta bij ontbijt, lunch avondeten en tussen door, en het zeer nieuwe fitnessprogramma uit Amerika “0% BEWEGEN” kom je in amper 2 maand 7kg aan. En treft dat, die joggingbroek heeft een heerlijk elastieken boord!

(als jij er zo 1 bent die geen hap meer door de keel krijgt, lucky bastard! Modellen moeten er voor aan de cocaine, overgeven en staan er 5 uur per dag voor in de sportschool!)

* Tandenpoetsen, van 2 keer per dag naar 1 keer per week? Vroeger poetsten ze nooit hun tanden. Allemaal marketing. En het water dat je bespaart door niet te poetsen!
Voordelen aan een depressie



Ik ben bipolair, en ik ondervind er totaal geen enkel voordeel van. Ik ben gewoon doodziek dan. En doodongelukkig.
Kan de humor van dit lijstje ook écht niet inzien.
Lees de satire.
Het is niet mijn humor.
Geen leuke satire, echt niet.
Ik vind hem fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, wij lossen veel met humor op binnen de familie, maar dit doet het niet voor me.
Ben het waarachtig 1 keer eens met Yggdrasil! En dat is echt heel uitzonderlijk!



Vind dit niet aardig, niet leuk, niet komisch, niet grappig, .........gewoon niet kunnen!
Wat wil je met dit topic? Samen lachen om andermans leed? Weet je wat het betekent om depressief te zijn? And if so : verwar je een dipje niet met een echte depressie?
quote:Troelalaaaa schreef op 28 november 2015 @ 18:42:

Ben het waarachtig 1 keer eens met Yggdrasil! En dat is echt heel uitzonderlijk!



Vind dit niet aardig, niet leuk, niet komisch, niet grappig, .........gewoon niet kunnen!
de voordelen..... de fantastische kanten van een depressie zelfs......

kan er niet om lachen moet ik zeggen
quote:Yggdrasil- schreef op 28 november 2015 @ 18:43:

[...]





quote:Yggdrasil- schreef op 28 november 2015 @ 18:42:

Wat wil je met dit topic? Samen lachen om andermans leed? Weet je wat het betekent om depressief te zijn? And if so : verwar je een dipje niet met een echte depressie?

Ik heb een gediagnostiseerde bipolaire I stoornis en de laatste 5 jaar geen stabiele episodes gehad. Momenteel ben ik depressief en heb een doodswens.

Dit soort lijstjes geven weer even een grap in het leven.
Als jij hem fantastisch vindt Moiren, dan heb je het écht niet begrepen.

I rest My case.
.
Voor iedereen hier:
Komt trouwens uit de Plus Minus, het blad van de VMDB.
quote:Yggdrasil- schreef op 28 november 2015 @ 18:44:

Als jij hem fantastisch vindt Moiren, dan heb je het écht niet begrepen.

I rest My case.

O, wát heb ik niet begrepen dan?

Het staat in de plusmins, het is geschreven door een bipolair en ik ben zelf bipolair.
Alle reacties Link kopieren
Krijg plaatsvervangende schaamte van dit topic.

Er is namelijk echt niks grappigs aan als je zelfs geen energie hebt om je tanden te poetsen.

vre-se-lijk.
Ik vind de smoezen fantastisch. Heerlijk om dit soort dingen mezelf voor te houden als reden.
Ik had rond mijn mid twintig een dip dacht ik. Een vriend van mij (echt bekend met depressie) heeft me keihard uitgelachen toen ik met een ellendig hoofd vertelde dat ik er wel leuk van was afgevallen, lekker had gewinkeld, en nieuwe tv series had ontdekt....

Hij kan echt niks in die periodes. Moest hem echt eten brengen etc.

Misschien geschreven tijdens een opleving?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook wel een weekje in Vogelezang willen kijken hoe het gras groeit. Net een hotel. Er wordt voor je gekookt en er is dagelijks entertainment.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heb bij familie en vriendinnen ernstige depressies meegemaakt en kan hier echt de humor niet van inzien. Ook voor de naasten is het vreselijk moeilijk om het aan te zien en er mee om te gaan.

Maar misschien ligt het aan mijn gevoel voor humor?
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 28 november 2015 @ 18:42:

Wat wil je met dit topic? Samen lachen om andermans leed? Weet je wat het betekent om depressief te zijn? And if so : verwar je een dipje niet met een echte depressie?Misschien heeft TO zelf ook wel ervaring met depressies en is dit haar wijze om te dealen met zaken?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven